veel pijn na plaatsen spiraaltje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

veel pijn na plaatsen spiraaltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 12:42

Nou ja, de titel zegt het al, ik heb dinsdag een spiraaltje laten plaatsen, maar ik blijf (bij vlagen hele hevige) buikpijn houden en voel me heel zwak, heb steeds het idee dat ik flauw kan vallen. Nou is het natuurlijk nog maar 2 dagen geleden, dus misschien wil ik wel te vlug. Heb al op internet gekeken maar kan niet echt iets vinden over hoe de dagen erna horen of kunnen verlopen. Dus ik heb hoop dat er bokkers zijn die dit weten!

Om nou gelijk de dokter te bellen vind ik wat overdreven, maar dit is wel vervelend. De arts die hem geplaatst heeft zei dat ik alleen de eerste dag pijn zou hebben maar dat het daarna snel afnam. Ik heb echter nog steeds behoorlijke buikpijn en soms zo hevig dat ik even niet weet waar ik het zoeken moet.. Pijnstillers werken simpelweg niet, ik merk geen enkel verschil, niet bij de alive die de arts aanraadde, en zelfs niet bij van die bruis dingen van 600 mg, terwijl die mij normaal gesproken echt er heel snel weer boven op hebben.

Wie weet of dit normaal is, en vooral wanneer het beter kan gaan? Bedankt alvast! Lachen

Keet

Re: veel pijn na plaatsen spiraaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:45

ik heb hem nu twee jaar geleden laten plaatsen
heb de eerste paar dagen ook flinke buikpijn gehad en daarna werd het minder
ben ook een maand lang ongesteld geweest, en nu ben ik helemaal niet meer ongesteld, heeeeeeeeeeeerlijk!

leg een lekkere warme kruik of pittenzak op je buik en probeer rustig te ademen

en als het echt niet te houden is gewoon je arts bellen

ik heb hem trouwens wel in het ziekenhuis laten plaatsen door een gyn.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:45

ik heb ook last gehad, maar niet extreem. wel 2 dagen, maar daarna minder. juist na een paar weken kreeg ik erge last, en daarne steeds om de aantal weken...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 13:27

Ik ben nu al bijna niet meer ongesteld en ik hoop dat het niet erger word, maar dat is afwachten. Het vervelende is dat ik aan het werk ben en mijn baas ziek is en ik dus niet naar huis kan, tenzij het echt absoluut niet gaat, maar dat doe ik niet zo snel.

ik heb hem ook laten plaatsen in het ziekenhuis, deed heel erg pijn, en ik ben ook flauwgevallen, heb bijna een uur daar gelegen omdat het maar niet beter ging. Thuis ook veel pijn gehad, en het is nu echt wel wat beter, maar nog steeds veel erger als de normale buikpijn. En dat tegen flauwvallen aanzitten steeds, dat is zo vervelend. Het zet niet door, maar goed.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:34

wat vervelend dat het zoon pijnlijke ervaring is voor je

ik was met 5 min klaar uitkleden -> plaatsen -> aankleden

vind het erg vervelend voor je en weet niet wat je kan doen
probeer wel te blijven bewegen, dmv van lopen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:56

Ik ken het helemaal! ik heb die van mij in januari laten zetten.
Het deed ook echt mega veel pijn en ik viel ook bijna flauw scheelde echt maar een haartje. Ik heb er ook zeker een uur nog gelegen. Ik was er gelijk ziek van! flink misselijk en overgeven, duizelig, erg veel buikpijn!

Na 2 weken werd ik gebeld hoe het ging en toen had ik nog steeds flink buikpijn, nog steeds vloeien dit kon nog 6 weken aanhouden zeiden ze. Het is nu maart en ben er ongeveer een weekje vanaf nu.

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:01

Nou voor mij een reden om niet aan zo'n ding te beginnen hoor.
Hoor zoveel mensen dat het pijn doet enz..

Twijfel er al heel lang over maar zelfs mijn huisarts raadt het af omdat ik nog geen kinderen heb gekregen.

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:04

Ik heb mijn spiraal geloof ik nu een klein maandje (?)
Inderdaad na het zetten ook flauwgevallen..
Maar heb al bij al maar een weekje echt zware pijn gehad.. Meer niet.
Hij kliert nog wel af en toe..even kramp. En ja ik blijf maar vloeien..helemaal als ik 'een goed idee met vriendlief' heb gehad..

Mijn moeder heeft er daarintegen echt 4 maanden goed last van gehad.. Verschilt per persoon:)

Succes (Veel ibu's slikken)

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:06

ik heb hem nu ook 2 jaar geleden laten plaatsen en heb zo'n last gehad. ben bijna ook niet meer ongesteld. alleen is mijn vriend niet zo blij dat ik door het spiraaltje minder zin heb. denk ook dat ik hem laat weghalen want onze relatie wordt op deze manier meer een vriendschappelijke relatie. en heb ook enge verhalen gelezen op nternet over onvruchtbaarheid en zieke eierstokken. heeft iemand hier ervaring mee??

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:06

Ik heb hem pas voor de 2e keer laten plaatsen, ik heb ook verschikkelijk veel pijn gehad de eerste week. Bloedde ook een beetje. Nu ben ik helemaal niet meer ongesteld en heb helemaal geen pijn meer, ideaal. Wacht het nog maar even af, komt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:07

Ik heb komende dinsdag een afspraak staan voor een spiraaltje. Ook ik hoor veel verhalen over flauwvallen en zo, dus ik ben doodsbang. Het zal wel schelen dat ik al drie kinderen heb gehad, maar toch... Nagelbijten / Gniffelen

Het is dat ik geen andere keuze heb...

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:09

ik heb zelf geen spiraaltje (durf ik dus niet vanwege de pijn...), maar heb wel eens gehoord dat de pijnstiller Naproxen nog wel eens wil helpen. beterschap!

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:09

MissStynk schreef:
Nou voor mij een reden om niet aan zo'n ding te beginnen hoor.
Hoor zoveel mensen dat het pijn doet enz..

Twijfel er al heel lang over maar zelfs mijn huisarts raadt het af omdat ik nog geen kinderen heb gekregen.

De opvatting van je huisarts is ouderwets Lachen Het plaatsen bij vrouwen die niet zwanger zijn geweest kan wat lastiger zijn omdat de baarmoedermond wat nauwer is dan bij vrouwen die gebaard hebben, vandaar. Maar tegenwoordig worden spiraaltjes veelvuldig gezet bij vrouwen die nog geen kids hebben gehad (zoals ikzelf). Een gyn heeft genoeg ervaring om hem te kunnen plaatsen.

Pijn is relatief voor 5 jaar zorgeloos door het leven te kunnen wat anticonceptie betreft. Ik ben helemaal niet meer ongesteld en vergeten gebeurt ook niet meer.

Maar TS; dat is vervelend. Je kunt altijd je huisarts bellen, ze zijn ervoor. En ook al vertellen ze je dat het ok is, dan ben je tenminste gerust gesteld. De pipjn kan inderdaad een tijdje aanhouden. Ikzelf ben in de eerste 3 maanden 2 keer ongesteld geweest, en de pijn was bijna ondraaglijk. Na de 2e keer besloot ik dat het ding eruit moest als het nog eens zou gebeuren. Maar nergens meer last van gehad.

mirande: de verhalen over verhoogde kansen op infecties en dergelijke zijn niet waar. Een daling in libido kan ook met andere dingen te maken hebben (er is geen direct verband gevonden bij onderzoek) maar ik heb een enkel verhaal gehoord van mensen die hem lieten verwijderen en het libido wel weer scheen te stijgen Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:12

als je al kinderen hebt gehad is het veel ruimer dus past hij er veel makkelijker in. Ik heb ook nog geen kinderen gehad en vond de pijn echt vreselijk. Ik ben wel blij dat ik hem heb want ik was altijd door ziek als ik ongesteld was. 2 dagen van te voren begon het al dan kon ik amper nog lopen van de rug pijn en de eerste 2 dagen dat in ongesteld was lag ik plat op de bank soms jankent van de pijn want dan helpt een pilletje echt niet meer tegen de pijn. Daarom heb ik ook een spiraaltje genomen omdat dat dan een stuk minder zou moeten worden.
liever 1 keer flink wat pijn als elke maand veel pijn Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:14

Ik hoor vrij veel verhalen van het spiraaltje... ik ga morgen naar de vrouwenarts, dus kijken wat die zegt. Ik heb al jaaaren de Diane-35 pil, maar wil daar eigenlijk vanaf en zag de mirena als een goede oplossing.

Ik ben benieuwd, ik hoor van vrij veel mensen dat ze nog wat langer vloeien en dat het pijn doet TS, dus misschien stelt je dit gerust.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:15

ik heb inderdaad ook nog geen kinderen, maar kreeg van de pil dusdanige stemmingswisselingen en acne dat dat geen optie meer was, tevens was ik te vergeetachtig voor de pil
dus sinds een kleine 2 jaar een spiraalte, de eerste maand was erg maar vind het nu heerlijk, nooit meer ongesteld voor 5 jaar Haha!
die maand last heb ik daar wel voor over

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:19

Ik heb hem 3 jaar, af en toe 5 min, buikpijn, maar de eerste weken waren vreselijk, kwa krampen. Toch nu: hardstikke fijn dat ik heb doorgezet.

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:25

Toch even bellen en laten nakijken hoor. Ik had ongeveer hetzelfde verhaal als jij. Flauwvallen en vreselijke pijn bij het plaatsen en daarna heel erg veel pijn die maar aanhield. Na 6 weken de trap niet op kunnen van de pijn, voor nacontrole geweest en daar bleek dat de spiraal bij het plaatsen dwars door mijn baarmoederwand heen was gestoken en zich gedurende de weken erna in mijn buikholte had genesteld.

Hij is daarna snel operatief verwijderd.
De moraal, laat het echt even nakijken. Het kan ook zijn dat hij vaginaal weer wordt uitgestoten dat is een complicatie die veel vaker voorkomt.

Misschien hoort het erbij maar dit verhaal doet bij mij wel alarmbellen rinkelen.

Sterkte!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:27

Welk spiraaltje heb je?
De Mirena of een koper spiraal?
Ik heb zelf een koper spiraal, omdat ik met geen mogelijkheid over hormonen kan.
Het schijnt dat je daar over het algemeen meer buikpijn van kunt krijgen, maar daar heb ik gelukkig geen last van.
Heb m nu een jaar of 4 alweer.
Ik word dan wel gewoon ongesteld elke maand, niet precies op de dag maar goed dat maakt mij ook niet uit.
Toen ik m liet zetten had ik de 1e weken ook giga pijnen, maar dat was toch wel redelijk snel weer over.
Daarna nooit geen last meer gehad, af en toe nog wel eens een pijnscheut die je kunt krijgen als je ongesteld bent, maar dat komt niet van het spiraaltje.
Je lichaam moet er natuurlijk aan wennen dat er een vreemd voorwerp in je lijf is ingebracht, dus dat geeft gewoon een reactie.
Als het te lang aanhoudt zou ik gewoon de dokter bellen!

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:46

Ps na paar maanden was de pijn (die af en toe bij vlagen kwam) over. Het is wel zo dat ik niet nog een keer dit overnieuw zou doen, het plaatsen was ook heel pijnlijk.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:52

Ik heb extreme pijn gehad bij het plaatsen en daarna nog zo'n 6 weken napijn. Ben terug geweest naar de gyn, maar alles bleek goed te zitten.
Hebben ze na plaatsing met een echo gechekt?

Mijne heb ik een jaartje geleden laten weghalen omdat ik rare krampen bleef houden, maar ik ben er zolang ik 'm inhad erg blij mee geweest. Ben nu zwanger, maar hierna wil ik het zeker nog een keer proberen.

Sterkte met de pijn.. hopelijk gaat het snel beter!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 16:42

Ze hebben inderdaad met een echo gecontroleert of hij goed zat en dat was zo. Ik blijf even afwachten, het is natuurlijk nog maar 2 dagen geleden, dus er kan nog vanalles gebeuren. Als ik merk dat het erger word bel ik zeker de huisarts even.

Vind het alleen zo vervelend dat de pijnstillers niet helpen. kan het opzich wel zonder hebben hoor, het is niet ondragelijk (ja soms even bij vlagen)

ik heb hem inderdaad ook genomen omdat ik echt heel veel last had als ik ongesteld was, was de laatste maanden ongeveer anderhalf week normaal en dan begon ik alweer depri en emotioneel te worden, puur door de hormonen. De pil werkte gewoon niet meer goed wat dat betreft. Mijn zus heeft ook een spiraaltje, en die heeft al een kind gehad, en zij heeft er amper wat van gevoeld. Gisteravond zei een vriendin nog dat ze het al zo raar vond dat ik vrijwillig voor een spiraaltje koos, zij had dus wel al een heleboel horrorverhalen gehoord, gelukkig heeft ze niets gezegt van te voren, want dan weet ik niet of ik hem wel had laten zetten. Als ik over 5 jaar weer een neem mogen ze dat onder een roesje doen, van mijn leven niet dat ik dit nog een keer wakker mee maak!

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:44

hoe is het eruit laten halen? veel minder pijn als het laten plaatsen?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 16:46

Dat schijnt van wel ja, de huisarts kan dat zelf doen en die hoeft alleen aan de draadjes te trekken. De baarmoedermond (geloof ik) hoeft niet open, en dat moet wel bij het inbrengen en dat deed juist zo vreselijk pijn. Eruit kan ook altijd, terwijl inbrengen moet als je ongesteld bent.

Hoevaak controleren jullie de draadjes?? Nu we het er toch over hebben Knipoog

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:51

Ik ben nu aan mijn tweede bezig, de eerste laten plaatsen een paar maanden na de geboorte van mijn kind, en ik wil niet anders meer! Plaatsen doet bijna geen pijn na een bevalling omdat een en ander al "wat opgerekt is" Knipoog door je kind. Als je nog niet gebaard hebt kan het idd heel erg heftig zijn. Maar de paar dagen pijn die ik ervan heb gehad, wegen voor mij niet op tegen de enorme vrijheid die ik ervan heb!