kunnen jullie me helpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DvdKloof

kunnen jullie me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 15:37

heeyy,

ik had even een vraag.
ik heb de Diane pil. dus die pil tegen puistjes.
in de bijsluiter staat dat hij niet is geschikt als anticonceptie(dus net als DE pil)
maar op internet staat van wel(dat tie je iig bescherm tegen zwangerschap)
laatst dacht ik dat ik zwanger was, dus mijn vriend de HA gebeld, en zij zei ook dat zolang ik die pil gewoon goed slik dat ik dan niet zwanger kan worden.
en de HA weet dat vast wel.
maar moet ik nou internet en de HA geloven of de bijsluiter??

ik doe het sinds kort zonder condoom, ik denk een maandje, en ben gewoon ongesteld nu en de zwangerschapstesten zijn negatief.

dus.. wie helpt mij even uit de brand Bloos
en zijn er nog meer die de diane pil gebruiken en zonder condoom??
en diane 35 is tog hetzelfde als diane pil.. Clown

DvdKloof

Re: kunnen jullie me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 15:39

edit; lees net dat dat hetzelde is uiteraard Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:40

Vind het een beetje dom als je op je 15e sex hebt zonder condoom en dus maar blind vertrouwd op je pil terwijl in de bijsluiter staat dat hij niet beschermt tegen zwangerschap. Maargoed, mijn mening. Ik denk dat je je het beste aan de bijsluiter kunt houden.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 15:42

er is nie zoveel keus als je vriend zo groot geschapen is dat geen enkel condoom past Koe

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:43

de diana pil is een hormoonhoudende pil die WEL beschermd tegen zwamgerschappen. Het is een vrij zware pil vanwege de hoeveelheid hormonen en dat maakt hem verschillend van andere pillen.

Juul, vind je reactie een beetje kort door de bocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:50

Vind ik niet. Het kind is 15, en de pil beschermd nooit voor 100%, dat is algemeen bekend. Word ze zwanger, ze is minderjarig en zit nog op school. Lijkt me niet echt handig.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:53

dat is het ook niet, maar om gelijk te gaan veroordelen? laat haar dat zelf maar uitzoeken toch?

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 15:54

even voor de duidelijkheid ; als ik zwanger wordt doe ik abortus Knipoog
maar nog, 15 is er jong, dat snap ik.
maar wat aardigere reacties verwacht ik wel... ben inmiddels ook al 3 jaar met mijn vriend..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:54

volgens mij denk jij wel heel makkelijk over abortus is het niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:56

Volgens mij denkt ze gewoon wat makkelijk. Sorry, weer veroordeling. Maar kom op, een kind dat op haar 15e sex heeft, zonder condoom, niet eens zeker weet of haar pil wel betrouwbaar is en 'maar gewoon' abortus laat plegen mocht ze zwanger worden? Scheve mond

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 15:57

nee ik denk er zeker niet makkelijker over.
eigenlijk vind ik het gruwelijk
maar ik ben 15 en zit nog op school, dus een abortus is dan ook de beste keus.

eerst geef je aardige reacties,, en nu kom je zelf kort uit de bocht.

sorry hoor, ik vraag alleen om wat hulp en info. omdat het in de bijsluiter staat dat het niet tegen zwangerschap is en de HA zegt van wel.
als het zo moet kan ik dit topic net zo goed laten sluiten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:58

Laat maar sluiten dan en doe wat je zelf wil, ik denk dat je toch niet naar commentaar luistert. Lachen Wacht maar tot jij een kind in je buik hebt en die weg moet laten halen. Zien of je dan nog zo vrolijk praat.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:00

ik praat helemaal niet vrolijk?
ik probeer aardig te blijven en jij komt kort uit de bocht.
ik ben 3 jaar samen en ben gewoon klaar voor seks.
en ik kan er tog nie aandoen dat mijn vriend zo geschapen is dat het grootste condoom zelfs niet eens past!
we hebben van alles geprobeerd hoor.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:00

ik heb ook de diana (diana35) maar dat is nu voortaan minerva omdat die goedkoper is of zoiets..
ik ben nog steeds niet zwanger en neem de pil gewoon goed in (klopt af op hout)
dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken Knipoog
en ik gebruik nooit geen condoom (heb een vaste relatie)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:01

ik ben niet kort door de bocht, ik reageer alleen op wat jij zegt en dat staat je waarschijnlijk niet aan.
Een abortus heeft heel veel gevolgen voor jezelf en voor je emoties. Vergeet dat niet.
Als je aan sex doet, moet je ook de consequenties kunnen aanvaarden.

toch geloof ik niet dat er geen enkele condoom is waar je vriend in past. is het niet gewoon een smoesje van hemzelf? er zijn namelijk ook XL condooms van durex te koop.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:01

oke dankje wel.
eindelijk een aardige reactie Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:02

Klaar zijn voor sex wil nog niet zeggen dat je ook maar sex moet hebben. Moet iedereen zelf weten hoor. Ik hoop alleen dat je beseft dat het niet zo makkelijk is om abortus te laten plegen als je per ongeluk zwanger raakt. Hoe oud is je vriend als ik vragen mag? En idd wat benangelique zegt, er is vast wel een condoom die je vriend past.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:02

zelfs die XL hebben we geprobeerd, en dat past echt niet!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:05

van de durex-website:

meten is weten
Men neme daartoe de centimeter uit de naaidoos van je vrouw. Wind jezelf op of laat iemand anders dat doen. Meet vervolgens de omtrek van je penis in volle glorie ongeveer twee centimeter vanaf de basis. Het zal nu direct opvallen dat de omtrek van je penis een hele andere is dan die van het doorsnee condoom. Je banketstaaf is aanzienlijk groter. Zo heeft het standaard Natural condoom van Durex een omtrek van 104 millimeter. Dat condoom zou bij het gros van de Nederlandse mannen te strak zitten, ware het niet dat condooms van latex worden gemaakt en dus ontzettend kunnen oprekken. Zozeer zelfs dat je een condoom over je hoofd – goed voor een slordige 580 millimeter – kunt trekken. Er zijn mensen die daar een sport van maken. Dat moeten zij weten, maar het voorbeeld maakt in ieder geval duidelijk dat je zou kunnen stellen dat één maat voor allen zou volstaan.

Diverse maten
Dat er toch verschillende maten bestaan, is hoofdzakelijk een kwestie van comfort en gemak. Als je penis een omtrek heeft van meer dan 135 millimeter, dan kan het in bepaalde gevallen lastig blijken het condoom helemaal tot aan de basis af te rollen. En comfort is dan ook ver te zoeken. In dat geval kun je een wijder condoom proberen, bijvoorbeeld Hot Rubber Easy of de Trojan Magnum. Meet je bij jezelf een omtrek die onder het gemiddelde ligt en heb je de ervaring dat het condoom vaak dreigt af te schuiven terwijl je het toch goed hebt omgedaan, dan kun je een smaller condoom proberen, zoals RFSU’s Mamba of Mi-Cro van Worlds Best.
Overigens zijn tegenwoordig alle Durex condooms voorgevormd. Het middendeel heeft nog steeds een omtrek van 104 millimeter, maar de eikel en het uiteinde zijn wijder. Het condoom laat zich daardoor makkelijker tot aan de basis afrollen, geeft meer gevoel tijdens het vrijen en blijft dankzij het smallere middendeel toch goed zitten. De fabrikant is van mening dat door deze nieuwe pasvorm één maat volstaat.
Een welgemeend advies: grijp bij de drogist niet gelijk naar de grotere maten. Condooms zijn bedoeld om jou en je vriendin te beschermen, niet om mee op te scheppen tegen je vrienden in de kroeg. Een te groot condoom kan grotere problemen geven dan een kapotje dat te klein is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:06

het kan dus niet zo zijn dat je vriend een condoom niet past. hij vindt het waarschijnlijk niet zo lekker zitten en dat is dus een heel andere zaak!

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:07

DvdKloof schreef:
zelfs die XL hebben we geprobeerd, en dat past echt niet!

sorry maar ik denk niet dat ik seks met m zou willen hebben als zelfs dat hem niet past Huilen van het lachen (auwauw)
nee grapje.
ik denk dat ze zelf wel kan bepalen of ze iets met of zonder condoom doet, eigen verantwoordelijk heid Knipoog
als je condooms zelf moet betalen zijn die krengen behoorlijk duur!
zorg wel dat je de pil echt goed slikt en niet vergeet! leg t tegen t 'uitzet knopje' van je wekker aan zodat als je de wekker moet uitzetten je eers de pil 'aan de kant moet leggen= slikken dus!' en dan pas je wekker kunt uitzetten Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:08

Misschien toch maar eens een lesje condoomgebruik want ik kan me bijna niet voorstellen dat de XL niet past.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:08

DvdKloof schreef:
ik praat helemaal niet vrolijk?
ik probeer aardig te blijven en jij komt kort uit de bocht.
ik ben 3 jaar samen en ben gewoon klaar voor seks.
en ik kan er tog nie aandoen dat mijn vriend zo geschapen is dat het grootste condoom zelfs niet eens past!
we hebben van alles geprobeerd hoor.

ahahahaha sorry hoor maar moet echt even lachen als je het hebt over de grote van je vriend, geloof er weinig van dat er geen condoom op past!! komt ie er bij jou wel in dan!!! Tong uitsteken
tsja de jeugd van tegenwoordig Knipoog dat ik 15 was was ik nog niet aan het sexen en al helemaal niet zonder condoom.
vind je ook erg dom om te zeggen: ' dan doe ik abortus".
echt als je dit al zegt waarom slik je de pil dan nog!!!!

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:08

ik weet de gevolgen etc. heb heel internet uitgepluist.

en mn vriend vind het fijner zonder condoom, wij allebei.
en dat stukje had ik nog niet gelezen en mijn vriend zij ook dat hij het zo weer met condoom zou willen doen om welke reden dan ook.

maar daar ging mn topic eigenlijk niet over.

ik vroeg wat over die pil, en dat ik met of zonder doe moet ik tog zelf weten.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:10

DvdKloof schreef:
ik weet de gevolgen etc. heb heel internet uitgepluist.

en mn vriend vind het fijner zonder condoom, wij allebei.
en dat stukje had ik nog niet gelezen en mijn vriend zij ook dat hij het zo weer met condoom zou willen doen om welke reden dan ook.

maar daar ging mn topic eigenlijk niet over.

ik vroeg wat over die pil, en dat ik met of zonder doe moet ik tog zelf weten.

hoe kan hij het nou fijner vinden zonder als hij het nooit met doet omdat geen condoom hem past. kan hij dan toch niet vergelijken!!