storend litteken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

storend litteken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 23:20

ik heb ongeveer 4/5 jaar geleden een ongeluk gehad met mijn paard waarbij ik mijn milt heb gescheurd.

hier heb ik een behoorlijk litteken van over gehouden van 12 cm lang en op sommige plekken 1 cm breed midden over mijn buik . het was in het begin echtg afzichtelijk rood en dik. het was helemaal ontstoken. ik heb maak teveel litteken weefsel aan.

nu ben ik 16, en heb er zolang dat het er zit echt heel veel moeite mee. het maakt mij heel erg onzeker, en zie nu al tegenop om weer in bikini te gaan van het zomer. mensen zeggen tegen mij dat je het niet 'ziet'. iets wat ik duidelik niet geloof. sommige zijn gelukkig wel zo reeel om te zeggen dat je het duidelijk ziet, en nee dat het niet mooi is.

ik baal hier van, ik wil me graag weer mooi voelen in bikini. ik ben niet te dik, er is niks mis met mijn figuur. het is alleen dat eeuwige stomme litteken. ik heb littekencrempjes gebruikt in het begin, van de goedkope van kruidvat tot boidedermal. maar niets helpt wat ik ook niet anders verwacht had.

nu vroeg ik me af of een plastisch schirurg hier iets aan kan doen? en ik ben benieuwd naar meer mensen die hier ervaring mee hebben. word het overigens betaald, of zijn de kosten heel hoog van zo'n ingreep. en hoe is het resultaat?

groetjes lotte

oOoKellyoOo

Re: storend litteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:28

Pff zeur niet ik heb over men hele buik rug en benen striemen die niet meer weg gaan. (van de zwangerschap) En daarbij heb ik nog eens 3 mega littekens in mn gezicht.
Wellicht kun jij er iets aan laten doen, maar of het je waard is? Vaak kan het alleen maar nog lelijker van worden

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 23:30

omdat jij méér hebt zeur ik? ik ben een meisje van 16, is het dan niet vreemd dat je er graag leuk uit wilt zien? dat je je niet wilt schamen voor je lichaam. sorry maar ik vind jou reactie nergens op slaan.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:34

Heb je het er al met je huisarts over gehad? Die kan je wellicht verder helpen.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:38

oOoKellyoOo schreef:
Pff zeur niet ik heb over men hele buik rug en benen striemen die niet meer weg gaan. (van de zwangerschap) En daarbij heb ik nog eens 3 mega littekens in mn gezicht.
Wellicht kun jij er iets aan laten doen, maar of het je waard is? Vaak kan het alleen maar nog lelijker van worden

Scheve mond
Waarom zeurt ze, ook al is het maar een kleintje, je kan er erg last van hebben...
Beetje overdreven reactie.

Ik heb ook een groot litteken op mijn buik, vroeger door een glazen ruit gevallen...
Hij trekt echt heel moeilijk weg, het wordt ook wel een wormpje genoemd Clown
Laatst bijgewerkt door _Charlotte op 10-04-08 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 23:38

nee, mijn moeder werkt wel in een ziekenhuis. misschien dat zij wat kan informeren. als het risicovol is doe ik het absoluut niet. maar merk dat het liteken mij in de weg staat. hoe stom het ook klinkt.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 23:39

nu je het zegt, bij mij lijkt het echt een grote dikke worm. mijn navel is ook verpest. hele vorm is eruit getrokken door het litteken. het is nu gelukkig mijn huiskleur. maar voorheen was het echt afzichtelijk

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:40

Ze hebben mij toen gezegt, dat als ik ouder was, het met plastische chirurgie weggehaald kon worden... Zou dus nu kunnen, maar weet niet of ik het wil.

Maar ik weet niet hoe dat bij jou zit?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 23:42

bij mij is er echt heel weinig over gezegd. ik was heel erg ziek toen ik uit het ziekenhuis kwam en moest enkel uitrusten. ik ben niet 16 jaar. dus zo goed als uitgegroeit. denk dat ik mijn moeder toch wil laten informeren. ik wil in ieder geval weten wát ze eraan kunnen doen. kan ik altijd besluiten of ik het doe of niet.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:43

ik vind niet dat je zeurt echt niet..
Ik had ook een litteken , maar een vriendin van me, dr pa heeft ook veel littekens, en met een 1 of ander homopatisch zalfje van hem is het bij mij in 1x weggetrokken terwijl je normaal gesproken dat zalfje 3 weken moet gebruiken... misschien is het wat?

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:44

Ze kunnen het vast wel weghalen, ze kunnen tegenwoordig van alles toch, dan zou een litteken een makkie moeten zijn Nagelbijten / Gniffelen

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:45

suusiejj schreef:
Ik had ook een litteken , maar een vriendin van me, dr pa heeft ook veel littekens, en met een 1 of ander homopatisch zalfje van hem is het bij mij in 1x weggetrokken terwijl je normaal gesproken dat zalfje 3 weken moet gebruiken... misschien is het wat?

Vraag me af of dat echt helpt bij zo'n "worm"
Heb er weleens wat voor gehad van de dokter, maar heeft niks geholpen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:46

Zal ik eens vragen hoe het goedje heet?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 23:46

_Charlotte schreef:
suusiejj schreef:

Vraag me af of dat echt helpt bij zo'n "worm"
Heb er weleens wat voor gehad van de dokter, maar heeft niks geholpen.

littekencrempjes geloof ik persoonlijk niet in Bloos

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 23:46

suusiejj schreef:
Zal ik eens vragen hoe het goedje heet?

het litteken zit er. het is een bindweefsel. dat wordt niet een 'normaal' huid door een crempje

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:48

tja bij mij hielp het wel,, maar goed dan niet..
zeg erbij dat ik er ook niet in geloofde

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:49

Ik denk dat dat alleen helpt bij de lichte littekens.

Wat voor litteken had jij dan, suusiejj?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 00:35

Een vrij diepe.. hij hoefde toen net niet gehecht te worden..
En haar vader van wie het spul was , was toen geopereerd aan zn been ze hebben er allemaal moertjes enzo in gedaan.. Dus neem aan dat zijn littekens ook aardig diep waren

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 00:37

En ik lachte dr eerst ook een beetje uit van :"hahaha jaja alsof dat helpt zeg, nee daar geloof ik niet in". Zij drong door en heb het geprobeert .
Enkel als het winter is en ik het goed koud heb komt ie wel eens opdagen maar dit is met al m'n littekens en ik denk dat velen dit hebben ookal is ie nog gewoon zichtbaar, ze worden dan paars bij mij

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 00:57

Probleem vaak met wild vlees is dat dit allemaal weggesneden moet worden. Bij mij is de plek hierdoor alleen maar groter geworden ipv dat het mooier werd door de plastische chirurg. Heb dit twee keer laten doen en er dus niets mee opgeschoten, plek is groter geworden. Een ding kan ik je mee geven dat littekens met de jaren mooier/minder zichtbaar worden. (Klinkt net of ik al heel oud ben, hihi)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 11:33

naar zulke verhalen ben ik benieuwd. ten eerste om het maar raar te zeggen, ben ik door vele operaties doodsbang geworden voor pijn! ik zit al te trillen bij een prikje. dus ik wil het alleen doen als ik zéker weet dat het helpt. mijn litteken vervaagd steeds meer. het is nu even dik als mijn andere huid (zat eerst echt een worm OP) echt heel lelijk. maargoed misschien dat ik het gewoon moet accepteren. vind het alleen erg moeilijk omdat ik qua figuur heel erg tevreden ben met mezelf. heb alleen zo'n moeite met mijn litteken elke keer

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:39

Oei, ik was erbij toen het gebeurde. Was een naar ongeluk... Heb Pieter toen nog gebeld. (er werd door mede stalgenootjes beweerd dat je je aanstelde... Slapen )

Ik denk dat het niet goed weg te halen is, zo'n litteken. De kans is denk ik groot dat het er niet mooier op wordt.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:40

Ik heb een litteken van 25 cm op mijn buik, van halvewege mijn maag tot aan mijn schaambeen. Ik ben geen 16 meer en zonder dat litteken was ik er niet meer geweest dus mij boeit het niet. Het eerste jaar heb ik meteen in bikini gelopen, en hoopte dat als men keek, men het meteen mooier zou kijken Knipoog.

Het hoort nu bij je, je kan er veel energie insteken in het niet accepteren maar ook andersom, en je zal merken dat hoe minder druk jij je erover maakt het anderen echt niet eens meer op gaat vallen.

Kan me voorstellen dat dat geen geringe opgave is voor een 16 jarige, maar het zit er nu eenmaal en je kan het helaas niet weggummen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 11:43

ik heb ook altijd in bikini gelopen. was eerst heel erg moeilijk ze keken me allemaal met grote ogen aan. heb het altijd blijven doen. en doe het nog steeds. maargoed ik denk dat het een beetje bij mijn leeftijd hoort. de 'perfectie'. als ik dit litteken niet had.. was ik er waarschijnlijk ook niet meer. dus het is voor mij ook een reddingsmiddel geweest

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 11:43

Siegje schreef:
Oei, ik was erbij toen het gebeurde. Was een naar ongeluk... Heb Pieter toen nog gebeld. (er werd door mede stalgenootjes beweerd dat je je aanstelde... Slapen )

Ik denk dat het niet goed weg te halen is, zo'n litteken. De kans is denk ik groot dat het er niet mooier op wordt.

er waren toen heel veel bij ja, maargoed bleek toch wel wat anders dan aanstellen haha Bloos