1,5 liter ranja i.p.v. 1,5 liter water per dag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nina88

1,5 liter ranja i.p.v. 1,5 liter water per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 21:32

Op dit moment ben ik bezig met rustig afvallen op een gezonde manier.
Ik weeg op dit moment 57 kg en ben 1.73m.. Het is voor mij dus niet noodzakelijk om af te vallen, maar ik zou er toch graag een kilo of 3 af willen. Ik woog altijd 53-54 kg en kon eten wat ik wil. Dit deed ik dan ook zeker! Veel snoepen en ongezonde tussendoortjes.
Nu merk ik dat ik iets gemakkelijker aankom en wil ik mijn eetpatroon gaan veranderen. Niet alleen voor mijn gewicht, maar ook gewoon voor mijn gezondheid. Dit werkt aardig goed en er is in 14 dagen alweer 2 kilo af.
Nu weet ik dat het gezond is om per dag 1,5 liter water te drinken. Hier kom ik eigenlijk heel moeilijk aan, maar als ik het water vermeng met een beetje ranja, gaat me dit veel makkelijker af.
Kan dit ook, of gaat het nu geheel zijn werking voorbij?

Flower

Re: 1,5 liter ranja i.p.v. 1,5 liter water per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:37

Voor zover ik weet is ranja hetzelfde als siroop, of in ieder geval met suiker, dus ja het gaat z'n werking voorbij Haha!

Het is overigens nog nooit bewezen dat je van water afvalt, gezond is het natuurlijk wel.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:38

Ik heb dan weer geen tips voor je ( behalve zo weinig mogelijk suiker te eten, maar dan wel genoeg voor je lichaam, geen ongezonde tussendoortjes) maar ik vroeg me gewoon af hoe dat komt dat je afviel, heb je gewoon het snoepen gelaten of meer gedaan? Ben nl ook bezig, ik weeg dan wel te zwaar

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:41

In ranja zitten veel suikers, dus ik denk dat je beter water kan drinken!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:41

Vende schreef:
Voor zover ik weet is ranja hetzelfde als siroop, of in ieder geval met suiker, dus ja het gaat z'n werking voorbij Haha!

Het is overigens nog nooit bewezen dat je van water afvalt, gezond is het natuurlijk wel.

Mag ik even op jouw post ingaan?
Waarom zou je van water niet afvallen? Water heeft een vullende werking dus je bent sneller verzadigd en krijgt dus minder trek in tussendoortjes?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:43

TS, ik val af door water met diksap te vermengen, daar zit geen suiker in en het smaakt veel lekkerder, ik vind water nl niks aan.
Smaakt als limo!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:46

Ik heb water met limo gebruikt om o.a. ook wat af te vallen. Dit werkte bij mij goed. Ik deed er dan wel weinig ranja bij. Maar net dat er een smaakje aanzat zegmaar. Zodoende ben ik dan ook steeds makkelijker gewoon water gaan drinken.

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:47

Waarom zou je van water niet afvallen? Water heeft een vullende werking dus je bent sneller verzadigd en krijgt dus minder trek in tussendoortjes?[/quote]

van water zuivert alleen je lichaam de verkeerde stoffen daardoor moet je meer plassen en dan val je af. dus water is juist goed voor je ..

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:47

Lessini Light mag wel, volgens mijn dietiste!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:48

Diksap zit ook bordevol suiker alleen zijn dat natuurlijke suikers.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:49

Je hebt ook van die speciale ranja's zonder of met minder suiker.. mischien is dat een idee?

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 21:50

Ik heb echt heel erg op mijn eten gelet. Dus niet snoepen en als ik dan toch zin had in wat te eten een appel oid gepakt.
Daarnaast heb ik ipv de auto, de fiets gepakt en that's it. Ik hoef dan ook niet drastisch af te vallen, gewoon wat gezonder leven is voor mij genoeg.

Als je echt af wil vallen, ga eens langs de huisarts.. Een klasgenootje van mij heeft dit ook gedaan en zij kreeg een volledig aangepast dieet, wat volgens haar erg goed werkt.

Ik weet zeker dat veel water drinken helpt. Al is het alleen maar doordat je er minder van gaat eten, zoals Armaris al zegt.

Detour: Wat bedoel je met diksap?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:53

Diksap is puur fruit waar het water uit is gehaald zeg maar. Er zitten dus alleen natuurlijke suikers in.
Wij hebben het bij ons in de winkel verkocht (groenteboer).

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:58

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:24

Armaris schreef:
Vende schreef:

Waarom zou je van water niet afvallen? Water heeft een vullende werking dus je bent sneller verzadigd en krijgt dus minder trek in tussendoortjes?

Je lichaam geeft twee soorten signalen af, 1 signaal voor honger, en 1 voor dorst.

Als je honger/trek hebt, is het verstandig om eerst wat te drinken omdat je hersenen het verschil
niet weten tussen dorst en honger. Het kan dus best zijn dat deze het signaal honger uitzendt, terwijl je alleen maar dorst heb.

Helaas ben je maar even voor de gek te houden, en als je dus echt honger/trek hebt, begint
je lichaam als vanouds te zeuren Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:55

Pattypaard schreef:
Ik heb water met limo gebruikt om o.a. ook wat af te vallen. Dit werkte bij mij goed. Ik deed er dan wel weinig ranja bij. Maar net dat er een smaakje aanzat zegmaar. Zodoende ben ik dan ook steeds makkelijker gewoon water gaan drinken.

Idem hier, ben een gigantische ranja zuiper en nu ik dit steeds vermeng gaat het water drinken ook beter (normaal water vind ik maar niks, hoogtens bij het warme eten maar meer ook niet)

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:24

@ Vende. Het is wel degelijk zo dat je van water drinken af valt. Aangezien het je lichaam zuivert.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:24

Met diksap word ik dun!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:45

Water an sich is geen vetverbrander of iets dergelijks, dus nee: van water val je niet af. Het bevat echter in tegestelling tot sap en frisdranken geen kcal, dus water past goed in een dieet. Water is daarnaast de transporteur van afvalstoffen die je lichaam produceert, dus water zorgt voor een gezonder lichaam Knipoog

Overigens: je valt niet per definitie af van minder eten. Het is belangrijk om gezond te eten en niet te meer kcal binnen te krijgen dan dat je verbrandt. Je zou moeten streven naar een menu wat tussen de 1500 en 2000 gezonde (!) kcal bevat.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:46

Wat is het verschil tussen gezonde en ongezonde calorien?..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:48

Wanneer je een beperkte hoeveelheid kcal wilt innemen per dag, zul je moeten zorgen dat je ook voldoende bouwstoffen (vitaminen, mineralen) binnenkrijgt.

Gezonde kcal haal je uit brood, groenten en fruit, mager vlees, etc. Ongezonde kcal haal je uit chips, nootjes, snoepgoed Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:03

Je kan ook een beetje citroensap door het water doen. Ik vind water helemaal niet lekker, maar met wat citroensap wel. Daar zitten geen toegevoegde suikers in, dus beter dan siroop.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:40

In siroop zit inderdaad veel suiker en dat is niet goed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 02:45

Katja schreef:
Diksap zit ook bordevol suiker alleen zijn dat natuurlijke suikers.

alle suikers zijn natuurlijk Knipoog onze tafelsuiker is gewone bietsuiker; natuurlijk!
sacharose is opgebouwd uit een molecule glucose en een molecule fructose. Glucose word ook wel druivensuiker genoemt en fructose is vruchtensuiker. Kortom; er is waarschijnlijk geen verschil tussen het suiker van diksap en dat van ranja Knipoog wat wel zo is, is dat bij siroop bovenop de natuurlijke suikers, nog suikers bij in gedaan worden. Lachen

en gezonde en ongezonde kcal bestaan volgens mij ook niet Nagelbijten / Gniffelen wel goede en slechte vetten Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 08:32

Het principe snap je toch wel? Het is inderdaad geen officiele term hoor!

Heel simpel: je kunt door een zak M&M's leeg te eten ca. 1500 (ongezonde) kcal binnenkrijgen. Of je kunt door je gewone maaltijden te eten met gezonde tussendoortjes aan 1500 (gezonde) kcal komen op een dag.