Vegetariër worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vegetariër worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:20

Hoi, ik heb wat vragen aan de vegetarïers (en veganisten) hier:
Eten jullie alleen geen vlees of nog meer dingen niet? (bijv. snoep waar gelatine in zit, vis)
Op welke leeftijd en waarom zijn jullie vegetarisch gaan eten?
Hebben jullie het eten van vlees langzaam afgebouwd of ging het in 1 klap?
Heb je iets gemerkt van gewichtsverlies na het stoppen met vlees eten?
Had je niet het gevoel dat er weinig eten overbleef wat je nog mocht eten?
Alvast hartstikke bedankt voor het beantwoorden! Ik zit er zelf namelijk aan te denken om te stoppen met het eten van vlees, omdat het me steeds meer tegenstaat hoe deze dieren behandeld worden. Ik eet nu alleen heel veel vlees, ook vrijwel altijd op mn brood, en ik ben al aan de erg slanke kant en dus bang dat ik nog dunner word als ik alleen nog groenten eet.

Wesco

Re: Vegetariër worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:22

Ik ben nu 24 en ben vegatarier van af dat ik 7 ben.
Ik had ooit eens op tv gezien hoe een koe geslacht werd en toen was ik er klaar mee.
Ik eet geen vlees ,vis ,kip.
Ook probeer ik zo min mogelijk leren dingen te kopen en probeer ik op te letten met snoep (al lukt dat niet altijd, omdat het in heel veel dingen zit.)
Ik drink melk en eieren.
Er zijn genoeg vlees vervangers dus dat is geen probleem. Je valt er echt niet van af.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 24-02-08 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:25

Eten jullie alleen geen vlees of nog meer dingen niet? (bijv. snoep waar gelatine in zit, vis)
Ik eet geen vis omdat ik het niet lust maar wel snoep met gelantine Bloos

op me 2e volgens me vader en moeder Ik lust geen vlees.en als ik het ad spuigte ik het uit Haha!
... weet ik niet meer
nee
nee genoeg vlees vervangers Vingers aflikken

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:37

aukje91 schreef:
Eten jullie alleen geen vlees of nog meer dingen niet? (bijv. snoep waar gelatine in zit, vis) Ik ben geen echte vegetariër, want ik vermijd enkel zichtbare stukken vlees, stukjes vlees eet ik wel nog als het gemengd is met wat anders... hamburger eet ik ook nog steeds. In het begin (het eerste tot het vijfde jaar ong.) at ik geen enkel zichtbaar stukje vlees. Ik ben begonnen met hamburgers terug toe te staan, omdat ik het absurd vond om iets dat me lekker leek te vermijden. Ander vlees vermindert mijn eetlust. Aan de ene kant vind ik het wel een beetje debiel van mij, maar goed. Zoveel boeit het niet. Tong uitsteken
Op welke leeftijd en waarom zijn jullie vegetarisch gaan eten? Op mijn 12e. Ik wou al veel eerder stoppen met vlees eten omdat ik (naïef argument als kind) van dieren hield, maar het lukte niet, tot op die bewuste dag dat ik net naar een slachthuisdocumentaire keek met een bordje vlees op schoot. Vandaag de dag heb ik dagen dat ik echt ziek word als ik aan vlees eten denk, gewoon tja.. dat gevoel van een stuk van een wezen in je mond te hebben...
Hebben jullie het eten van vlees langzaam afgebouwd of ging het in 1 klap? In één klap.
Heb je iets gemerkt van gewichtsverlies na het stoppen met vlees eten? Nee, aangezien ik niet van koken hou, at ik regelmatig opwarmmaaltijden, daar kwam ik van aan.
Had je niet het gevoel dat er weinig eten overbleef wat je nog mocht eten? Nee, absoluut niet. Ik verving het vlees door Quorn burgers en tofu en verder bleef alles hetzelfde. Naar boullion enzo keek ik niet, dat mocht van mij nog wel dierlijke stoffen bevatten.
Alvast hartstikke bedankt voor het beantwoorden! Ik zit er zelf namelijk aan te denken om te stoppen met het eten van vlees, omdat het me steeds meer tegenstaat hoe deze dieren behandeld worden. Ik eet nu alleen heel veel vlees, ook vrijwel altijd op mn brood, en ik ben al aan de erg slanke kant en dus bang dat ik nog dunner word als ik alleen nog groenten eet.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:44

Ik ben vegetarisch sinds mijn 11e; hield toen gewoon al teveel van dieren Lachen
Ik eet geen vis of vlees en ook geen zichtbare vlees/visdingen (bv jus of dingen waar het door zit etc). Eieren eet ik zo niet, maar wel als het ergens doorzit zoals bv pannekoeken. Melk en andere zuivelproducten gebruik ik niet omdat ik het niet lekker vind. Kaas eet ik vegetarisch ivm het stremsel dat erin zit. Mocht het ergens toevallig doorzitten eet ik het wel, maar als ik kaas voor op brood wil ofzo dan koop ik vegetarische (biologische) kaas.

De eerste poging mislukte na maand toen ik toch bezweek voor een frikandel Haha! Daarna ging het prima en sindsdien ben ik dus vegetarisch. Ben de enige in de familie en dat maakte het met vakanties etc wel lastig, gelukkig wou mijn moeder toen ik thuiswoonde altijd alles apart voor mij koken Afgod

Mijn vriend en ik eten dus allebei vegetarisch hoewel hij het niet is maar ik kook en het niet klaar wil maken Knipoog We eten samen vleesvervangers en bij zijn moeder of mijn ouders eet hij wel vlees mee.
Zijn korte (zelfgekozen!!!) periode van vegetarier zijn duurder denk ik ongeveer 1,5 maand en toen bezweek hij er toch weer voor.
Onze kinderen willen we waarschijnlijk vegetarisch gaan opvoeden; iemand daar ervaring mee?

Ik mis totaal niets, hoewel als ik langs de visboer fiets en kibbeling ruik het water me in de mond loopt ook al heb ik het nog nooit gehad. Kan me wel voorstellen dat mensen het missen als ze er van houden. Ik at alleen maar gehakt, frikandel en kroket toen ik jong was dus zoveel miste ik niet Knipoog
Ben er zeker niet dunner van geworden; genoeg vleesvervangers dus lichamelijk missen doe je het niet.
Laatst bijgewerkt door anniee op 24-02-08 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:46

Ik mis het helemaal niet. Ik eet zelf geen sju

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:53

doe ik wel, het was vlees of vis (moest van mijn moeder wel iets "vlees achtigs" blijven eten), nou dan maar vis Vork snoep met gelatine wel.
verder vind ik een mes waar iemand net vlees mee heeft gesneden vies dat mes raak ik liever niet meer aan tot het in de vaatwasser is geweest, alleen het kattenvoer heb ik geen problemen mee (als ik het perongeluk op mijn handen krijg ofzo Tong uitsteken )

toen ik 11 was

in een keer, we gingen met een uitje van school naar een melk boerderij er waren die nacht drie kalfjes geboren, waaronder 2 stiertjes, nou die konden meteen worden opgehaald...

nee

nee, ik ben dol op mijn vegavleesjes Haha!

ik mis het helemaal niet, vroeger was ik dol op vlees en dacht ik dat het me nooit zou lukken om vol te houden maar het gaat prima zo, mijn moeder maakt mijn vega vleesjes altijd in een aparte pan enzo daar ben ik altijd wel blij mee.

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:04

Eten jullie alleen geen vlees of nog meer dingen niet?
Ik eet geen vlees en geen vis.. Waarschijnlijk heb ik wel eens perongeluk iets gegeten waar iets inzit van snoep maar dan alleen zonder het te weten.
Ik eet nu bijna 3 jaar geen vlees meer.
Ik dacht al een tijdje ik wil helemaal geen dieren eten en na een tijdje zei ik tegen mijn ouders ik eet geen vlees meer, ik moest toen nog vis eten maar na een tijdje at ik ook geen vis meer.
Ik weeg nog steeds ongeveer hetzelfde.
Nee er is genoeg vervanging. Ik heb alleen de laatste tijd wel steeds meer de neiging om wel een keer met de rest mee te eten. Of als we met een paar mensen ergens eten zitten zij allemaal aan het vlees en dan denk ik goh zou ik het weer gaan eten. Maar dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan.

Ik heb wel sinds dat ik geen vlees meer eet een heel laag ijzergehalte. Ik heb al verschillende ijzerkuren gehad (dit komt ook voor een deel omdat ik heel hevig bloed als ik ongesteld ben). Ik ben ook zwakker en sneller ziek (hiervoor was ik bijna nooit ziek).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:10

Eten jullie alleen geen vlees of nog meer dingen niet?
Geen vlees en vis. Alleen als er écht niks anders is en ik verga van de honger wil ik nog wel eens bijv. een pizza met vlees eten, en de kleine stukjes kip in kippensoep gaan ook naar binnen. Bloos

10e. Omdat ik het walgelijk vind wat voor leven de meeste beestjes hebben voor ze in de supermarkt liggen. En verder vind ik het idee van een dood iets eten niet zo lekker. Én ik vind niet dat er een dier dood hoeft zodat ik lekker kan eten.

Ik at eerst alleen nog maar vlees zoals hamburgers etc. wat amper nog op dier leek.

Ja, ik bleef moeilijker op gewicht en heb nog steeds ondergewicht.

Ja, maargoed dat is gewoon zo.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:31

Ook geen vis (ook vlees imo. ) en vermijd gelatine en stremsel zoveel mogelijk, maar dat eet ik soms wel
7/8 ongeveer. Ik had er problemen mee dat er dieren werden doodgemaakt alleen omdat ik het wilde eten. Later kreeg ik ook bezwaren tegen de manier waarop ze gehouden worden en nu vind ik het ook gewoon een ranzig idee dode dieren te eten
In 1 keer, heb alleen nog een tijdje salami gegeten omdat ik dat te lekker vond om niet te eten
Nee
Nee, alleen met uit eten gaan bijvoorbeeld is het lastig

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:20

Ik ben abrupt gestopt met het eten van vlees. Ik ben nooit echt een onwijse vlees liefhebber geweest, en ik 'mis' het dus ook niet. Het enige wat bij mij thuis nog wel eens lastig is, is dat ik de enige ben die vegetarisch is, en er dus altijd apart gekookt moet worden. Gelukkig gaan mijn ouders hier erg goed mee om!

Ik eet overigens wel eieren/ kaas en ik drink melk en andere zuivelproducten.

PistascheJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:24

Ik ben net sinds een week vega, ik eet nog wel snoepjes en soms is wat vlees als het in de soep zit maar ik probeer het zoveel mogelijk te verminderen. Ik moet zeggen de vleesvervangers vallen reuze mee en zijn niet eens vies. Net als Marloes_ heb ik nooit van dieren eten gehouden en ben ik de enige vega in huis maar het gaat toch wel goed Ja

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:28

Ik ging erg ontgiften toen ik geen vlees meer at en ook viel ik af,ik doe het om een spirituele reden.Ik eet alleen spirituele voeding en dat is voeding die bij je past.Zo dat je goed in je eigen energie komt te zitten.Melk is voor kalfjes en baby,s die moeten groeien,ik probeer mijn kids er wel iets van mij te geven.Zo las ik laatst een boek waar in stond dat een kip dezelfde ruimte heeft als het boek dat ik aan het lezen was.Hun snavel wordt afgebrand zo dat ze hun buurkip niet kunnen pikken.Een kalfje wordt na de geboorte gelijk in een kist gezet weg van hun moeder,het vlees is zo bleek omdat een kalf ernstige bloedarmoede heeft.Voor dat een kalf in elkaar zakt komt het aan zijn einde, de consumenten willen graag zo wit mogelijk kalfs vlees.Rood vlees zit 4 dagen te rotten in je darmen, kan toch nooit goed zijn of wel.Je bent wat je eet, en in mijn geval kan ik daar alleen maar positief over zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:31

Citaat:

Ik eet geen vis, biologische melke en kaas ect. ik let niet echt op gelatine maar eet hij bijna niet.
Citaat:
Toen ik 13 was ben ik gestopt met vlees eten, omdat ik het zielig vond Clown Tegenwoordig vind ik de manier van dieren houden nog steeds absurd en

Citaat:
In een keer gestopt.
Citaat:
Nee, helemaal niet afgevallen.
Citaat:
Het is een keuze, en daardoor is het niet zo dat je iets niet meer mag eten Knipoog maar nee, ik heb nooit het idee gehad dat er nog maar weinig overbleef. Daarnaast is vegatarisch eten hip tegenwoordig en is bijna alles ook vegatarisch te verkrijgen.
Citaat:
Alvast hartstikke bedankt voor het beantwoorden! Ik zit er zelf namelijk aan te denken om te stoppen met het eten van vlees, omdat het me steeds meer tegenstaat hoe deze dieren behandeld worden. Ik eet nu alleen heel veel vlees, ook vrijwel altijd op mn brood, en ik ben al aan de erg slanke kant en dus bang dat ik nog dunner word als ik alleen nog groenten eet

Het moet natuurlijk niet de bedoeling zijn dat je vlees gewoon weg laat. Maar vervang het door iets, dat is veel gezonder. En als je echt aan de slanke kant bent kun je ook andere dingen veranderen.
Tegenwoordig is er ook heel erg veel biologisch vlees verkrijgbaar.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:55

Ik ben sinds ik 4 ben geworden vegetarier. Vorig jaar ben ik begonnen toch vis te gaan eten.. een moeilijke en gote stap... heb er nog steeds moeite mee, maar het is gewoon erg gezond.
Ik eet waar mogelijk geen gelatine. In de supermarkt kijk ik op de verpakking, maar ik ben hier niet erg streng mee, als ik een snoepie van iemand krijg, dan ga ik daar niet moeilijk over doen.
De keuze om vegetarier te worden heb ik zelf gemaakt.. ik vond het gewoon zielig om dieren te eten, terwijl het on nodig is. Het blijkt nu trouwens ook een veel gezondere leef stijl.

Ik heb omdat ik al zo lang geen vles eet niet het gevoel dat er weinig over blijft... er is genoeg groente, en met een groente kan je veel verschillende dingen doen, waardoor het toch afwisselend is. Daarnaast heb je veel vleesvervangers dus keuze genoeg.

Verder wil ik je aanraden vegetarier te worden. Het is een stuk gezonder!

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:10

aukje91 schreef:

Ik eet geen vlees en geen vis. Ook niets (bouillon, saus) waar het in verwerkt zit. Snoepjes let ik niet echt op.

Ik ben vega geworden toen ik 17 was. Heel bewuste keuze dus. Omdat ik tegen de bio-industrie ben. Ik had ook wel scharrel kunnen eten, maar als je alleen hamburgers, kroketten etc. lust is dat ook een beetje lastig.

Ben ik 1 keer gestopt

Niets gemerkt van gewichtsverlies. Ben gewoon meer kaas gaan eten :-p Overigens ben ik sinds ik vega ben ook niet meer ziek geweest. Daarvoor wel regelmatig.

Ik mis helemaal niks. Alles wat ik hiervoor aan vlees at vervang ik door een vega-variant. Als je in een natuurvoedingswinkel gaat kijken kun je zelfs vegetarische saucijzenbroodjes etc. kopen. Erg lekker, je proeft geen verschil.
Mijn vriend eet nu thuis ook geen vlees meer omdat ie vega-producten net zo lekker vind, en het is ook nog eens sneller klaar.

En, ben je er al uit TS? Je kunt natuurlijk ook eerst een paar dagen in de week proberen.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:13

Hoi! Allereerst, top dat je vegetariër wilt worden! OK dan!
Het is namelijk:
- gezonder voor je
- beter voor dierenwelzijn
- beter voor het milieu (plantaardig voedsel kost veel minder energie om te produceren dan dierlijk!)
- en er zijn heel veel heerlijke alternatieven, mijn persoonlijke favorieten zijn Quorn an Des (stukjes, een soort vervanging van stukjes kip in bijv wokgerechten), Quorn 'gehakt', en Valess burgers. Dingen van eigen merk van supermarkten zijn vaak een stukje minder lekker. Ik zou zeggen, probeer de Quorn eens!! Lachen

Oh ja, en met eieren zou ik er op letten dat je zoveel mogelijk biologische eieren koopt. Die kippen hebben het véél beter dan scharrelkippen (ze mogen naar buiten, hebben nesten om een ei in te leggen, lopen haantjes tussen, snavel wordt niet afgebrand) en het kost maar een klein beetje meer.

Ik eet ook geen vis, dat zijn toch ook dieren! Pling Verder probeer ik een beetje op te letten dat ik zoveel mogelijk 'eerlijk' geproduceerde producten koop, maar dat is heel persoonlijk.

Mijn hele leven! M'n moeder is vegetarisch. Maar vanaf m'n tiende ben ik echt 'bewust' vegetariër in verband met dierenwelzijn. En sinds een paar maanden probeer ik ook minder melk en eieren te eten.

Nvt.

Denk dat 't uitmaakt 'hoe' je vlees eet. Als je altijd supervette gehaktballen eet, zul je wel wat gewicht verliezen. Als je alleen maar magere stukjes eet merk je waarschijnlijk weinig.

Nee joh, er zijn zoveel alternatieven! Quorn, Valess, Tival, stukken kaas, noten, falafel... Je mist 't echt niet, je moet gewoon veel variatie in je eten aanbrengen. Je eet echt niet alleen groenten! De Albert Heyn heeft ook vegetarisch broodbeleg dat bijv heel erg naar boterhamworst smaakt.

Nou, ik hoop dat 't je lukt, en veel succes!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:54

Ik zou vleesvervangers van Tivall kopen, die zijn zo lekker.
Ik eet al zo'n 6 haar geen vlees meer, voor die tijd wel en ik vond het ook heel lekker. Later heb ik nog een enkele keer vlees gehad en moest ik tot de conclusie komen dat het niet meer smaakte, heel aangebrand.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:08

aukje91 schreef:

Hier een vegetarier, of eigenlijk ex-vegetarier, want ik eet sinds een paar jaar soms (ongeveer 2 keer per jaar) wel biologisch vlees.
Toen ik 14 was, ben ik vegetarisch gaan eten. Thuis aten we toch al niet zoveel vlees en ik werd op die leeftijd echt bewust
van het dierenleed in de bio-industrie. Samen met mijn beste vriendin ben ik toen gestopt met vlees eten. Dus in 1 klap.
Ik merkte niks van gewichtsverlies, maar misschien is dat ook omdat ik toch al niet zoveel vlees. at. En er is nog zoveel wat
je wel mag eten! Ik heb het echt niet gemist. Er zijn ook erg lekkere vervangers.

Kaas ben ik wel gewoon blijven eten, ondanks de stremsel (komt uit de maag van kalveren) die daar in zit. Vis eet ik ook niet, maar daar hou ik sowieso niet van.

Tja, sinds ik samenwoon eet ik wel heel af en toe een stukje vlees, maar dan alleen biologisch.
Redenen: ik was altijd heel moe, en sommige mensen zeiden dat dat kon komen doordat ik geen vlees at.
En opzich ben ik niet tegen het eten van vlees, maar tegen de manier waarop de dieren worden behandeld in de bio-industrie.
Al vind ik het nog steeds 'raar' om vlees te eten, je zit dan gewoon op een dier te kauwen!

Succes met vegetarier worden, ga ervoor zou ik zeggen! Lachen

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:15

meld zich ook ... Clown
ik heb er een weekje over na gedacht. Maar ben het op de 1 op de andere dag geen vlees meer gaan eten. Vis eet ik wel. Ik ben namelijk niet tegen vlees maar tegen de marnier hoe de dieren worden gehouden (ja dan is biologisch vlees nog een optie maar ik denk dat dat ook niet altijd biologisch is...)
Ik eet wel kaas etc.
En er zijn echt genoeg vleesvervangers (ik vind ze soms veel lekkerder dan gewoon vlees.) ik ben het nu 2,6 jaar Lachen )
veel succes ..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:20

Eten jullie alleen geen vlees of nog meer dingen niet? (bijv. snoep waar gelatine in zit, vis)ik eet geen vlees, geen vis, en let op een aantal e nummer, gelatine en op stremsel in de kaas etc
Op welke leeftijd en waarom zijn jullie vegetarisch gaan eten?ik was een jaar of 20 geloof ik
Hebben jullie het eten van vlees langzaam afgebouwd of ging het in 1 klap?gewoon in 1 keer kappen Knipoog
Heb je iets gemerkt van gewichtsverlies na het stoppen met vlees eten?ik ben toen ik vegetarier geworden ben flink wat afgevallen, niet zozeer vanwege het geen vlees meer eten , alswel omdat ik veel gezonder/gebalanceerder ben gaan eten
Had je niet het gevoel dat er weinig eten overbleef wat je nog mocht eten?heel veel dingen zijn te vervangen , en je leert heel creatief te zijn met ingredienten Lachen dus nee, dat gevoel had ik niet echt

ik at vrij veel vlees vroeger, ook op brood
tegenwoordig eet ik vega kaas, vega broodbeleg van de appie, komkommer sandwich spread, humus, etc

kwa het vervangen van vlees in gerechten als pasta's en curries, ik gebruik extra champignons, andere paddestoelen en peulvruchten , ook gebruitk ik gedroogde sojabrokken, die zijn veel lekkerder kwa structuur en makkelijker op smaak te maken dna normale tofu
en af en toe een vegaburger om een brodje hamburger te fabrieken,
nu maak ik ook zelden of nooit normale aardappels, groente en vlees hap , dus dat scheelt ook weer Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:31

Hey Draumpje! Jij ook vegamuts?! Goedzo! Haha!
Tja, ik eet al geen vlees meer sinds laaaaaange tijd. Als kind vond ik het al niet lekker. Maar de oudere generatie ouders denkt nog steeds dat het nodig is voor een kind, net als melk e.d.
Mijn ouders ontdekten echter al snel dat dat vlees niet zo nodig was, en ze wilden ons alle troep die er in het vlees zit graag besparen.
Daarnaast is het onmogelijk in de spiegel te kijken en te roepen dat je zo'n dierenvriend bent, terwijl je er een paar minuten later op zit te kauwen.... dat voelt voor mij wat gek iig.
Nog iets geks: wanneer ik voor iemand anders iets van vlees moet meebrengen van de supermarkt, schaam ik me wanneer ik het moet afrekenen.... Maar goed, wanneer mensen dan toch vlees willen eten zouden ze dat bij een bioslager moeten halen. Wordt eerlijk vervaardigd en is beter voor boer en dier.

Ik eet het al jaaaren niet meer en je wordt vanzelf vindingrijk hoor! De mogelijkheden zijn eindeloos en zeker niet ingewikkelder!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:32

Ik eet alleen geen vlees. Vis eet ik wel. Dus eigenlijk geen échte vegetariër. Drop en eieren en kaas eet ik wel. Ik koop wel alleen biologische eieren. En ik draag het liefst zo weinig mogelijk leer.

Ik ben ermee begonnen toen ik 12 was, samen met 3 vriendinnen. In eerste instantie alleen geen paardenvlees meer, dus geen kroketten en frikandellen, maar even later ook de rest van het vlees, want kippen en koetjes en varkentjes vond ik ook zo lief, die kun je toch niet zomaar vermoorden en opeten?! Knipoog Nu eet ik vooral vegetarisch omdat ik het niet juist vind hoe de dieren worden behandeld, en om tegenover andere mensen een standpunt neer te zetten. Een betere wereld begint bij jezelf Lachen

In stapjes, eerst geen kroketten en frikandellen meer, en later ook geen kip en condon bleu meer (die vond ik altijd zo lekker Tong uitsteken )

Ik was nog volop in de groei toen ik vegetariër ben geworden. Ik ben nooit dik geweest, zat altijd net boven het minimum gewicht, en nu nog steeds. Ik weet dus niet of ik mét vlees dikker zou zijn geworden. Maar ik denk het niet. Zoveel vlees at ik sowieso niet.

Ik mistte vooral het stukje vlees naast de aardappels. Dat was bij ons thuis standaard; aardappels met bruine jus en kipfilet of een ander stukje vlees. Toen ik geen vlees meer at kreeg ik meestal een spiegelei erbij, of een kaassouflé. Ik ben wel altijd vis blijven eten, dus een visstickje of een stukje zalm maak ik ook wel eens. Een aantal jaar later, ongeveer 5 jaar geleden, kwamen er steeds meer vleesvervangers op de markt, dus dat kreeg ik ook vaak bij het middageten. En nu eet ik vaak Valess. Nu mis ik eigenlijk niets meer. Ook voor op de boterham is er nu meer dan genoeg keuze. En er zijn zelfs vegaproducten voor op de barbeque, en voor in de frituurpan, zelfs kroketten en bitterballen.

Er zijn meer dan genoeg vervangers, ik zou het gewoon eens proberen. Ga eens naar de AH, daar hebben ze de Vega Gerookte Ham, en de smeerworst, die smaken heerlijk op de boterham Ja
De kroketten en bitterballen van de Konmar of de natuurwinkel kan ik je ook aanraden, je proeft geen verschil met echt vlees.

nancy1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:34

Eten jullie alleen geen vlees of nog meer dingen niet? Ik eet al heel lang geen vlees meer, sinds een aantal jaren probeer ik ook bijna geen vis meer te eten, tenzij er in een restaurant geen vegetarisch alternatief is. Daarnaast ben ik sinds een paar maanden geleden gestopt met zuivel, ik merkte dat mijn huid er stukken beter van is geworden. Schijnbaar had ik een lichte vorm van zuivelallergie.
Op welke leeftijd en waarom zijn jullie vegetarisch gaan eten? Toen ik nog thuis woonde at ik al heel weinig vlees, maar toen ik op mezelf ging wonen kocht ik het gewoon niet meer. Ik vond het niet nodig dat er speciaal voor mij dieren moeten worden geslacht. Daarnaast heb ik het geluk dat mijn vriend ook vegetariër is, dus hoef ik geen rekening te houden met koken.
Hebben jullie het eten van vlees langzaam afgebouwd of ging het in 1 klap? Ik at het al weinig, dus heel langzaam afgebouwd denk ik.
Heb je iets gemerkt van gewichtsverlies na het stoppen met vlees eten? Weet ik niet, ik merk wel dat ik bijna nooit ziek ben en mijn vriend ook niet.
Had je niet het gevoel dat er weinig eten overbleef wat je nog mocht eten? Nee, en tegenwoordig is dat al helemaal niet meer zo. Er komen steeds meer goede vervangers op de markt. Als je je bijvoorbeeld verdiept in de Indiase keuken, dan heb je heel veel keuze uit vegetarische gerechten. Maar je kunt bijna elk gerecht wel maken met de juiste vervangers.

Wist je trouwens dat er mensen bestaan met "vegetarische tanden"? Ik was laatst bij een Indiaas meisje, die wegens haar geloof vegetarisch is. Omdat er in haar familie al generaties lang vegetarisch wordt gegeten, heeft ze geen scherpe hoektanden. Heel grappig, al haar tanden waren gewoon recht.

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:39

aukje91 schreef:

Hai hai,

Ik eet al sinds mijn 8e levensjaar geen vlees meer, ben inmiddels 22. Was helemaal dol op vlees, zat in mijn Bambi-tijdperk. Toen we bij mijn oom (slager) gingen eten voor zijn 50e verjaardag, vroeg ik hem wat voor een vlees het was. Je raad het al.. Zijn woorden; "Dat is nou Bambi". Bij mij is het dus in 1 klap gegaan.
Ik ben geen gewicht verloren. Toen was er heel weinig vervangends, inmiddels kun je het zo gek niet meer bedenken. Aanrader... Albert Heijn XL! hebben ze echt heel veel!! En gewoon een aantal uurtjes doorbrengen in supermarkt en kijken wat er allemaal is. Je zou ervan staan te kijken!!

Succes ermee. Als je het niet heel graag wil, moet je het ook niet doen. In restaurants eten etc. blijft altijd problematisch!
Ik heb laatst weer een keer vlees gegeten, per ongeluk. Ik ben hartstikke ziek geweest. Gewoon omdat mijn lichaam het niet meer gewend is. Zoals je het nu doet, en het voelt goed, is het toch prima?