Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BrittKitt schreef:De mens is de enige diersoort die na zijn babytijd nog melk drinkt. En, nee, dit is niet voor niets zo
Dieren ontwikkelen regelmatig een lactoseintolerantie na een bepaalde leeftijd, je kan het ze wel aanwennen door het vaker te geven.
Het is inderdaad niet geweldig voor je, het kan bijdragen aan botontkalking op latere leeftijd bijvoorbeeld.
Jaimyliefje schreef:Ik volgde laatst een interessant geprek ik de trein
Daar zeiden ze dat Japanners nooit geen melk drinken, bijvoorbeeld (en ook in veel andere landen, maar als voorbeeld japanners) als je deze mensen dan melk geeft, dan krijgen ze een heel erg allergische reactie.
Elke87 schreef:Maar is bijvoorbeeld karnemelk dan wel gezond? Of in ieder geval beter dan melk?
Denk niet dat je melk en melkproducten als één kan zien.
Elke87 schreef:Volgens mij kunnen inderdaad getinte mensen of in ieder geval zwarte mensen niet tegen melk.
BrittKitt schreef:Ik denk niet dat margarine oid net zo slecht voor je is, daar zitten ook gezonde vetten ed in (zal in melk ook wel zitten).
En in yoghurt zijn al die melkzuurbacteriën al omgezet en lijkt me inderdaad een heel stuk gezonder.