Paardrijden met navelpiercing?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

o0Michelle0o

Paardrijden met navelpiercing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 21:27

Hey Hey,

Ik ben bijna jarig en ik mag een navelpiercing van mijn ouders, maar doet dat de eerste paar weken niet ontzettend pijn met paardrijden?
En heb je er later nog last van?
Heeft iemand hier ervaring mee of misschien tips?
Ik heb weleens gehoord dat je er een grote pleister over heen kunt plakken...
Alvast bedankt!
Liefs Michelle

volgens mij hoort dit hier, maar sorry als het niet goed staat...

Myrkvi

Re: Paardrijden met navelpiercing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:52

oppassen met hoge broeken,anders blijft het eraan haken..
je moet juist geen pleister erop plakken,schijnt heel slecht te zijn,maar dat staat ook in een brief die je krijgt als je je piercing laat zetten Knipoog

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:57

In het begin gewoon de bovenband van je rijbroek open laten dat zit niet prettig als je voor over bukt of als e.e.a. strak komt te staan. Na een tijdje is het wondje rustig en kun je gewoon alles doen en voel je de piercing niet meer. Er voor zorgen dat e.e.a. lekker schoon blijft.

Ik heb de 1e maanden onder de douche de piercing gedraaid en gewassen met parfumloze unicurazeep en het crempje gebruikt van de piercingshop. Nooit onstoken geweest in al die jaren dat ik hem heb. Is die wel ontstoken/geirriteerd dan met een kommetje met zeezout opgelost in water op de bank gaan zitten. Zo over dan. Succes.
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 04-04-08 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

TanteCay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:57

Toen ik hem had laten zetten zat ik 2 uur daarna al weer op de pony Knipoog. Ik kon alles behalve het bukken ging de eerste paar uur wat moeilijk. Ma heb idd gehoord dat pleister niet goed was om der op te pakke!

xDAANTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:59

ik weet niet hoe jij op je paard zit?:P ik heb er nooit last van gehad, dus ook niet met paardrijden;)

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 22:01

Bedankt voor jullie reacties! Lachen
Dat van die pleister zal ik maar niet doen dan Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:26

Inderdaad, gewoon je broek even omvouwen. En eventueel de eerste paar dagen/week gewoon níet gaan rijden... Bij mij was het de 1e paar dagen flink gevoelig en heb toen ook niet gereden. Dat merk je vanzelf wel Knipoog Succes Knipoog

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 22:31

danku Lachen

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 00:43

Ik deed de eerste dagen/weken ook heel voorzichtig. Was wel wat gevoelig en was bang dat ik zou blijven haken. broek even omvouwen inderdaad. Maar na een paar weken echt geen last meer van. Nu voel ik het gewoon niet meer en kan ik mn broek gewoon over mn navel doen ofzo. Knipoog

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 00:58

Als je je broek omvouwt zorg er dan voor dat ie goed gevouwen is.
Ik heb dat destijds ook gedaan en als je een elastieke band hebt die terug schiet kan het best pijnlijk zijn kan ik je vertellen Nagelbijten / Gniffelen

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 16:23

Even over die rijbroeken.. die van mij zitten al redelijk laag (niet over mijn navel) moet ik ze dan alsnog omvouwen?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:28

Als je er last van hebt kan je ze het beste wel omvouwen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:18

Even kijken tot hoe ver ze komen. Ik had ook vrij lage toen ik de mijne net had en had er toen'
geen last van, maar check het nog even, want idd als ie terug schiet is dat heel pijnlijk,
kan ik uit ervaring vertellen Haha! Verder even voorzichtig zijn met bukken,
maar zeker ook met afstijgen!

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 20:28

oke thanx, zal ik doen Lachen kan hij uitscheuren als je niet voorzichtig doet met bukken of afstijgen? of doet het gewoon veel pijn?

Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:35

Ik zat ook dezelfde dag nog op het paard geloof ik..
ik had er met rijden geen last van maar daarna was
het wel een beetje geirriteerd, maar hij is daarna ook vreselijk
ontstoken geweest omdat ik m in het begin niet goed heb gewassen
gewoon voorzichtig doen en als t pijn doet je broek anders doen of stoppen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:51

o0Michelle0o schreef:
oke thanx, zal ik doen Lachen kan hij uitscheuren als je niet voorzichtig doet met bukken of afstijgen? of doet het gewoon veel pijn?

uitscheuren zal wel meevallen hoor Lachen
Maar t is wel heel pijnlijk als je ergens achter blijft hangen.
De eerste dagen is het echt nog wel gevoelig, ook als je denkt dat ie
geen pijn meer doet en wat onvoorzichtiger gaat worden, als je dan
ergens achter blijft hangen dan ben je even niet blij Haha!

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 20:54

Het is misschien een beetje een gênante vraag, maar ik stoei weleens met mijn vriend en soms komt hij boven op me liggen... doet dat zeer? Bloos

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:15

De eerste dag zal wel even gevoelig zijn, maar de 2e dag zat ik iig al weer prinsheerlijk op het paard.
en idd even een lage rijbroek aan doen, of je broek even omvouwen van boven.
en dat stoeien met je vriend, dat kun je best doen hoor, maar je moet gewoon voorzichtig wezen, dat je niet blijft haken ofzo.

ik ben nu nog steeds gevoelig, het is inmiddels 7 maanden geleden dat ik 1 heb laten zetten, en het is nog steeds niet genezen, mijn huid ertussen is ook helemaal kapot en komt spul uit, dus ik denk dat ik toch even bij de dokter op visite ga..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:17

Ik zou hem zowiezo even omvouwen, ook al zit ie laag. Als ie er achter blijft hangen, vooral de eerste week, dan ga je echt door het dak Nagelbijten / Gniffelen Succes Haha!

@Frisianhorsy, dat klinkt écht niet goed. Mijnes was na 3 weken al compleet genezen en nooit problemen gehad. Ik zou even weer flink gaan ontsmetten en dokter een bezoekje brengen.

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 22:28

Dank je wel voor jullie reactie Haha!
@Frisianhorsy : ik heb er natuurlijk niet veel verstand van maar ik zou idd ff langs de dokter gaan.

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:10

Frisianhorsy schreef:
De eerste dag zal wel even gevoelig zijn, maar de 2e dag zat ik iig al weer prinsheerlijk op het paard.
en dat stoeien met je vriend, dat kun je best doen hoor, maar je moet gewoon voorzichtig wezen, dat je niet blijft haken ofzo.

ik ben nu nog steeds gevoelig, het is inmiddels 7 maanden geleden dat ik 1 heb laten zetten, en het is nog steeds niet genezen, mijn huid ertussen is ook helemaal kapot en komt spul uit, dus ik denk dat ik toch even bij de dokter op visite ga..

is verstandig Knipoog wat voor piercing heb je er in? ik heb hetzelfde probleem gehad, ik heb 10 maand met chirugisch staal gelopen, toen ff na een andere piercer gevraagd van hoe en wat omdat de piercer waar ik me navelpiercing heb laten zetten weg was. toen heeft hij gevraagd wat voor piercing het was ,en toen heeft hij er bij mij een ingezet van titanium, en ja hoor binnen een week was ik van het probleem af Knipoog dus mschien heeft et daar mee te maken? maar weet niet of er nog wordt gepierct met chirugisch staal

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:13

idd in begin even uitkijken met broeken. Bij mij bleef ook ontsteken totdat ik titanium ring gebruikte...mooi en geen last meer. Gewoon met betadine schoonhouden,verder prima en geen last.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:48

Heb ook een navelpiercing. Ben er de eerste paar dagen niet mee gaan paardrijden (2 à 3 daagjes). Dat eigelijk puur vanwege die hoge paardrijbroeken, die willen er dan nog wel eens tegenaan gaan vervelen.
Daarna heb ik er voor de zekerheid gewoon een pleister over gedaan. Toen het niet meer gevoelig was ben ik gewoon gaan rijden, zonder pleister of wat dan ook Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:56

Frisianhorsy schreef:

Zou zeker even langs de dokter gaan zeg Scheve mond .. Klinkt niet zo best. Ik hem em in Augustus laten zetten en de mijne is allang genezen en heb nergens last van.
(Waarmee maak je je navelpiercing schoon als ik vragen mag ?)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:59

Ik heb m'n navelpiercing nu alweer 4, bijna 5 jaar .. & heb er nooit last van gehad Ook niet met de rijbroek, heb zelfs een die best hoog zit. Wel heb ik 't met gewone broeken, en vooral oppassen dat ie niet achter je riem blijft haken. dat doet pas zeer Wow!

@ Frisianhorsy: Ik zou alsi k jou was dan ook maar even langs de huisarts gaan.. Ontsmet je 'm wel goed? Het is wel logisch dat ie nog niet helemaal genezen is, dat duurt wel een paar maand. 9 maand als ik 't goed heb. Maar goed, die voorlichting heb ik al heeel lang geleden gehad. *LOL*