Overgewicht & Jensen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Overgewicht & Jensen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 15:05

Rare titel maar ik zal hier mijn verhaal eens doen Knipoog

Gister heb ik met enorme verbazing zitten kijken naar de uitzending van Jensen! Bloos!
Een meisje van 150 kilo, 1.59 en 22 jaar. Met haar vriend die enorm kickt op dikke meiden waarbij het in de uitzending vooral ging om het zogenaamde fenomeen feeden.
Haar vriend vind haar op zijn mooist als ze er nog wat kilo's bijkrijgt Scheve mond

Ik kon er bijna wel om janken! Verdrietig
Waarom? Ik ben 23 ( over 2 weken 24 ) , 1.65 en weeg momenteel 100 kilo.
Ik woog in November 2007 111 ( nog lang geen 150 kilo maar geloof me maar dat het een hoop impact maakt, besef ik me nu ook pas achteraf ) en toen is ook drastisch het knopje omgegaan! Thank god!
Ik sport nu dagelijks, eet gezond en pluk er onwijs de vruchten van. Zit momenteel al een maatje kleiner en ik verheug me er nu al op als ik weer op een normaal gewicht zit!

Het meisje zei dat ze gelukkig was, kon doen en laten wat ze wilde maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet veel van. Ik wist maar al te goed dat ik met dit gewicht niet kan paardrijden, niet kan skeeleren en totaal geen conditie meer had. Ik durf(de) me niet meer te vertonen in een zwembad en vond kleren winkelen verschrikkelijk!
Dit is gelukkig al verbeterd bij mij ( conditie ) en ik kan dan ook niet wachten tot ik 85 weeg en ik weer op een paardenrug kan klimmen ( na 3 a 4 jaar )
Ook heb ik gelukkig veel steun van mijn partner die er zelf ook de vruchten van plukt en zijn buik aan het kwijtraken is Knipoog

Haar vriend kickt hier op ( feeden ) en daarom mag ze nog wel wat dikker worden. Hij denkt wel aan haar gezondheid vertelde hij ( Gestoord ) maar volgens mij beseffen ze niet wat dit nu al voor schade aanbrengt in haar lichaam
Zolang ze nog maar kan poetsen en boodschappen kan doen vind hij het best Verward
Ook vertelde ze dat ze graag kinderen wilde en meent dan ook dat ze gewoon zwanger kan worden.
Onbegrijpelijk en onverantwoord lijkt me dat,...

Oh wat zou ik die meid graag wakker willen schudden No Cheer , ik vond het namelijk vreselijk om te zien.
Ik weet namelijk maar al te goed wat het overgewicht met mijn lichaam deed/doet.
Ik ben ook op mijn snuffert gegaan ( in mijn ogen al te laat ) maar gelukkig zijn mijn ogen geopend medio december 2007. Ik hoop dat ze de hulp aanneemt die haar geboden is!
En dat ze nog wat kan maken van haar leven!

Even voor de duidelijkheid. Ik heb enorm getwijfeld of ik dit wel zou plaatsen. Maar ik wil mensen eens laten zien wat voor impact dit kan hebben op iemands leven en ik hoop dat we er dan ook respectvol over kunnen discusieëren Knipoog

Ennuh ik ben geen feedergeval Knipoog Ik ben altijd al stevig geweest en vooral het samenwonen heeft mij de das omgedaan Bloos

corina21

Re: Overgewicht & Jensen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:11

ja ik heb het ook gezien,ik vond dat echt een nette meid,
en dan zo stom bezig.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:12

Booh ja inderdaad.. Ik vind het net zo iets als loverboys maar dan minder erg.. Ze moet gewoon dik worden omdat hij dat ''mooi'' vind.. Meisje zal wel al heel veel meegemaakt hebben in haar leven en ze is misschien blij dat ze nu liefde krijgt van iemand?! Ze is gewoon helemaal afhankelijk van die jongen, want ik denk ook dat ze voor de rest niet veel meer durft, zoals jij ook al een beetje vertelde.. En dat het goed is voor de gezondheid kan ik me helemaal niet voorstellen..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:13

ik heb ook gezien
maar had niet het idee dat zij het speciaal voor die jongen deed hoor

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 15:15

Lynn_Nikita schreef:
ik heb ook gezien
maar had niet het idee dat zij het speciaal voor die jongen deed hoor

Nou echt speciaal voor die jongen doen zal het ook niet echt zijn. Omdat hij het mooi vind en hij haar volpropt en zij vind dit natuurlijk niet erg.

Ik kan een bakkie chips ook nog moeilijk afslaan, hoewel ik van de friet compleet ben afgekickt en het liever niet meer neem
En ik nu ook donderdsgoed besef wat voor een rommel het is!

Pierrot_An

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:19

ik heb die aflevering niet gezien, maar die film (Feerders geloof ik) heb ik wel gezien. Vond het erg raar om te zien allemaal.. en ja die mannen kicken daar dan op. Terwijl je juist zo goed op je gezondheid moet letten dan.. kan me dan ok niet echt voorstellen dan die mannen om de gezondheid geven..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 15:20

Ja er werd gister ook een Amerikaanse voorbeeld getoond van feeders bij Jensen. Van een vrouw die 410 kilo woog Wow!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:23

De bewuste aflevering van Jensen heb ik niet gezien, maar ik heb wel in meerdere, duitse, programma's, het fenomeen gezien van partners die hun partner "mesten" en hiermee de vrouwen totaal van zichzelf afhankelijk maakten... Vreselijk.

Voor TS; wat knap dat je de knop hebt omgezet! Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je straks met volle teugen van je nieuw gewonnen leven kunt gaan genieten!

Anoniem

ik heb de aflevering niet gezien (staatie al online ?) maar wel een keer bij shockdoc. en daar was een volwassen vrouw die 200 kilo woog. en ze was er nog trots op ook en dr vriend ook een feeder die wouw haar naar de 250 brengen. maar volgens de artsten zou dat dr dood worden

Verosjaak

Allereerst super dat jij wel je ogen geopend heb en druk bezig bent met afvallen Ja . Je weet mijn mening al een beetje, en dat is dat ik het wakker schudden weinig kans geef. Vaak gewoon omdat dat soort mensen het niet willen zien en ook omdat de omgeving het goed keurt. Wel vind ik het ook ziek dat de omgeving die aandoet met iemand..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 15:27

avaluna schreef:
De bewuste aflevering van Jensen heb ik niet gezien, maar ik heb wel in meerdere, duitse, programma's, het fenomeen gezien van partners die hun partner "mesten" en hiermee de vrouwen totaal van zichzelf afhankelijk maakten... Vreselijk.

Voor TS; wat knap dat je de knop hebt omgezet! Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je straks met volle teugen van je nieuw gewonnen leven kunt gaan genieten!

Bedankt Haha!
Ook nu zie ik pas in wat ik allemaal niet meer deed/durfde. En ik ben dan ook weer enorm blij als ik 'mijn leventje' weer terug heb en weer al die dingen kan doen die ik altijd graag had willen doen.

Ook vond ik het wel typerend dat het meisje zei dat ze het geen verslaving vond Nagelbijten / Gniffelen
Dat zei ik een half jaar terug ook! Ik ontkende en begreep de kritiek van mensen om me heen niet en nu besef ik pas dat het wel zo was en dat het op die wijze ook totaal niet goedgekomen was!
Een half jaar terug had ik niet durven dromen dat ik liever geen friet meer at maar nu merk ik dat ik me zoveel beter voel en vooral ivm PDS ( spastische darm syndroom ) gaat het nu stukken beter Ja

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:05

wordt deze aflevering vanmiddag niet herhaald? Want dan ga ik het ook kijken. Heb de film feeders ook gezien. Misselijkmakend gewoon!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:05

Volgens mij is bij jou de knop definitief omgegaan en vastgeroest.
Super knap van je om je verhaal zo neer te zetten.
Ik zou het niet durven denk ik.

En wat het fenomeen "feeden" betreft, zowel de veroorzaker of hoe je zo'n persoon wilt noemen als de eter zijn beide schuldig aan de gevolgen.
De veroorzaker is egoïstisch, die wil niet dat de partner weggaat, totaal afhankelijk is.
De eter is slachtoffer doordat die niet in het geweer durft te komen, maar tegelijkertijd denk ik, je wordt niet van de ene op de andere dag zo zwaar, is er nooit een moment geweest waarop de eter denkt, dit kan zo niet langer?

De ontkenning herken ik wel, je blijft behoorlijk lang van jezelf denken dat je echt niet dik bent, terwijl je dat langzamerhand wel wordt.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:11

In de Linda stond laatst ook zoiets . Ook een man die zijn vrouw letterlijk aan het vetmesten was *LOL* Die was nu 150 kilo en haar vriend zo het mooi vinden als ze nog eens 10 kilo aankwam. Ik heb dit met verbazing zitten lezen. Is denk ik 3 nummers terug oid.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:14

Ik vind het super knap van je! daar heb ik echt respect voor! Lachen
Die meid van gister bij Jensen: Ze ziet gewoon echt niet in dat ze verkeerd bezig is, maar jij wel!
'' Wat eet je als ontbijt? : uhm.. haha.. tja.. chips, koekjes,... '' Clown

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:14

Tja dat heb je met feeders Knipoog Dat dat meisje zich laat meeslepen is toch helemaal haar eigen schuld, ze komt er nog wel achter denk ik. Ik heb geen medelijden met haar, ze doet het zelf.
@ TS: Knap dat het jouw wel gelukt is om de knop om te zetten, ik hoop dat je het volhoudt en snel je streefgewicht berijkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:17

maar dat meisje liet zich juist noet meeslepen vondik
ze zei ook, dat als kinderen krijgen zo niet lukte dat ze af wilde vallen en dat ze zich gelukkig voelde met dat gewischt
als zij niet dikker wilde worden en die jonegnw el, maakte ze het uit
in mijn ogen was zij helemaal niet zo afhankelijk van hem hoor, maar at ze omdat ze zelf wilde, en hij had er geen moeite mee

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 16:48

Lynn_Nikita schreef:
maar dat meisje liet zich juist noet meeslepen vondik
ze zei ook, dat als kinderen krijgen zo niet lukte dat ze af wilde vallen en dat ze zich gelukkig voelde met dat gewischt
als zij niet dikker wilde worden en die jonegnw el, maakte ze het uit
in mijn ogen was zij helemaal niet zo afhankelijk van hem hoor, maar at ze omdat ze zelf wilde, en hij had er geen moeite mee

Maar dan is ze wel te laat!!! De kilo's gaan er makkelijker aan als dat ze eraf gaan.
Ik denk niet dat ze beseft wat dat voor impact heeft
Ze zal enorm lang bezig zijn en moeite moeten doen wil ze het eraf krijgen, net als ik nu moet doen terwijl ik nog eens 50 kilo lichter ben op dit moment.

@Iedereen: bedankt voor de complimenten. Ik wil hiermee juist laten zien dat de knop ook om kan en dat het ook anders kan en wat dik zijn allemaal teweeg kan brengen.

@Rapido: Ik ontbeet ook nooit, smiddags een keer een tosti maar zeker weten geen boterham met gezond beleg. S'avonds avondeten, maar 9 van de 10 keer niet echt gezond. ( Al ben ik nooit een grote eter geweest Nagelbijten / Gniffelen ) Mensen denken al gauw als je dik bent dat je wel 5 Mac Menu's opkunt maar aan een Happy Meal had ik al genoeg. Zo dus ook aan een bord eten maar tja dan kwam er savonds nog altijd wat op tafel. Het is ook onbegrijpelijk voor mezelf dat ik dit zo drastisch om heb kunnen gooien en ik hoop dan ook dat ik dit vol ga houden. Want die weg terug wil ik zeker niet

@Tienus: te dik ben ik zeker maar van mezelf zie ik dat ook niet zo. Al moet ik wel zeggen dat als ik zeg dat ik er al 11 kwijt ben en mensen dan vragen hoeveel ik nu weeg dat ze niet geloven dat ik 100 weeg. De meeste schatten me toch wel wat lichter. Dat was ook al zo toen ik een hele tijd op de 85 zat in mijn jeugd ( Clown )

@Deedee: Ja ik geloof dat ie vanmiddag wel herhaald word! Rond 16.45 ofzo??

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:33

Ik weeg onderhand ook 95 kg *schaam schaam* en bij ben idd ook hard bezig met sporten en lijnen. Gaat nog niet erg hard maar iedereen is thuis al wel héél trots op me dat ik er iig heel hard mee bezig ben. Is voor mij ook een goede stimulans om door te gaan! Wil ook weer lekker in een maatje 40 passen enzo.
Mager zal ik nooit worden, ben van mezelf gewoon breed gebouwd maar er moet zeker 25 kg af kunnen Ja!

Dat feeden vind ik echt vreselijk, hoe mensen dat toch mooi kunnen vinden en dat iemand aan kunnen doen Nagelbijten / Gniffelen.... Vind het hetzelfde als iemand *verplichten* te roken oid...
Vaak heb je zelf niet in de gaten hoe snel die kilo's er bij komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:32

Ik heb deze aflevering niet gezien, maar bij Shock Doc wel over 'feeders' een uitzending gezien.
Echt walgelijk.

Vind het van jou erg knap dat je de knop heb omgedraaid. Ja

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:36

_Tessaa schreef:
Ik heb deze aflevering niet gezien, maar bij Shock Doc wel over 'feeders' een uitzending gezien.
Echt walgelijk.

Vind het van jou erg knap dat je de knop heb omgedraaid. Ja

Dat wilde ik net zeggen, heb het ook gezien.
Mensen (mannen) die speciaal naar zo'n discotheek/uitgaansding gaan voor die mensen die daar zitten.
Maargoed, ze moeten het natuurlijk allemaal zelf weten.

De aflevering van gisteren heb ik niet gezien..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:37

Ik heb het ook gezien..
Kijk normaal nooit naar Jensen, maar zapte toevallig voorbij..

Jensen zelf snapte haar ook niet helemaal.. En wilde haar ook wel eens wakker schudden had ik het idee. En die Keith kwam ook niet echt bij haar binnen met zijn adviezen ed.. Dat meisje is compleet van de wereld..

Ikzelf ben ook vrij zwaar.. (ben wel aan het afvallen) Heb ook een vriend en hij vind me ook mooi zoals ik ben. Maar als hij zou vragen of ik aan wilde komen voor hem kon ie het mooi bekijken.

Vera_noes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:41

Ik heb het ook gezien! Ik kan me echt niet voorstellen dat die vriend dikke vrouwen mooier vindt Verward

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:09

Heb het ook gezien, echt vreselijk
Snap idd niet dat ze nog dikker wil worden. Maarja
Snap het niet helemaal haha

LauraV93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:20

ik snap die vrouw echt niet