Jaaaaren geleden heb ik vrij langdurig pfeiffer gehad.
Eigenwijze drol als ik ben niet geluisterd naar meneer de dokter dat ik de helft van mijn dagelijkse bezigheden moest schrappen.
Pfeiffer was over, maar ik bleef moe.
Volgens mijn dokter mag ik het nu doen met chronische moeheid.
Prima, geen probleem mee verder.
Maar nu, gut zeg ik wil toch eigenlijk best graag even wakker worden

Een week of 3 a 4 geleden, stapte ik in mijn bedje met de planning om te gaan slapen (s'nachts wel te verstaan he)
Het begon met het niet in slaap kunnen komen. 2, 3, 4 uur wakker liggen.
Eenmaal in slaap, duurde dat ook niet lang of ik was alweer klaarwakker.
De ene nacht sliep ik 1 uur, de andere 2, 3 en met een beetje mazzel 4 uur.
Zo was ik eergisteren om half 5 alweer klaar wakker.
Aan de ene kant blij dat ik toch nog 4 uur had geslapen, maar aan de andere kant
daar zit je dan, veel te vroeg om je heen te koekeloeren.
Kijk, een of twee nachten wat slechter kunnen slapen vind ik geen probleem, maar ik heb er nu al enkele weken last van en ben het een beetje beu.
Als je chronische moeheid hebt kun je zoiezo al niet veel energie verbruiken tijdens de dag, maar als je dan ook nog eens amper slaapt s'nachts, dan kun je je wel voorstellen dat ik er zo'n beetje bij loop als een dweil nu

Daar hou ik helemaal niet van!
Het duurt me s'ochtends een uur voordat mijn hersens mee willen doen.
Ik loop de hele dag met een slaperig oog rond.
Als ik iets lees, moet ik dat een aantal keer opnieuw doen, want het blijft niet hangen.
Ik doe graag tien dingen tegelijkertijd, maar mag momenteel blij zijn als ik 2 dingen tegelijk voor elkaar krijg.
Als ik boodschappen ga doen, weet ik in de winkel niet meer wat ik allemaal nodig heb en er over nadenken gaat niet omdat de hersens half slapen.
Voor de mensen die ook chronische moeheid heb is het vast heel goed te begrijpen dat ik in de afgelopen weken echt wel tig keer ergens tegen aan ben gelopen.
Ik heb eigenlijk geen idee waarom ik dit opschrijf.
Wellicht omdat ik erg graag weer fatsoenlijk slaap s'nachts en er overdag weer graag enigszins wakker bij loop.
Ik zou niet weten hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.
Is het gewoon een dipje waar ik me in bevind, of hebben meer mensen hier last van?