Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Op de momenten van extreem druk heeft zei daar geen last van alleen maar de lol van.Ze krijgt ook hulp,en op school doen ze er alles aan om haar te helpen.
xxmiszlizzxx schreef:ik heb ook ADHD, maar de dokter heeft hij geadviseerd er niks meerr aan te doen. Want het is bij mij laat ontdekt, omdat ze dachten dat ik gewoon *druk* was. Maar, ik heb een lijste gehad van de dokter, waarin staat waar ik druk van kan worden. Veel succes!
joycie17 schreef:Nog even een reactie een persoongebonden budget en een rugzakje twee verschillende middelen zijn die ook zeer verschillend worden ingezet. pgb is voor aanvraag speciaal onderwijs dat nu niet van toepassing is lees ik uit je verslag. Rugzakje kan op verschillende manieren ingezet worden. Was niet duidelijk op te maken uit mijn vorige post excuses hiervoor!
marleen_usar schreef:Ze is onder toezicht zeg maar van het doventeam, dit omdat ze ook slechthorend is.Daar is ze uitgebreid getest en die zorgen er voor dat ze een rug zak krijgt.Ze zit alleen aan een tafel op school omdat ze anders helemaal niet kan door werken.Ze zit op een school waar iedereen zeer streng is en dat heeft ze nodig en dat doet haar ook goed.Ze krijgt van alle kanten hulp en daar ben ik erg blij mee.
marleen_usar schreef:Ze is onder toezicht zeg maar van het doventeam, dit omdat ze ook slechthorend is.Daar is ze uitgebreid getest en die zorgen er voor dat ze een rug zak krijgt.Ze zit alleen aan een tafel op school omdat ze anders helemaal niet kan door werken.Ze zit op een school waar iedereen zeer streng is en dat heeft ze nodig en dat doet haar ook goed.Ze krijgt van alle kanten hulp en daar ben ik erg blij mee.
Pensionnetje schreef:Mijn ervaring met ADHD kids is dat de beste methode het stellen van duidelijke regels en grenzen is.
Alle pillen en goedjes hebben nooit iets geholpen.Duidelijkheid en rust wel.