Hoe snel naar de pijnstiller grijpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Musetta

Hoe snel naar de pijnstiller grijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 19:00

Titel zegt het al: Hoe snel grijpen jullie naar de pijnstiller en wat is voor jullie de grens? Als ik door buik- of hoofdpijn niks meer kan, zelfs niet rustig liggen, gebruik de pijnstiller. Mijn ouders gebruiken het echter al als ze zich belemmerd voelen om te werken.

Emmaa

Re: Hoe snel naar de pijnstiller grijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:12

Ik pakte zelf eerst altijd heel snel een pijnstiller.
Nu bijna nooit meer eigenlijk. Lachen Mijn moeder grijpt er ook heel snel naar ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:14

Ik eerst helemaal niet snel. Maar de laatste tijd gaan er eerlijk gezegt wel een paar per week door. Nagelbijten / Gniffelen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:15

Redelijk snel, niks vind ik erger dan met koppijn voor de klas te staan en te moeten werken.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:17

ik slik ze standaard al, maar een extra paracetemol vergelijk ik even met een eerste voor jullie. die pak ik pas als ik echt misselijk wordt van de pijn. en dan bedoel ik echt misselijk van de pijn. niet gewoon misselijk, of een klein beetje pijn...

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:20

Ik neem gelijk een paracetamol wanneer ik hoofdpijn voel opkomen, dit is gelukkig maar zelden. Verder wanneer ik ongesteld wordt of ben, maar slik meestal de pil door dus ook dat gebeurd bijna nooit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:30

Ik ook pas als ik me echt beroerd voel door hoofdpijn , dus misselijk en een gemeen bonkende koppijn waar niet doorheen te slapen is. Tenzij ik bvb. 's avonds nog weg moet , dan kan het ook wel eens voor komen dat ik een paracetamolletje of Zap neem. Maar ik doe zeker langer dan een jaar met 1 doosje hoor. Misschien wel 3 jaar ofzo ? Geen idee eigenlijk Lachen

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:32

Eigenlijk bijna nooit.
Als ik met 40graden koorts in bed lig neem ik wel een asprintje maar dat was het eigenlijk wel. Ik hobbel meestal wel door met een zeer hoofd/zere buik Clown

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:35

Alleen als ik al flinke hoofdpijn heb en ik moet nog gaan werken (ik krijg van het werken dan nog meer hoofdpijn standaard). Maar ik pak altijd ibuprofen, omdat mijn hoofdpijn komt door te hoge spanning in mijn nekspieren.
Thuis eigenlijk nooit, als ik hoofdpijn heb. Ga ik slapen, dat is het enige wat echt helpt. Ik heb een hekel aan pijnstillers ed, dus ik gebruik ze echt zo min mogelijk.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:38

Ik pak ze alleen als ik echt heel erg hoofdpijn heb en die dag nog van alles moet doen of er niet van kan slapen, ik heb soms ook wel es zo'n vage hoofdpijn die je af en toe voelt en dan weer niet, dan gebruik ik ze niet, even onder de douche oid en dan is dat meestal wel weer over.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:46

Ik grijp er niet heel erg snel naar, maar ik heb best wel redelijk vaak hoofdpijn en dan neem ik toch wel een pijnstiller.

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:46

Ik slikte vroeger ook nooit zo snel een pijnstiller. Ik wachtte altijd totdat het echt erg werd, totdat mijn huisarts zei
dat je beter niet te lang moet wachten met een pijnstiller als je bijvoorbeeld hoofdpijn op voelt komen, omdat je anders je lichaam teveel belast. Door het te onderdrukken heeft je lichaam het minder zwaar. Dus tegenwoordig slik ik ze wel wat sneller.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:55

Sirius1804 schreef:
Ik slikte vroeger ook nooit zo snel een pijnstiller. Ik wachtte altijd totdat het echt erg werd, totdat mijn huisarts zei
dat je beter niet te lang moet wachten met een pijnstiller als je bijvoorbeeld hoofdpijn op voelt komen, omdat je anders je lichaam teveel belast. Door het te onderdrukken heeft je lichaam het minder zwaar. Dus tegenwoordig slik ik ze wel wat sneller.

Ik heb juist het idee dat je je lichaam eerder teveel belast als je wel een pijnstiller neemt. Je voelt je niet voor niks ziek, als je de signalen van je lichaam gaat onderdrukken, belast je je lichaam juist sneller teveel. Maar goed, dat is mijn visie, zo heb ik dat van huis uit meegekregen. Ik neem dus niet zo heel snel een pijnstiller, maar als het me belemmerd om in slaap te komen doe ik er niet zo moeilijk over.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:58

Ik hou niet zo van pijnstillers. Alleen als ik iets heel belangrijks heb, dán neem ik een pijnstiller. Maar meestal ga ik maar lekker pijn lijden Nagelbijten / Gniffelen .

Voel me eigenlijk niet zo goed als ik een pijnstiller neem.. (geestelijk dan).

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:45

nooit.
Helemaal nooit.
Alleen als ik echt met 40 graden op bed lig, en dan moet mn moeder hem brengen, anders neem ik nog niets.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:47

ik neem ook altijd heel snel pijnstillers.
zodra ik al voel dat ik hoofdpijn krijg neem ik al 2 paracetamol in en als het nog erger word neem ik ook nog een ibuprofen.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:50

Moet eerlijk bekennen dat ik ook wel gauw naar pijnstillers grijp.
Heb vaak last van hoofdpijn en stijve zere nek en schouders.
Ik gebruik dan vaak paracetamol of ibuprofen.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:51

Musetta schreef:
Mijn ouders gebruiken het echter al als ze zich belemmerd voelen om te werken.

Niet zo raar, als ik me belemmerd voel om te werken moet er heel wat mis zijn en ben ik dus wel toe aan een pijnstiller. Blijven je ouders zo makkelijk thuis dan, of pakken ze ook gewoon pas laat een pijnstiller?
Soms als ik hoofdpijn heb pak ik al heel gauw een paracetamolletje omdat ik uit ervaring weet dat als ik al even hoofdpijn heb, het bijna niet meer weg gaat en ik zwaardere pijnstillers moet gebruiken. Met ongesteldheids-rugpijn net zo.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 00:09

Ik heb sterke pijnstillers voor mijn schouder, waar ik blijvend letsel heb na val van een paard. Alleen als ik echt veel last heb (na fysio oid) gebruik ik ze. Met hoofdpijn oid eigenlijk nooit

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 00:22

Ik zit nu standaard aan de pillen, helaas, simpelweg omdat het allemaal anders teveel pijn doet. Misselijk zijn ervan, maar ook dizzy en soms zelfs benauwdheid. Maar ook omdat het al zo lang duurt. Met hoofdpijn heb ik dat ook. Een dag of wat kan ik hebben en dan ineens ben ik het zo zat dat ik wel naar de pilletjes en poeiertjes grijp...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 00:30

Ik slik pijnstillers, omdat ik een vorm van spierdystrofie in mijn onderarm heb (2 plaatsen elleboog/pols).
Diverse onderzoeken (botonderzoek, MRI etc) en behandelingen gehad, ze zien het, maar kunnen er helaas niets aan doen!

Bij mij komt de pijn als ik stilzit, s'avonds en s'nachts in bed. Continu pijn is dan echt geen pretje Huilen
Om de dag slik ik paracetamol en slechte dagen 2 x Paracetalmol p/dag.

Van de Ibuprofen blijf ik voortaan af.....ik ben een keer opgenomen geweest (EHBO),
Breuk in mijn maag en een klep die niet goed meer werkte, maar nu gaat alles goed Ach gut

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 00:32

Als ik hoofdpijn op voel komen neem ik meteen paracetemol, anders blijf ik geheid een hele tijd erge hoofdpijn houden.
Nu had ik ook graag pijnstillers in de buurt gehad, loop al de hele dag met een bonkend hoofd.
Als mijn hoofdpijn met gewone pijnstillers niet ophoud (is vaak zo) neem ik wel eens ibruprofen.

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 00:36

Ik slik er ook echt zelden. Bijt me wel even door de pijn heen, maar heb vaker gehoord van bijwerkingen, en als ik dan lees op sites wat dat zijn lijd ik liever wat pijn..
De bijwerkingen:

* Soms treedt overgevoeligheid op. De verschijnselen zijn o.a. huiduitslag en galbulten, benauwdheid, opgezwollen tong en/of keel.
* Nadat u het middel maanden- of jarenlang elke dag hebt ingenomen, kan er lever- of nierbeschadiging optreden. De verschijnselen zijn een gele verkleuring van oogwit of huid, moeite met plassen, voortdurend keelpijn en uitputting.
* Bij een overdosis wordt de lever ernstig en blijvend beschadigd. Indien iemand in één keer meer dan 8 gram (16 tabletten van 500 mg) heeft ingenomen, waarschuwt u meteen de huisarts. Bij kinderen ligt dat nog gevoeliger. Bij hen treden al leverbeschadigingen op bij inname van éénmaal de maximale dagdosering. Vooral de zoete paracetamoldrankjes zijn wat dat betreft berucht.
* Afwijkingen in het bloed, met hoge koorts, keelpijn en mondzweertjes.
* Bij veelvuldig gebruik kan paracetamol als bijwerking hoofdpijn hebben. Aangezien u dan waarschijnlijk opnieuw een paracetamol neemt, kunt u in een vicieuze cirkel terechtkomen, met verslaving als gevolg.
* Het is zeer belangrijk de doseringsvoorschriften goed op te volgen. De normale maximale dagdosis bevindt zich namelijk niet ver van de giftige of zelfs dodelijke dosis. Het is gemakkelijk grote hoeveelheden paracetamol in te slaan, waardoor het middel wel eens wordt gebruikt bij een poging tot zelfdoding. De leverbeschadiging is dan zodanig dat je daaraan overlijdt. Het stervensproces is verre van aangenaam en duurt dagen tot weken.
* Gevaarlijk in combinatie met andere medicijnen: zoals chlooramfenicol (middel tegen bacteriële infecties), waarbij de werking van dat middel toeneemt; zidovudine (behandeling van aids), waarbij langdurig gebruik een bepaalde bloedafwijking (neutropenie) veroorzaakt; bij langdurig en veelvuldig gebruik in combinatie met alcohol en kalmerings-slaapmiddelen treedt er eerder leverbeschadiging op.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 00:38

Eerder nam ik bijna nooit pijnstillers. Hooguit 2 per jaar. Ik was er van overtuigd dat het troep was en nooit goed voor je kon zijn.

Tot een familielid van mij reuma kreeg en dagelijks zware pijnstillers moet slikken. Toen dacht ik als zo iemand dagelijks zware pijnstillers moet slikken zonder daar noemenswaardige bijwerkingen van te ondervinden, dan zullen een stuk of 10 pijnstillers per jaar bij mij ook geen kwaad kunnen.

Sindsdien slik ik gewoon een pijnstiller als ik ergens last van heb en ga niet meer onnodig pijn lijden.

Maar meer als een stuk of 10 per jaar zijn het er nog steeds niet.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 00:41

Ik slik ook nooit pijnstillers, echt heel soms wanneer ik hoofdpijn heb, verder niet, dan ga ik gewoon slapen Clown