MissStynk schreef:Nou voor mij een reden om niet aan zo'n ding te beginnen hoor.
Hoor zoveel mensen dat het pijn doet enz..
Twijfel er al heel lang over maar zelfs mijn huisarts raadt het af omdat ik nog geen kinderen heb gekregen.
De opvatting van je huisarts is ouderwets
Het plaatsen bij vrouwen die niet zwanger zijn geweest kan wat lastiger zijn omdat de baarmoedermond wat nauwer is dan bij vrouwen die gebaard hebben, vandaar. Maar tegenwoordig worden spiraaltjes veelvuldig gezet bij vrouwen die nog geen kids hebben gehad (zoals ikzelf). Een gyn heeft genoeg ervaring om hem te kunnen plaatsen.
Pijn is relatief voor 5 jaar zorgeloos door het leven te kunnen wat anticonceptie betreft. Ik ben helemaal niet meer ongesteld en vergeten gebeurt ook niet meer.
Maar TS; dat is vervelend. Je kunt altijd je huisarts bellen, ze zijn ervoor. En ook al vertellen ze je dat het ok is, dan ben je tenminste gerust gesteld. De pipjn kan inderdaad een tijdje aanhouden. Ikzelf ben in de eerste 3 maanden 2 keer ongesteld geweest, en de pijn was bijna ondraaglijk. Na de 2e keer besloot ik dat het ding eruit moest als het nog eens zou gebeuren. Maar nergens meer last van gehad.
mirande: de verhalen over verhoogde kansen op infecties en dergelijke zijn niet waar. Een daling in libido kan ook met andere dingen te maken hebben (er is geen direct verband gevonden bij onderzoek) maar ik heb een enkel verhaal gehoord van mensen die hem lieten verwijderen en het libido wel weer scheen te stijgen