Vroeg opstaan, went het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Vroeg opstaan, went het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 17:26

Hoi! Doei!

Wie moet er nog meer zoals ik erg vroeg opstaan?
Tijdens mij stagedagen, moet ik op het geweldige tijdstip van 04:30 opstaan. Slapen
Nu heb ik het daar nogal, uhmm, moeilijk mee, hihi.
Ik word echt zo chagerijnig als ik me wekker af hoor gaan, 's avonds als ik om 18:00 thuis kom ben ik gesloopt. Maar moet dan nog aan school zitten.

Nu is mijn vraag, ik ben pas net begonnen, maar wennen die tijden?
Went je lichaam eraan? En hoelaat gaan jullie 's avonds naar bed?

Groetjes,

Sanne

tallechie

Re: Vroeg opstaan, went het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:28

Je went er wel aan. Ik heb een tijd gehad dat ik om vijf uur opstond. Half 6 in de auto zat en 's avond rond 19.30 weer terug was. Ik ging rond 22.00 naar bed. De eerste weken zal lastig zijn, maar je went er wel aan. Alleen in de weekenden was ik altijd extra moe, omdat ik dan juist te veel sliep.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:28

Ik hoef niet meer zo vroeg opstaan maar moest wel voor een hele week om 5:00 opstaan, de eerste 2 dagen was heel moeilijk maar ik zette de wekker altijd op 4:30 en dan werd ik al wakker en deed muziek aan (mp3 of discman) werd ik beetje wakker en dan daarna eruit. Meestal heb ik dat ik als ik 1 dag vroeg opsta de volgende dag er ongeveer dezelfde tijd wakker word Clown
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 24-03-08 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:29

Toen ik nog 4 dagen in de week op school zat moest ik 1.5 uur reizen naar school. Ik moest er dan om half 6 's morgens uit om op tijd op school te zijn.
Later kreeg ik een baantje bij de bakker en moest ik ook om 7 uur beginnen. Dus ook om 6 uur opstaan.

En nu heb ik het zo getroffen dat mijn vriend veehouder is, dus als ik bij hem ben loopt de wekken ook om 4.30/5.00 uur af. En ja, dan ben ik ook echt klaarwakker..

Het is een week of 2 zwaar, je bent echt bekaf.
Ik ging meestal rond een uur of 10 naar bed.
Maar na een tijdje went het. En kan je ook wat later naar bed, je voelt dat zelf aan je lichaam. Lachen

Sterkte.. Knipoog

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:32

ik moet om half 7 opstaan, al een half jaar. Nu is dat voor mij redelijk vroeg. In de winter (als het donker is) vond ik het heel erg moeilijk om op te staan. Dit wordt niet makkelijker (voor mij iig). Nu het ligt is als ik weg ga, gaat het een stuk beter. Maar ik denk dat ik het er altijd moeilijk mee zal hebben. Ook al ga ik om 10 uur naar bed.
Maar jij moet helemaal schandalig vroeg op, succes!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 17:34

Bedankt. Lachen

@ Sita_: Ik moet als ik naar stage ga bijna 2 uur reizen en wanneer ik naar school ga 1,5 uur.
Daarom moet ik ook zo vroeg op, hihi. Als ik naar school ga hoef ik 'pas' om 06:15 op. Dat is nog wel te doen opzich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:40

Pfff, ik moet er elke doordeweekse dag om 6.30 uur uit en dat vind ik al vroeg, hihi! Ik moet dat al vijf jaar en ik ben er nog steeds niet aan gewend Bloos . Nou ja, na een tijdje kom je wel in het ritme en dan gaat het wel wat makkelijker, maar als m'n wekker gaat, slaap ik het liefst nog even door Dromen .. Ik moet dan ook echt niet nog even blijven liggen want dan val ik weer in slaap en dan mis ik uiteindelijk m'n bus. Ik zou eigenlijk zo'n wegrennende wekker moeten hebben Tong uitsteken .
Toch moet ik zeggen dat het me in de winter meer moeite kost om eruit te komen dan in de zomer. In de winter is het natuurlijk ook nog zo lekker donker, er zijn geen muggen die je wakker zoemen en buiten je bed is het zo koud Tong uitsteken

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:41

ligt eraan hoe een ochtend mens je bent.. sommige wennen er niet aan.. ik ben er na twee keer achter elkaar al aan gewend. Als je maag wel genoeg slaap krijgt

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:43

Je went er het makkelijkste aan door op de andere dagen niet tot bv 9 uur te slapen... sta dan bv om 5.30 op, dan valt dat ene uurtje op je stagedagen reuze mee. Maar probeer één ritme aan te houden. Ik sta door de week rond 7 uur op en in het weekend zet ik de wekker meestal op 8 uur. Probeer alle dagen tussen 10 en 11 te slapen. Op die manier heb ik minder moeite met het ritme (bovendien is het natuurlijk ook een makkelijkere tijd)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:45

sommige mensen blijven er moeite mee hebben.
Ik kan er goed uitkomen, maar ben savonds wel kapot.

Mede ook natuurlijk omdat ik lichamelijk werk doe met vee.

Ik sta smaandags om 3.15 op, dinsdag om 4.15 en de andere werkdagen om 6.15

Gewoon op tijd naar bed gaan, zondags gaat bij mij het lichtje om uiterlijk 20 uur uit.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:45

Bij mij ligt het eraan ; als ik op moet staan voor iets leuks; dus werk waar ik het goed naar mn zin heb dan is het geen probleem iedere morgen om half 6 op en dan savonds betijds naar bed (10 uur) en in het weekend ook vroeg op maar toch lekker uit gaan en vaak maar 2 uur slapen Clown maar ben er wel aan gewend...maar eigenlijk vooral omdat ik het werk graag deed en daarom was het geen probleem. Als ik er niet achter had gestaan dan was het niet gelukt..

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:47

Ja bij mij zeker!
de hele week sta ik rond 10 uur op alleen maandag en donderdag om kwart voor 8. vandaag hoefde ik pas om kwart voor 9 en ik las dus al rond 8 uur wakker Vork
Je krijgt vanzelf een ritme, hoe moeilijk het ook is als om 7 uur de wekker gaat, na een tijd word je wel rond die tijd wakker als hij neit gaat!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:49

Half 5 hallo, dat is ook wel erg vroeg zeg. Ik werkte voorheen in de zomervakanties vaak in ploegendiensten, moest dan 6 uur beginnen en stond 5 uur op! Veel te vroeg, maar het went zeker! Ik ging dan wel op tijd naar bed, uiterlijk half 10, anders was het voor mij niet te doen..

Nu, met m'n fulltime stage, sta ik elke dag rond kwart voor 7 op. En dat went zeker, want in het weekend kan ik niet meer uitslapen. Nagelbijten / Gniffelen

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:10

ik moet elke dag om 3 uur uit bed. En ik lig bijna elke avond om 7 uur te slapen op de bank Knipoog

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:21

Mijn dag begint altijd om 05:15. Op zich heb ik daar weinig moeite mee, alleen ben ik 's avonds wel kapot. Ik ga dan ook meestal om een uur of 10 uiterlijk naar bed.
Meestal ben ik wel eerder wakker dan de wekker, trouwens.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:21

Went enorm, ik sta elke dag om half 6 op , naja de schooldagen dan maar dan merk je vanzelf wel dat je in het weekend ook om half 6 wakker word Nagelbijten / Gniffelen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:26

Ik begin na de paasvakantie bij een bakker, en dus moet ik elke zondagmorgend om 5 uur uit mijn bed (moet om 6 uur beginnen). Deze & volgende week moet ik ook al 3 halve dagen gaan werken, maar dan moet ik maar om 7 beginnen dus om 6 uit m'n bed. Was hier dus eigenlijk ook benieuwd naar. Gelukkig klinkt het allemaal positief Lachen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:27

bij mij wende het niet Ach gut heb ongeveer 2 jaar zo vroeg opgestaan, maar ik raakte steeds meer vermoeit... werkte ook wel in ploegen waardoor mijn ritme helemaal niet meer klopte en ik echt de weg kwijt was... stond ik op zondag om half 6 te haasten omdat ik te laat was voor me werk op maandag Clown

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:32

Rianneke schreef:
bij mij wende het niet Ach gut heb ongeveer 2 jaar zo vroeg opgestaan, maar ik raakte steeds meer vermoeit... werkte ook wel in ploegen waardoor mijn ritme helemaal niet meer klopte en ik echt de weg kwijt was... stond ik op zondag om half 6 te haasten omdat ik te laat was voor me werk op maandag Clown
Maar dat is dan weer anders, als je continu hetzelfde ritme aanhoudt, went het wel denk ik (hoop ik Clown ).
Wel lastig, zo werken. Nagelbijten / Gniffelen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:38

fiekhe schreef:
Maar dat is dan weer anders, als je continu hetzelfde ritme aanhoudt, went het wel denk ik

dat heb ik ook geprobeert maar dat wende bij mij ook niet Clown ben echt een ramp met slapen! het opstaan is geen probleem, maar de rest van de dag wel Ach gut

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:59

Het went.
Ik sta iedere ochtend om half 7 op, en zolang ik maar voor 10 uur in bed ligt gaat het goed. Het onderhouden van een sociaal leven naast vroeg opstaan is een ander verhaal Clown

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 20:19

Haha, Kristie, dat had ik ook al door! Tijdens school stond ik al om 06:15 op, dan lig ik er om 22:00 uiterlijk 22:30 in. Dus doordeweeks blijft er vrij weinig van mijn sociale leven over.

@ Rianneke: Ik moet straks ook verschillende diensten draaien. Nu draai ik dag, maar straks moet ik dag, avond en nacht door elkaar gaan draaien.

@ De rest: Klinkt toch nog best hoopgevend. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:21

Als je kunt slapen dan went het wel, maar dat moet je niet maanden volhouden, is toch roofbouw op je lijf, zorg dat je minimaal 6 uur aan een gesloten kunt slapen, dan redt je het wel.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 20:24

russel schreef:
Als je kunt slapen dan went het wel, maar dat moet je niet maanden volhouden, is toch roofbouw op je lijf, zorg dat je minimaal 6 uur aan een gesloten kunt slapen, dan redt je het wel.

Uhm de komende jaren loop ik stage, dus zit er niks aan anders op dan deze tijden. Huilen van het lachen

Verder ben ik niet zo'n goede slaper, dus 6 uur achter elkaar aan één stuk door slapen red ik van mijn lang zal ze leven niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:34

Dan ga je het erg zwaar krijgen, ik heb het een jaar moeten doen, maar ik was er bijna aan onder door gegaan, zag er ook niet meer uit na een jaar. Ik ben ook een slechte slaper en kwam als ik mazzel had aan 4 uur en soms zelfs maar aan 3.

Probeer slaaptabletjes te nemen en neem een halve en ga na het eten naar bed, in het weekend zoveel mogelijk vooruit werken, je rust is nl heel erg belangrijk. Kan je door de weeks niet ergens logeren, als is het maar voor 1 nacht om even bij te slapen..? Dat had mijn redding kunnen zijn, moest ook reizen, en tijdens de reis, trein, kon ik niet slapen...voel nog mijn lichaam wat en vermoeid wrak was ik. Goed blijven eten, licht verteerbare maaltijden nemen voor je gaat slapen, oordopjes in en overdag veel water drinken, je lichaam moet zich sterk gaan maken om energie te krijgen tussen door veel suikerrijk eten, dus gewoon echt suikers nemen om energie te krijgen.

Meid succes.