antidepressivia afbouwen; wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

antidepressivia afbouwen; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 16:49

Hoi,

Ik zal al te zoeken of er al een topic over was,maar kan niks vinden,vandaar dat ik maar 1 begin Haha!
Ik zoek mensen die net als mij antidepressiva slikken(ik heb seroxat; ook wel paroxentine) en die ook bezig zijn om af te kicken zeg maar.
Ik heb zo'n 3 jaar lang 20mg geslikt,en toen een tijd de helft, en nu neem ik dáár de helft weer van (per dag).
Toen ik een tijdlang gewoon de helft slikte had ik daar helemaal geen last van, dus toen daar de helf van, en daar ben ik nu zo'n 4 weken mee bezig, maar begin nu wel een beetje afkickverschijnselen te krijgen; licht in m'n hoofd, en lichte hoofdpijn,veel moe, en het is net of ik weer goed wakker word; ik weet wel dat antidepr. je een beetje in 'n soort van droomwereldje laat leven; niks kon me meer schelen,en ik was bijna nooit ergens zenuwachtig voor oid. In sommige situaties wel handig haha!
Maar ik wil gewoon op den duur weer zonder kunnen..
Dus wie is er nog maar aan 't afkicken, en hoe voel jij je eronder?

Durante

Re: antidepressivia afbouwen; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 16:52

Durante schreef:
Hoi,

Ik zal al te zoeken of er al een topic over was,maar kan niks vinden,vandaar dat ik maar 1 begin Haha!
Ik zoek mensen die net als mij antidepressiva slikken(ik heb seroxat; ook wel paroxentine) en die ook bezig zijn om af te kicken zeg maar.
Ik heb zo'n 3 jaar lang 20mg geslikt,en toen een tijd de helft, en nu neem ik dáár de helft weer van (per dag).
Toen ik een tijdlang gewoon de helft slikte had ik daar helemaal geen last van, dus toen daar de helf van, en daar ben ik nu zo'n 4 weken mee bezig, maar begin nu wel een beetje afkickverschijnselen te krijgen; licht in m'n hoofd, en lichte hoofdpijn,veel moe,beetje verstopping, en het is net of ik weer goed wakker word; ik weet wel dat antidepr. je een beetje in 'n soort van droomwereldje laat leven; niks kon me meer schelen,en ik was bijna nooit ergens zenuwachtig voor oid. In sommige situaties wel handig haha!
Maar ik wil gewoon op den duur weer zonder kunnen..
Dus wie is er nog maar aan 't afkicken, en hoe voel jij je eronder?

Qaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:54

Het is soms even doorbijten maar na 2 weken moet je toch al verbetering zien.
Je doet toch wel in overleg met een arts? Misschien is het voor jou nog te vroeg om te stoppen.
Je loopt soms tegen dingen aan waardoor je weer een pilletje wil nemen (je krijgt dat razende gevoel weer terug) dan is het best even moeilijk.
succes

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:57

Ik ben ook ooit gestopt en ben meteen met sint janskruid verder gegaan,dat werkt erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:02

marleen_usar schreef:
Ik ben ook ooit gestopt en ben meteen met sint janskruid verder gegaan,dat werkt erg goed.

Neem aan dat je dit niet op eigen houtje heb gedaan maar wel onder begleiding?

Ik ben in een jaar afgebouwd van 60 mg naar 30 mg, en heb geen afbouwproblemen gehad.
Wel dat ik minder honger heb en wat lichter slaap, de laatste heb ik opgevangen met melatonine van de huisarts..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:04

Ik ben acuut gestopt ik was namelijk Zwanger, ik was nooit deprie maar had de pillen vanwege de pijnstilling.Maar daar hebben ze nooit voor gewerkt.

Limanade

ik ben eigenlijk van de 1 op andere dag gestopt.. maar kwam ook omdat ik het ook echt rotspul vond.. voelde me beter zonder die troep dan met

Anoniem

Dat is geen antwoord op mn vraag marleen Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:05

Wat bedoel je dan precies?

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 17:06

marleen_usar schreef:

Is dat wel goed,dat je ineens over gaat op sint janskruid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:06

marleen_usar schreef:

Chiqa schreef:
Neem aan dat je dit niet op eigen houtje heb gedaan maar wel onder begleiding?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:07

Ik wilde geen veslaafd kind ter wereld brengen en Sint Janskruid is een natuurlijk iets.Nee op eigen houtje.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 17:09

Ik wil niet stoppen omdat ik zwanger wil raken ofzo(m isschien neem ik ook wel nooit geen kids,maar dat zie ik dan weer weer) heb ook 't idee dat ik wat aangekomen ben door die pillen..

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 17:14

Maar bedankt voor jullie reacties, vind 't wel fijn om erover te praten, en te weten hoe 'n ander zich voeld ivm 't afkicken..ken namelijk in 't echie niet veel mensen waarmee ik erover kan praten Knipoog
Ik zei vanmorgen nog door de tel. tegen iemand; ik voel me best raar in m'n hoofd; zweverig enz.. en toen zei degene die ik aan de tel. had ; dat gaat ook rond hoor (griep e.d)... naah.. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:20

Durante, ik zie het ook niet zitten om te stoppen hoor, en mss wil ik ook wel een lindje,
voorzie een hell....Het geeft toch een extra steuntje in de rug, een stok achter de deur.
Seroxat kan wel degelijk grieperige gevoelens naar boven roepen als je af wil bouwen,
je hoort dir minder bij andere middelen, het zijn puur de ontwenningsverschijnselen, geen afkickverschijnselen want het is niet verslavend....

Ook heb ik verhalen gehoort van mensen die steken en flisten door het hoofd krijgen...

Durante schreef:
heb ook 't idee dat ik wat aangekomen ben door die pillen..

Dat kan heel goed!! Is ook een duidelijke bijwerking van AD helaas...Ik ben ruim 25 kilo aangekomen was gelukkig vel over been toen ik dr 8 jaar geleden mee begon, nu zit ik iets over mn gewicht.

marleen_usar schreef:
Sint Janskruid is een natuurlijk iets.Nee op eigen houtje

Ik hoop dat je niemand meeneemt in je ideeen vind het zeer verantwoord om met een middel als Sint jaconskruid te beginnen zonder begleiding en zomaar te stoppen met je reguliere medicatie!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:22

Nogmaals ik slikte het niet omdat ik depri was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:47

marleen_usar schreef:
Nogmaals ik slikte het niet omdat ik depri was.

Nee maar dat wil niet zeggen dat je zomaar op eigen houtje kan gaan experimenteren,
maakt me niet uit wat jij doet hoor (verbaas me niet de eerste keer over jou experimentjes)
maar ik hoop dat mensen verstandig genoeg zijn en niet op ideeen worden gebracht dit ook op die manier te doen, that's all.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 09:37

Goeiemorgen Knipoog

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 09:38

Beetje l*llig misschien om erover te beginnen Bloos maar is 't normaal dat je met afbouwen last kan hebben van verstopping?
Ik heb dat eigelijk sinds eergisteren al..
Ik dacht ik wacht 't even een paar dagen af...maar als ik er van de week nog last van heb, meld ik dat maar ff bij m'n huisarts...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 09:40

Niet dat ik weet, heb dr juist alleen last van als ik die middelen slik..

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:59

Ik slik zelf ook Seroxat. Had gelukkig nooit meer nodig dan 10mg.
Ben sinds 2 maanden teruggegaan naar 5mg puur als onderhoudsdosering.

Heb eigenlijk vrijwel geen last gehad van bijwerkingen, niet met beginnen en niet met het "afbouwen".
Ik stop er sowieso waarschijnlijk pas mee als ik zwanger wil worden (zo'n 4 jaar).

Je kunt wel zeggen St. Janskruid is homeopatisch, maar ook St. Janskruid is een middel waar je erg mee moet oppassen!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 11:36

Ben benieuwd dat als ik helemaal gestopt ben ,of ik dat ook zie aan m'n gewicht Haha!
Niet dat ik veeeel te zwaar ben(ben iets van 69kg,daarvoor altijd rond de 60kg)maar zou wel weer rond de 63 willen wegen ..

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:39

Durante schreef:
Beetje l*llig misschien om erover te beginnen Bloos maar is 't normaal dat je met afbouwen last kan hebben van verstopping?
Ik dacht ik wacht 't even een paar dagen af...maar als ik er van de week nog last van heb, meld ik dat maar ff bij m'n huisarts...

Het kan een bijwerking zijn. Eet elke ochtend een kiwi bij het ontbijt, gegarandeerd succes : Knipoog

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 11:41

zammetje schreef:
Durante schreef:

Het kan een bijwerking zijn. Eet elke ochtend een kiwi bij het ontbijt, gegarandeerd succes : Knipoog

haha echt waar,een kiwi?
Zal morgen meteen wat kiwi's ophalen Haha! vind ze zowieso wel lekker Vingers aflikken

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:49

Wat fijn om hier een toic over tegen te komen!!!

Ik mag ook afbouwen, eerst moest ik de oxazepam afbouwen, ben van 3 per dag nu op 0!

Nu mag ik de paroxetine gaan afbouwen, maar ik durf niet zo goed, ik ben zo bang om weer in dat zwarte gat vol angsten te vallen. Bloos