mijn haar knoopt vreselijk, iemand tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

mijn haar knoopt vreselijk, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 20:41

Als ik mijn haar gewassen heb, knoopt het vreselijk, en ik ben dan ook een hele tijd bezig om het weer normaal door te kunnen kammen. Eigelijk best raar, aangezien ik vrij kort haar heb, een boblijn, dus achter vrij kort en voor iets langer, het komt nog niet eens op mijn schouders. Heb wel heel fijn haar. Als het eenmaal droog is is er niets aan de hand, maar als ik het gewassen heb.. Het lijkt wel kroeshaar..

Ik gebruik een cremespoeling, nu een van andrelon, heb ook andere merken geprobeerd, maar het helpt niks. Of ik nou weinig gebruik, of heeeel veel (jahaa je probeert wat Haha! ) Ik droog mijn haar heel voorzichtig, wikkel het in een handdoek, en laat die een tijd zitten en haal hem er dan heel voorzichtig af, gebruik een hele grove kam, maar het helpt allemaal niks.

Duss, wie heeft hier de tip?? Ik word gek van dat gekam namelijk!! Vork Ik ben benieuwd!!

Zwitsal

Re: mijn haar knoopt vreselijk, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:51

en als je t eerst laat opdrogen voordat je t kamt ?
misschien is zo'n cremespoeling die je niet moet uitspoelen iets ? ( al vind ik dat zelf echt afschuwelijk...mijn haar wordt er super zwaar en vet door)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:57

Misschien kan je de 2 in 1 van Andrelon na de normale shampoo nog eens gebruiken. Ik doe dat ook, had ook altijd veel knopen na het haren wassen maar nu niks meer, ik maak mijn haar handdoek droog en kam ze als ze nog vochtig zijn uit.
Ik heb geen problemen meer met knopen en door de cremespoeling ook nog eens echt lekker glad haar.
Vroeger gebruikte ik een anti klit cremespoeling volgens mij was die ook van Andrelon, die werkte ook altijd goed.
Ik denk dat het bij jou komt doordat je je haren in de handdoek wikkelt..

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:59

Citaat:
Duss, wie heeft hier de tip?? Ik word gek van dat gekam namelijk!! Vork Ik ben benieuwd!!

afscheren Vork

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:02

ik heb dramahaar: steil, lang en bij een zuchtje wind al vol met knopen. Ook hele winkels met producten geprobeert en nu de oplossing gevonden: gliss kuhr antiklit spray. Heb je voor allerlei verschillende types haar en bij mij werkt het geweldig, de kam glijd er zo doorheen en het wordt dr ook niet zwaarder of vetter van! Gewoon na het wassen inspuiten en uitkammen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:03

Andrelon Lang Haar cremespoeling werkt ontzettend antiklittend bij mij. En zo'n ding erin dat je niet moet uitspoelen, idd. Die van Fructis is wel goed Lachen.

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:05

Zwerte schreef:
ik heb dramahaar: steil, lang en bij een zuchtje wind al vol met knopen. Ook hele winkels met producten geprobeert en nu de oplossing gevonden: gliss kuhr antiklit spray. Heb je voor allerlei verschillende types haar en bij mij werkt het geweldig, de kam glijd er zo doorheen en het wordt dr ook niet zwaarder of vetter van! Gewoon na het wassen inspuiten en uitkammen.

Werkt idd super!
Echt een aanrader.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:08

Onder de douche al kammen, terwijl je bezig bent de cremespoeling eruit te wassen? Of eerst met je vingers de klitten eruit halen. Dan pak je de klit vast en met je andere hand haal je er voorzichtig kleine plukjes haar uit. Heel handig bij grote klitten Lachen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:11

Voor, tijdens en na het haren wassen even goed doorborstelen...Er zijn wel een aantal cremespoelingen die antiklittend werken, iig bij mij werkt fructis cremespoelingen voor lang haar wel goed tegen de klitten.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:12

Probeer eens uit te kammen met de cremespoeling er nog in.
Dan spoel je de spoeling eruit.
En dan moet je een handdoek over je schouders heen leggen en het zo laten opdrogen.
Heen en weer schudden wilt ook wel eens helpen.
Dan als het droog is met een zachte borstel ( voorbeeld : http://www.honka.nl/winkel/images/haarborstel%20everzwijn.jpg ), uitborstelen. Lachen

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:02

@L_ola: Die borstel heb ik ook maar ik vind het een rot ding. Je krijgt met die borstel al helemaal al je klitten er niet uit. Teminste, ik niet. Zelf heb ik ook rot haar vol met klitten. Na het douchen laat ik het ook altijd drogen voor ik het borstel anders is er niks mee te beginnen. En als ik het nat borstel breekt het alleen maar sneller af dus daarom doe ik dat dus ook het liefst zo min mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:44

Hoe maak je je haar droog? Ros je 't droog met een handdoek, of knijp je even een paar keer en dep je 't droog?
(die eerste is niet handig namelijk)
Wel eens geprobeerd om er na het drogen meteen een beetje glad en stijl-creme doorheen te kneden en het daarna met een grove borstel door te borstelen?
Ik gebruik (ook voor kort haar) zowel de cremespoeling als de stylingcreme glad en stijl van Andrelon. Werkt bij mij prima. Van de stylingcreme trouwens maar weinig gebruiken hoor. 1 pompje, dan even lekker door je handen verdelen, en dat in je haar kneden. Als je meer gebruikt wordt je haar idd te zwaar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:47

voor!!! het wassen je haar goed doorkammen.
rustig wassen en daarna valt het dan wel mee met de klitten.en idd rustig droogmaken, wikkel een handdoek om je hoofd heen desnoods.
nat haar breekt makkelijker he Knipoog

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:49

Zwerte schreef:

Hihi... en dan dacht je dat dat drama was? Mijn lange krullende haar zit al in de klit voordat de wind komt aanwaaien.. Knipoog

Bij mij werkt ook niks... of het wordt mega vet of juist enorm pluizig. Ik gebruik sinds kort de producten voor andrelon perfecte krul... maar of het nou iets uithaalt...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:53

gliss kuhr antiklit spray werkt erg goed, werd hierboven ook al gezegd.

en inderdaad je haar voorzichtig wassen en drogen. en anders heb je nog een laatste red middel, cowboy magic (dat is voor paarden manen) wel maar een heel klein beetje van gebruiken.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:54

hoi hoi
ik kan je een 2 phasen conditiotioner van calmare aanraden,die spray je erin na het wassen op handdoekdroog haar.
de knopen zijn er dan zo uit!
calmare is bij de kapper verkrijgbaar.

x_noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:23

Leave-in spray en shampoo werken echt super goed Lachen
Ik had hetzelde als jou (ik heb best wel lang haar), kapper heeft me dit aangeraden en ik ben er zeker tevreden over.
Is gewoon bij de drogist te halen Knipoog

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:28

Ik heb juist het omgekeerd probleem.. Als ik nat haar heb kan ik er door kammen (hoe, leg ik zo uit) maar als ik droog haar heb wordt het al moeilijker..
Hoe ik het als het nat is doorgekamt krijg:
ik ga onde rde douche staan, na het haarwassen (2 keer + cremespoeling) dan kam ik rustig stukje per stukje, terwijl het nog nat is en ik nog volop aant douchen ben.. ofwel als ik in bad lig ga ik diep liggen en zie ik dat alles in het water ligt van m'n haar en begin ik te kammen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:42

Ik gebruik ook de fructise....Niet de flessen maar de potten, en kam mn haar nat onder de douche als ik die frctise dr in heb zitten....Als ik mn haar ervoorkan of erna is het een groot drame en trek dr hele bossen uit.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:45

Onderaan beginnen met borstelen Knipoog
Eerst onderaan de klitten eruit halen en dan steeds een stukje hoger borstelen, anders trek je de bovenste klitten naar beneden in de onderste klitten en wordt het alleen maar een grotere ramp Knipoog

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:46

Cowboy magic gebruiken, werkt super, ruikt lekker....

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:18

Inderdaad de antiklit spray. Volgens mij van Gliss Kur. Zo'n roodachtig spulletje Haha! Mijn nichtje heeft zo'n dikke bos haar, echt heeeeeeel erg. Met geen mogelijkheid door te komen zonder dat spul.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:21

mijn dunne halflange haar klit ook enorm als het nat is, ik laat het dus eerst opdrogen en daarna de borstel erdoor. Heb ook gehoord dat cowboy magic super werkt, voor de lange manen van m'n merrie is het top, dus wie weet ga ik dat ook 'ns voor mezelf proberen. Maar eerst opdrogen en dan borstelen werkt prima.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:28

sinds ik herbal essence gebruik heb ik zelden meer klitten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:32

en als je nou een creme spoeling gebruikt met siliconen erin?
en dan bedoel ik geen tieten Tong uitsteken