Alweer gepest,dacht eindelijk het is over,niet dus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winxz_Bas

Alweer gepest,dacht eindelijk het is over,niet dus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 22:00

ik werd vorige jaren heel erg gepest, en heb daar ook de nodige
schade aan gekregen , zoals heel fel reargeren, niemand vertrouwen .
nou ging dat dit jaar , in een andere klas een stuk beter(ben blijven
zitten omdat ik anders niks meer kon,en gek zou worden)
tot op 2 week geleden. ze zeiden domme dingen , zoals
je bent lelijk,dat doet me direct denken aan die vorige jaren.
en daar word ik heel erg verdrietig van, ik ben ook naar mijn mentor
gegaan,maar die kan er niks mee, want die kinderen zeggen dan dat ze
niks hebben gezegd. nog een voorbeeld, met gym:
ik kleed me om, altijd in een hokje, krijg ik altijd gezeik van, doe normaal, kom hier zitten.
maar daar heb ik geen zin in,ik vind mezelf niet de 'mooiste'. en ben bang
dat ze me gaan uitlachen of dom gaan doen. en ze gaan achter mijn rug om over mij praten,en soms over
dreven hard. ik vind het zo moelijk om dat te nergeren, na 6 jaar lang full-time gepest te worden
vind ik het zo kl*te dat het nu weer zo is. vandaag ook, een leraar zo van: waarom heb je een mobieltje?
ik:om vrienden/vriendinnen te bellen of sms-en , hij zo van: maar rosalie jij hebt helemaal geen vrienden
en vriendinnen,maar als je verzinsels bedoeld:S
ik kan hier niet tegen,en dat geef ik duidelijk aan, ook mag ik nog niet naar een andere
school,dat ga ik volgend jaar. en praten..dan val ik dicht, met die pestkoppen valt niet te praten.
dan heb ik het weer gedaan

P_A_R_Love

Re: Alweer gepest,dacht eindelijk het is over,niet dus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:06

een leraar zo van: waarom heb je een mobieltje?
ik:om vrienden/vriendinnen te bellen of sms-en , hij zo van: maar rosalie jij hebt helemaal geen vrienden
en vriendinnen,maar als je verzinsels bedoeld:S
Ik had hem allang zen smoel dicht geslagen

misschein kan je met je ouders praten enzo

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:07

Hoe kom je erbij dat je lelijk bent? Heb net je foto's bekeken en je bent een harstikke knappe meid! Probeer (het is makkelijker gezegd dan gedaan) je niks van de rest aan te trekken.

Die leraar van je is gewoon een eikel, snap ook niet dat iemand zulke opmerkingen maakt ook al zijn ze grappig bedoeld.

Heel veel succes de komende tijd, maar blijf onthouden dat je écht niet lelijk bent!

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:08

romatjuh schreef:
Hoe kom je erbij dat je lelijk bent? Heb net je foto's bekeken en je bent een harstikke knappe meid! Probeer (het is makkelijker gezegd dan gedaan) je niks van de rest aan te trekken.

Die leraar van je is gewoon een eikel, snap ook niet dat iemand zulke opmerkingen maakt ook al zijn ze grappig bedoeld.

Heel veel succes de komende tijd, maar blijf onthouden dat je écht niet lelijk bent!

Inderdaad ik wou precies het zelfde zeggen

ik denk ook dat die kinderen eerst naar zich zelf moeten kijken

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:11

Ik werd vroeger ook gepest en ook niet zo'n klein beetje meestal omdat ik van paarden hield en dat vonden andere mensen raar.

Ik heb het tegen mijn ouders gezegt en die zijn kwaad naar mijn leraar gestapt ( toen zat ik nog op de basisschool).

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:12

Dat een leraar zoiets zegt is niet normaal hoor! Leraren zijn er om je te stimuleren, niet om je af te zeiken. Ik zou hier zeker werk van maken. Sowieso moet je iets aan dat gepest laten doen, dit kan zo niet.

Blijkbaar ben je erg onzeker (wat zeker niet vreemd is als je al zo lang getreiterd wordt!) maar daar ligt juist het probleem. Je moet denken ''halló ik heb evenveel recht om hier rond te lopen als ieder ander en als iemand dat niet aanstaat is dat zijn eigen probleem, niet dat van mij!''.

Laat je niet gek maken hoor: Je wordt voor het leven getekend door die etterbakken, dat laat je je toch niet gebeuren?!

Ik denk dat het een hele goede zou zijn om hulp te zoeken waardoor je sterker in je schoenen komt te staan: psychologen zijn hier erg goed mee, misschien is dat een idee? Lachen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:12

Waarom zegt een leraar zoiets? Dat vind ik zo niet kloppen!! Ik zou ermee naar de directeur stappen en het even haarfijn vertellen hoe die leraar jouw vertrouwen om zeep helpt. Ik ben vroeger ook altijd gepest en getreiterd, maar ik ben er nu sterker van geworden. Leraar heeft ook een keer tegen me gezegd, omdat ik iets dikker ben dan de meeste mensen dat ik maar een abortuspil in moest nemen. Heb hem vervolgens gezegd dat hij maar een euthanasiepil moest nemen(nette vorm voor val dood). Als je wilt, me pb staat open! Sterkte meis

lovelymoon0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:14

Jeetje net als wel meer zeggen..
Jij bent een leuke meid om te zien! ik snap niet waarom je gepest word.
Ik heb der een verschrikkelijke hekel aan alleen omdat mensen denken beter te zijn maar
gaan pesten ofzo.
Mjha sterkte meid..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:16

hey je bent echt niet lelijk hoor...
en ken het gevoel hoor gepest worden ben jaren op school getreiterd in elkaar getrapt etc...

leraren doen hier soms niks aan ... maar praat met je ouders erover en desnoods met het schoolhoofd..

naja als je wilt praten mijn pb box staat altijd open

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:19

Ik ken je probleem , ik ben zo'n 14 gepest geweest , héél mijn schoolcarriere dus .

Ik zit nu weer in het 5de en gaat stukken beter .

Pesten is moeilijk te begrijpen maar probeer eens te staan in hun schoenen.
Zij pesten jou omdat zij probelemen hebben die ze proberen te plakken op een ander . vb: iemand zegt dat je lelijk haar hebt = zij heeft zelf ( denkt ze ) lelijk haar en voelt zich zelf erg onconfortabel erbij , om het dan niet op te laten vallen zegt ze dit over jou.
Pesten moet je gewoonn negeren . Zij zeggen iets, gewoon doen alsof het niet gezegt is . Laat ze lucht zijn. hou je bezig met iemand anders ondertussen en laat hen gewoon doen .
In realiteit zijn zij gewoon het meest ongelukkig en spiegelen het af op iemand anders.
desnoods pak je ze gewoon terug met deze theorie. Zeggen ze weer iets lelijk , gewoon vergelijken met zichzelf .

Ze geraken het wel beu
Maar JIJ zal uit al dit het sterkste uitkomen. Al die populaire grieten van school nu gaan het minst goede later hun leven uitkomen , met hun oppervlakkige meningen ... volwassenen apprecieren dit minder en zo worden zij verstoten.
Dit spreek ik weer uit ervaring
Jij gaat er veel beter uitkomen , even doorbijten of van school veranderen dat zijn je keuzes ...

Jij bent de sterkste ...!!!!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:20

ik weet hoe je je voelt, ik ben op de basisschool jaren gepest. Wat nooit overgegaan is eigenlijk...zelfs niet nadat ik een jaar ben blijven zitten (is het erger van geworden) Gelukkig is het vanaf dat ik op de middelbare zat overgegaan. Maar vertrouw mensen nog steeds niet goed.

Tjaa.. en wat zou je er eigenlijk aan kunnen doen? Nu moet ik wel zeggen dat ik ook denk/vind dat het óok aan de gepeste zelf licht..Maar daarmee praat ik het gedrag van diegene die pesten écht niet goed hoor! ze zouden zich eens diep moeten schamen zeg! maar ik denk dat het bij mij ook lag aan het feit dat ik altijd al heel fel ben geweest en ik altijd al heel erg van me afbeet. tja.. dan gaan mensen ook niet vriendelijk terugdoen. Ook een meisje dat bij mij op school zat werd ook gepest.. maar gewoon hoe ze zich gedraagt etc. dat licht gewoon een beetje ook aan haar (ook al is het gedrag van diegene die pesten écht niet goed!) misschien kun je daar wat mee, om eens naar jezelf te kijken?

Om bij dat 'gym stuk' maar eens te beginnen.. gewoon even op je tanden bijten.. en niet bang zijn... misschien word je daar op het begin ook nog raar op aan gekeken.. maar veel zal dat dan ook niet meer uitmaken.. veel succes in ieder geval! oh trouwens.. ik vind je ook niet lelijk... heb ook even wat foto's bekeken (uit die links in je profiel) jij hebt niks te klagen met je uiterlijk Haha!

ik vind die leraar trouwens van je nog de grootste kwal! daar zou ik ook een klacht over indienen, want een leraar kán dat gewoon niet maken! Stoom uit je oren

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:21

Hey, ik wil eerst even zeggen dat ik het echt erg vind dat je gepest word. Iedereen heeft recht om te zijn wie hij is, en eruit te zien zoals hij dat wil. Ach gut

Misschien een idee om te proberen iets van het gepest op te nemen met je mobiel, omdat je zelf aangeeft dat de daders er al vanaf komen met ontkennen alleen..?
En dat van die leraar.. Nagelbijten / Gniffelen Wat een... Boos!
Ik zou naar de directeur stappen of naar een vertrouwenspersoon als ik jou was Ja
En laat je niet op je kop zitten he Ach gut

edit; Hoe ging die spreuk ook alweer, van: Zie de mensen om je heen als schuurpapier, ze schuren en schaven je tot je helemaal glad bent, en uiteindelijk zijn zij een afgelebberd stukje papier en jij glad Haha!
Ofzo? ROFL
Laatst bijgewerkt door Monchou op 19-02-08 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:21

Mijn broer is ook jaren lang gepest.
Hij is toen naar bureau jeugtzorg gegaan, en heeft hulp gekregen om er mee omtegaan.
Ze hadden ook als Atvies scouting gegeven. Daar zitten (Bij ons dan) Mensen die alleenmaal anders zijn. Sinds hij daar zit wert hij gewoon niet meer gepest.
Ook met enorme goede hulp van bureau jeugtzorg! Lachen
En, laat je je ene oor ingaan en aan de andere kant er weer uit! Denk gewoon dat die mensen jaloers op jou zijn! Jij kan er boven staan. Lachen

Enne dat van die Docent! moet je gewoon werk van maken, dat mag een docent totaal niet zeggen.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:22

ik vind je dus absoluut niet lelijk Knipoog

maar mensen doen dat pesten juist omdat je je onzeker voelt.. doordat je je bijvoorbeeld bij gym in een apart hokje omkleed etc.
daarbij pesten ze ook om zelf beter gevonden te worden

probeer ze te laten zien dat je wel zelfvertrouwen hebt, hoe moeilijk dat ook is.. (makkelijker gezegt dan gedaan) maar probeer jezelf wat zekerder over te laten komen,
laat de mensen maar lekker l*llen
jij bent een knappe meid en je hebt niks om je onzeker over te voelen Lachen

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 22:22

mijn ouders: wij hebben 5pleegkinderen ende aandacht ontbreekt een beetje thuis, ook zij zijn zat van e vele ritjes naar school, ik ben bang dat als ik het zeg,dat ze zeggen dat ik me aanstel,omdat zij er geen zin in hebben

Zammie

Als het goed is dan is er een vertrouwenspersoon bij jou op school. Ga uitzoeken wie dat is en bespreek datgene wat je is overkomen. Overleg ook wat je kunt doen i.v.m de leraar. Dit mag een leraar absoluut niet zeggen en kan daarvoor op het matje geroepen worden. Schrijf van tevoren een aantal dingen op wat je allemaal is overkomen en bepraat dit ook met je ouders. Jij wordt niet gepest omdat je er niet goed uit zou zien, maar een klas heeft vaak 1 persoon die veel gepest wordt. Jij bent een leuke meid. (heb ff in je profiel gespiekt) en dat moet je echt in je achterhoofd houden. Het ligt dus niet aan jou... Probeer dus iemand te vinden (vertrouwenspersoon of iemand anders) die jou kan helpen, ook met hoe je het beste kunt reageren als je gepest wordt. Meid je kunt het!!! Jij hebt net zoveel recht om op deze aardbol rond te lopen als ieder ander. Vergeet dat nooit....

daNiielle_

Wow, knap dat je je zo rustig houd. Nagelbijten / Gniffelen
Ik had ze allang een klap/grote mond gegeven.

Maarja, misschien is naar een andere school gaan een optie?
Wij zitten met net zo'n 'geval' als jij in de klas. Helemaal niet gemeen bedoelt!!
Zij heeft veel problemen thuis,kleed zich raar etc. Dus wij kunnen er gewoonweg niet mee omgaan, en zetten dat om in pesten.
Het slechtste in iemand zoeken blijft toch het makkelijkste he..

Jij bent veel sterker in je eentje, want jij laat het er niet bij zitten en gaat naar je mentor. De anderen zijn laf en zeggen dat ze niks deden, dát is pas zielig.
Ik ken je niet, dus ik weet niet of je makkelijk 'van je af praat'. Ik heb er totaal geen moeite mee om iemand helemaal verrot te schelden, Niet dat ik dat ook maar ooit zal doen. Maar ik ken ook mensen die liever in een hoekje gaan zitten.

Zelfverdediginscursus? Andere school?
Het roddelen houd je altijd wel, helaas.

Sterkte. Ach gut

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:25

daNiielle_ schreef:
Zij heeft veel problemen thuis,kleed zich raar etc. Dus wij kunnen er gewoonweg niet mee omgaan, en zetten dat om in pesten.

Deze reactie snap ik helemaal niet
Waarom kunnen jullie er niet mee om gaan? Waarom betekent het gelijk dat jullie iemand moeten pesten? Omdat diegene problemen thuis heeft en zich raar kleedt moet diegene dan maar gepest worden?
Ik snap dat soort dingen niet Daar kun je mensen heel veel pijn mee doen.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 22:26

maar ik kleed me absoluut niet raar,en ben juist heel verlegen,alleen tegen mijn 'vriendinnen' kan ik soms heel fel uitvallen. ja wij hebben een vertrouwenspersoon,maar dan aat ze vast vragen waarom ik niet eerder naar hara toe ben gegaan enzo, ik ben bang voor de gsprekken, ik vindhet namelijk heel moeilijk om erover te praten,
Danniele:dat bedoel ik, dat vind ik echt zo'n opmerking van...... zo moet het niet,iedereen is zichzelf hoor,
dar kan je niks aan veranderen.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:27

P_A_R_Love schreef:
Ik had hem allang zen smoel dicht geslagen

Dan had je pas een probleem gehad Sigaar

Ik ben ook een tijd gepest, als er nu iemand is die word geplaagd heb ik altijd de neiging om mee te doen, waarom? dat weet ik van mezelf !
Omdat als IK iemand naar beneden haal, IK mezelf hoger als die persoon voel. Koe En ja ik weet ook nog dat zoiets niet hoort, probeer hier ook op te letten maar omdat ik zelf een tijd gepest ben vind ik het moeilijk om niet mee te doen met het gevolg dat ze MIJ weer gaan pesten.

Op het moment is het wel een eind over, kan mezelf redelijk inhouden maar ik zeg alles recht in iemands gezicht, ook negatieve dingen en dat is soms erg rot.

Mensen die JOU dus pesten zijn eigenlijk dus erg onzeker over zichzelf, willen erbij horen omdat ze bang zijn dat anders zijzelf gepest kunnen gaan worden. JIJ bent gewoon een persoon die niet achter iedereens hol aan loopt en meeloopt dus ben JIJ interresant om te pesten, laat ze maar Ach gut

Bij mij was het vooral in de brugklas, ik heb toen aan het einde van het jaar gevraagd of ik overgeplaatst mocht worden (aan de mentor) die zei: Ga je dan in een andere klas de sfeer verzieken, ik plaats je niet over want je klasgenoten spreken niet veel positief over je!
Toen heeft mijn moeder dus even gebeld omdat ik helemaal triestig thuis gekomen was (zoals heel vaak) en ben ik alsnog overgeplaatst en heb het nu prima naar mijn zin.
Die lerares kan ik ook wel voor haar smoel slaan maar dan heb je zeker wel een probleem, HOI terug komt er aan mijn kant zeker niet meer vanaf.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:27

Nou daNiielle_ ben jij dan niet de aangewezen persoon om wat aan dat getreiter in je klas te doen, of ben je bang dat jij dan buiten het groepje valt.... Help zo'n persoon i.pv. toe te staan kijken. dat gebeurt al veel te veel in deze wereld...

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:29

Cayenne schreef:
daNiielle_ schreef:

Deze reactie snap ik helemaal niet
Waarom kunnen jullie er niet mee om gaan? Waarom betekent het gelijk dat jullie iemand moeten pesten? Omdat diegene problemen thuis heeft en zich raar kleedt moet diegene dan maar gepest worden?
Ik snap dat soort dingen niet Daar kun je mensen heel veel pijn mee doen.

Dan staat het hier even verkeerd: Ik heb helemaal niet gezegd dat ik haar pest.
Ik kan gewoon niet met haar omgaan, dat heeft iedereen wel eens. Dus ik laat haar met rust.
Ik zeg ook zelf: Wij hebben een gigantische rotklas. Daar zitten wat vervelende pesters in.
Verder heb ik niets te doen met dat meisje hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:31

Die vertrouwenspersoon verwacht ook niet anders dan dat jij jezelf omschrijft, juist daarom heb je advies en hulp nodig, mensen die wel goed in elkaar zitten, hebben die vertrouwenspersoon niet nodig. Gewoon gaan en als ze goed is, zal ze je kunnen helpen.

Meestal is het zo dat gepeste kinderen het op elke school weer opnieuw krijgen, waarom? Omdat ze het zelf aantrekken door hun gedrag, omdat ze er al van uit gaan dat het weer gaat beginnen en kennelijk door hun gedrag door eerdere ervaringen een groep tegen zich krijgen. Dit is een vicieuze cirkel die je moet doorbreken en dat kan je alleen als je hulp van buitenaf krijgt die jouw gaat laten zien hoe je over komt en hoe je op dingen reageert, kan je dat veranderen, dan ben je voorgoed van je probleem af. Dus gewoon gaan en met je ouders praten hierover. Ga desnoods naar je huisarts en vraag hem adressen voor eventuele trainingen, of je schooldecaan. Er is ondertussen genoeg bekend over pesters op school en hoe daar tegen op te treden, een cursus hiertegen zal je goed doen.

daNiielle_

Zammie schreef:
Nou daNiielle_ ben jij dan niet de aangewezen persoon om wat aan dat getreiter in je klas te doen, of ben je bang dat jij dan buiten het groepje valt.... Help zo'n persoon i.pv. toe te staan kijken. dat gebeurt al veel te veel in deze wereld...

Ik voeg me niet bij 'een groepje'. Voor mijn vriendinnen kom ik echt wel op, maar er zit véél meer achter dit verhaal.
En ik wil dit topic niet verzieken met mijn verhaal, dus liet ik dat allemaal achterwege.

Zammie

Winxz_Bas schreef:
maar ik kleed me absoluut niet raar,en ben juist heel verlegen,alleen tegen mijn 'vriendinnen' kan ik soms heel fel uitvallen. ja wij hebben een vertrouwenspersoon,maar dan aat ze vast vragen waarom ik niet eerder naar hara toe ben gegaan enzo, ik ben bang voor de gsprekken, ik vindhet namelijk heel moeilijk om erover te praten,
Danniele:dat bedoel ik, dat vind ik echt zo'n opmerking van...... zo moet het niet,iedereen is zichzelf hoor,
dar kan je niks aan veranderen.

Begrijp dat het moeilijk is om naar de vertrouwenspersoon te stappen. Vandaar ook mijn advies om de dingen op te schrijven, dan ben je al voorbereid en kun je je gedachten erover laten gaan. Deze persoon zal echt niet afkeurend reageren omdat je niet eerder bent gekomen en je kunt meteen in het begin van het gesprek al zeggen dat je moeite en dat je ook bang bent om dit te bespreken. Als het goed is heeft deze persoon er een degelijke opleiding voor gehad en kan die daar wel "doorprikken". En je ouders: als zij pleegkinderen hebben dan weten zij ook wel wat er allemaal op het pad van een kind kan komen. Praten dus!!