Blaasontsteking voorkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Blaasontsteking voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 11:48

In amper vier maanden tijd heb ik twee blaasontstekingen gehad, waarvan de eerste drie weken geduurd heeft (eerste antibioticakuur sloeg niet aan). En ik heb geen idee meer wat ik moet doen om een blaasontsteking te voorkomen Bloos

Ik drink minimaal 1.5 liter op een dag, voornamelijk water. Ik neem drie vitamine c pilletjes in 's ochtends en nog een supplement van A.Vogel met cranberry's erin (Monarda of iets dergelijks).
Zowel voor als na seks ga ik plassen en drink ik aardig wat water zodat ik binnen een uur weer moet plassen. Gisteravond heb ik zelfs nog een vol glas jus d'orange gedronken (naast 2 liter die ik gedronken heb) in de hoop dat dat eventuele bacteriën zou wegspoelen. Maar nee hoor, sinds vanochtend gaat plassen al niet meer zo pijnloos Boos!

Ik ga er nu opletten om suiker te verminderen en ik heb nog een of ander drankje gekocht met cranberry's erin (Oceanspray van de AH). Iemand nog tips??

Somebody_

Re: Blaasontsteking voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:50

Ik kan je een hand geven, alleen is het bij mij al echt chronisch, ik heb er sinds vandaag ook weer last van(na 2 weken er toevallig eens geen last van gehad te hebben).

Ik heb ook alles al geprobeerd, maar ook bij geldt: niets werkt. Cranberry-spul, antibiotica(werkt ookal niet meer echt), vitamine c, veel water drinken, etc.

Ik kan je dus helaas niet helpen,maar ik blijf wel even meelezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:01

Goed uitplassen is heel belangrijk! Ongezoet puur cranberrysap drinken (bleh), ophouden met de antibiotica kuren! Ik heb er een paar jaar last van gehad en nu bijna nooit meer. Vooral dat ongezoete cranberrysap is een wonder, rest heb ik ook geprobeerd, vit c pillen enz maar dit hielp wel.
Katoenen ondergoed kan nog helpen (...) ipv syntetisch en weet je zeker dat je geen SOA kan hebben?
De dokter zei dat er een operatie was om iets met de urinebuis te doen, maar dat was bij mij niet meer nodig omdat ik al geen last meer had.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:03

iidd echt pure cranberrysap Ja

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 12:09

Uitplassen let ik ook heel goed op. Bekken aantal keer kantelen met uitplassen Ja
Katoenen ondergoed draag ik ook, daar let ik ook sinds mijn eerste blaasontsteking op.

Pure cranberrysap kan ik nog proberen, is dat gewoon in een drogisterij te koop?

Soa is onwaarschijnlijk, maar ik ga wel even aan vriendje vragen of hij ook zijn urine wil laten testen.
Het is in ieder geval onwaarschijnlijk dat mijn vorige blaasontsteking van seks kwam.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:10

Suiker beperken. 's Ochtend multivitamine pil, 's avonds vitamine 2 bruistablet voor het slapen. En weerstand hoog proberen te houden. Meer kan ik niet bedenken. Sterkte!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:11

Klinkt misschien raar Clown ... je moet ook altijd van voren naar achteren je kruis afvegen na een plas.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 12:11

opala schreef:
Klinkt misschien raar Clown ... je moet ook altijd van voren naar achteren je kruis afvegen na een plas.

Check *LOL*

Heb nooit anders gedaan..

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 12:11

Mulitvitamines zal ik morgen nog even halen Ja

Marije_1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:29

Ik heb ook heel veel blaasontstekingen gehad en er nu al meer dan een jaar geen last meer van gehad. En ik heb er geen last meer van sinds ik elke morgen een vitamine C tablet 1000 mg slik. Natuurlijk let ik ook op dat ik voldoende drink en plas na sex maar dit is voor mij echt de gouden oplossing geweest. Natuurlijk werken cranberry tabletten met dezelfde hoeveelheid milligram ook prima maar deze vond ik persoonlijk iets te duur, heb zelf dus zo`n grote vit C verpakking van de kruidvat.

De `veel vitamine c` opmerking van de dokter heb ik eerst ook geintepreteerd met sinasappels eten en wat van die kleine lekkere zuigtabletjes slikken maar ze bedoelen uds echt grote hoeveelheden en in een sinasappel zit gemiddled 50 mg vitamine C, reken maar uit hoeveel je er dan moet eten.

En mocht je toch nog een blaasontsteking op komen voelen gewoon nog een 1000 mg tablet innemen. Hopelijk heb er wat aan, succes!

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:40

Ik heb een chronische heel vervelend, ik heb het nu wel redelijk onder controle.
Veel water drinken en cranberry pillen slikken (Etos) helpen bij mij perfect. het is niet dat het meteen over is maar helpen wel het plassen te verminderen en de pijn!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:42

ik heb het ook chronisch, sinds dat ik een week oud was ( Nagelbijten / Gniffelen )
maargoed,, idd Pure cranberrysap drinken Lachen
( al vind ik dat zelf zoo * vies* ) Clown

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 18:55

Bedankt voor de tips!
Ik ga morgen even kijken of ik pure cranberry sap kan vinden.

Heb het alweer bij de dokter laten controleren en het is idd weer een blaasontsteking. Antibiotica haal ik morgen op.
Na drie vitamine c pilletjes en twee volle glazen jus d'orange was het plassen al een stúk minder pijnlijk *LOL*

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:15

Cranberola bij de reformwinkel te koop. Ik zweer erbij Ja
Als ik denk het te krijgen dan slik ik 2 capsules en zo nodig een paar uur later weer en dan is het weg Lachen

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:23

Misschien een rare tip maar het is ook belanrijk dat als je seks hebt
gehad dat je dan naar de wc gaat zodat je urinebuis en'omgeving'weer
haar eigen zuurgraad krijgt. Omdat je vriendje toch andere
bacterien heeft dan jij.
Sinds ik dat doe heb ik het niet meer gehad. Behalve als ik
het een keer vergeet. Clown

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 14:41

Ik ga binnenkort eens naar de reformwinkel hier in stad, vandaag geen tijd meer gehad helaas.

Lot1987: Dat doe ik sinds mijn eerste blaasontsteking, zowel voor als na de seks. En sinds mijn tweede blaasontsteking drink ik na seks veel water zodat ik binnen een uur weer naar wc moet Nagelbijten / Gniffelen

En mijn vriend laat zich binnenkort eens testen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:51

Waar moet die zich op laten testen dan?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 14:53

Zijn urine laten testen.
Het is mogelijk dat hij een bacterie met zich mee draagt, waarvan hij zelf geen klachten krijgt.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:57

gewoon granberry sap drinken, is te koop bij de grotere supermarkte. het kan geen kwaad en zuiverd je urine systeem en is goed voor je nieren. als ik er last van heb drink ik een paar liter en het gaat snel weer weg.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:00

Ik heb er nooit last van gehad tot op een dag, het kwam zomaar, naar mijn idee (nog altijd) zonder aanleiding. Daarna heb ik een jaar lang gelopen met blaasontstekingen en dan weer perioden niets. meer dan 4 (of 6) blaasontstekingen per jaar is echt de max!! Ik kwam al aan de 6 blaasontstekingen in een maand of 5/6. Toen ben ik doorverwezen naar een uroloog, op het ziekenhuis heb ik verschillende 'onderzoeken' gehad (buikfoto, echo en blaasonderzoek) en ze konden het 'goede' nieuws vertellen dat ik niks mankeer... helaas alleen gevoelig voor blaasontstekingen.

Waarom weet ik niet, maar na er 2 jaar lang echt constant mee lastig gevallen te worden is het nu al een jaar 'weg' *even afkloppen*

Het enige wat ik je kan aanraden is aan je arts te vragen of hij je kan doorverwijzen naar een uroloog. Het kan zijn dat je er gewoon gevoelig voor bent, maar het kan ook andere oorzaken hebben...!

Succes Lachen

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:17

Ik had laatst een college waarbij er werd verteld wat de bij vrouwen vaak de oorzaak is van blaasontstekingen. Niet echt fris Tong uitsteken
Schijnt dus te komen door bacteriën vanuit de ontlasting, die dan in het gebied van de urethra terecht komen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 16:14

Als de blaasontstekingen blijven komen, dan ga ik ook verder kijken dan alleen HA. Ik heb gisteren die ongezoete pure cranberrysap gehaald en wat is dat vies! Bloos

Marel: Doorgaans is het die bacterie ja Ja
Maar als deze blaasontsteking niet weg is na deze kuur, gaan ze hem op kweek zetten om te kijken welke bacterie het precies is en dan kunnen ze een wat specifiekere antibioticakuur voorschrijven.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:32

Bij mij kwam het omdat ik altijd het veel te lang ophoud als ik naar de wc moet; dan wacht ik altijd tot het laatste moment. Dus dat is ook een tipje!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:36

Je hebt pb!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 18:40

Dank je Monica!

Lang ophouden deed ik voor mijn blaasontstekingen wel, maar nu niet meer. Nu drink ik toch zoveel dat ik het niet eens op kán houden Clown