Water - verslavend?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Water - verslavend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 15:49

Hallo bokkers!

Ik heb even een gek vraagje, haha Tong uitsteken Ben sinds een week vol aan het water, werd het zat dat ik altijd met een glas cola naast me zat, wil een beetje gezelliger uitziende huid, een paar kilotjes eraf kan nooit kwaad en natuurlijk is het gewoon gezond. Ja
Begon met 2 liter water op een dag, eerst even rustig inkomen, haha, maar nu na een week sla ik dus al 4,5 liter naar achteren op een dag. Als ik nu géén water naast me heb staan, word ik gek, hahaha!
Is dit normaal/gezond/goed/slecht, kan zoveel water op een dag kwaad, en hoe kan het dat ik in zo'n korte tijd zo'n waterfreak ben geworden?

Waterige ervaringsdeskundigen die me kunnen geruststellen dat het helemaal oké is? Tong uitsteken Een vriendin was gister bang dat m'n blaas uit elkaar ging spatten namelijk, haha!

Wildgirl

Re: Water - verslavend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:50

té veel water(meer als 5 liter per dag) is zeer ongezond voor bepaalde organen.
Ik zou het dus zo rond de 2 liter houden, je kunt ook doorslaan namelijk

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:52

4,5 kan denk ik wel als je niet aan 1 stuk doorzuipt. 6 Liter is in ieder geval veels te veel.
2 a 3 liter is meer dan zat trouwens, ik denk dat 4,5 liter evenveel (of misschien zelfs minder) effect heeft.

Ik begrijp niet dat je het lekker vind, ik vind water zo vréselijk smerig. Getver. Nagelbijten / Gniffelen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:57

ik drink ook veel water zeker 3,5 liter op een dag, maar ik kijk er wel voor uit dat ik niet meer drink. Moet sinds kort van de dokter alle frisdranken en andere gezoete dranken (en dus ook vruchtensappen etc) laten staan en dan blijft er niet veel meer over dan water of thee zonder suiker Clown
teveel water is echt slecht voor je, mijn huisarts vond 3,5 liter namelijk al teveel van het goede, behalve als ik veel gesport had, op die dagen was het niet erg Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:58

Ik vind het ongezond hoor.

Als ik jou was zal ik wel een beetje minderen. Ik heb laatst op de tv gezien dat 1,5 tot 2 liter water op een dag meer dan genoeg is. Te veel water kan zelfs schadelijk zijn voor je lichaam Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:09

Niet helemaal ontopic maar anders moet ik weer een nieuw topic aanmaken: ''werkt'' water met aanmaaklimonade hetzelfde als water zonder? Zoals ik al zei lust ik geen water, maar ik wil wel graag mijn gezicht wat beter hebben en iets afvallen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:12

er was ook iemand doodgegaan aan te veel water in een keer opdrinken, dus ik zou toch maar oppassen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:13

eeeeh nou als je limonade gaat drinken krijg je natuurlijk veel meer suikers binnen dan bij alleen water.
Wat ik altijd deed is een heeeeeeeeeeel klein beetje ranja erdoor, zo'n 5 druppels voor de smaak zeg maar

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:14

Verdorie.. Na jah, dan maar een paar drupjes er doorheen. Lachen

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:15

Je hebt ook suiker vrije limonade, misschien is dat een optie?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:16

Daar heb ik nog nooit van gehoord, ik zal eens kijken. Lachen

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:22

In suiker vrije zit weer andere dingen..

TS, teveel water drinken is slecht voor je. Hiermee spoel je namelijk je mineralen e.d. die zo belangrijk zijn voor je lichaam, weg. Het kan je natriumbalans in je lichaam verstoren. Teveel water in 1 keer kan zelfs tot watervergifteging leiden. Dit geldt vanaf 4 a 5 liter water per keer. Er zijn zelfs gevallen van epilepsie door het drinken van teveel water in 1 keer gemeld. Wat handige feitjes over water: Water is vrij van vet, cholesterol en calorieën. Regelmatig water drinken helpt bovendien het hongergevoel te onderdrukken. Constipatie is een frequent voorkomend symptoom bij dehydratatie. Meer water drinken, meer vezelrijke voedingsmiddelen eten en regelmatig lichaamsbeweging nemen, zal dit probleem in de meeste gevallen verhelpen. De hersenen bestaan voor ongeveer 83% uit water, maken slechts 1/50 uit van ons lichaamsgewicht maar gebruiken 1/20 van de bloedaanvoer. Bij dehydratatie daalt de energieaanvoer naar de hersenen wat kan leiden tot depressie en chronische vermoeidheid. Migraine kan een indicator zijn voor een kritieke lichaamstemperatuursregeling in momenten van warmtestress. Sporters moeten altijd streven naar een evenwichtige waterbalans, ook tijdens het sporten. Voldoende drinken zowel voor, tijdens als na de inspanning is dan ook de boodschap. In warme omgevingen, op grote hoogten en bij een lage vochtigheidsgraad geldt deze aanbeveling des te meer. Wanneer een atleet van 75 kg, 2 % van zijn lichaamsgewicht in de vorm van vocht verliest, verminderen zijn fysieke en mentale prestatie met 20 %. Aan te raden is 2 tot 2 1/2 liter water per dag te drinken. Dus verdeeld over de hele dag. het is ook afhankelijk van je lichaamsgewicht hoeveel water je op een dag kan drinken. Maar heb je even 'genoeg' van het water maar heb je het gevoel nog niet voldoende te hebben gedronken, drink dan sapjes. Drink met mate!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:06

Redrumfox schreef:
Ik begrijp niet dat je het lekker vind, ik vind water zo vréselijk smerig. Getver. Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind het idd ook smerig, wordt er laf van, en krijg er juist honger van Clown

TS drinkt echt teveel, overal waar te voor staat is niet goed.
Een nichtje van me was ook zo'n fanatiek waterdrinker (3.5-4 liter per dag) zij
is in het ziekenhuis beland omdat ze een flauwtje kreeg, dit omdat dr natriumgehalte te laag was.
Ze heeft er 2 weken voor gelegen dus denk er niet te licht over.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:28

Inderdaad, te veel water is niet goed. Ik durf niet precies te zeggen hoeveel je per dag mag drinken. En er zitten ook andere niet gezonde stoffen in water, kijk maar eens op een flesje water wat er voor stoffen inzitten. Heb van de week bij scheikunde zelfs gehoord dat er een heel kleine hoeveelheid chloor in zit. Dus te veel daarvan lijkt me inderdaad niet gezond. Je zou het beter afkunnen wisselen met iets, jus d'orange bijvoorbeeld of een andere gezonde drank.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:31

ik drink met pijn en moeite 1 liter op een dag, en dan met al het drinken bij elkaar, niet eens water

2 liter is echt genoeg, teveel water is niet goed voor je ( te wienig ook niet, maar is zo moeilijk voor mij om meer te drinken)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:32

dat is wel erg veel!!
Ja water vind ik soms ook erg lekker... ik verplicht me zelf soms om te drinken (ik drink veel te weinig Clown ) ja dan drink ik heel graag water Haha!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:39

Met te veel water spoel je inderdaad veel voedingsstoffen weg.
ik drink uit mijzelf al te veel (3/3,5 l ongeveer) omdat ik snel dorst krijg. Maar ik heb een periode gehad dat ik nog meer dronk. Daarbij kun je denken aan al snel 4/4,5 liter per dag en soms zelfs meer. Ik had het gevoel dat ik anders echt dorst had (we zijn naar de dokter geweest, en ben op vanalles gecontroleerd, maar niets .. ).
Maar ik werd er niet mooier of gezonder op of whatever, ik kreeg juist nog meer een vitaminegebrek. (mijn lichaam neemt al erg slecht vitamine B op, laat staan als je nog eens 4 liter water erachteraan gooit Tong uitsteken)

Zou echt proberen het terug te brengen. Maag een schema wanneer je water mag drinken en bouw dit langzaam af. Of zet iedere dag 2/3 literflessen klaar en zorg dat je die goed over de dag verspreid, en dat je niet meer bijvult oid.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:46

4,5 is écht teveel. Als je nog even doorgaat verdrink je je nieren, die kunnen zoveel water namelijk niet aan. Dan ben je pas echt ver van huis.

Probeer het gewoon te beperken tot 2 liter per dag Lachen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 01:41

4,5 liter is errug veel
je lichaam heeft gemiddeld 1,6 liter vocht op een dag nodig
die twee liter op een dag is meer voor de mensen die op de lijn letten en het als vulling gaan gebruiken zeg maar
maar 4,5 liter is echt een beetje overdreven

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:21

IK denk idd net wat zoals andere mensen zeggen 4.5 liter is wel erg veel.

@mensen die geen water lusten: is roosvicee niet gezonder dan limonade?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:22

Ik weet niet of water 'verslavend' is, maar ik zit op de 2 liter per dag, en als ik te weinig water drink krijg ik hoofdpijn, en niet zo'n beetje ook Ja

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:34

Water + citroen(sap) = erg gezond! En minder 'loos' dan alleen water!

Te veel is bij alles ongezond. En blijkbaar zit je wel een beetje tegen de grens aan met je waterobsessie Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:10

4 liter water is al te veel per dag om te drinken Bloos!
Dat is niet goed ( lees ik uit mijn sonjaboek )

Hou het bij 2 of 2,5 liter. Zorg dan dat je ook niet telkens zo'n flesje voor je snuffert hebt. Als ik die flesje zo kan pakken kan ik namelijk ook aan de gang blijven Clown

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:16

Water is in ieder geval beter dan Cola want dat is echt bocht voor je lichaam. Je kunt van cola zelfs een maagzweer krijgen of maagproblemen. Maar ja, dat is ook bij best wel veel drinken en niet van een glaasje per dag.

Water is ook goed maar 4,5 is echt té overdreven hoor. Hou het lekker op 2 a 2,5 buiten de andere dingen die je eventueel nog drinkt zoals een glaasje melk (calcium) of koffie/thee.

Ik heb juist van water drinken dat ik er nóg meer dorst van krijg. Het werkt bij mij niet verslavend maar ik krijg er nóg meer dorst van.
Ik zorg ervoor dat ik aan mijn 1,5 liter water op een dag zit. Meestal heb ik op mijn werk een karaf van 1 liter en daar drink ik dan 1,5 van op, buiten nog de koffie die ik erbij drink.
S avonds thuis neem ik voor de afwisseling en het zoetige smaakje een glas of een paar Sinas Light of iets anders light.

Ik ben altijd al een dorstlap geweest en ja, meerdere keren getest op suiker...

Ik krijg idd ook hoofdpijn als ik op een dag te weinig drink...

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:18

Sjees, moet jij dan niet ontzettend veel naar de wc? Clown
Als ik 2 glazen achter elkaar drink, dan kan ik er de klok op zetten.
Na 3 kwartier komen er (voor mijn gevoel) wel 4 glazen uit..