Niet ontbijten heeft geen nare gevolgen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 23:36

Ik heb geen media bericht, vandaar dat ik het hier plaats.

Bij een programma op nederland 1,2 of 3 wat ik 's ochtends aan het kijken was toen ik ziek was.
Bij dit programma was een wetenschapper wie een boek (je) had geschreven over feiten en fabels over voeding.

Niet ontbijten heeft geen nare gevolgen. Er zijn zelfs mensen die zeggen dat je motor opgang moet komen en dat dit met het ontbijt gebeurt, maar je motor werkt áltijd, op welk tijdstip dan ook.

efaa

Re: Niet ontbijten heeft geen nare gevolgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:43

ja dat had ik ook gezien was bij max en loretta

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:04

Ik geloof niet dat het echt goed kan zijn om stevig te gaan sporten o.i.d. op een lege maag Huilen van het lachen

Bovendien vraag ik me af hoe het komt dat ze overal wel adviseren om te ontbijten, ik neem aan dat ze bijv. bij het voedingscentrum wetenschappelijke onderbouwingen hebben voor hun advies Knipoog

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:09

pfoee weer een zorg minder in deze wereld

achja, ik ben niet zo van alle gezondsheidregeltjes
Sonja Bakker zegt: eet veel fruit dat is goed voor je, maar even later hoor ik op tv van meneer de tandarts dat je je uit moet kijken met fruit want dat tast je tanden aan

Ook dat van ontbijten geloof ik niet.

's ochtends eet ik niets, teminste niet thuis.
simpelweg omdat ik gewoon 'sochtends niet kan eten, ik heb geen honger en krijg geen hap door mijn keel
mijn eerste broodje eet ik altijd stiekem tijdens het eerste lessuur op school
en ik moet zeggen dit wil perfect
ik heb geen last van motors die niet werken of andere dingetjes waarmee we tegenwoordig in onze "alles-moet-zo-gezond-mogelijk-maatschapij" mee worden bang gemaakt

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:13

loesje688 schreef:
Ik geloof niet dat het echt goed kan zijn om stevig te gaan sporten o.i.d. op een lege maag Huilen van het lachen

Bovendien vraag ik me af hoe het komt dat ze overal wel adviseren om te ontbijten, ik neem aan dat ze bijv. bij het voedingscentrum wetenschappelijke onderbouwingen hebben voor hun advies Knipoog

Hihihi!
Sorry: geen excuus dus om je bammetje met kaas te ontlopen 's ochtends!

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:21

CleovG schreef:
Ik heb geen media bericht, vandaar dat ik het hier plaats.

Bij een programma op nederland 1,2 of 3 wat ik 's ochtends aan het kijken was toen ik ziek was.
Bij dit programma was een wetenschapper wie een boek (je) had geschreven over feiten en fabels over voeding.

Niet ontbijten heeft geen nare gevolgen. Er zijn zelfs mensen die zeggen dat je motor opgang moet komen en dat dit met het ontbijt gebeurt, maar je motor werkt áltijd, op welk tijdstip dan ook.

Welk deel van het lichaam noem jij de motor dan? Tuurlijk, het hart is het belangrijkste orgaan, en die blijft heus wel kloppen met of zonder ontbijt. Maar het is best handig om je spijsvertering op gang te brengen door te ontbijten. Deze werkt 's nachts namelijk wel degelijk op een laag pitje. Bovendien heeft je lichaam energie nodig bij alles wat het doet. En hoe krijg je die binnen?

Ook ik was een verstokte "niet ontbijter" en wil het soms door tijdgebrek nog steeds wel eens overslaan, maar sinds ik bewust wat gezonder ben gaan leven probeer ik toch zovaak mogelijk te ontbijten. Helemaal sinds ik in de ochtend sport..

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:24

Ik rijd vaak zat 's morgens zonder ontbijt, maar ik ontbijt ook amper. Nooit echt gekunt schijnt het volgens mijn ouders.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:28

Gelukkig.. ik krijg 's ochtends nooit een hap door mijn keel.. des noods drinkontbijt

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 08:25

darkmoona schreef:
pfoee weer een zorg minder in deze wereld

achja, ik ben niet zo van alle gezondsheidregeltjes
Sonja Bakker zegt: eet veel fruit dat is goed voor je, maar even later hoor ik op tv van meneer de tandarts dat je je uit moet kijken met fruit want dat tast je tanden aan

Ook dat van ontbijten geloof ik niet.

's ochtends eet ik niets, teminste niet thuis.
simpelweg omdat ik gewoon 'sochtends niet kan eten, ik heb geen honger en krijg geen hap door mijn keel
mijn eerste broodje eet ik altijd stiekem tijdens het eerste lessuur op school
en ik moet zeggen dit wil perfect
ik heb geen last van motors die niet werken of andere dingetjes waarmee we tegenwoordig in onze "alles-moet-zo-gezond-mogelijk-maatschapij" mee worden bang gemaakt

Dat heb je mooi gezegd!
Er wordt inderdaad erg veel op gehamerd de laatste tijd, maarja: de kids spelen minder buiten, eten meer snoep en minder gezonde voeding, waardoor gezond leven ineens die naam heeft gekregen, terwijl dat vroeger vanzelfsprekender was en er dus minder over gesproken hoefde te worden.

Ik moet wel zeggen dat ik het raar vind. Eerst 'moet' je ontbijten en dan hoeft het ineens weer niet...
Ben toch altijd erg benieuwd welke argumenten daar achter zitten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:44

Citaat:

Nou geloof me; als ik niet ontbijt ga ik 100% zeker van mijn graatje Haha!
Vind ik toch vrij naar Bloos

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:47

Vreemd als er onderzoeken zijn die beweren dat niet ontbijten aan de grond ligt van obesitas en die zijn ook recent Lachen. Hier kan ik me wel meer in vinden, sinds ontbijt echt wel belangrijk is voor het metabolisme

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:36

toch vreemd dat ik vorig jaar dan alleen al de eerste 10 van de 20 kilo kwijt ben geraakt alleen door te gaan ontbijten.

Ik heb veel opgezocht over voeding verbranding etc en ik denk toch echt wel dat je moet ontbijten om de boel op gang te brengen. Ik merk het ook aan mijn lichaam, als ik niet ontbijt heb ik veel minder energie als dat ik wel ontbijt.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:54

Breitling schreef:
toch vreemd dat ik vorig jaar dan alleen al de eerste 10 van de 20 kilo kwijt ben geraakt alleen door te gaan ontbijten.

Ik heb veel opgezocht over voeding verbranding etc en ik denk toch echt wel dat je moet ontbijten om de boel op gang te brengen. Ik merk het ook aan mijn lichaam, als ik niet ontbijt heb ik veel minder energie als dat ik wel ontbijt.

Sterker nog: ik haal 10uur niet eens zonder ontbijt Knipoog. Duizeligheid, misselijkheid, slap zijn, zweten en rillen,... noem maar op. Nee, voor mij is het niet gezond als ik niet ontbijt.

Maar inderdaad, je zal niet doodgaan als je niet ontbijt. Maar het blijft een feit dat je je spijsvertering op gang brengt door te eten (en dat je dus ook sneller zal afvallen door te eten. Vaker eten op een dag zorgt ervoor dat die spijsvertering bezig blijft en dat je blijft verbranden. Hoe vroeger je op de dag begint, hoe beter dus)

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:58

4 sneetjes volkoren ontbijtkoek en een glas cola light en je kunt er tegen aan in de sportschool Knipoog koffie kan ik 's ochtends niet drinken en dat beetje extra caffeine is wel lekker, als ik normaal ontbijt dan komt dat met sporten omhoog... ontbijtkoek is lichter te verteren dus in overleg met sport dietiste is me dat aangeraden.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:59

Breitling schreef:

Ik merk het zelf ook. Als ik goed ontbijt dan heb ik de rest van de dag minder behoefte aan extraatjes. Volgens mij hebben veel mensen idd overgewicht doordat ze 's ochtends te weinig eten en daardoor 's avonds teveel.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:02

Op een lege maag werk je op halve kracht, dat geldt tenminste voor mijzelf Haha! Ze mogen mij wel komen testen Duivel

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:03

orri schreef:
4 sneetjes volkoren ontbijtkoek en een glas cola light en je kunt er tegen aan in de sportschool Knipoog koffie kan ik 's ochtends niet drinken en dat beetje extra caffeine is wel lekker, als ik normaal ontbijt dan komt dat met sporten omhoog... ontbijtkoek is lichter te verteren dus in overleg met sport dietiste is me dat aangeraden.

heb je dan niet ontzettend last van boeren tijdens het sporten....
ten tweede klinkt mij cola als ontbijt niet echt gezond en lekker in de oren, maar goed ieder zn eigen keus!!

maar juistr die cola zou bij mij omhoog komen Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:25

Van koffie krijg ik enorme buikpijn als ik dit eerder dan het middag uur drink, lol, ik heb eigenlijk nooit last van boeren met het drinken van Cola. Nu moet ik erbij zeggen dat ik verder eigenlijk geen Cola drink, een vriendin van mij met zware ochtendmisselijkheid tijdens haar zwangerschap van een tweeling, heeft met gordijnen dicht in een ziekenhuiskamer alleen maar Cola (dat spul zonder caffeine en zonder suiker) kunnen drinken... de rest hield ze niet binnen. Het is ook geen standaard ontbijt trouwens, enkel wanneer ik om 9 uur in de sportschool sta Tong uitsteken

Tijdens het sporten veel water!

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:23

Tsja, een daar hebben andere wetenschappers weer wel een boekje over dat het wèl moet. Knipoog

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:45

Het heeft misschien geen nare gevolgen..maar of het nou heel gezond is lijkt me niet. Een vriendin van mij was altijd best wel aan de dikke kant en ze kwam alleen maar aan terwijl ze helemaal niet zo veel at en laat staan ongezond. Ze is toen naar een diëtiste geweest, er kwam toen uit dat ze te weinig en onregelmatig at. Als ontbijt at ze fruit dit moesten gewoon boterhammen worden en vervolgens moest ze om de 3 uur iets eten. Binnen 2 maanden viel ze 5 kilo af door gewoon meer en regelmatiger te eten. Blijkbaar komt anders de spijsvertering niet goed op gang waardoor meer wordt opgeslagen.

Ik zelf kan overigens ook echt niet leven zonder ontbijt...haha dan ga ik heel snel van mijn stokje ben ik bang voor!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:10

Ik moet, dat is zeker. Ga echt binnen 2 uur plat anders, als we laat zijn met ontbijten dan word ik ook echt humeurig en slap.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:15

Goof schreef:
Citaat:

Nou geloof me; als ik niet ontbijt ga ik 100% zeker van mijn graatje Haha!
Vind ik toch vrij naar Bloos

Ben ik het helemaal mee eens Haha!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:23

TS: wat noem jij de motor van het lichaam?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:34

ik ontbijt niet, als ik ontbijt krijg ik honger en blijf ik de ganse dag aan de vreet (en echt vreetbuien...!)
Ben er toch al 25 kilo mee afgevallen dus ach, het voedingscentrum en de diëtisten kunnen de boom in, zij hebben me nog niet kunnen helpen Haha!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:41

Nou, ik weet het niet hoor, maar op een zeker moment ben je aan het ontbijten, of dat nou om 9 uur 's morgens of 15 uur 's middags is. Ontbijt is in mijn beleving gewoon het eerste eten van de dag. Zelf word ik nogal wiebelig, als ik 's ochtends helemaal niets eet (en wel koffie drink en rook), dus dan ga ik vanzelf iets eten om me weer wat prettiger te voelen.