Eczeem patiënten wie o wie heeft de oplossing?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Eczeem patiënten wie o wie heeft de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 16:06

Ik heb van baby af aan al eczeem, meestal vrij rustig maar sinds kort word ik er helemaal gek van. Het zit nu nl. op mijn handen het is of extreem droog of ik krijg hele erge jeukende vochtblaasjes als ik ga smeren met handcreme.

De dokter geeft elke keer hormoonzalven maar als ik daarmee stop begint het liedje weer van vooraf aan, welke creme, pilletjes, smeerseltjes helpen wél?

Gewoon vet houden zoals ik altijd deed helpt niet meer afdoende.

Keet

Re: Eczeem patiënten wie o wie heeft de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:18

paardenmelkcreme?
schijnt heel goed te helpen

van dr vogel of van vsm is er ook een exceemcreme

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:40

Ligt het niet aan het soort stof of iets dergelijks wat je aan hebt, of ben je ergens allergisch voor.. Ik ben allergisch voor rubber, toen ik nog rubberen laarzen had, lagen mijn hele benen open.. Nu heb ik leren laarzen, leren handschoenen en koop ik 1 keer in het jaar een schone cap, dan gaat het prima!!! En ik heb inderdaad ook al aczeem vanaf babytje af...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:43

Ik heb álles geprobeerd hormoonzalven, alternatieve circuit etc etc

Door zelf uitpuzzelen ben ik erachter gekomen dat ik niet tegen melk, varkensvlees, chocola, aardbei etc kan.

Mijn HA heeft me nu een nieuw zalfje gegeven: tacrolimus. Dat is niet meer gebaseerd op hormonen en maakt je huid ook niet dunner.

Het werkt als een speer! Ik hoef nog maar één keer per week te smeren Go jij! Go jij!

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:44

Ja, dat heb ik dus ook. Het wordt nog erger als ik handcreme ga smeren, of mijn handen teveel in het sop steek. Het enige wat bij mij werkt is de huidbalsem van het merk skinsolv. Dit zijn producten speciaal voor psoriasis en exzeem. Dit spul legt als het ware een laagje over je huid, waardoor die beschermt wordt.
Het is duur spul, maar ik zweer erbij.
succes

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:47

Ben ook met eczeem geboren, maar gelukkig inmiddels eroverheen gegroeid. Af en toe nog een beetje last.

Om van binnenuit de boel een beetje aan te pakken, kun je brandnetel thee drinken.

Handcreme gebruik ik van Neutrogena, de ongeparfurmeerde versie.

Verder oppassen met je handen wassen, daarvoor gebruik ik Unicura en voor onder de douche gebruik ik Sanex, speciaal voor gevoelige/droge huid.

Van de dokter heb ik Triamcinoloni (of zoiets), dat is volgens mij ook een hormooncreme en daar mag je absoluut niet mee in de zon.

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:49

Doei! Wat fijn dat ik dit topic vind, ik heb er namelijk ook last van en momenteel heb ik een grote schimmel op mijn rug Scheve mond Ik zal even kijken hoe het heet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:54

probeer het eens van binnen uit,zinc ,vitamine E en A(op recept..)

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:59

Voor mijn eczeem en schimmel slik ik Intraconazol Sandoz. Een hele week slik ik nu dit medicijn, 2 maal per dag.

Als het jeukt gebruik ik ook wel eens van dat talkpoeder. Van dat babypoeder van zwitsal ofzo. Het helpt niet, maar de tijdelijke jeuk ik wel weg Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 20:18

Arabesk schreef:
Ik heb álles geprobeerd hormoonzalven, alternatieve circuit etc etc

Door zelf uitpuzzelen ben ik erachter gekomen dat ik niet tegen melk, varkensvlees, chocola, aardbei etc kan.

Mijn HA heeft me nu een nieuw zalfje gegeven: tacrolimus. Dat is niet meer gebaseerd op hormonen en maakt je huid ook niet dunner.

Het werkt als een speer! Ik hoef nog maar één keer per week te smeren Go jij! Go jij!

Chocola kan ik ook slecht tegen en toevallig heb ik dinsdag aardbeien gegeten!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:01

Merlynlover schreef:
Als het jeukt gebruik ik ook wel eens van dat talkpoeder. Van dat babypoeder van zwitsal ofzo. Het helpt niet, maar de tijdelijke jeuk ik wel weg Knipoog

Ik raad dit niet aan, droogt juist meer uit.

Wat belangrijk is bij alle huidproblemen is goed drinken, 2 liter (water bij voorkeur) per dag, dit neemt natuurlijk niet alle problemen weg, maar kan het zeker verminderen Lachen

Klinkt goed Arabesk, denk dat ik dat ook maar eens ga vragen aan m'n ha, niet dat ik een erge eczeem patiënt ben, maar zo nu en dan is 'n plekje.
Laatst bijgewerkt door Letizia op 06-03-08 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:10

Dat kan, maar als je zo'n verschrikkelijke jeuk hebt vindt ik het wel eens prettig. Maar ik geef je gelijk hoor Ja

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:14

mijn broer heeft het ook erg, en ik heb het een beetje. Mijn broer en ik moeten altijd de afwas doen, en hij is naar de dokter gegaan, en mag nu niet meer afwassen, dus hij droogd voorlopig en ik was. En nu wordt het bij mij weer lekker erg Boos! Maarja, ik smeer 1 x per dag, de ene dag handcreme de andere dag nivea, natusan en heel soms hormoonzalf, afwisseling helpt bij mij het best Tong uitsteken

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:39

msm-zalf vind ik wel helpen en vooral niet krabben desnoods 's nachts handen vastbinden

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:43

Ik had er toen ik klein was heeeel veel last van!
Toen ben ik 2 keer bij een homeopaat geweest, en heb er nooit meer last van gehad! Lachen

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:43

Hormonenzalf onderdrukt de boel en verhelpt het niet.
Zelf had ik ook soort eczeem, ben met bioresonantie er van af gekomen.
Ik zou zeggen google het en kijk of het je wat lijkt. Dan kan je kijken of je naar een therapeut wil.
Zelf had ik een voedsel alergie. Niet meer eten wat het veroorzaakt en weg was mn allergie.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 23:31

isabelleke schreef:
msm-zalf vind ik wel helpen en vooral niet krabben desnoods 's nachts handen vastbinden

Eeehm hoe zie je dat voor je dat ik mijn eigen handen vast ga binden? Als ik echt jeuk heb trek ik dat gewoon los en krab ik alsnog.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:36

Charaz schreef:
Ik heb van baby af aan al eczeem, meestal vrij rustig maar sinds kort word ik er helemaal gek van. Het zit nu nl. op mijn handen het is of extreem droog of ik krijg hele erge jeukende vochtblaasjes als ik ga smeren met handcreme.

De dokter geeft elke keer hormoonzalven maar als ik daarmee stop begint het liedje weer van vooraf aan, welke creme, pilletjes, smeerseltjes helpen wél?

Gewoon vet houden zoals ik altijd deed helpt niet meer afdoende.

ik heb precies t zelfde ben ook al mn levenlang eczeem patientje.. zit echt erg onder..
ook zo op mn handen, een tip: gebuik eucerin 10% urea voetcreme (speciaal ontwikkeld voor eczeem)om je handen mee in te smeren (alleen bij appotheek verkrijgbaar) en ga dr niet aan krabben want dan word t echt erg!
gebruik geen zeepblokken maar vloeibare zeep, liefst met amandel extract. en droog je handen goed na t wassen en creme ze weer in Knipoog.
trek handschoenen aan op de fiets, en je moet warme ruimtes vermijden want dit stimuleerd de eczeem.

ik douche altijd met kneipp amandeldouche, neem 1x per week een lauw bad met jeukverlichtende badolie van t merk balneum. ik gebuik eucerin bodylotion 10% urea.
en heel vies: Tong uitsteken ga maar 3 keer per week douchen, en voor de rest was ik me gewoon met een was handje anders overleef ik t niet en word ik nog schraler
verder slik ik nog tabletten 'telfast' maar hier komt de eczeem inmiddels door heen Boos!

moet donderdag weer naar de dermatoloog..
Laatst bijgewerkt door moniekk op 07-03-08 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 23:37

Bedankt ik ga opzoek naar die creme! Dat warmte het verergerd ben ik ook achter ik heb nl. vooral s avonds in bed jeuk.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:42

vergeet niet je kunt niet meer doen dan verzachten enz.. maar ik geloof er niet in dat er een échte oplossing bestaat dat je dr geen last meer van hebt

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:47

Ik heb een klein beetje last van eczeem. Naast mn ogen, rode plekjes Soms heel erg, soms is t bijna weg. Bij de dokter geweest en zalfje gehad, zon hormoonzalfje, waar je huid dus dunner van wordt dus ben daar niet zon fan van gezien de huid bij je ogen al niet zo dik is... en daarbij het helpt niet vind ik.
Houd het ook wel vet, maar toch komt het regelmatig terug.

Vorig jaar had k ook een keer erg last van eczeem, overal op mn lichaam Kwam door een bodylotion waar schijnbaar een stofje in zat waar k niet tegen kon. zoo erge jeuk en rode vlekken. Kreeg toen histamine pillen en na een kuur was dat weer weg en bodylotion natuurlijk weggegeven Knipoog
Maar ja die ogen vind k wel een gedoe... ook omdat die zalf van de dokter niet helpt. ga toch naar een andere dokter, dus mss dat ik daar dan wel nog een keer langs ga ervoor.

Git, wat kost die zalf dan?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:52

ik heb speciale wasgel van de apotheek om mijn huid te onderhouden, en ik smeer aloe vera lotion om em nog extra te voeden omdat de schilfers er anders afvallen van ellende Ach gut die aloe vera verkoelt je huid ook en dat is wel erg fijn als je brandigge/warme plekken hebt!
de rest van de hormoonzooi probeer ik te laten staan, omdat dit ook niet goed werkt en ik ook liever zo min mogelijk pillen enzo slik Ach gut

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:56

Hier nog iemand met eczeem. De hormoonzalf probeer ik zo veel mogelijk te vermijden, ook omdat het in m'n gezicht zit, bijv. rond mijn ogen. Dat is toch al een gevoelige plek. Er is nu een nieuwe zalf vrij verkrijgbaar bij de apotheek, het heet Dermalex Repair (blauwe doosjes). Het komt ook op de tv reclame. Het werkt wel iets langzamer dan de agressieve middelen van de dokter, maar het werkt wel. En je mag het naar behoefte smeren, wat ik ook wel fijn vind.

DaisyFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:58

Ik heb helaas geen oplossing... anders was ik er zelf ook al vanaf... maar ik heb wel een goede crème gevonden. Mijn huid is extreem droog en rood en als ik het dan in wilde smeren met een bodylotion ging dat alleen maar prikken en werd het nog feller rood.
Ik gebuik nu Seba Med en het werkt bij mij erg goed. Natuurlijk niet tegen eczeem (daar is het ook niet voor bedoeld), maar wel voor een superzacht huidje! Ja

DaisyFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:01

Die Seba Med is trouwens te koop in veel drogisten en het bevat allemaal natuurlijke producten en geen troep als parfum en kleurstoffen!