Wie heeft er wel eens xtc gebruikt en jullie ervaring hierme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bolletje

Wie heeft er wel eens xtc gebruikt en jullie ervaring hierme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 14:59

Ik ben er altijd op tegen geweest. Hoef die troep niet. Heb zoveel mensen er door hun leven zien verzieken.
Afgelopen kerst. Was ik met een groep vrienden waarvan 2 er weleens gebruikt hadden. We wilden eigenlijk wel als experiment het proberen. Wat er dan zo leuk aan was. Rook en drink ook niet. Heb daar ook geen behoefte aan sta al 3 jaar achter de bar en zie wat het met mensen doet.
Om terug te komen op de kerst.
We hadden met zijn 4en het nog nooit gedaan. Die andere 2 wel. We begonnen met een kwart na een uur voelde we niet echt wat. Komt ook omdat we er teveel mee bezig waren. Toen nog een kwart. En toen begon het te werken. Het was geheel tegen mijn verwachting in.
Het was echt het allerlekkerste gevoel wat ik ooit gehad had. Snapte gelijk dat iedereen dit deed om me heen in de discotheek. Maar wilde het bij 1 keer houden. De eerste keer ervaar je maar eenmalig. Dat gevoel krijg je nooit meer terug.
Heel jammer.
Toch wilde ik weten hoe het de tweede keer zou zijn en begon met een kwart en eindigde met een hele. Ik kreeg zoveel water. Was mij verteld dat je anders uitdroogt. Had na een paar uur 10 liter water op. Had echt een waterbuik. Aan het einde van de avond wilde ik naar huis en stond op, omdat ik even gezeten had. En voelde me misselijk. Rende naar buiten. Liters water kwamen mijn keel uit. Schrok er zo van. Dit was de laatste keer dat ik het zou gebruiken einde experiment????

Nee dus.
Keer erna een andere gebruikt. Bleek dat ik daarvoor 1 van de zwaarste pillen heb gehad die er waren. Blouwe mutsibushi. De lichte vielen weer verkeerd. Voelde me misselijk. Vinger in mijn keel. Hup alles eruit.
Ik had er genoeg van.

Ik stop ermee.
Totdat ik kaartjes kreeg voor een leuk feest. En iedereen wel wilden nemen.
Was zo bang dat het fout zou gaan. Nam lichtere. Begon om half elf. Om 5 uur had ik er ander half op. Voelde niks. Ging goed. We wilden nog door.
Toen was ik zo moe en kreeg van iemand een blouw stukje van die mutsibusi. Na uurtje nog een stukje blouwe zat echt in te kakken. Uiteindelijk anderhalf lichte en halve blouw op. Toen sloeg de cocktail in en begon alles tegelijk te werken.
Ik voelde me zo lekker. Begon alleen als een gek te klappertanden. Me handen en benen rilden. Had het niet koud. Nu besef ik dat het levensgevaarlijk was dat ik alles door mekaar nam en dat ik teveel ophad. Het is voor de rest goed gegaan. Heb me lesje geleerd.

Maar heb nog steeds het idee dat ik echt weer een pil wil en waus wil worden, omdat het zon lekker gevoel is.

Iedereen zegt het is een fase je komt er vanzelf wel uit.
Maar is dit nu heel erg dat ik zo denk. Of heeft iedereen het die net begint met pillen?

KristieJarig

Re: Wie heeft er wel eens xtc gebruikt en jullie ervaring hierme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:03

Dat wause gevoel is het gevoel van verslaving, als je verstandig bent gebruik je niet meer, je wordt alleen maar afhankelijker van de troep.
En uit welke fase kom je vanzelf? Het gevoel dat je een nieuwe pil wilt? Uit die fase kom je alleen als je niet meer gebruikt.
Je bent nu al beginnen 'te verslaven', wees ajb verstandig en gebruik helemaal niets meer...

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:06

ik denk dat zodra je er eenmaal aan begint je er niet meer (gemakkelijk) vanaf komt.. ik denk dat je altijd meer wilt en bij jezelf denkt dat je wel kunt stoppen maar je het in werkelijkheid niet kunt....
maar ik heb er verder geen ervaring mee dus weet het niet.. ik zou alleen zeggen: pas op met die troep..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:09

Je klinkt al aardig verslaafd als ik het zo mag zeggen.
Waarom neem je steeds weer? Ben je zo vatbaar wanneer vrienden het aanbieden?
Het is allemaal troep. Stop er aub mee! Al zal dat waarschijnlijk niet zo makkelijk gaan.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-02-08 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:09

De derde zin die je typt.

Denk daar eens over na.

DAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:10

Het is juist het gevoel wat xtc je geeft wat het zo verslavend maakt.
Er zijn altijd mensen die dit gevoel niet willen en kunnen weerstaan, maar als jij stevig in je schoenen staat en er helemaal achter staat dat je hier niet mee door wilt gaan, moet dit geen probleem zijn voor je.
Vooral om dat je nog echt in het begin stadium zit.

Maar dan moet je er wel zelf volledig achter staan. Als je meer vragen hebt aan mij dan via PB.

Groetjes

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:05

Ik heb ook even Xtc geslikt. geweldig gefeest. Super gevoel echt heerlijk en toch heb ik geen behoefte meer. oftewel ik ben niet verslaafd. het was gewoon even wat leuke feestjes. Heb nu al 2 jaar niets meer geslikt. heb er niet de neiging toe en toch was het echt geweldig.

Tip: mocht je weer eens gebruiken ga niet verder als je niets voelt. soms hakt het er pas na 2 uur in en soms gewoon niet. dan heb je pech, maar slik niet door tot je wel wat voelt want dan krijg je die ellende die jij hebt gehad.

Xtc is in principe niet LICHAMELIJK verslavend, er zitten geen verslavende stoffen in die het lichaam uiteindelijk nodig heeft om op te leven. het lekkere gevoel kan mensen wel geestelijk verslaven. Ik geef wel eens voorlichting hierover dus weet wel waar ik het over heb.

Ik raad het niemand aan om xtc te slikken, want bij de verkeerde ben je gewoon de sigaar. Al was het wel lekker feesten... Ik gebruik iig al een hele tijd geen xtc meer. Heb nooit meer dan een halfje op overigens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:07

Volgens mij is het trouwens ook levensgevaarlijk om 10 liter water binnen een paar uur te drinken.

Ik heb zelfs overigens nog nooit gebruikt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-02-08 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:08

Ik gebruik ook wel eens, maar sporadisch. De eerste keer komt idd nooit meer terug, maar als je het heel af en toe doet is het toch erg vergelijkbaar.

Ik vind dat je dom, heel dom bezig bent. Hoe haal je het in je hoofd om direct een hele te nemen waarvan je niet eens weet wat het is? Lekker ook dat je "vrienden" je er niet even op wijzen. Ik kan me daar zo kwaad om maken, als ik weg ben met een groep en dit is aan de orde, houdt iedereen elkaar in de gaten, er wordt ALTIJD gestart met een kwartje en dan zeker een uur/ anderhalf uur wachten. Ik ken de blauwe mitsu's, ik weet dat ik compleet 4/5 uur lang uit mn dak ga (en nog logisch kan nadenken) op een kwart daarna heb je nog de uitwerkingstijd van ongeveer 2 uur... Moet je nagaan....

En na één keer al niet meer zonder kunnen... stoppen, want kennelijk ben je behoorlijk verslavingsgevoelig met alle gevolgen van dien! Heel af en toe kan het niet veel kwaad, maar ook echt in de discotheek... heb je daar elke keer killing tuesday voor over?

Water drinken is idd goed, want het droogt je helemaal uit. Het is gewoon troep, chemische troep dat je naar binnen werkt. Daarom: stoppen of echt heel sporadisch met minimaal tussenpozen van 3 maanden maar liever langer. Het duurt namelijk 3 maanden voor het euforie- stofje weer is aangevuld in je hersenen. Vandaar ook het "dode" gevoel 2 dagen nadat je gebruikt hebt. Vandaar ook dat het geen enkele zin heeft om bijna wekelijks te nemen. Het stofje is er niet, dus je put jezelf alleen maar compleet uit. Ik weet uit mijn directe omgeving helaas hoe mensen worden die zo veel en vaak gebruiken, dat wil je niet hoor!

Doe gewoon, dans, zonder kun je je ook prima vermaken! Bewaar het voor écht speciale dingen/ feesten, max 2maal per jaar en dan ook altijd de grens trekken bij max. 1! Voel je niets, jammer dan. Ik heb ook ervaringen met xtc die pas na 3 uur begon te werken, een vriendje van me lag toen heerlijk schuimbekkend op de grond omdat hij er 3 naar achter had getikt binnen een uur omdat hij niets voelde Rolleyes Meer is niet altijd beter, zeker niet wanneer het op zoiets aankomt!

Ik hoop dat dit je ogen opent, ik zie het iig als iets positiefs dat je dit topic hebt gestart, je erkent daarmee namelijk een probleem en nu kun je dat oplossen!

En besef: als je niet neemt val je heus niet direct buiten de boot! Ik ben heel vaak de nuchtere onder de mensen, geen alcohol en geen drugs... altijd topavonden en de volgende dag(en) geen kater! Heerlijk!

Ohja: als je ooit nog gaat gebruiken, laat dan je zooi even testen zodat je weet wat je hebt. Kun je daar rekening mee houden... En NOOIT van onbekenden aannemen op een feest, je weet maar nooit wat erin zit! Van een speedpil wordt je niet bepaald blij namelijk...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:40

Ik heb een periode xtc gebruikt, en inderdaad in het begin is het fanastisch!
In die tijd was ik een heel verlegen meisje maar met zo'n ding op stond ik te dansen op het podium, je word niet moe, je voelt je vrolijk en blij en je vind iedereen lief.

Maar bij mij duurde het ongeveer een jaar toen (ik gebruikte toen 2 keer in de maand ofzo) ik dat lekkere gevoel eigenlijk helemaal niet meer kreeg, ik voelde me alleen maar moe en kreeg zware benen.
Als je in de spiegel kijkt zie je er niet uit, wallen, grote ogen, wit gezicht, en trekken met je kaken als een gek, je loopt een beetje verwaust rond... dat vond ik echt wel een nadeel...

Maar dat hele lekkere gevoel gaat over, en dan word je het vanzelf zat.
Ik ken een heleboel mensen die xtc hebben gebruikt en eigenlijk niemand is hier in blijven hangen, xtc is ook niet lichamelijk verslavend.
Ik zou zeggen neem gewoon af en toe een pilletje als je er zin in hebt, doe er niet te verkrampt over, dan komt het echt wel goed.
(niet meer dan 3 op een avond, hangt ook een beetje af van de sterkte)

O ja, en die 10 liter water! hahahaha, dat is echt onzin, natuurlijk ga je dan over je nek!
Je zal nog een watervergiftiging oplopen! gewoon een beetje drinken is zat hoor.

En dat je soms moet overgeven daar is niks aan te doen, ik ken een meisje die ging standaard eerst over haar nek als ze een pil nam en daarna was het weer goed.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:46

Ik vind het nogal schokkend dat al dit XTC gebruik plaats heeft gevonden van kerst tot nu, dat zijn amper 8 weken!!!

Verder geen ervaringen met drugs, het kan me niet interesseren om eens te gebruiken.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:51

Ik heb het 1 keer gedaan, en ja, het is dan leuk... op dat moment.
Was ook echt om uit te proberen, want je wilt toch graag weten waarom sommige het gebruiken.

Heb het daarna nooit meer gedaan, ook geen behoefte aan eigenlijk !

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:59

Dat ik iets kreeg met mijn vriendje gebruikte hij al, niet vaak, 1 keer in de zoveel maanden, ik werd nieuwsgierig en ik ben eerst begonnen met Explosion, dat werd onder de toonbank verkocht bij de smartshop, en het gevoel is een beetje hetzelfde, daarna een paar keer pilletjes geslikt, en ik vind het wel een heel tof gevoel, maar ik ben er niet vatbaar voor, en mn vriendje ook niet. We hadden een zooi voor de zomer ingeslagen maar dat ligt boven te verstoffen. Net zoals cocaine, hebben we allebei 2 keer gedaan en 2 keer was het een dikke teleurstelling, van ons hoeft het niet.

Onze hele vriendengroep denkt er net zo over, behalve 1 jongen die we ook niet meer zien, die slikte zo 4/5 pillen weg bij iemand thuis, en lag dan te stuiptrekken op zn stoel, en hij snuift ook teveel. Maar goed, die knul heeft dan ook problemen thuis, ik denk dat dat ook behoorlijk veel invloed heeft. Als je gewoon lekker in je vel zit ben je minder verslavingsgevoelig

Bijna iedereen die met pillen begint heeft even zo'n fase dat je het veel gebruikt, maar dat waait na een paar maanden wel over. Verder begin ik, als ik slik, met een halfje, en een uur later nog een halfje. Een hele ineens doe ik nooit!!!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:01

Overigens zou ik niet zo heel veel waarde hechten aan de kleurtjes en de tekens, want nu doen de lichtgroene het heel goed, waardoor iedere pillenfabrikant zn pilletjes lichtgroen kleurt. Daarom slaan wij ook heel veel in, van bijv. de 30 sturen we er 10 op om te testen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:23

Ik weet niet hoe je kennis van biologie is... maar ik zou zeggen, loop de volgende slideshow eens door over wat XTC doet met je lichaam en je hersenen.

http://www.jellinek.nl/brain/

Misschien schrikt het genoeg af als je PRECIES weet wat het nu eigenlijk met je doet.... kost even wat tijd, maar dan weet je het ook...

deze is nog uitgebreider en duidelijker, maar ook ingewikkelder en in het engels..
http://www.dancesafe.org/slideshow/intro.html
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 14-02-08 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:26

Ik zou er never nooit aan beginnen. Heb echt een hekel aan drugs. Ook nog nooit geprobeerd. Het hoeft van mij echt niet.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:28

Ik heb het ook een tijd gedaan. En wat je zegt komt me heel bekend voor.. Dan valt het verkeerd en denk je nooit meer. Het volgende feest.. Toch maar weer proberen.

Ik denk niet dat xtc echt verslavend is. Je hebt immers steeds meer nodig om hetzelfde gevoel te krijgen.. Enja, dat gevoel van de eerste keer, word gewoon steeds minder..

Op het begin vond ik het echt geweldig, de derde keer ofzo viel het behoorlijk verkeerd bij mij.. (ik wil nooit overgeven, dus ben ergens gaan zitten tot dat gevoel voorbij ging)
Toch weer proberen de volgende keer, viel weer goed..
Maarja, we vonden het zo leuk dat het wel erg veel werd na een tijdje.. Bijna iedere week wilde we wel naar een feestje en anders deed ik het soms nog wel gewoon op stap (wat ik eigenlijk echt onzin vind achteraf)

Ik ben steeds een beetje bang erin gebleven omdat het best snel verkeerd viel bij mij.. En nam dus niet erg veel.. Waardoor ik het gevoel niet echt meer kreeg..

Wat jij nu hebt, dat je op een feestje waar de mensen om je heen het doen ook wilt doen.. Heb ik ook gehad, ik vond het heel moeilijk en ja, ook erg zwak van mezelf.. Maar toch deed ik het weer iedere keer als ik mee was..

Uiteindelijk heb ik er dus maar voor gekozen niet (of iig minder) mee te gaan naar deze feesten. Wat me (mede hierdoor) wel vriendschappen heeft gekost :S..
Sinds ik dus 'ruzie' heb gekregen met de mensen waar ik altijd mee naar deze feesten ging heb ik het niet meer gebruikt.. En ik ben dus ook niet meer naar de hardere feesten geweest..

Achteraf ben ik er wel blij om dat het zo is gelopen, en het kost me nu ook totaal geen moeite om ervan af te blijven.. Knipoog

Maarja, ik denk als je het af en toe op een feestje gebruikt en er echt maat in weet te houden dat het weinig kwaad kan.. Maar ja, om de maat te houden is wel moeilijk.. Het is gewoon een fijn gevoel.. Maar bij te veel gebruik merk je vanzelf dat dat gevoel stukken minder word..

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:31

Cayenne schreef:
Volgens mij is het trouwens ook levensgevaarlijk om 10 liter water binnen een paar uur te drinken.

Ik heb zelfs overigens nog nooit gebruikt.

Van alleen 10 liter water drinken in een paar uur kan je dood gaan, en dan hoef je er niet eens alcohol of drugs bij te gebruiken, dit is echt levensgevaarlijk...

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:35

paar keer gebruikt; brol...
x moet ik echt niet meer hebben, de helft van de tijd weet je zelfs niet eens wat je net genomen hebt, tis een mengelmoesje van verschillende dingen. speed om je wakker te houden, mdma voor het happy gevoel en vaak zelfs een beetje lsd waardoor alle kleurtjes wat feller worden enz...maar wat er dus net in zit en in welke hoeveelheden weet je nooit...
kortom: typische feestbrol die ik best kan missen omdat 1.ik ga slapen als ik moe ben en dus geen behoefte heb aan pillen om langer te kunnen feesten, 2. ik mij ook kan amuseren op een feest zonder dat ik daarvoor wat geslikt moet hebben en 3. LSD al helemaal niet in het kader van uitgaan en feestjes past voor mij

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:38

In de meeste XTC pillen in Nederland zit toch echt alleen maar MDMA (de werkzame stof) hoor Knipoog MDMA zelf is zowel opwekkend als dat het je lichte hallucinaties kan geven. De samenstelling kan verschillen maar het is maar 10% van alle pillen (die getest zijn) die iets anders in zich hebben dan MDMA.

In ieder geval, het klinkt niet goed. Ik zou ook proberen om het gewoon te houden bij een aantal keer per jaar, dan blijft het leuk. En als je nog een keer dorst hebt, probeer dan niet om water te drinken maar sportdrankjes. Zeker geen 10 liter! Maar zout is minstens zo belangrijk als vocht als je XTC gebruikt.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:54

als eerste meid even rustig aan doen joh, je klinkt best wel verslaafd eigenlijk.

Ik heb van alles al eens geprobeerd vroeger.
ben begonnen met XTC, geeft inderdaad een super fijn gevoel, ik heb het "dode" gevoel nooit gehad.
Alleen moest ik wel steeds meer pakken om hetzelfde gevoel te krijgen.
Speed nam ik ook soms, maar niet snuiven, als bommetjes.
Had liever speed eigenlijk, speed wordt je alleen hyper van, XTC is vaak een mix dus kan heel vervelend uitpakken.

Maar...wat je doet is echt overstandig, ik zou het niet meer nemen als ik jou was.
Uiteindelijk levert het je niks op.
Voor het geval je toch nog zal nemen, pak niet te veel, zeker als je het niet kent, probeer idd dan een kwart en wacht geruime tijd om te kijken hoe het bij jou werkt.
Pak zeker geen combinaties, je weet nooit hoe de stoffen op elkaar uitwerken.
Drink geen alcohol erbij, nooit niet!!
Verder veel vocht ja, maar niet overdrijven, probeer naar je lichaam te luisteren.
En als je twijfelt, denk dan eens aan alles wat je lief hebt en de personen die jou liefhebben, je wilt denk ik toch niet dat die je op ic moeten komen opzoeken, of nog erger , je moeten begraven.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:57

_Scarlet_ schreef:
In de meeste XTC pillen in Nederland zit toch echt alleen maar MDMA (de werkzame stof) hoor Knipoog MDMA zelf is zowel opwekkend als dat het je lichte hallucinaties kan geven. De samenstelling kan verschillen maar het is maar 10% van alle pillen (die getest zijn) die iets anders in zich hebben dan MDMA.

In ieder geval, het klinkt niet goed. Ik zou ook proberen om het gewoon te houden bij een aantal keer per jaar, dan blijft het leuk. En als je nog een keer dorst hebt, probeer dan niet om water te drinken maar sportdrankjes. Zeker geen 10 liter! Maar zout is minstens zo belangrijk als vocht als je XTC gebruikt.

die zou ik niet drinken bij xtc
soms kunnen die de werking namelijk echt versterken.
Probleem is gewoon bij XTC dat je nooit precies weet wat er in zit, dit omdat er zoveel namaak verkocht wordt.
Hou het gewoon op water bij drugs en evt als je dan je flauw voelt pak dan een dextro'tje of zo.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:35

hai,

toen ik wat jonger was Clown , zo,n jaar of 15 geleden was het hip, helemaal hip, en ja ik heb echt alles geprobeerd, hier en daar een pilletje, coke, ghb, lsd echt alles maar geloof me het is 1 keer leuk, ( alles 1 keer dan ) het lukt daarna echt nooit meer

toen ik op een feestje zo,n 11 pillen naar binnen had gegooid omdat het allemaal niks deed, of dat dacht ik ( helder nadenken was al over blijkbaar ) ik ben daar zo vreselijk ziek van geweest, was helemaal van de wereld en heb een dag of vijf in het ziekenhuis doorgebracht, en echt ik schaamde me dood. nooit meer die troep, dat hield ik een jaar vol. totdat ik in den haag naar de stones ging ( ja ik ben oud Clown ) en daar toch een pilletje nam. dit was voor precies vijf minuten lollig en ik werd weer zo ziek als een hond, ging van mijn stokkie, wat een blunder

daar zat ik stom te banketstaaf in de ehbo tent, het enige voordeel is dat ik het nooit meer durf, zo leer je van de stomme dingen die je doet

daarna werd het coke, geweldig vond ik dat, van af en toe tot steeds meer, inmiddels twee prachtige kinders rijker is het zo als het kwam verwenen, mij doe je er geen lol meer mee ( afgelopen jaar met oud en nieuw, in een warm gezellig en vooral op dit gebied een reuze gevaarlijk land toch een paar lijntjes genomen ) en ja dat was leuk, het erge is dat ik ondanks de hoeveelheid drank, toch zo dronken werd als je maar zijn kan , en ook dan is de volgende dag een kater

kijk uit meis, laat je niet gek maken door de mensen om je heen, doe nooit iets waar je je niet goed bij voelt, blijf af van die troep, voordat je het weet ben je een halve junk, en een hele ben je ook zo maar Bloos

ik wist niet eens dat het nog zo in was, weet je dat je er reuze depresief van worden kan ?? dat je geheugen elke keer een reuze opdonder krijgt ?? dat je lever overuren maakt

nou tot hier de preek van een inmiddels heel gelukkige mams,

nooit meer doen ok ??

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:39

Ik heb zelf ook 2x xtc gebruikt. Leuk allemaal maar ik hoef het niet zo vaak te gebruiken.
Heb na 2e keer (7 maanden terug nu) ook geen behoefte eraan..

Maar ik merk wel dat ik met moeite nee moet zeggen als er een pilletje wordt aangeboden.

Na 2x gebruiken ben ik toch wel paar maanden flink depressief geweest (ook door omstandigheden maar xtc heeft dat versterkt)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:12

De dag na XTC gaat altijd nog wel, maar de maandag en de dinsdagen zijn een ramp! Mede door die heftige katers hoeft het van mij niet