Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
) maar ook al zóu hij overgewicht hebben, dan is dit nog geen normaal voedingspatroon voor een volwassen man van 1.84.
wij hebben hun dan ook het geld toegewezen voor zijn boodschappen en kleding, echter betaalt mijn oma nu daarbovenop zijn kleding maar en haalt dit zelf gezien er niks vernieuwd word.Kanelly schreef:Ja Manie dat zou kunnen. Het kan een bijwerking zijn ( hoeft niet, 5 van mijn cliënten zitten aan de antipsychotica en geen 1 met overgewicht) maar ook al zóu hij overgewicht hebben, dan is dit nog geen normaal voedingspatroon voor een volwassen man van 1.84.
En iemand met diabetes, kan normaliter niet 'stabiel' zijn op slchts 3 maaltijden per dag ( zeker niet zulke kleine maaltijden ).
En als hij verder op normaal gewicht zit, is het echt veel te weinig...
hij red de 67 kilo met moeite.
)Kanelly schreef:Echt waar? Als de weegschaal dat echt aangeeft is het niet goed hoor!
Bedoel, ik ben zelf 1.86 en weeg krap aan 66/ 67 kilo en dat is voor mij eigenlijk al te weinig. ( en ik eet zeker 3x zoveel als jou oom)
Laat staan voor een volwassen man! Wat zegt jullie huisarts hier van?
Ik zou toch echt een gesprek gaan eisen. Met jullie huisarts erbij als dat gaat.
Tevens zou ik een overzicht willen van het kostenplaatje van jullie oom, inclusief alle facturen e.d.
( ja, sorry voor m'n achterdocht, maar ik werk zelf in de zorg en heb ook vaak genoeg vraagtekens bij waar het geld nou allemaal blijft )
We merken echt wel op dat hij alles van het duurste merk krijgt(waar ik ook weer een vraagteken bijzet?) , maar dan alsnog komen we niet rond met het geld dat we neerleggen voor ze.
Kanelly schreef:( ja, sorry voor m'n achterdocht, maar ik werk zelf in de zorg en heb ook vaak genoeg vraagtekens bij waar het geld nou allemaal blijft )

de man is al 67 en leeft in angst,, waarom zou je hem de sigaren afnemen? Gister bleken ze weer van hem afgenomen te zijn waarna mijn oma in pure woede heeft opgebelt, waar ze de verklaring kreeg dat het hem misschien wel een jaar of 3 kon schelen (wat hij dan dus langer zou leven.) Waarop ze het antwoord kregen dat hij dan 3 jaar langer leeft, maar dan ook 3 jaar ongelukkiger en in angsten die hij niet op zijn verslaving kan uiten dus niet lichtelijk kan onderdrukken 

)
Bij ons hebben ze zelfs 2x per week borrelavond met hapjes en drankjes.
Kanelly schreef:Als ik het goed begrepen heb, zit hij niet in een instelling, maar woont hij nog 'zelfstandig' en wordt de hulp geboden door de thuiszorg toch?

Als iemand zo gedecompenseerd is dat hij dichte (kast) deuren nodig heeft hoort hij imo eerst weer stabiel te zijn voordat hij geheel op zichzelf woont, imo kan je dat enkel bereiken binnen een instelling. Bij iemand thuis hoor je ze niet af te sluiten voor eigen wensen
dus een woning die bij het tehuis hoord maar waar hij toch zelf is
hierom word er boodschappen voor hem gedaan
!
gezien dat hij zich hier niet op zijn gemak voelt en daardoor hogere medicatie moet krijgen + dat hij alleen kan wonen met thuis zorg