vaak ziek zijn, zo vervelend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

vaak ziek zijn, zo vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 16:16

Ik ben in een slechte periode elke maand wel een keer ziek. En dat ligt vooral tussen januarie tot mei. Dit is erg vervelend en ik loop ook tegen allerlei dingen aan:
- t is erg lastig met mijn bijbaantje
- vaak toetsen inhalen
- leuke dingen onverwachts af moeten zeggen
- en mijn paard die dan soms onverwachts stil staat als mijn bijrijdster ook niet kan

De dokter zei me dat het komt omdat ik een slecht imuunsysteem heb wat mede komt door astma en hooikoorts in deze periode.
Het ergste is nog dat het vaak maar 1 dag of 2 dagen zijn omdat ik altijd zolang mogelijk dingen probeer te blijven doen.
Met het gevolg dat ik dus onverwachts ook dingen niet kan doen.
Herkennen mensen zich hierin en wat doen jullie aan die problemen die ik in een rijtje heb gezet.

Eefske

Re: vaak ziek zijn, zo vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:30

Ik heb precies hetzelfde. Ik weet niet hoe het kom. maar ik ga binnenkort naar de dokter. mijn mams en ik denken dat het misschien komt doordat ik nauwelijks door m'n neus kan ademhalen en veel door m'n mond.
Ik heb geen bijbaantje dus daar heb ik geen problemen mee.
Qua school is het wel lastig. Wat ik soms doe is een dagje langer 'ziek zijn' waarop ik dan zoveel mogelijk huiswerk probeer in te halen enzo, achterstand bijwerken.
Leuke dingen afzeggen kan je eigenlijk weinig aan doen maar dan spreken we wel weer een andre keer af.
En ik heb geen eigen pony, maar de pony die ik rijd word ook door een ander meisje gereden dus daar heb ik niet zo'n problemen mee.

Maar ik weet dat het heel erg vervelend is Ja

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:38

Ik ben ook heel vaak ziek, word erg vaak aangestoken. Als er iets rond gaat, ontkom ik er niet aan.

Afgelopen maand begon met voorhoofdsholte ontsteking, daarna buikgriep en toen weer voorhoofdsholte ontsteking. En van de laatste keer word ik nu eindelijk wat beter.
Echt verschrikkelijk Verdrietig

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 16:38

heb je daar al lang last van of niet? ik vind het ook zo oneerlijk soms tegenover m´n paard zij heeft echt een uur beweging p/d nodig en dat kan ik dan soms niet geven. En steeds het opbellen naar t werk, waarbij ik (en dat kan me ook voorstellen als iemand met regelmaat ziek is) niet echt serieus genomen wordt.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:46

Ik heb precies hetzelfde. Ook heel vaak ziek. Ik voel me eigenlijk nooit helemaal lekker. Bijna nooit. Ik heb ook heel hooikoorts en ben ook verder ongeveer overal heel allergisch voor, dat putte mij uit en hierdoor was ik ook vaker ziek. Ook kan ik moeilijk door mijn neus ademen en steeds lucht door je mond in en uit ademen is ook niet goed en word je ook snel moe van en vatbaar. Toch is er later alsnog wel uitgekomen dat ik ook echt Pfeiffer heb. Opeens vielen de puzzelstukjes in elkaar. Ik was steeds gewoon zo moe en aan het klungelen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:29

Zo'n 10/11 jaar geleden (ik was begin 20) had ik dit ook heel erg. Er leek gewoon geen einde aan mijn ziek zijn te komen.

Was dan week 1 aan het kwakkelen, week 2 goed ziek, week 3 weer wat aan de beterende hand, week 4 weer gezond en dan begon het weer van voor af aan. Ook ik heb astma en heb verschillende allergieën.
Volgens de huisarts was het geen griep. Hij dacht dat ik zo erg allergisch was, dat ik daardoor ook steeds koorts had en geen weerstand.

Ik heb uitgebreid allergie onderzoek gehad. Ik bleek heel erg allergisch te zijn voor huismijt. Met ons huis is hier heel erg rekening mee gehouden en dat scheelt heel veel. Verder heb ik ieder jaar de griepprik en ook wel medicijnen tegen overgevoeligheidsreacties.
Tegenwoordig ben ik bijna nooit meer ziek. Misschien overheen gegroeid, maar ik denk ook dat ik beter met mijn allergie kan beheersen.

Bij mij was een bijbaantje toen ook geen doen, ook op school veel gemist. Gelukkig nog wel geslaagd.

sterkte ermee!

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:31

Ik kwam vroeger nooit een winter door zonder minstens 5x zwaar verkouden te zijn geweest of zelfs koorts. Deze winter heb ik iedere ochtend een flesje Actimel gedronken en ik ben - echt waar - geen één keer ziek geweest. Ik denk dat het daardoor kwam... Lachen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 20:09

maar hoe doen jullie dat dan met werk enzo

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:10

Ik doe nu thuiswerk. Ik deel mijn uren dus zelf in. Vorig jaar op school heb ik echter veel problemen gehad... ik stond altijd achter met testen en werd al bekend als 'spijbelaar' zogezegd... Ik had echt een rottige tijd toen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:14

Ik herken het helemaal. Voel mij bijna altijd schuldig, dus dan lig je ook lekker in je bed ziek te wezen.. niet dus. Met het bijbaantje vind ik het ook heel lastig, vaak begrijpen ze het niet. Werk dus ook wel eens gewoon een dagje door met koorts, maar om voor de 20e keer af te bellen is ook zo wat. Wat mij het meest stoort is dat je zo gauw wordt gezien als een aansteller. Maar geloof mij; als ik mij aan zou stellen zou ik al helemaal bijna niets meer doen. Heb zware luchtwegproblemen en heb daardoor ook erg snel een infectie te pakken. En dan loop je dan gewoon mee rond omdat je niemand teleur wilt stellen, maar dan kom je bij de longarts en die zegt dat je toch wel even onder de wol mag kruipen omdat je een longontsteking hebt..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 20:20

dat heb ik ook vaak dat ik dan toch nog gewoon maar door ga. Maar dan stort ik daarna helemaal in.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:23

Jup, en dan ben je al zo weer een week verder voordat je je weer íets beter voelt. Misschien dat je iets met werken kunt minderen? Wie weet ben je dan ook wat minder vaak ziek. Genoeg tijd voor jezelf nemen is erg belangrijk.

OnlyLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:24

Dat had ik tot zo'n half jaar geleden ook: vaak ziek zijn, minstens 3x per jaar griep en nog vaker verkouden, als er iets rondging (buikgriep ofzo) dan had ik het ook gelijk.. Mijn huisarts zei dat het kwam door mijn asmatische aanleg (heb astma gehad als klein meisje maar ben er nou overheen gegroeid) en vond dat ik er maar mee moest leren leven.. Daar was ik het dus niet mee eens. Het is zo vervelend: Lastig met bijbaantje; op een gegeven moment vonden ze dat ik me aanstelde, vaak uitjes met vriendinnen afzeggen (die het op een gegeven moment ook niet meer zo geloofwaardig vonden), ben zelfs ziek geweest tijdens mijn examens :S

Dus ik ben op internet gaan zoeken naar alternatieve geneeswijzen en kwam uit op een therapeute die met bioresonantie, accupunctuur en bach remedies werkt en aangesloten is bij de NVA. Nou moet ik wel bekennen dat ik er toen niet veel van geloofde maar ik dacht, wat heb ik te verliezen? wie weet werkt het wel. En dat doet het zeker! Haha! Sinds ik daar ben geweest, juli vorig jaar ongeveer, ben ik 1x echt ziek geweest met koorts en 1x (licht) verkouden. Bovendien was ik veel sneller weer beter, mijn weerstand is echt verbeterd: toen er buikgriep rondging werd ik niet ziek en toen mijn ouders en zus ziek waren werd ik het niet Lachen en ik heb meer energie. Volgens haar zat het bij mijn milt ofzo iets, mijn milt werkte niet goed. Iig ze heeft me met accupunctuur behandeld en een remedie meegegeven en nu voel ik me kiplekker Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:19

zink tabletten helpen je weerstand omhoog te krijgen.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:29

Ik was vroeger ook vaak ziek. Maar het rare is sinds ik op mn nieuwe opleiding zit bijna nooit(vandaag is de eerste dag dat ik ziek ben dit nieuwe schooljaar Clown ). Ik sport nu elke dag hierdoor leef ik wat gezonder en is mijn conditie vooruit gegaan.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:29

Ik zit nu in mijn 10 weken stage en ze weten nu dat ik Pfeiffer heb, dus nu is het helemaal geen probleem. Als het niet gaat, kan ik gewoon rustig thuis blijven. Maar voor mijn 10 weken stage was ik heel veel ziek en tsjah, toen ging het gewoon echt vaak niet en dan toch maar afbellen. Heel rot.. Was dus ook wel blij toen er eindelijk wat uit kwam..

superXmacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:09

heb ik ook ben heel vaak gewoon min je bent niet lekker maar ook niet ziek.

Me moeder zei dat je dan misschien de ziekte van vijver kan hebben.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 00:10

superXmacho schreef:

de ziekte van vijver?
krijg je daar gratis zwemles bij?

Een slechter immuun systeem kan verschillende oorzaken hebben, de HA kan daar vaak meer over zeggen, of een doorverwijzing geven naar een internist.
Misschien toevallig vroeger veel penicillinge of AB gekregen als Baby/klein kind?
Kan ook een oorzaak zijn.
Pas op met "te lang doorgaan", dat kan ook juist verkeerd gaan! ik blijf zelf ook vaakte lang doorgaan als ik eigenlijk niet meer kan. Ik had altijd bijbaantjes in winkels ed, en daar vonden ze het perfect. Ik was bijna nooit ziek.
Inmiddels is er veel voor mij veranderd en is het bekend waarom ik regelmatig "niet lekker/ziekig" ben.
Zodra ik nu het gevoel heb dat het eigenlijk niet gaat, ga ik naar huis.

Probeer uit te zoeken of het echt alleen een slechte weerstand is, of dat je misschien iets onder de leden hebt (hoeft niks ernstigs te zijn, een ontsteking ergens in je lichaam waar je geen last van heb kan heel veel invloed hebben op je weerstand)

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 00:32

ik ben eigenlijk altijd ziek..heb me in 2 jaar geen dag lekker gevoeld.
ik ben veel misselijk, maagzuur, hoofdpijn, duizelig, slap, moe, keelpijn, ach te veel om op te noemen.
en waar het vandaan komt? ik heb al zooooo veel onderzoeken gehad en de dokter vindt niets. dus wordt het stress genoemd (wat heel goed kan hoor, maar ik ken het verschil tussen ziek zijn en in de put zitten (wat ik nu heb) en ziek zijn en lichtelijk gestresst zijn (wat ik de meeste tijd ben).
ik heb pfeiffer gehad, hepatitus. ervoor was ik overspannen. toen is het allemaal begonnen en het is gewoon niet opgehouden.
moet nogmaals bloedprikken maar dat moet nuchter (moet eerst een stuk met de trein en bus) en ook mag ik niet ziek zijn Clown haha wordt moeilijk dus. het punt dat ik nuchter, zonder eten en drinken met de bus en trein moet is gewoon moeilijk. dan wordt ik al duizelig van de honger.

ik zag toevallig iets staan van een andere reactie:
ik ben vroeger van mn 1e tot mn 4e jaar chronisch ziek geweest. amandelen ontstoken, benauwdheid e.d. weet er het fijne niet van. allergie voor de kat bleek later. heb hier heel veel mediactie voor gekregen omdat mn amandellen niet geknipt mochten worden als ze ontstoken waren, en dat zijn ze 4 jaar lang geweest. uiteindelijk zijn ze helemaal niet geknipt. heb er dus nu nog vaak last van.
heb in oktober 2006 heel veel anti biotica gekregen. voor 3 blaas ontstekingen achter elkaar, keelontstekingen achter elkaar, bleek uiteindelijk pfeiffer te zijn. dus moest ik plotseling stoppen met al mn kuurtjes, wat volgens mij ook niet goed is.
teveel medicatie is ook niet goed voor de lever.

ach jah..we merken nog wel waar het vandaan komt. heb gewoon enorm veel pech.
ben blij dat ik niet de enige ben, op school beginnen ze zich er nu al aan te ergeren. scheelt dat ik enorm goeie cijfers haal en altijd alles af heb, dus ze klagen nog niet..heb express geen bijbaan want dat kan ik niet aan.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 01:07

Hier nog eentje!
zit al aan mn 2e antibiotica kuur dit jaar
Altijd keelontsteking, en ligt niet aan mn amandelen Scheve mond
Nu een zware kuur van 3x per dag capsue's
vorige kuur was maar 2x per dag..

Maar als ik dit jaar 6x bij de dokter ben geweest met een rode keel met witte stippen(stand staat nu op 3x gehad, 2x bij dkter geweest Knipoog ) dan gaan ze verder zoeken, eindeijk!
Bloed etc is allemaal goed, amandelen was niets mis mee maar mn weerstand is erg laag.
Voorheen werd t op mn werk gegooid(manegem veel buiten ook in de regen etc) maar werk nu ergens anders, altijd binnen en eet gezond etc en hoppa 2x na elkaar flinke keelonsteking!

Vind het vooral poedersuiker voor mn vrienden, moet ze steeds afzeggen en na een avond stappen gegarandeerd 2 dagen niet fit, waardoor mn paarden er bij in schieten Scheve mond
En een hele week werken(ik wil me liever niet ziekmelden) stort ik in t weekend in, zodat dus mn paarden&vrienden en wéér bij inschieten, of ik iig niet alles kan doen wat ik wil!
Erg frustrerend!
Ben al zolang ik me herinner heel de herst+winter+deel van t voorjaar ziek, halfziek of iig flink verkouden, met regelmatig flinke griep&keelonsteking erbij
Zo irritant!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 02:52

Herken het.
Heb 5 jaar colitis Ulcerosa gehad, waar ik erg van verzwakte. Daarvoor haad ik wel vaak keelontsteking, maar hoefde er nooit mee op bed of voor thuis te blijven. Had ook weleens blaasontsteking en 1x nierbekontsteking, maar verder goeie conditie.
Vanaf die CU veel medicatie. Hele slechte periode gehad en daarna een vrij goeie wel. Daarna weer een hele slechte en heel veel prednison gebruikt. Daarnaast weer medicatie tegen de bijwerkingen daarvan.
Ben geopereerd 2x en hoef geen medicatie meer. Wel is mijn spijsvertering verandert en mis ik de dikke darm en dus de werking.
Ik blijf erg moe. En ben ook snel uitgeput. Ik probeer terug te komen in conditie, maar red het niet. Ik moet wel extra drinken dus hou daar rekening mee bij inspanning.
Heb wel goeie periodes, maar het gaat vaak slecht.
Ik adem dus ook altijd door mijn mond. Ook met slapen. Ik wist niet dat het ook vermoeiend kon zijn eerst.
Nu had ik al weken keelontsteking en koorts. ab hielp niet, dus naar KNO, want amandelen waren wel heel erg. KNO wilde ze eruit halen, dus operatie staat voor as donderdag. Alleen de keel, maar twijfel zelf nu over de neus ook.
Ik had zelfs erg last van mijn oren en de amandelen zijn in rust ook veel te groot en te rood.
Elke keer als ik stopte met de ab, had ik weer last, dus moest t/m dit weekend blijven gebruiken. Ik ben alsnog ziek geworden en ben slap.
Nu had ik ook de pech in December pas aan een hernia geopereerd te zijn, dus je doet weinig ook.
Ik eet goed en slik af en toe een vitamine met extra weerstand en energie. Omdat alles alleen langs de dunne darm passeert, gaat het toch sneller en wordt het anders opgenomen. Je moet oppassen wat je neemt. Een goeie darmfunctioe is goed voor je weerstand, maar als ik mijn darm laat functioneren, gaat het te snel en heb ik ook geen leven meer. Ik slik dus altijd wel 2x loperamide op een dag.
Ik moet dus altijd afwegen. Een gezonde darm huishouding, maar wel langzaam.
Ik heb geen dag spijt van die operaties toen, maar ik wil straks echt fit zijn.
Ik deed 3x pw fitness en 2x kick boksen minimaal. Daarnaast nog werken, de pony's en uiteraard mijn zoontje. Alles kon. Nu kan niks.
Elke keer weer ziek en zwk. Ook misselijk of meer een algeheel beroerd gevoel.
Maar goed, ik hoop dat die amandelen eruit me gaan helpen iig. Daarna ga ik weer eens met de mdl arts praten over hoe ik toch het beste alles optimaal kan laten functioneren en ik terug kom in conditie zonder elke keer ziek zijn.
Weer op de been een tijdje en de deur uit kunnen en paard rijden, zou al een hele stap zijn en vast goed voor de gezondheid ook.
Ik ga dat door de mond ademen ook bij de ha eens aankaarten!

Iedereen sterkte en beterschap

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 09:17

Ik heb hetzelfde, ben eigenlijk elke dag wel ziek.
Zoals Pel al zegt, elke dag heb ik wel iets, hoofdpijn, gewoon misselijk, slap, keelpijn, etc.
Erg lastig, ben al vaak naar de dokter geweest maar die kon niks vinden. Ze houden het bij mij ook bij stress..

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 09:39

Lees dit eens:http://www.longtransplantatie.nl/hans/Mijn%20afweerstoornis.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 09:49

Heb je je als eens helemaal binnenste buiten laten keren? Op tijd je rust nemen en dan weer aan een nieuwe klus beginnen is heel belangrijk, je energie verdelen.

Pierrot_An

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 00:31

ma_rie_tje schreef:
superXmacho schreef:

de ziekte van vijver?
krijg je daar gratis zwemles bij?

Haha.. sorry moest er erg om lachen! ROFL

Maar kan ook de oorzaak zijn dat je te druk bent... te weinig tijd voor jezelf of tegenslagen, waardoor je je moe voelt dus minder goed en "levenloos" gaat voelen.. zorg voor voldoende rust en ontspanning.. en ga ervoor om ff wat leuke dingen te doen!!