Iemand die dit herkent? > Moe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Iemand die dit herkent? > Moe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:40

Ik ben een tijd lang hele dagen moe geweest. Uitgeput bij alles wat ik deed enzo. Sindsdien ga ik op tijd naar bed, eet goed etc. Maar nu ben ik zolang ik druk bezig ben met dingen niet moe, maar met dat ik even ga zitten krijg ik een doodmoe gevoel in m'n hoofd en kan ik zo in slaap vallen. Zelfde 's avonds. Ik heb een tijd gehad dat ik niet kon slapen omdat ik dan over vanalles ging lopen nadenken en dan niet in slaap kon komen. Maar de laatste tijd ben ik zo'n beetje weg als ik m'n bed voel, ik ga ook steeds vroeger naar bed.. Dan wil ik nog even tv kijken (rond half 10/ 10 uur) maar dan kijk ik 5 minuten en dan val ik al bijna in slaap dus dan zet in m'n tv maar weer uit. Waar kan dit aan liggen, en zijn er meer mensen die er last van hebben?

Demi_Donna

Re: Iemand die dit herkent? > Moe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:43

Ik heb dat ook maar ik weet oook niet hoe het komt.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:45

Ja ik ken het, heb het nu ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:46

Ben dus niet de enige..
Nu nog iemand met een oorzaak/ oplossing. *LOL*

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:48

Jaa indd die zou ik ook wel willen weten.

Ik was 1 x om half 7 naar bed gegaan en was de volgende dag nog even moe als ervoor.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:49

ik herken het ook! en ik denk dat je hier weinig aan kunt doen. in ieder geval goed bij slapen

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:51

Mijn zusje heeft dit ook gehad, ze dachten dat dit aan haar hormonen lag Knipoog Het is vanzelf over gegaan gelukkig. Maar ik zou niet weten of jullie hetzelfde hebben Nagelbijten / Gniffelen

_ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:53

mijn zusje heeft t ook, die is bij de osteopaat geweest en die had iets aan een orgaan(ze wist niet meer welk Tong uitsteken)
nu mag ze geen(of iig minder) suiker en melkproducten, en gaat t ineens een stuk beter..
misschien iets voor jullie om keertje langs te gaan bij een osteopaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:54

Ja mijn moeder zegt steeds 'het is de pubertijd'.. Die mag wel eens over zijn.. ben bijna 18. Clown

Hmm Osteopaat, wat is dat precies?

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:54

Naar de dokter gaan met de precieze klachten, die kan je dan evt doorverwijzen om bloed te laten prikken.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:55

ik heb 2 keer bloedgeprikt. psychiaters gevraagd, huisartsen. maar niemand wist het. ze dachten dat het psychisch was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:56

Dat zeggen ze altijd lotjj92, dat het iets psychisch is.. Dat is precies waarom ik niet meer naar dokters toe ga voor dit soort dingen. Ik ben een tijd depressief geweest (wat nu helemaal over is!) en dat halen ze er steeds weer bij.. Lekker makkelijk. Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:57

SHALALA schreef:
Naar de dokter gaan met de precieze klachten, die kan je dan evt doorverwijzen om bloed te laten prikken.

Een half jaar geleden nog 2 keer bloed laten prikken. Kwam helemaal niks uit..

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:59

Waarvoor heb je bloed laten prikken? Kun je voor meerdere dingen doen hè Knipoog .

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:00

nee je bent zeker niet de enige, ik heb het ook hoor.. maar werk 40 u per week en reis daarbij ook nog eens 2 uur per dag waar ik supermoe van word.
vind het zelf erg vervelend, vooral omdat ik eigenlijk het weekend nodig heb om bij te komen..
verder heb ik er ook nog veel duizeligheid bij, maar heb gewoon geen tijd om naar de HA te gaan..
slik nu extra ijzepillen, hopelijk werkt dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:05

SHALALA schreef:
Waarvoor heb je bloed laten prikken? Kun je voor meerdere dingen doen hè Knipoog .

Pfeiffer sowieso, ook nog iets met m'n nieren.. en verder zou ik het zo even niet weten. De normale gangbare dingen zegmaar, wat de dokter nuttig vond om te testen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:05

Juul schreef:
Dat zeggen ze altijd lotjj92, dat het iets psychisch is.. Dat is precies waarom ik niet meer naar dokters toe ga voor dit soort dingen. Ik ben een tijd depressief geweest (wat nu helemaal over is!) en dat halen ze er steeds weer bij.. Lekker makkelijk. Rolleyes

idd, ik heb dat ook allang achter mij gelaten. maar ook ik blijf moe. ik moet regelmatig nachten van 11 uur bij slapen anders trek ik het niet meer. 8 uur slapen een week lang is voor mij vééél te weinig. dan ben ik aan de einde van de week helemaal gesloopt. veel doe ik ook niet. sporten doe ik nauwelijks. omdat ik dan duizelig wordt en slap. alleen paardrijden.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:11

Ligt eraan hoe lang je het al hebt.. Als je er al langer dan een half jaar last van hebt, kun je je in het ziekenhuis laten testen op het Chronisch Vermoeiheids Syndroom. Misschien kan dit ook al eerder hoor, maar ze mogen pas na een half jaar moe te zijn geweest vaststellen dat je dat hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:12

Foutje, Bokt doet vaag. Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-08 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:12

Elke87 schreef:
Ligt eraan hoe lang je het al hebt.. Als je er al langer dan een half jaar last van hebt, kun je je in het ziekenhuis laten testen op het Chronisch Vermoeiheids Syndroom. Misschien kan dit ook al eerder hoor, maar ze mogen pas na een half jaar moe te zijn geweest vaststellen dat je dat hebt.

als ik dat zou hebben, zou ik eht eigenlijk niet eens willen weten. want met zo'n syndroom is het een kwestie van ermee leren leven?

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:14

Ik heb dat de laatste tijd ook weer zo erg..
Ik werk 36 uur per week, ga rond 10 uur slapen, tot 7 uur = minimaal 8 uur slaap
En ik heb dan 2 middagen vrij per week, maar dan val ik gewoon in slaap..
En dan in het weekend ga ik rond 12 uur naar bed, en dan kan ik gerust slapen tot half 11..

Donderdag was ik zo moe, was om 7 uur gaan slapen, tot de volgende dag 7 uur..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:15

lotjj92 schreef:
Elke87 schreef:

als ik dat zou hebben, zou ik eht eigenlijk niet eens willen weten. want met zo'n syndroom is het een kwestie van ermee leren leven?

Klopt. Gewoon mee leren leven..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:15

ik leer er wel heel erg mee leven, heb het al zo lang. ik pas me altijd aan. ik ga nooit veel uit. na een lange dag. slaap ik extra lang. ik spijbel zelfs de eerste uren om ff bij te kunnen tanken. ik doe zo min mogelijk. bedenk hoe ik niet hoef te fietsen naar school etc.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:17

Juul schreef:
lotjj92 schreef:

Klopt. Gewoon mee leren leven..

tis alleen een makkelijk excuus, als jij iemand verteld ik ben moe. zeggen ze slaap maar een nachtje bij. eeuwig onbegrip. als je zegt ik heb chronisch vermoeidheids syndroom hebben ze direct meer begrip voor je!

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:19

Ze weten helaas nog steeds niet precies wat het is.. Het is zo, als je langer dan een half jaar moe bent en ze verder niets medisch kunnen vinden dan heb je CVS. Ze zijn nu in de medische wereld al wel steeds meer aan het ontdekken maar is nog allemaal onzeker.
Ze zeggen ook dat het zomaar over kan gaan, maar komt voor zover ik weet inderdaad niet veel voor.
Ik heb zelf niet echt het vertrouwen in de medische wereld, omdat ze met therapien komen die maar bij een zeer kleine groep werken. Maar er zijn wel alternatieven, waar ik zelf veel baat bij heb.
Bij is het wel zo dat ik ieder jaar merkbaar vooruit ga, dus ik heb nog steeds de hoop dat het bij mij over gaat. Of in ieder geval zoveel minder wordt dat ik weinig tot geen beperkingen meer heb.