Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aukje91 schreef:Hoi, ik heb wat vragen aan de vegetarïers (en veganisten) hier:
Eten jullie alleen geen vlees of nog meer dingen niet? (bijv. snoep waar gelatine in zit, vis) Ik ben geen echte vegetariër, want ik vermijd enkel zichtbare stukken vlees, stukjes vlees eet ik wel nog als het gemengd is met wat anders... hamburger eet ik ook nog steeds. In het begin (het eerste tot het vijfde jaar ong.) at ik geen enkel zichtbaar stukje vlees. Ik ben begonnen met hamburgers terug toe te staan, omdat ik het absurd vond om iets dat me lekker leek te vermijden. Ander vlees vermindert mijn eetlust. Aan de ene kant vind ik het wel een beetje debiel van mij, maar goed. Zoveel boeit het niet.![]()
Op welke leeftijd en waarom zijn jullie vegetarisch gaan eten? Op mijn 12e. Ik wou al veel eerder stoppen met vlees eten omdat ik (naïef argument als kind) van dieren hield, maar het lukte niet, tot op die bewuste dag dat ik net naar een slachthuisdocumentaire keek met een bordje vlees op schoot. Vandaag de dag heb ik dagen dat ik echt ziek word als ik aan vlees eten denk, gewoon tja.. dat gevoel van een stuk van een wezen in je mond te hebben...
Hebben jullie het eten van vlees langzaam afgebouwd of ging het in 1 klap? In één klap.
Heb je iets gemerkt van gewichtsverlies na het stoppen met vlees eten? Nee, aangezien ik niet van koken hou, at ik regelmatig opwarmmaaltijden, daar kwam ik van aan.
Had je niet het gevoel dat er weinig eten overbleef wat je nog mocht eten? Nee, absoluut niet. Ik verving het vlees door Quorn burgers en tofu en verder bleef alles hetzelfde. Naar boullion enzo keek ik niet, dat mocht van mij nog wel dierlijke stoffen bevatten.
Alvast hartstikke bedankt voor het beantwoorden! Ik zit er zelf namelijk aan te denken om te stoppen met het eten van vlees, omdat het me steeds meer tegenstaat hoe deze dieren behandeld worden. Ik eet nu alleen heel veel vlees, ook vrijwel altijd op mn brood, en ik ben al aan de erg slanke kant en dus bang dat ik nog dunner word als ik alleen nog groenten eet.
Citaat:Hoi, ik heb wat vragen aan de vegetarïers (en veganisten) hier:
Eten jullie alleen geen vlees of nog meer dingen niet? (bijv. snoep waar gelatine in zit, vis)
Toen ik 13 was ben ik gestopt met vlees eten, omdat ik het zielig vondCitaat:Op welke leeftijd en waarom zijn jullie vegetarisch gaan eten?
In een keer gestopt.Citaat:Hebben jullie het eten van vlees langzaam afgebouwd of ging het in 1 klap?
Nee, helemaal niet afgevallen.Citaat:Heb je iets gemerkt van gewichtsverlies na het stoppen met vlees eten?
Het is een keuze, en daardoor is het niet zo dat je iets niet meer mag etenCitaat:Had je niet het gevoel dat er weinig eten overbleef wat je nog mocht eten?
Citaat:Alvast hartstikke bedankt voor het beantwoorden! Ik zit er zelf namelijk aan te denken om te stoppen met het eten van vlees, omdat het me steeds meer tegenstaat hoe deze dieren behandeld worden. Ik eet nu alleen heel veel vlees, ook vrijwel altijd op mn brood, en ik ben al aan de erg slanke kant en dus bang dat ik nog dunner word als ik alleen nog groenten eet
Eten jullie alleen geen vlees of nog meer dingen niet? (bijv. snoep waar gelatine in zit, vis)
Op welke leeftijd en waarom zijn jullie vegetarisch gaan eten?
Hebben jullie het eten van vlees langzaam afgebouwd of ging het in 1 klap?
Heb je iets gemerkt van gewichtsverlies na het stoppen met vlees eten?
Had je niet het gevoel dat er weinig eten overbleef wat je nog mocht eten?
Alvast hartstikke bedankt voor het beantwoorden! Ik zit er zelf namelijk aan te denken om te stoppen met het eten van vlees, omdat het me steeds meer tegenstaat hoe deze dieren behandeld worden. Ik eet nu alleen heel veel vlees, ook vrijwel altijd op mn brood, en ik ben al aan de erg slanke kant en dus bang dat ik nog dunner word als ik alleen nog groenten eet.