de lol gaat er toch wel vanaf..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

de lol gaat er toch wel vanaf..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 22:24

hey..
ik ben altijd al behoorlijk stevig geweest, maar sinds een tijdje staat mijn leven op zijn kop en heb ik vreselijke vreetbuien..
hierdoor ben ik erg veel aangekomen..
ik schaam me dood!
waarneer ik m'n rijbroek aan heb, voel ik me vreselijk onzekeren..
en heb ik het idee dat iedereen naar me kijkt..
eigenlijk begint de lol van het paardrijden af te gaan..
ik heb het altijd graag gedaan, maar sinds ik aangekomen ben, is het verandert..
afvallen lukt me echt niet!
wat moet ik doen!?
ik wil absoluut niet stoppen met paardrijden.. Verdrietig

Meisiie

Re: de lol gaat er toch wel vanaf..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:27

Proberen om minder te gaan eten? bijvoorbeeld als je vreetbuien krijgt gewoon niet beginnen met die vreetbui .. bij me vriendin is het ook gelukt!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:28

Heb ik ook. Ik ben ook wegens omstandigheden veel aangekomen. Ik heb ook nieuwe broeken enz.. moeten kopen, maar ik ben gewoon gaan rijden.

boeje wat de rest vind, als dat nog één van de enige dingen is wat je gelukkig maakt, gewoon doen!

bij mij was dit juist een momentje van alles vergeten

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:29

Meisiie schreef:
Proberen om minder te gaan eten? bijvoorbeeld als je vreetbuien krijgt gewoon niet beginnen met die vreetbui .. bij me vriendin is het ook gelukt!

Dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik weet er alles van. Mjaaa sommige mensen stoppen juist met eten als ze problemen hebben en sommige gaan juist meer eten

Ik begrijp TS precies

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:30

omdat je aan bent gekomen hoeft niet te zeggen dat je moet stoppen met paardrijden dat is natuurlijk niet aleen voor slanke mensen

je moet jezelf respecteren je bent wie je bent en daar verander je niks aan

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:30

Je kunt contact met je huisarts opnemen. Maak een afspraak, leg uit wat er aan de hand is vraag of hij/zij je kan doorverwijzen naar een instantie die je kan helpen.

Het is helemaal niet raar om als je je rot voelt een zak chips of snoep leeg te eten. Maar als je voor je gevoel de controle kwijt bent en er ongelukkig van wordt gaat het niet goed.

Sterkte meid! Ach gut

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:33

Toch proberen af te vallen, oo kvoor de welzijn van het paard. Een te zwaar iemand op de rug is niet prettig (al weet ik dat een dun iemand die hem in de weg zit nog erger is, maar dat hier buiten gelaten.)
Schaam je niet om hulp te zoeken, heb ik ook gedaan. Is er niemand in jouw buurt die ook af wilt vallen, wanneer je samen bent is het veel makkelijker en kan je op een moeilijk moment even bellen met elkaar en elkaar moed inpraten.

En het effect van afvallen is super, je voelt je beter, je ziet er beter uit, enz.
Geef het niet op, als jij het maar wilt! Alleen jij kan dit doen, niemand anders!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:34

mepril schreef:
omdat je aan bent gekomen hoeft niet te zeggen dat je moet stoppen met paardrijden dat is natuurlijk niet aleen voor slanke mensen

je moet jezelf respecteren je bent wie je bent en daar verander je niks aan

Is het op het moment dat je jezelf er niet goed ondervoelt dan niet te ver gegaan? En ik weet natuurlijk niet hoe dik Ts is, maar op een gegeven moment is er natuurlijk wel een grens bereikt, je kan niet grenzeloos blijven paardrijden, het zijn wel levende wezens.

Edit: Ts, ik zie dat je pas 13 jaar bent, veel te vroeg om op te geven, gewoon doorzetten! Nu ben je nog jong en gaat het allemaal veel makkelijker dan als je ouder bent! Vraag hulp aan je ouders, familie, vrienden, zorg dat ze allemaal een beetje met je meedenken en niet opzettelijk veel gaan snoepen of eten in jouw buurt. Dat extra steuntje in de rug moet vast wel kunnen werken, ook voor jou. Ga desnoods naar de dokter, die kan je doorverwijzen naar een dieetiste en ik ken heel veel mensen waarbij dat geholpen heeft Lachen
Je leert niet alleen afvallen, maar ook gezond eten en leven en daar heb je de rest van je leven profijt van Lachen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 22:43

Ir111 schreef:
Je kunt contact met je huisarts opnemen. Maak een afspraak, leg uit wat er aan de hand is vraag of hij/zij je kan doorverwijzen naar een instantie die je kan helpen.

Het is helemaal niet raar om als je je rot voelt een zak chips of snoep leeg te eten. Maar als je voor je gevoel de controle kwijt bent en er ongelukkig van wordt gaat het niet goed.

Sterkte meid! Ach gut

ik ben daarvoor al bij de huisarts geweest, en op school heb ik ook elke donderdag gesprekken..
k ga over een tijdje trouwens wel naar de meerkanten..

kieffer: ik ben ook daarvoor naar de ha geweest, hij zei dat ik niet te zwaar ben.. maar dat ben ik wel..
iig zo veel te zwaar dat ik me er niet fijn bij voel..

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:45

als je weer een vreetbui hebt, kauwgom pakken..kan je uren op kauwen. Volgens mij gaat het nl gewoon om het ''kauwen'' niet om het eten...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:47

Daphne__ schreef:
ik ben daarvoor al bij de huisarts geweest, en op school heb ik ook elke donderdag gesprekken..
k ga over een tijdje trouwens wel naar de meerkanten..

Wat goed van je! Ja

Als je eenmaal op de plek zit waar je hulp krijgt die bij jou past kom je vast wel weer uit. Tot die tijd toch zoveel mogelijk blijven genieten van je paard hoor. Ik kan me voorstellen dat je je niet happy voelt in je rijbroek, probeer dat toch een beetje los te laten. Je gaat naar je paard voor je plezier en ontspanning. Als je een beetje in de knoop zit kun je die ontspanning juist goed gebruiken!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:51

Ze verkopen bij de Aldi van die tabletten tegen trek ik zoetig en eten.
Ik weet niet of ze helpen ofzo, maar ik denk dat je beter een kauwhompje kan pakken. Lachen

Verder veel bewegen, en zeker niet onzeker worden. Wand jij bent toch jij? Lachen

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:54

een kind van 13 moet je geen pillen aansmeren. en al helemaal geen niet goedgekeurde pillen van de aldi

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 22:58

pillen mag ik niet..
moet eigenlijk al pillen slikken (voor dat .... gevoel Clown )
maar dat willen mijn ouders ook niet hebben Knipoog

sisco4life: dank! k ga het zeker proberen!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:00

Volgens mij zijn die 'pillen van de aldi' gewoon chroom, want ik geloof niet dat ze bij de aldi medicijnen verkopen.

Topicstarter, als de huisarts tegen jou zegt dat je niet te dik bent, denk je dan niet dat die man wel eens gelijk kan hebben? Als ik in je topics kijk zie ik wel een stevig meisje, maar niet 'vet'.
Laatst bijgewerkt door dovish op 25-02-08 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 23:03

nee.. k ben 1,75 en rond de 70 kilo.. en op school krijg ik vaak te horen dat ik lijk op het poppetje van bol.com..

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:06

1.75 en 70 kilo is netjes hoor!!! das helemaal niet te zwaar. denk eraan dat je nog in de groei bent en je lichaam het vet nog op verkeerde plaatsen opslaat Knipoog

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:14

Nah, dat is helemaal niet te zwaar, dat is toch nog gewoon een gezond gewicht? Misschien ben je vroeger met je vrouwelijke vormen dan de anderen op school? Je krijgt niet alleen borsten, maar je lichaamsvorm veranderd meestal ook, bij de één nu eenmaal eerder dan bij de ander.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:36

Niet gaan lijnen, hier krijg je 'honger' of lekkere trek van waardoor je weer een eetbui kunt krijgen.
Als je eetbuien hebt is het juist belangrijk om een regelmatig eetpatroon te hebben (naast de eetbuien dus) omdat honger vaak een triggerende/uitlokkende factor is. Ofwel ontbijt, lunch, avondmaaltijd en 2 tot 3 tussendoortjes, vooral de tussendoortjes op de tijd 'uit school' en 's avonds zijn hierbij belangrijk.
Op het moment dat je een eetbui voelt 'aankomen', afleiding zoeken, bel iemand op, ga even naar je paardjes, maak een wandelingetje, stap onder de douche etc etc.

Verder is het misschien handig om eens een afspraak te maken met een dietiste? Die kan je begeleiden in een gezonder eetpatroon. Ik denk nl niet dat je te zwaar bent, maar eetbuien zijn niet bepaald gezond.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:46

als ik in je profiel kijk zie ik een mooie slanke dame

naarmate je wat ouder word is de kans aanwezig dat je wat zwaarder word maar als ik zo zie en lees zit jij harstikke goed en denk ik dat het meer tussen de oortjes zit Knipoog

edit: annemiek80
eetbuien kunnen ook te maken hebben met hormoonhuishouding...ik heb dit ook op de momenten dat ik ongesteld moet worden en ben.....

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:53

Kauwgum, wat al gezegt is zag ik, helpt idd wel goed bij de meeste! Ja
Succes!

lovediablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 02:49

hoe moeilijk het ook is, toch blijven doorzetten!
Als je honger hebt gewoon een fles water drinken.
En zoveel mogelijk bewegen..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 02:53

Als je 1.70m bent en 70 kilo weegt ben je goed op gewicht. Ik denk dat jij je onzeker voelt omdat er van alles in je lichaam gebeurt. Je hoeft echt niet af te vallen, als je die vreetbuien maar onder controle probeert te houden. Het is al heel goed dat je daar hulp voor aan het zoeken bent. Verder helpt het ook om veel groenten te eten, bijvoorbeeld worteltjes of kerstomaatjes. Gewoon als snack tussendoor. Verder gewoon je maaltijden blijven volgen, en voldoende bewegen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 06:54

Je bent echt niet dik, hoor! Ik ging al in je profiel op zoek naar foto's om een beetje een beeld te krijgen van hoeveel je weegt, maar je ziet er heel normaal uit. Ja

70 kg bij 1.75 is heel netjes ... het jammere voor jouw is dat je pas 13 bent en dan zit je vaak bij mensen in de klas die nog niet zo ver in hun ontwikkeling zijn. Ik was vroeger ook veel eerder met alles dan mijn klasgenootjes ... woog op een bepaald moment twee keer zo veel als mijn vriendinnen. Ja, het klinkt echt raar als je dat zo hoort en ik voelde me toen ook echt niet prettig, maar ik was gewoon al verder in mijn ontwikkeling (toen ik in de groei zat at ik ook makkelijk een heel brood voor lunch Nagelbijten / Gniffelen). Anyway, het goede nieuws is dat het over een paar jaar weer allemaal recht trekt en dan zal je zien dat je juist een normaal gewicht hebt voor je lengte. Lachen

Geniet gewoon van je paard en maak je niet zoveel zorgen over je gewicht en ga vooral niet allerlei rare dieeten volgen, daarvan raakt je spijsvertering alleen maar van slag. Met gezonde gewoontes bereik je veel meer. Lachen

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 08:30

Ik vind je echt niet te dik hoor! Maar als jij je er niet fijn bij voelt is natuurlijk vervelend.

Probeer regelmatig te eten, ontbijten, lunchen en avond eten op vaste tijden. Als je tussendoor echt zin hebt om te snoepen, neem dan een appel of mandarijn of zoiets, dat is lekker en gezond. Water drinken is ook heel gezond, en je krijgt er snel een vol gevoel van.
Veel succes! Knipoog