Maandelijkse feest voor mij een groot drama!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mleen

Maandelijkse feest voor mij een groot drama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 15:49

Hey!

Niet dat het nog mijn maandelijks feest is.. Maar nu al mijn 28 week durende feest. Het gaat maar niet meer over. Ben al binnenste buiten gekeerd in het Universitair Medisch Centrum Groningen, hier is niks te vinden, eerst een standaard onderzoek gehad, daarna uitgebreid onderzoek, uit beide onderzoeken komt dat ik kern gezond ben.
Maar ik blijf maar ongesteld. Pil zus pil zo, 2 maand proberen iedere keer en het helpt steeds maar niet! Het blijft aan houden..
Vorig jaar (2006) heb ik het ook gehad, toen ben ik al met al 19 week ongesteld geweest, toen is het met een pil opgelost waar ik later niet meer op reageerde (na die een jaar geslikt te hebben).. Daarom moest ik over op een andere pil en toen gebeurde het weer. Heb dus de pil waarmee het toen stopte alweer gehad maar ook dit helpt nu niet meer.

Heb al van alles gehad, zware pillen lichte pillen, pillen met oestrogeen, pillen met progesteron en NIKS helpt. Werkelijk niks. Nou is er ook een kleine catagorie mensen waarbij dit een blijvend verschijnsel is (dus dat ik vanaf nu tot mijn overgang ongesteld zou blijven).

Ik ben zelf heel erg tegen een spiraal, die willen de gynacologen wel steeds proberen, maar dan gaat het hun om het Mirena spiraalte, omdat die hormoon afgeeft, die hormonen heb ik ook al in tablet vorm gehad, dit hielp niet, en een gewoon spiraaltje zou ook niet helpen zegt het ziekenhuis, dus dan heeft het ook geen zin dat ik een spiraaltje krijg.

Op het moment (maandag had het ziekenhuis weer gebeld) ben ik helemaal gestopt met de pil, en alle andere troep. Ik was donderdag sowieso al gestopt voor de stop week. Dus eigenlijk zou ik vandaag weer met de pil moeten beginnen. Maar dit gaat dus niet door. Helemaal medicijn vrij even en dan dus weer twee maand wachten...

Kent iemand dit probleem? Het ook ooit meegemaakt en hoe is het bij jullie over gegaan?

Liefs

Cassidy

Re: Maandelijkse feest voor mij een groot drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:53

Ken het probleem niet, maar ik begrijp dat het je voornamelijk gaat om de anticonceptie. Daar zijn andere oplossingen voor te vinden. Zo kun je implantaten onderhuids laten zetten, en heb je al eens aan een nuvaring gedacht? Is een prikpil een optie?

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 15:56

Het gaat niet om anticonceptie het gaat erom dat ik al 28 week ongesteld ben, aan een gesloten. Implantaten, prikpil, mirena spiraaltje, implanon komen allemaal overeen wat betreft hormonen, en deze heb ik al in tablet voor gehad dus dat valt allemaal al af voor mij. En een nuvaring vind ik niet geschikt voor mijzelf... En ook deze hormoon werkt niet op mij...

Mijn vraag is dus gewoon wie het kent en hoe het bij haar opgelost is... (het zolang na elkaar ongesteld zijn)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:17

Dus ben je ook zonder pil aan een stuk door ongesteld?

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 16:19

Ik ben sinds donderdag net gestopt met de pil, maar ik ben al 28 week ongesteld. Of ik nou de pil gebruik of niet. Ik moet nu dus eerst weer 2 maand afwachten of dit werkt (zonder pil)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:20

jemig... dat is al meer dan een half jaar achter elkaar...
dat heb ik nog nóóit gehoord!

zullen ook niet veel mensen zijn die hierover kunnen meepraten..
heeft dit dan ook invloed op je vruchtbaarheid?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:22

Jeetje, heftig zeg. Ik had voordat ik aan de pil was ook 10 dagen wel en dan een paar dagen niet en dan 10 dagen weer. Maar bij mij was het met de pil gelijk over...

Maar als hormonen niet werken, is het dan wel echt ongesteldheid, of is het iets anders. Want ongesteldheid zou toch met hormonen regelbaar moeten zijn.

Wellicht is er een medicijn dat zorgt dat je hersenen die ongesteldheidshormonen juist niet meer aanmaken..

Sterkte ermee...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:26

Is er gekeken of je echt in orde bent en dat er niet een vleesboom zit of zo?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:27

Cassidy schreef:
Is er gekeken of je echt in orde bent en dat er niet een vleesboom zit of zo?

wat moet ik me daarbij voorstellen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:29

Poliep, vergroeiing in je baarmoeder.

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 16:49

@ Liezel1:
Ik ben zelf nog niet zo bezig met mijn vruchtbaarheid. Maar inderdaad dit is wel iets wat ik mij zelf ook begin af te vragen.

@ Sim0ne:
Ik heb al heel veel verschillende soorten medicijnen gehad die allemaal andere werkingen en invloeden horen te hebben. Maar mijn lichaam reageert gewoon helemaal nergens op.

@ Cassidy:
Ja dat is een standaart onderzoek, dan word je slijmvlies in je baarmoeder bekeken, poliepen of vleesbomen. En daar is al een kijk operatie in 2006 voor geweest (De keer dat ik 19 week ongesteld was). Toen is er niks uit gekomen en dit keer in het ziekenhuis in Groningen is daar ook weer naar gekeken en ook nu is er niks mis met mijn baarmoeder, geen vleesbomen of poliepen.

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 16:06

Is er verder helemaal niemand op bokt die dit gehad heeft, of iemand in zijn omgeving die dit gehad heeft?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:39

ken iemand die het ook heeft, alleen geen 28 weken, wel vaak 4 of 5 weken achterelkaar, mag ik vragen of je misschien erg zwaar of juist erg slank bent? (zij is vrij zwaar en gaat rauwkost en water eten en drinken in de eerste week dat ze weer met de pil begint, ze valt in die week vaak 2 kilo af maar is dan ook niet meer ongesteld)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:03

Ik ben 3 kwart jaar ongesteld geweest achter elkaar. Ik heb ook van alles geprobeert maar niks hielp, toen kwam de dokter bij een stopkuur dan word je 6 weken niet meer ongesteld en dan moest ik weer met de pil beginnen. De eerste keer hielp het maar toen werd ik weer ongesteld 1 maand lang . Toen heb ik weer die stop kuur gehad en die hielp niet meer. Het ging na 1 jaar eindelijk weer goed met de pil, maar nu ben ik alweer 1 maand ongesteld zonder dat het stopt.
Nu ga ik maandag voor het eerst naar acupuntuur ( weet niet hoe je dat schrijft ), dan krijg je naaltjes in je huid en dan zou het weer moeten stoppen. Dus misschien is dat ook iets voor jou?

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 15:46

@ mystery1980:
Ik ben 1.67 en 80 kilo. Ik ben sinds begin januari wel op dieet... Maar dit heeft verder ook geen invloed op mijn ongesteld zijn gehad... En heb ook al een periode alleen maar water gedronken, maar het lijkt alsof mijn lichaam echt doof is voor invloeden zoals medicijnen, eten enzo...

@ LizzyLover:
Wat houd zo een stopkuur in dan? Zijn dat ook medicijnen of gewoon stoppen met de pil? Ik heb zelf ook al zitten denken aan accupuntuur... Ga daar eens meer informatie over verzamelen...
Ik heb ook al de tip gehad om naar een homeopaat te gaan, hier in de buurt is een die gaat dan naar je iris van je oog kijken, en zo ontdekt hij dus wat er "mis" in je lichaam is en wat er aan gedaan kan worden...

Bedankt voor jullie reacties!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:17

De stopkuur is een pil dat je volgens mij 1 week moet slikken en dan moet je 6 weken niet meer ongesteld worden.

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 23:42

Oke bedankt, zal het eens overleggen met mijn arts

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:46

Een spiraal is zowieso geen optie als je nog geen kind hebt gehad.
En wat betreft het maandelijkse feest, volgens mij is het voor niemand een feest, ik heb er iig een gruwelijke hekel aan als ik ongesteld ben. Maar kan me voorstellen dat het in jouw geval wel heel erg is, is er iets bekend over hoe het komt of is het allemaal een raadsel?

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 12:41

Dat is het grote probleem, er is helemaal niks met me aan de hand, ik ben al helemaal binnenste buiten gekeerd, en er is echt helemaal niks mis met mij. Ik ben gewoon helemaal gezond..

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:52

Jeetje, wat lijkt me dat lastig, zo lang ongesteld! Krijg je geen last van bloedarmoede?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:29

nou dat is dus wat ik mij ook afvraag als ik 5 dagen ongesteld ben (en dan ben ik het sinds ik de pil slik niet meer zo erg) dan wordt ik al draaierig en duizelig ..

T lijkt me echt heel vervelend zolang ongesteld te moeten zijn

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:33

ik ken het ook heel goed

maar bij mij zijn ze er achter dat ik een vleesboom heb
kreeg pillen (primolut) en nu gaat het weer een stuk beter

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:25

Ik herken je verhaal wel iets. Ben het afgelopen jaar enorm aan het rotzooien geweest met hormonen.
Ik ben 1,5 jr geleden gestopt met de prikpil en overgegaan op nuvaring. Daar ben ik een half jaar later mee gestopt, omdat het een auto immuun ziekte uitlokte. Toen een periode 8 dagen heftig ongesteld, vier dagen niet, acht dagen wel en ga zo door. Gestart met Yasmin, maar werd weer doodziek, dus weer gestopt. Toen een poosje progesteron geslikt en was ik 6 maanden aaneengesloten ongesteld. Ik ben nu met alles gestopt en heb al een paar maanden acupunctuur. Dit helpt mij goed. Er is nu weer een cyclus en ben rond de 6 dagen ongesteld en veel minder heftig dan vroeger, voor het gerotzooi met de pil. Ik kan het je dus zeker aanraden.

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 19:30

VeerenAshley schreef:
Jeetje, wat lijkt me dat lastig, zo lang ongesteld! Krijg je geen last van bloedarmoede?

Het valt tot nu toe heel erg mee... Maar je word er zelf op een bepaald moment gewoon kwaad van, je kan er niks mee steeds maar afwachten enzo...

Ik was zo eens een beetje op acupunctuur aan het zoeken, maar waar worden die naalden geplaatst dan? Hier staat in de buurt van de of bij de plaats van de ziektehaard, waar anderen punten kiezen op basis van de symptomen. In de traditionele acupunctuur wordt meestal een combinatie van punten gebruikt

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:40

In het begin worden je klachten opgenomen. Daarna wordt je pols gevoeld en je tong bekeken. Dan kijkt de acupuncturist welke van de 5 organen (hart,longen,lever,nieren en milt) in onbalans is. Bij mij waren het vooral milt, daarna lever en een beetje nieren. De punten die worden geprikt corresponderen met het orgaan en die Meridiaanlijn (volgens mij het dat zo) en de klacht.
Ik krijg naalden in mijn benen, voeten, handen, armen, buik en rug. Soms krijg ook een aantal kleintjes in mijn oor, die een paar dagen blijven zitten.