De Pil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BLK

De Pil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 17:46

Hoi hoi Lachen

Is het mogelijk om zonder dat je ouders het weten aan de pil te komen? Dus zonder dat je ouders brieven, afschrijvingen oid thuis krijgen?

Het zit namelijk zo : Ik (14) wil graag aan de pil vooral omdat het meer zekerheid geeft als '' het '' eens gebeurd, en ik ben na 3 jaar nog steeds héél onregelmatig ongesteld en krijg hierbij ook iedere keer weer zó'n hevige buikpijn. Mijn vriend wil ook graag dat ik aan de pil ga omdat .. tsjaa je weet maar nooit zeg maar Vork En binnenkort gaan we op vakantie en dan gaat mijn vriend ook mee, en daarvoor heeft zijn moeder ook liever dat ik de pil ga slikken. En voordat we dan op vakantie gaan wil ze daar met mijn moeder over gaan praten, maar als ze daar met mijn moeder over gaat praten weet ik A: Zeker dat ik mijn vriend niet meer mag zien, laat staan dat hij nog mee mag op vakantie B: Ik al helemaal niet aan de pil mag. ( En ja, ik heb een héle strenge moeder .. ) Al met al komt het er dus op neer : ik wil aan de pil.

Maar ik heb een groot probleem. Mijn moeder is héél streng, en hoe vaak ik het er ook met haar over heb gehad, ik mag gewoon niet aan de pil. Ze vind dat ik er te jong voor bent en koppelt dit er gelijk aan dat ik sex heb. Daar komt het eigelijk op neer.

Maar is het mogelijk om aan de pil te komen zonder dat je ouders er ook maar écht niks van afweten?

Groetjes. Lachen

Barmat

Re: De Pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:47

Er is een centraal topic over anticonceptie - ik TEM even. Ook zal ik de link even neerzetten Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:48

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 17:49

Bedankt! Lachen

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:49

je zegt dat je moeder ook wilt dat je aan de pil gaat, maar daarna zeg je dat het niet mag???

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:50

Zijn moeder! Knipoog

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 17:52

Ja inderdaad, de moeder van mijn vriend wil ook liever dat ik aan de pil ga Lachen
Laatst bijgewerkt door BLK op 04-03-08 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:52

ohja sorry mijn fout!

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:57

Mijn moeder zij altijd. Ik kan haar wel verbieden niet aan de pil te gaan maar als ze sex wil doet ze het wel stiekem met condoom. Die zijn niet erg vertrouw baar dus dan heeft mijn moeder mij liever aan de pil. Volgens mij hoeft je moeder het niet te weten. Oke mijn moeder weet het wel maar ze heeft gebeld ( zou jij ook kunnen) gevraagd naar de pil en kon hem zo ophalen dan krijg een herhalings briefje en haal hem nu gewoon op. Weet niet of het overal het zelfde is wand soms moet je ook voor gesprek bij de dokter maar dat is niet altijd.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:58

Hmm, lastige situatie.

Je zegt dat je ook last hebt van onregelmatigheid en buikkrampen? Voor veel meisjes in de pil daarvoor een bevrijding.
Misschien moet je daar extra de nadruk opleggen dat je heel veel pijn hebt en het àbsoluut niet fijn vind. Misschien krijg je je moeder wel zo ver om naar de dokter te gaan en die schrijven vaak de pil voor.
Om te voorkomen dat de dokter je met een ander middeltje naar huis stuurt, kan je misschien op voorhand eens met de dokter praten en je de situatie uitleggen. Die zal er wel begrip voor hebben gok ik.

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 18:02

Maar dat is dus juist het probleem, ik heb het er al vaak genoeg met me moeder over gehad en ze vind gewoon dat ik er te jong voor ben en al die dingen meer.. Verward

Maar als ik het goed begrijp kan ik mijn huisarts(/apotheek?) gewoon bellen en dan krijg ik hem voorgeschreven zonder enkele toestemming van mijn moeder?

Zou het ook mogelijk zijn om met de moeder van mijn vriend naar hún huisarts te gaan en zo aan de pil te komen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:08

Te jong om de pil te nemen of om sex te hebben?

In het geval van het eerste zal ik eens contact opnemen met een huisarts om te vragen als je ècht de jong bent. Ik ben geen dokter en weet niet zeker als het op 14-jarige leeftijd echt slecht is. Als die zegt dat het echt geen probleem is om op die leeftijd hem te slikken voor je maagkrampen en onregelmatigheid dan zal i mams toch nog eens een keertje hierover aanspreken.

Misschien ook een optie om het achter de rug van je moeder te doen, maar houdt er dan wel rekening mee dat àls je moeder je betrapt je hélemaal niet jarig bent en ze je misschien helemaal niet meer vertrouwd dan.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:10

Ik zit ook al vanaf mijn 14e aan de pil, omdat ik onregelmatig ongesteld was. Maar je ouders moeten toestemming geven, omdat je nog minderjarig bent. Praat er eens goed met je ouders over en desnoods gooi je het op je onregelmatige ongesteldheid en je krampen.

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 18:11

Mijn moeder zegt ( want ik kom er ook steeds mee dat het fijner zou zijn voor die onwijze buikpijn die ik altijd heb ) dat het iedere keer wel weer overgaat ( 3 uur later ofzo ja.. Verward ) en dat ik tot die tijd gewoon niet aan de pil mag. En als zij Nee zegt is het ook gewoon nee..

Dus het liefst zou ik het inderdaad achter haar rug om doen, en tegen die tijd dat ze erachter komt.. nou ja dat zie ik dan wel weer. Dan ben ik iniedergeval weer een stukje ouder. Lachen Maar hoe moet ik dat dan aanpakken?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:13

Lastig want je bent nog minderjarig en geloof dat er pas vanaf 16 jaar een regel is dat ze het niet aan je ouders hoeven te vertellen als jij dat niet wilt.

Lijkt mij maar één ding opzitten, eens een goed gesprek met je moeder voeren. Dus echt serieus en met goede argumenten komen en niet een welles nietus spelletje er van gaan maken serieus blijven wat er ook gebeurd totdat jullie samen een oplossing hebben waar zowel jij als je moeder mee kan leven Lachen

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:15

volgens mij
gewoon de dokter bellen en afspraak maken.
en als je dan naar de dokter bent gwoon vragen om de pil.
dan krijg je ze mee ( of je moet ze later ophalen als ze ze niet hebben)
zo ging het tenminste bij mij ( wij hebben wel een apotheek bij de dokter)
maar me ouders hoefden niks te onderteken.
oke mijn moeder was het er mee eens maar toch

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:23

Volgens mij kan jij gewoon naar de huisarts, en heeft dit er niks mee te maken of jij minderjarig bent of niet.
De beste man/of vrouw moet gewoon zijn/haar mond houden tegen je ouders en kan je een anticonceptie voorschrijven. Ik vind het heel verstandig dat je hier zelf al mee komt.

Verder vind ik het van je moeder een beetje kortzichtig.
Ja je bent nog erg jong (in mijn ogen eigenlijk ook te jong om 'het' al te willen gaan doen) maar tegenhouden kan ze het toch niet en daarom kan ze eigenlijk maar gewoon beter zorgen dat wanneer het allemaal gaat gebeuren het veilig gebeurt (en sowieso dus ook MET regenjas Haha!

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 18:25

Bedankt allemaal voor de reacties ! Lachen
Uiteraard ook mét regenjas Clown
Mijn vriendin is nu met de rutgerstichting aan het bellen om te vragen of het mogelijk is.
En anders bel ik morgen de dokter even Lachen

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:26

Ik ben 2 weken geleden naar de huisarts geweest. Ze vroeg wat dingen, legde wat uit. En klaar Lachen Dus het hele halen gedeelte is in principe geen probleem.

Alleen het feit dat je moeder het je verbiedt. Je dokter heeft zwijgplicht, dus het halen zonder dat de dokter het aan je moeder vertelt moet lukken. Maar, de pil wordt vergoed door de verzekering. Ik denk dat als je moeder over de post krijgt wat er allemaal vergoed wordt ze er achter komt. Dan heb je OF geluk want het duurt nog heel lang en je moeder is het ermee eens. OF je hebt hele vette pech want je moeder komt erachter.

Maar, wat ik me afvraag, is het wel handig om je moeder zo te misleiden en voor te liegen? Is er misschien een mogelijkheid dat je dit met je vader bespreekt? (hoor je alleen over je moeder, weet niet of er een vader in je gezin is. Bij mij niet, vandaar dat ik het maar even vraag) Of is er misschien een ander persoon naar wie je moeder eventueel wilt luisteren met wie jij eerst kan bespreken waarom je de pil graag wilt? *ingewikkelde zin * Zodat die persoon je moeder kan overtuigen?

Gewoon even mijn gedachtegang.. succes ermee Lachen

En zolang je de pil niet hebt. Doe alles alsjeblieft voorzichtig! Je moeder vertellen dat je zwanger bent lijkt me helemaal vervelend. En succes met je maandelijkse krampen Ach gut

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:27

Gewoon tegen je moeder zeggen dat je aan de pil wilt omdat je hevige menstruatie hebt met veel buikpijn en je het zeer onregelmatig bent. Lachen

Verder vind ik je wel te jong om seks te hebben.. Scheve mond

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:29

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, ben alleen 16. Ik ga dit even volgen. Mijn ouders zijn trouwens erg christenlijk dus ik zou hun echt pijn doen als ze denken dat ik seks heb.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:30

djodjodjo schreef:
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, ben alleen 16. Ik ga dit even volgen. Mijn ouders zijn trouwens erg christenlijk dus ik zou hun echt pijn doen als ze weten dat ik seks heb.

Ik was 15 en wilde ook graag aan de pil..
Toen ik ongesteld was zei ik tegen mijn moeder dat ik om het uur mijn tampon kon vervangen omdat ik zooo ongesteld was en super veel buikpijn had.. Toen vroeg mijn moeder of het niet beter was dat ik aan de pil zou gaan. Lachen

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 18:31

Somebitch schreef:
Verder vind ik je wel te jong om seks te hebben.. Scheve mond

Ja daar verschillen de meningen dan over Lachen Sorry..

Verder is er bij mij inderdaad geen vader meer in het gezin. En nogmaals ik heb het er al een aantal keren écht goed met me moeder over gehad maar ze blijft bij haar standpunt.
Inderdaad is het misschien wel niet slim om het achter haar rug om te doen, ben ik het mee eens. Maar ja.. om straks met een kindje in mijn buik te zitten, je weet maar nooit, is nog véél erger.. Lachen

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 18:32

Somebitch schreef:
djodjodjo schreef:
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, ben alleen 16. Ik ga dit even volgen. Mijn ouders zijn trouwens erg christenlijk dus ik zou hun echt pijn doen als ze weten dat ik seks heb.

Ik was 15 en wilde ook graag aan de pil..
Toen ik ongesteld was zei ik tegen mijn moeder dat ik om het uur mijn tampon kon vervangen omdat ik zooo ongesteld was en super veel buikpijn had.. Toen vroeg mijn moeder of het niet beter was dat ik aan de pil zou gaan. Lachen

Ik zou willen dat mijn moeder zo gemakkelijk was in dit soort dingen.. maar helaas. Lachen

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:33

Volgens mij moet je gewoon naar de huisarts gaan en het verhaal uitleggen. (dan weet hij dat zijn zwijgplicht geld op dat moment)
Je krijgt een recept haald het bij de apotheek