Pijnstillers innemen voor trekken verstandskies?? -> en conc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Pijnstillers innemen voor trekken verstandskies?? -> en conc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 21:45

Even een vraag aan de mensen die al wel eens verstandskiezen hebben laten trekken.

Korte inleiding:
Dinsdag ben ik op halfjaarlijkse controle geweest bij de tandarts, die zei dat ik een vrij plekje moest zoeken in mijn agenda om binnenkort mijn verstandskies te laten trekken. Een plekje waar je een dag of 2/3 dan even niets belangrijks voor school hoeft te doen oid. Nu heb ik dat pas over een paar weken (tentamens ahead, whoehoe) maar ik kan sinds vandaag echt de pijn niet meer verdragen. Tandarts had al gewaarschuwd dat hij zeer zou gaan doen, maar moest het maar met pijstillers zien uit te zingen. Nu zat ik dus al op de maximum dosis ibuprofen en nog voel ik het dan best wel! Daarom maar meteen vandaag de tandarts weer gebeld, en morgenochtend 8 uur heb ik een afspraak, gok dat ze dan dus gelijk die kies trekken. De pasen kom ik met die kies echt niet door...

Komtie:
Dit is dus de allereerste keer dat ik uberhaupt een kies laat trekken, ben best een beetje nerveus maar met verdoving enzo zal het best goedkomen. Maar goed je praat er wel over en nu gaf iemand mij de tip om thuis, voordat je gaat al even een pijnstiller in te nemen. Nu is mijn vraag: wat kun je van te voren innemen zonder nadelige gevolgen? Heb wel eens gehoord dat sommige pijnstillers ook bloedverdunnend werken, is dit dusdanig dat het een probleem kan opleveren? Weet ook niet welke pijnstillers dat zijn hoor...
Ik heb van die Advil Liquid Caps 400 gekocht, en ze werkten vandaag als een trein dus zou ze graag morgen van te voren al nemen...

Vraag twee:
Denken jullie dat ik morgen in staat ben om 's avonds gewoon naar een concert in Amsterdam te gaan? Hoor veel wilde verhalen maar ook verhalen van mensen met nauwelijks last.... nu wil ik echt heeeeeeel erg graag gaan, kijk echt al jaren er naar uit deze band eens te zien en nu heb ik kaartjes... Kiespijn komt gewoon erg slecht uit. Ik roep nu steeds om het hardst dat ik koste wat het kost morgenavond in de HMH sta, maar mijn mams kijkt me al zo aan, en mams heeft vaak gelijk.....

Kom maar op met jullie advies, en laat gruwelverhalen asjeblieft achterwege Knipoog

itske

Re: Pijnstillers innemen voor trekken verstandskies?? -> en conc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:49

Advil mag je niet nemen, zijn bloedverdunners.
Wel kun je ibuprofen of paracetemol nemen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 21:52

Kijk, dat is nuttige informatie! Toch maar goed dat ik het nog even vraag...
Ibuprofen gaat hem dan worden.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:53

Bel even naar een medisch centrum voor advies. Laat je even weten wat ze zeiden?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:54

itske schreef:

Ja en ook geen aspirine.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:54

Vraagjes van mijn kant. Om hoeveel verstandskiezen gaat het? En is/zijn die al opgekomen? Of zitten ze nog in je kaak? Gebeurd het bij de tandarts? Of bij een kaakchirurg?

Ik heb namelijk twee verstandkiezen (de andere twee moeten nog..) eruit moeten laten halen. Die zaten er nog in. Dus was poliklinisch bij de kaakchirurg. Van de verdovingen en vooral de pijnstillers die ik meekreeg heb ik me heel lang ziek gevoeld. Die pijnstillers waren zo zwaar dat ze alles onderdrukten. Dus toen ik het ging afbouwen kreeg ik een soort van afkickverschijnselen en kwam alles los.
Maar bij mij is het niet helemaal gegaan zoals het moet gaan. En trekken is een stuk minder ingrijpend dan eruit halen. Maar jezelf helemaal druk maken 's avonds lijkt mij niet zo best!

Succes ermee he! Lachen En komt vast goed, het is niet fijn en je bent blij als je ervan af bent, maar heel erg is het niet (gewoon trekken dan).

Mij is trouwens niets aangeraden om van te voren te nemen.
En voor de zekerheid anders 's ochtends je tandarts eerst bellen!

Edit: ik begrijp (na beter lezen Tong uitsteken ) dat het bij de tandarts is en echt om trekken gaat. Dat is vervelend heb ik van horen zeggen, maar 'valt mee'. Maar je moet goed kijken voelen of je het 's avonds aankan!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:56

Heel verschillend... je hoort mensen die nergens last van hebben en sommigen weer wel... ik heb 2 dagen met koorts thuis gezeten... maar een vriendin van me kon 's avonds alweer naar de fanfare om te toeteren.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 22:03

Het is 1 vrijwel geheel doorgekomen verstandskies en hij wordt gewoon getrokken bij de tandarts. Als het goed is gaat dat goedkomen, heeeel misschien zou ik morgen alsnog door moeten naar de kaakchirurg, maar ik denk dat hij hem er zelf wel uit krijgt.
Daarom ga ik er niet zo'n big deal van maken, als ik nog twijfel over die pijnstillers vraag ik het morgen wel aan de assistent en neem ik ze evt. daar alsnog in. Maar dacht, vraag het eerst hier even Knipoog

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:10

Kan geen kwaad hoor (behalve die bloedverdunners) Ik neem zelf ook altijd voor ik naar de TA ga iets in... Bloos

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:13

ondertussen heb ik 5 kiezen moeten laten trekken. De een geen last van, de ander hel. Ik zit nu momenteel zwaar onder de pijnstillers ivm een ontsteking die zat onder de kies die maandag getrokken is. Ibuprofen en paracetemol (wat de werking van ibu weer verstekt) is een goede combo. normaal is de pijn vrij snel voorbij, tenzij je een ontsteking hebt zoals ik momenteel. Je kunt vragen naar een receptje van de tandarts. Die geven meestal oplosbare ibu mee wat echt fijn is omdat het zo snel werkt en sterk is Tong uitsteken

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:15

denk niet dat het kwaad kan .Ik zelf heb van te voren niets genomen en na die tijd ( bij de eerste keer links boven en onder) 3 ibuprofen gehad in totaal. De 2de keer ( rechts boven en onder) ook niks van te voren genomen en na die tijd maar een pijnstiller gehad. Kortom geen centje pijn. Dit verschilt natuurlijk per persoon. Werd wel heel misselijk na die tijd van het bloed wat je steeds proeft

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:17

Heb hem zels pas laten trekken(1tje) en had van te voren een ibuprofen bruis genomen. (had die gekregen van de tandartd om die dagen door de komen ) maar ben uiteindelijk toch nog naar de spoedtandarts geweest.
De pijn erna viel op zich wel mee hoor. Maar wel n hele dikke kaak Clown En bij bleef het dus gigantisch lang bloeden. Een paar dagen. Moets de 1e dag steeds een nieuw gaasje pakken. En snachts werd ik wakker van dat bloed. Maar had toen niet echt pijn.Bij mij was het gehecht.Maar bleef toch zo lang bloeden.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 22:27

Oke, het verschilt dus erg per persoon.. nouja ik neem gewoon lekker ibuprofen in en we zien het wel... wil het echt met pijnstillers zien te redden bij dat concert..
En een dikke kaak boeit me niet, haha! Tenminste; laat ik het zo zeggen het zou me niet tegenhouden te gaan Tong uitsteken
Of ik de dag erna ermee achter de kassa ga zitten valt nog te betwijfelen maar ook dat zien we wel!
Ben wel blij dat ik morgen gelijk lekker vroeg mag, kan ik daarna lekker nog even slapen ofzo.
Dat bloeden lijkt me trouwens wel heel vervelend...

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:31

Tsja dat bloeden had ik ook. Maar dat kwam omdat mn kaak behoorlijk was opengehaald om erbij te kunnen. Dat zal bij jou veel minder zijn.
Gewoon rustig blijven slikken als je merkt dat er bloed in je mond komt. Niet te driftig gaan slikken, dat voelt niet lekker.
En als je een gaasje kijgt, goed op bijten!!

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:31

Ik denk dat je die vraag eigenlijk het beste aan de dienstdoende tandarts had gesteld.
Het is niet omdat een bepaalde pijnstiller géén bloedverdunner is, dat ie daarom geen nadelig effect kan hebben op wat de tandarts als verdovingsmiddel gebruikt.
Als je de bijsluiters van geneesmiddelen (dus ook pijnstillers) leest, dan staat daar duidelijk dat je ze niet mag innemen in combinatie met bepaalde andere geneesmiddelen (tenzij op doktersvoorschrift ofzo). En ik veronderstel dat je niet weet wat de tandarts als verdovingsmiddel zal gebruiken... Dus ik zou je de goeie raad geven op te passen, of eigenlijk zelfs niks nemen zonder eerst de arts te raadplegen daaromtrent.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:32

Vond dat bloeden ook t vervelends. En toen ik eindelijk dat gaasje weg kon doen voelde het echt mega raar in t begin..leek net of er een mega groot gat zat Clown maar is gewoon wennen. Nu geen last meer van Lachen
Ik moest smiddags pas tegen 3/4 uur. Maar is wel fijn dat jij zo vroeg kan.
Heb je misschien later op de dag al minder last van t bloeden.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:33

Ik denk niet dat dat van toepassing is op de verdoving die de tandarts gebruikt, dat is vaker met hartmedicatie ed. Lachen

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 22:34

Ja dat denk ik ook, want ze schrijven toch ook altijd ibuprofen voor, voor na het trekken? Maar kan het ook pas daar innemen, maar het werkt niet zo heel erg snel, vandaar dat ik het liever thuis vast doe.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:12

Advil is het zelfde als ibuprofen hoor
Maar neem inderdaad geen aspirine, deze is wel bloedverdunnend

Deze kun je gerust innemen, of kiezen voor de paracetamol
had ik ook gedaan.. maar door de verdoving voel je niks, pas erna
dus je zou in de tijd van de verdoving ook al ibu in kunnen nemen..

Ik heb mijn kies 2 weken terug laten trekken, en nauwelijks last van gehad, en sàvonds zat ik alweer aan de mac
mijn vriend is er 2 weken ziek van geweest..
ligt er net aan hoe de kiezen liggen denk ik
Ik mag 2 april mijn andere laten trekken, en hoop dat het weer meevalt

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 13:23

Nou ik ben vandaag geweest en het viel heel erg mee!
Binnen een halve minuut had hij de kies er al uit, niks gevoeld, behalve dan een beetje bij de spuiten.
Mijn tandvlees was al wel gaan ontsteken vandaar de kiespijn die ik had, ik was er op tijd bij maar moet wel nu ook nog antibiotica slikken, een heel pillenfestijn hier dus de komende dagen. Terwijl ik nog antibiotica slik zei hij dat het verstandig was ook de ander te laten trekken, dus komende week waarschijnlijk ook gelijk nr. 2 ff laten verwijderen!

Voor de duidelijkheid:
Je mag ibuprofen en advil gewoon slikken en inderdaad geen aspirine wegens bloedverdunnend.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:28

Haha! ik wist het!
Gelukkig is het mee gevallen, beterschap nog Ach gut

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 13:31

Thanks Lachen
Tot nu toe gaat t best, heb al weer pannenkoeken gegeten Tong uitsteken Mag vanavond wel naar het concert van de tandarts, maar niet headbangen Clown

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:37

itske schreef:

De werkzame stof van Advil is Ibuprofen. En dan heb je daar verschillende sterktes van.
Aspirine werkt bloedverdunnend.

edit: sorry, had niet verder gelezen en geef dubbele info.
Veel plezier op concert en mooi dat het is meegevallen!!!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:21

Fijn dat t meegevalleen is..Heeft hij t ook gehecht ? Ze zeggen dat je dan minder last hebt van dat bloeden..maar bij mij was dat dus weer eens niet .. Clown

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:27

Super dat het zo goed is gegaan!

Ik moest naar de kaakchirug 2 kiezen laten trekken, en dat was het ergste wat ik ooit mee had gemaakt. Ik viel bijna flauw van die verdovingen, jezus wát een k*t gevoel was dat.
Toen trokken ze een kies eruit, oke ging goed ik voelde niets.. Ik zat me ondertussen helemaal vast te klemmen aan die stoel. Haha!
Maar die 2e kies, damn.. Het deed gewoon zeer op het moment dat hij eruit ging, ik voelde het gewoon.

Misselijk

Blij dat ik er vanaf ben.