Nog een lotgenoot. Ik heb een autoimmuunziekte waarbij m'n bloed stolt en moet dus levenslang aan de bloedverdunners.
Lennox schreef:Het is me echt ten zeerste afgeraden door de internist om het wel te doen.
Hier dus ook, dus ik rijd inmiddels al 2 jaar geen paard meer. Ik weet echter niet of ik dat m'n hele leven ga volhouden
Ik heb het nu toevallig druk met afstuderen enzo, dus nu maakt het niet zoveel uit, maar ik baal er wel goed van.
Ook dingen als snowboarden mag ik dus niet meer... baal ik ook goed van.
PollyB schreef:En een korstje zal niet stollen bij een wond
Dit is niet het probleem. Een bloeding stopt uiteindelijk wel, als je er maar langenoeg druk op zet. INWENDIGE bloedingen zijn het probleem! Als jij hard van je paard valt is het risico op een inwendige bloeding veel groter met bloedverdunners. En dat is niet zo 1-2-3 te stelpen 
ikenindi schreef:en evt zo`n s.o.s. ding om je arm doen. of waar dan ook. er was laatst een topic over op bokt van iemand die die dingen verkocht...
Bij de ANWB of bij http://www.trombosestichting.nl kun je die kopen.
Klara16 schreef:PS, het zijn voor mij trouwens spuitjes in mn buik. Die acenocoumarol wil ik liever niet nemen omdat het zo'n gedoe is met dat bloed pirkken elke week.
Bloedprikken is niet elke week hoor! Alleen in het begin, maar al heel snel (na 3 keer) hoefde ik nog maar ééns in de 4 weken te komen. Die spuitjes in m'n buik vond ik juist drama, werd helemaal hard en blauw enzo.
Máár ik kan me voorstellen dat het voor 3 maanden wel vol te houden is.
Klara16 schreef:Nu moet ik 3 maanden lang bloedverdunners nemen, en als het nog een keer gebeurt moet ik levenslang!

Ik kan je geruststellen, als je netjes met je lijf omgaat gebeurd het écht niet zo snel nog een keer. Ténzij je een bloedafwijking hebt, maar aangezien het door 'rust' is gekomen denk ik dat niet.
Let in ieder geval op met lange reizen (vliegreis, busreis) dat je vaak je benen beweegt en je kuiten aanspant. Niet te lang stilzitten, niet met je benen over elkaar, draag netjes je steunkous (heb je die?)
STOP MET DE PIL! Bij mij is dát de druppel geweest die de emmer deed overlopen (of in dit geval, deed verstoppen). Als je toch anticonceptie wil, neem een mirenaspiraal of condooms.
Zwangerschap is een hele grote tromboseveroorzaker, dus overleg goed met je internist mocht dit het geval zijn! Waarschijnlijk zul je tijdens zwangerschap opnieuw bloedverdunners moeten spuiten uit voorzorg.
Nouja, ik rijd dus geen paard meer, omdat ik het risico niet waard vind. Al vind ik het wel héél moeilijk. Mijn ouders en vriend vinden dat ik écht niet meer moet paardrijden, dus ik doe het ook deels voor hun. Vooral mijn vriend is erg bang geworden om mij kwijt te raken en is heel zuinig op mij
Wél lief.
Als ik jou advies zou geven: Maak je geen zorgen, ga na die 3 maanden gewoon weer lekker paardrijden. Maak je geen zorgen over een nieuwe trombose, maar houd wel rekening met die tips die ik je hierboven heb gegeven.