Hoe krijg je meer energie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vlindie

Hoe krijg je meer energie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 08:57

Dát is eigenlijk mijn vraag.
Door mijn beperking weet ik dat ik zeer gedosseerd met m'n energie moet omspringen.
Opzich lukt dat ook aardig, sommige dagen daargelaten Knipoog .

Heeft iemand een tip hoe je meer energie kunt krijgen. Ik wil dolgraag van die eeuwige vermoeidheid af!
'sMorgens gaat het nog wel, maar in de loop van de dag raakt m'n benzinemeter richting gevarenzone
en moet ik zien dat ik vlot ga tanken om niet uit te vallen Knipoog Haha! . Sja, stuiten we direct op het feit dat dit
zo jammer genoeg niet werkt. Tenminste, niet één benzine-tankstation werkt mee Clown , haha.

Dit is ondermeer de reden dat ik 's avonds tussen 20.00 en 21.00 uur naar bed ga/moet. Ik kan dan gewoonweg
niet meer. Mijn lijf is hélemaal op!
Me ertegen verzetten, dus 'gewoon' enige dagen later naar bed gaan heeft geresulteerd in een week bijna
niet meer kunnen lopen en onwijs veel pijn.
Pijn vreet energie, zo weten we, dus de oxycontin heb ik (in overleg) verhoogd. Gelukkig helpt dit.

Sjeetje, wat vind ik het bewonderswaardig wanneer ik mensen zie (in directe omgeving) die hele dagen werken,
een huishouden met kinderen draaiende houden én dan ook nog eens enkele (bestuurs)-functie's hebben binnen
diverse verenigingen. Geweldig!! En oh, wat confroterend ook....... Dát wil ik ook!

Nou, luitjes, kom maar op! Alle tips zijn welkom!

Vriendelijke groet,
Vlindie

eva1969

Re: Hoe krijg je meer energie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:06

Er zijn mensen die baat hebben bij vitamine B-injecties. Nou ben ik zelf niet zo van de spuiten, maar je kunt ook een vitamineB complex pil slikken. Visoliecapsules in combinatie met een multivitamine geven ook een flinke boost tegen vermoeidheid.

Ik weet niet welke beperking je hebt, maar weet wel dat dit de tijd is dat zo'n beetje iedereen moe is, tenminste dat hoor ik in mijn omgeving wel.

Oh ja, plan gedurende de dag regelmatig een half uurtje voor jezelf in, even relaxen met een tijdschrift en een kopje thee/koffie, bij voorkeur als het weer het toelaat in de buitenlucht doet bij mij wonderen Haha!

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 09:07

Nog even een aanvullig;

Ik ben me ervan bewust dat dit mogelijk meer een item voor MW (mensenwelzijn) is, echter, ik vraag
dit bewust in dit gedeelte van het forum omdat hier m'n 'lotgenootjes' en ik wat aktiever zijn en ik
misschien via hen of voor hen een tip danwel oplossing aangereikt krijg daar zij met hetzelfde bijltje moeten hakken.

Mocht het zo zijn dat de mod's hier anders over denken, en dat kan natuurlijk, dan mijn excuus en tevens het
verzoek om dit topic te verplaatsen.

Vriendelijke groet.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:10

ik denk dat je het toch beter bij mw neer kunt zetten, maar dat terzijde...

ik ken t probleem. ben ook constant moe. dus volg even mee. bij mij is het gewoon simpelweg dat de pijn aan mij vreet en daar tegenop boxen kost energie. ik gok dat het bij jou net zo is...

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:18

Ik volg dit even.
Ik zit ongeveer met het zelfde probleem.
Ik moet heel vaak s middag even bij tanken.
En s avond mag ik blij zijn al ik 8/9 uur haal.
Maar dat lig er ook aan hoe ik in me vel zit.
En hoe de pijn die dag is.
Op slechten dagen ga ik alleen naar mij paardje voor 4 uur en dan ben ik voor de rest van de dag af gewerkt.
En dan doe ik alleen op stal een beetje borstelen en mischien als het toe laat een beetje vd.
Dan dan mag ik blij zijn als ik de volgende dag weer vit ben.
En op goede dagen kan ik makkelijk 4 uur bij mijn paardje zijn en nog makkelijk 4 uur in het huishouden iets doen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:24

Ik weet het natuurlijk ook niet zeker..

Maar goed eten is natuurlijk ten eerste, en daarnaast heb ik ontzettend veel energie gekregen van naar de sportschool gaan..

Maar als ik jou verhaal zo hoor zou ik je conditie voorzichtiger op gaan bouwen.. met wandelen oid je zal de eerste keren nog veel moeier zijn maar uiteindelijk heb je er denk ik baat bij

Geen energiedranken e.d. gaan nemen want dan gaat je lichaam daar op rekenen en als het 't dan niet krijgt voel je je nog slapper

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 09:26

@Eva; Hetgeen je wrs. bedoeld is meer voorjaarsmoeheid? Ik begrijp dat dit in je opkomt. Echter, wat ik al schreef, door m'n beperking
stuit ik op die eeuwig aanwezige vermoeidheid. Dus niet alleen in het voorjaar en/of najaar Knipoog. Vitamine B, ja inderdaad, heb ik wel vaker
gehoord/gelezen dat wanneer daar een tekort in is je een ontzettende vermoeidheid ondervindt. Maar wat ik ook weet is dat pillen dit
tekort niet opheffen. Tenminste niet de oorzaak. Dan moet je toch overwegen om vit. B. te gaan spuiten. Dit kan (volgns. mij) alleen wanneer
je een bewezen tekort hebt. Ik neem dit zeker even mee in het geheel! Bedankt voor het meedenken!

@Agnes; Sja, enerzijds hoort dit item meer bij MW, anderzijds; de reden waarom ik het juist hier geplaatst heb is omdat ik ertegen aan loop juist
dóór m'n beperking. En ik eigenlijk hoop dat (twee-zijdig) iemand met een tip komt vanuit eigen ervaring (iemand met ook een beperking)
en/of er wellicht een tip/oplossing aangereikt wordt waarmee een lotgenoot ook geholpen wordt. Je herkent het dus? Ken je al wel hetgeen Eva
opperd? Vitamine B?

Groetjes

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 09:35

@Rashja; Zelf ligt het bij mij niet eraan hoe ik in m'n vel zit. De pijn en vermoeidheid is er gewoon dagelijks. Door de pijn vermoeidheid.....
4 uurtjes bij mijn paard/paarden, nee, dat red ik helaas niet. Maar dat houdt niet in dat het voor jou het probleem (vermoeidheid) minder erg is.
Het zou zo prettig zijn om beide moeiteloos te doen en te kunnen, nietwaar? Én je paard én je huishouden. Dus lees gerust even mee, misschien
zit er voor jou dé tip/oplossing bij tussen! Sterkte hoor!

@Elpatcho; Je hebt helemaal gelijk, goede voeding is gewoon een must voor een basisconditie! Daar ben ik me van bewust. Sportschool is een optie,
zij het minimaal. Fysio komt voor mij meer in de richting, dat lukt ook best. Wandelen is altijd goed, echter, dat moet kunnen. Mijn 'loop'-patroon is
nl. juist door m'n beperking niet gezond. Soms kan ik zelfs bijna niet lopen en moet ik eventjes weer gebruik maken van m'n rolstoel.
Wandelen en dus lopen is ook onderhevig aan hoe mijn been zich houdt. Mijn linkerbeen is onderhevig aan dystrofie (CRPSII) en dystonie. Toch ben ik
het absoluut met je eens dat een goede conditie belangrijk is. Vanuit dat oogpunt kan ik gelukkig melden dat ik al heel wat weer terug heb opgebouwd.
Maar de limit, de grens is in mijn kunnen (opbouwen) bereikt.

Jullie ook enorm bedankt voor het meedenken!

Edit: spelfoutje Knipoog

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:40

Hey balen van je beperking.. Mijn neef die heeft een ongeluk gehad en zat in een rolstoel en die had ook weinig energie en die is toen onder begeleiding gaan zwemmen! dat werkte heel goed voor hem! Misschien ook wel leuke optie? en dan op de goede dagen wandelen ?

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:53

@Vlindi
Nee ik begrijp het dat het ander is.
Je heb zo veel verschilende soorte vermoedheid.
En dat is mischien wel het probleem.
Het is bij mij ook een stuk erger geweest.
Sinds ik medisch fitness heb.
Is het al een stuk beter geworden.
En ik heb brezen schilt ook een hoop.
Alleen wanneer ik slecht in me vel zit is het voor mij veel zwader om tegen de pijn aan te boxsen.
Eigelijk is het dan een streid die je gewoon niet wint.
En er zijn zelf dagen dat ik al blij mag zijn als ik me bed uit kom.
Zit ik goed in me vel dan ik het als ware gewoon de pijn aks ware uitschakelen.
Het is er nog wel maar op een of ander manier kost het dag gewoon veel minder engerie.
Ben ik einden van de dag ook moe maar niet uitgeput.
Lijkt me gewoon echt heerlijk om gewoon aan het werk te kunnen.
Je huishouden zonder problemen doen elke dag naar je paardje en daarna nog in de wekend leuk dingen doen.
Ik hoop voor jou dat er ook een goed oplossing bij zit.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:59

misschien kom ik nu vreemd uit de hoek,maar je zou eens aan YOGA moeten gaan doen, Veel yoga oefeningen zijn erop gebaseerd de energie beter door je lichaam te laten stromen. Niks zweverigs,want je merkt meteen dat het werkt.
En yoga is niet vermoeiend. Ik heb het nu over hatha Yoga, er zijn meerdere vormen, maar deze vorm word je niet moe van, alles gaat ontzettend rustig, maar je lichaam word uit de knoop gehaald, waardoor je energie beter kan stromen.
Echt een aanrader voor mensen met chronische klachten.

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 10:03

@Elpatcho; Haha, oh, ik durf het je bijna niet te schrijven..... Zwemmen veroorzaakt meer dystone reactie's (spasmen/krampen), en ik heb
de eigenaar van het zwembad nog niet zo gek kunnen krijgen dat hij voor mij het water een aantal graden ging verwarmen.
Wel heb ik in het revalidatiecentrum veel 'gelopen' in het water. Dit was wel verwarmd, héérlijk! Jammer genoeg ligt het dichtsbijzijnde
zwembad met wel verwarmd water (temp. voor mij acceptabel) op 3 kwartier reizen hier vandaan. Anderhalf uur reizen (heen-en terug)
is te zwaar. Dan heb ik dagen erna nodig om weer bij te komen.
Wat goed dat je neef er zoveel baat bij heeft gehad!!

Vanuit beweging m'n vermoeidheid enigzins te doen verminderen is niet echt een optie danwel oplossing, dat werkt eerder averrechts.
Het zou juist zo moeten zijn dat ik met minder vermoeidheid daardoor wat langer door kan gaan met mijn bezigheden. Een andersom versie eigenlijk.

@Rashja; Dat is waar, er zijn veel verschillende vermoeidheden. De ene is de andere niet. Ik begrijp dat jouw vermoeidheid zeer overheersend is?
Ook al heb je een balans in je dagen? Want dat is ook heel belangrijk hè? Balans zoeken, vinden en behouden. Klinkt saai maar het werkt het best!
Probeer nooit je pijn uit te schakelen, dan dreig je nl. te ver te gaan en daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee. Leef met en naast je pijn. Herken
je pijn en daardoor herken je ook je grens. Probeer de dagen uit te balanceren, niet teveel op één dag doen. Ik duim voor je dat je in dit topic iets
leest waar jij mee uit de voeten kunt, wat voor jou wél een oplossing is! Zet 'm op hoor!!

@Crossmonster; Héé Yoga!! Geweldig! Helemaal niet vreemd hoor! Dát zou iets kunnen zijn. Hatha Yoga ken ik niet, maar hier in het dorp zit een zgn.
Yoga-centrum. Kan er vandaag wel even langs gaan en info vragen. Weet je toevallig of er verlangd wordt dat je 'in de knoop' gaat liggen, bijv.
benen overelkaar leggen e.d.?

Bedankt voor jullie reactie's!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:08

Haha veel mensen zien bij het woord yoga idd mensen op hun kop staan en in de knoop liggen.
Het tegendeel is waar. Het is vooral rekken en stretchen, en oefeningen waardoor de energie weer in de ledematen gaat stromen.
Wat leuk dat er een Yogacentrum in het dorp zit, je kunt altijd een proefles doen, in alle verschillende soorten yoga, je hebt ook dru-yoga en haha-yoga.
Voor iedereen is een andere yoga het meest geschikt.

Ook met beperkingen kun je yoga gewoon doen, bij yoga is alles goed, ookal kun je de oefening niet uitvoeren zoals de leraar of lerares dat doet, dan is het nog goed. Het gaat er niet om wie het beste een oefening doet, maar juist dat je je beter voelt na de oefeningen, hoe je ze ook uitvoerd.
Ik heb versleten rug en schouders, en ik doe al 2 jaar yoga zonder problemen, soms zijn er oefeningen die ik niet kan, die doe ik dan "in gedachten" mee. zoals mijn lerares dan ook zo mooi zegt Lachen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:17

Vlindie schreef:
Sjeetje, wat vind ik het bewonderswaardig wanneer ik mensen zie (in directe omgeving) die hele dagen werken,
een huishouden met kinderen draaiende houden én dan ook nog eens enkele (bestuurs)-functie's hebben binnen
diverse verenigingen. Geweldig!! En oh, wat confronterend ook....... Dát wil ik ook!

Tja, dat gevoel ken ik ook. Zo heb ik een kennisje die en een eigen bedrijf runt, en rustig drie paarden rijdt en kinderen en een huishouden runt en met honden oefent en ook nog hardloopt. Soms ben ik al moe als ik alleen al hoor wat ze op een dag gedaan heeft.

Die moeheid van pijn herken ik dus wel, op het moment gaat het hier ook weer wat minder en dan hoef ik voor na 3 uur 'smiddags echt niets meer in te plannen. Wat bij mij wel een beetje werkt is veel kleine pauzetjes inlassen, iets even doen en dan eerst weer even zitten.
Verder volg ik dit nog even, ben wel benieuwd naar de ideeen van anderen.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:26

Ik ken het probleem; kan eind van de dag helemaal leeglopen, alle puf eruit. Pijn vreet inderdaad energie. Nog los van beperkingen, waardoor je dingen omslachtiger moet doen. Ik kijk maar niet meer naar alle mensen met hun driedubbele takenpakket (zo was ik vroeger ook Bloos), daar word ik alleen maar gefrustreerd van en dat kost weer energie Knipoog.

Voor mij helpt het om mijn dag heel goed in te delen, te rusten voor ik moe ben, mentale en fysieke dingen af te wisselen. De salamitechniek zoals Frits Winter (De pijn de baas) het noemt. Ook kijk ik bewust naar wat mij écht energie geeft en geniet ik van kleine dingen waar ik vroeger teveel haast voor had. Verder heeft het niet eten van sommige voedingsmiddelen en het slikken van supplementen (o.a. vitamine B) mij enorm geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:51

Helaas ken ik je gevoel als ME/CVS-er ook.
Maar ik kan je helaas geen tips geven.

Om die reden ben ik nu zelfs een bijrijden aan het zoeken voor Zanda... ik kan et allemaal zelf niet meer Verdrietig

Sterkte Ach gut

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:55

Vlindie schreef:
@Agnes; Sja, enerzijds hoort dit item meer bij MW, anderzijds; de reden waarom ik het juist hier geplaatst heb is omdat ik ertegen aan loop juist
dóór m'n beperking. En ik eigenlijk hoop dat (twee-zijdig) iemand met een tip komt vanuit eigen ervaring (iemand met ook een beperking)
en/of er wellicht een tip/oplossing aangereikt wordt waarmee een lotgenoot ook geholpen wordt. Je herkent het dus? Ken je al wel hetgeen Eva
opperd? Vitamine B?

Groetjes

ik heb wel vitamine b spuiten gehad tegen wintertenen, maar dat hielp toen niet daar tegen. of het nu tegen vermoeid heid zou werken weet ik niet..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:59

Vlindie schreef:
@Elpatcho; Haha, oh, ik durf het je bijna niet te schrijven..... Zwemmen veroorzaakt meer dystone reactie's (spasmen/krampen), en ik heb
de eigenaar van het zwembad nog niet zo gek kunnen krijgen dat hij voor mij het water een aantal graden ging verwarmen.
Wel heb ik in het revalidatiecentrum veel 'gelopen' in het water. Dit was wel verwarmd, héérlijk! Jammer genoeg ligt het dichtsbijzijnde
zwembad met wel verwarmd water (temp. voor mij acceptabel) op 3 kwartier reizen hier vandaan. Anderhalf uur reizen (heen-en terug)
is te zwaar. Dan heb ik dagen erna nodig om weer bij te komen.
Wat goed dat je neef er zoveel baat bij heeft gehad!!

is dat zo? ik moest in t revalidatiecentrum juist zwemmen, maar dat was idd wel warmer water dan in een gewoon zwembad. ik wil overigens als ik klaar ben met die tenen van me wel gaan zwemmen 1 keer in de 2 weken ofzo. nu nog iemand zo gek krijgen die ieder keer mee wil en mij in en uit t water wil tillen;)

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 13:25

Bedankt voor alle reactie's tot zover. Wel, best vervelend te lezen dat er meer tegen dit probleem aan lopen.....
Maar misschien dat we een oplossing vinden, al is er maar één die geholpen kan worden. Dan hebben we toch gescoord!

@ Agnes (ikenindi); In het revalidatiecentrum heb moest ik ook 2 tot 3 keer het water in. Daarin zit meteen ook het antwoord
waarom het (bij mij) niet in een 'gewoon' zwembad gaat. Het water in de reva-kliniek is zeker 4 graden warmer of nóg warmer.
Zwemmen is juist heel goed voor je spieren en gewrichten, mits het water niet (te) koud is. Misschien reageer jij weer anders, zou maar zo kunnen.
Sterker nog; laten we het hopen Haha! !
Ik weet niet of je een keuze hebt in zwembaden in de buurt, informeer of ze ergens een tillift hebben. Succes!

Horsie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:03

Ik heb ook lange tijd last gehad van oa enorme vermoeidheid.
20:00 was ook mijn bedtijd Boos!
Ik ben toen op advies van mijn huisarts met dag licht lampen gaan werken.
Deze heb je in verschillende soorten en maten (ik werk op kantoor en heb er 1 op m'n buro staan)
maar je hebt ze ook als tl blak of als peertje ed.
Ik moet zeggen dat ik er in het begin geen enkel geloof aan hechtte maar moest tot mijn verbasing toegeven na een week
of 3 dat ik zeker een grote verbetering voelde! Na enekele weken kon ik rond 22:00 uur naar bed wat voor mij een enorme winst was.... Tong uitsteken Eigenwijs als ik ben stopte na een tijdje met de lamp aanzetten en voelde me langzaam aan weer moeier worden.
Nu heb ik 'm iedere dag aan staan.
Zo'n lamp voor op je buro of op tafel kost rond de 60 euro en ik heb 'm nu 2 jaar...
Misschien kan je er iets mee.
Succes

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:58

AP --> MW.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:05

Vlindie schreef:
Bedankt voor alle reactie's tot zover. Wel, best vervelend te lezen dat er meer tegen dit probleem aan lopen.....
Maar misschien dat we een oplossing vinden, al is er maar één die geholpen kan worden. Dan hebben we toch gescoord!

@ Agnes (ikenindi); In het revalidatiecentrum heb moest ik ook 2 tot 3 keer het water in. Daarin zit meteen ook het antwoord
waarom het (bij mij) niet in een 'gewoon' zwembad gaat. Het water in de reva-kliniek is zeker 4 graden warmer of nóg warmer.
Zwemmen is juist heel goed voor je spieren en gewrichten, mits het water niet (te) koud is. Misschien reageer jij weer anders, zou maar zo kunnen.
Sterker nog; laten we het hopen Haha! !
Ik weet niet of je een keuze hebt in zwembaden in de buurt, informeer of ze ergens een tillift hebben. Succes!

ik moet nog kijken hoe t zwemmen gaat bevallen...

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:28

Hoi

Ik weet niet of dit in jouw situatie kan helpen, maar ik waar ik (en nog een aantal die ik ken) meer energie van krijg is Roosvicee Ferro (ijzer) drinken.

Ik ben heel lang snel moe geweest (heb gelukkig geen medische achtergrond of iets dergelijks), maar kon wel uren slapen enz. Tot ik deze tip kreeg en nu neem ik dit regelmatig en ik ben echt verbaasd over het effect. SOms denk ik er niet meer aan, en vergeet ik het te nemen en dan merk ik het meteen weer. Je zou het niet verwachten van zo'n drankje (ondanks dat ik over het algemeen heel regelmatig leef en gezond eet, heb ik gewoon wat extras nodig, en volgens mij zijn er wel meer mensen die dit hebben)

Bij jou is het weliswaar een hele andere situatie, maar misschien verbruik je wel meer ijzer door je beperking en wie weet kan het bijdragen aan meer energie (al is het maar een beetje)

En misschien heeft iemand anders iets aan deze tip.....

Sterkte iig!!!!!

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 22:27

koeke schreef:
Ik ken het probleem; kan eind van de dag helemaal leeglopen, alle puf eruit. Pijn vreet inderdaad energie. Nog los van beperkingen, waardoor je dingen omslachtiger moet doen. Ik kijk maar niet meer naar alle mensen met hun driedubbele takenpakket (zo was ik vroeger ook Bloos), daar word ik alleen maar gefrustreerd van en dat kost weer energie Knipoog.

Voor mij helpt het om mijn dag heel goed in te delen, te rusten voor ik moe ben, mentale en fysieke dingen af te wisselen. De salamitechniek zoals Frits Winter (De pijn de baas) het noemt. Ook kijk ik bewust naar wat mij écht energie geeft en geniet ik van kleine dingen waar ik vroeger teveel haast voor had. Verder heeft het niet eten van sommige voedingsmiddelen en het slikken van supplementen (o.a. vitamine B) mij enorm geholpen.

Hoi Koeke,

Bedankt voor het meedenken! De kleine dingen die nu zoveel meerwaarde hebben tov. vroeger. De tijd toen alles nog zo vanzelfsprekend
was en je voorbij ging aan het gegeven dat veel dingen vergankelijk zijn. Dat bewust kijken, leren kijken, geeft inderdaad ook kracht en energie.
Morgen wil ik naar de DA drogist om eens te kijken wat er voor mij in de schappen ligt voor wat betreft extra supplementen.
Afwisselen van rust naar doen en vice versa zowel mentaal als fysiek werkt zeker ook voor mij. Dit gaat natuurlijk niet van de één op de andere
dag, ik heb daar best een tijdje over gedaan om daar een duideljke balans in te vinden. Maar goed, een mens is nooit te oud om te leren Knipoog .
Nogmaals bedankt en een hele fijne avond gewenst!

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 22:28

Horsie72 schreef:
Ik heb ook lange tijd last gehad van oa enorme vermoeidheid.
20:00 was ook mijn bedtijd Boos!
Ik ben toen op advies van mijn huisarts met dag licht lampen gaan werken.
Deze heb je in verschillende soorten en maten (ik werk op kantoor en heb er 1 op m'n buro staan)
maar je hebt ze ook als tl blak of als peertje ed.
Ik moet zeggen dat ik er in het begin geen enkel geloof aan hechtte maar moest tot mijn verbasing toegeven na een week
of 3 dat ik zeker een grote verbetering voelde! Na enekele weken kon ik rond 22:00 uur naar bed wat voor mij een enorme winst was.... Tong uitsteken Eigenwijs als ik ben stopte na een tijdje met de lamp aanzetten en voelde me langzaam aan weer moeier worden.
Nu heb ik 'm iedere dag aan staan.
Zo'n lamp voor op je buro of op tafel kost rond de 60 euro en ik heb 'm nu 2 jaar...
Misschien kan je er iets mee.
Succes

Heb je misschien een link van deze lamp? Degene welke ik gezien heb kosten toch al gauw rond de 200 euro. Alvast bedankt!