Wat vinden jullie van deze waardes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Wat vinden jullie van deze waardes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 23:18

Ik heb zo'n apparaatje voor je glucose..omdat ik dat in de gaten moest houden..omdat het in de familie super veel voorkomt en ik allemaal van die vage klachten had..wat uiteindelijk mn schildklier was..
maar de waarders zijn van de laatste paar keer. meet het zo af en toe eens op.

7.7 , 3.8 , 2.1 , 1.7 , 1.2 , 2,9 , 3.3

allemaal zaten ze ongeveer 2 uur voor / na het eten..dus tussen de maaltijden in..Paar keer stond er ook LO ..was ook zo raar..

Heb dit aan de huisarts doorgeven..maar die zei dat apparaatje klopt niet want dan zou je niet meer normaal rondlopen..maar dan nog vind ik het best raar want als hij niet zou kloppen dan zou hij toch ook niet steeds andere getallen aangeven?

het zal wss wel normaal zijn..maar heb er zelf niet echt verstand van..misschien dat jullie meer weten ?

slimmerik

Re: Wat vinden jullie van deze waardes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:19

Mag duidelijk zijn als ik die waardes zie dat je een prutsding hebt. Zoals met zoveel van die huis-meetapparaten.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 23:22

Heb een EZ smart..vriendin van mij had dezelfde voor dr suiker en die zei dat het wel een goede was..daarom juist

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:32

Ik zou hem toch maar eens even bij een apotheek na laten kijken en je nog eens goed laten voorlichten over het gebruik. Zoals tijdstippen enzo.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:49

zou even na laten kijken of het apparaatje idd goed is, even laten eiken dus

als je waardes daadwerkelijk zijn zoals het apparaatje ze aangeeft zijn ze vrij vaak errug laag ,

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:57

nee dit klopt niet helemaal

op een nuchtere maag, na het slapen, kom ik uit tussen de 3 en de 4

dus vind die 1 wel heel laag, die 7 kan wel, als je veel glucose op hebt..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 23:59

Zal hem morgen of vrijdag even meenemen naar de apotheek.
Maar wat als hij wel goed is? Wat kan ik hier dan het beste aan doen?

Vaak dacht ik er niet eens aan om even te kijken..want is op zich niet echt nodig ..meer voor af en toe eens te kijken en het in de gaten te houden..

Maar soms was ik echt mega misselijk enzo..dus dacht zal eens kijken en dan zit hij dus meestal op de 1.nogwat ofzo..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 00:06

Als je huisdokter zegt dat er niets aan de hand is, zou ik me geen zorgen maken.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 00:07

ik vindt de waarden ook erg laag. Laat het anders even testen bij de huisarts zelf. De assistente kan zo een bloedsuiker prikken. Of in de supermarkt (daar staan ze ook wel).

Meestal als ik te weinig suiker in me lichaam hebt krijg je van die rare kringen voor me ogen. Ik weet zo niet hoe ik het goed uit moet leggen. Dan zie je van die rondjes telkens bewegen. Ook wordt ik snel duizelig bij het snel opstaan. En als ik dan een suikerklontje neem is het goed.

Als je apparaat wel goed is en je hebt van die lage waardes, mischien meer suikers eten. Maar ik zou er niet te veel aan doen. Je lichaam geeft zelf wel aan wanneer er een tekort is aan glucose. En ik zou niet te vaak gaan kijken. Zeker niet als het niet nodig is.

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 00:18

Als het goed is heb je bij het apparaat een ijk stickje zitten, en kijk even na of de code van je sticks dezelfde zijn als de code van het apparaat, want jouw waardes zijn wel erg laag, en het lijk dat je last heb van hypo's.
Kenmerken van een hypo zij oa: bleek zien, duizelig, hoofdpijn, honger gevoel, wazig zien, zweten.
Je kan op zo moment druiven suikernemen bijvoorbeeld dextro, en dan moet je weer wat op knappen.
Een hypo houdt in dat je te weinig suikers in je lichaam heb en je altvleesklier te veel insuline aanmaakt.
Nou succes er mee Ach gut

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:50

Mocht het apparaat wel in orde zijn en je hebt deze waarden dan is er inderdaad iets niet helemaal goed. Wanneer je te laag zit kun je ook extran drinken, dit helpt ook om weer omhoog te gaan. Met een waarde van 1 zou je je toch wel heel belabberd moeten voelen, dus vraag mezelf af of het apparaat goed is. Desnoods hebben ze bij de apotheek al voor 10 euro een apparaatje. Succes ermee.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 11:11

De waarden die je nu zo neerzet staan helemaal niet in een bepaalde context, er zijn niet voor niets vaste meetmomenten, als je wilt dat we er al iets zinnigs over kunnen zeggen dan moet je het minstens een week lang iedere ochtend vlak nadat je wakker wordt en voor je ontbijt, een meting doen, dan kunnen we pas een zinnig commentaar geven.
Gezien het feit dat je inderdaad een paar waardes hebt waarbij je normaal gesproken niet meer normaal op 2 benen zou kunnen blijven staan kun je aannemen dat het apparaat niet klopt. Een beetje misselijkheid houdt niet in dat je dan ook meteen suiker hebt.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 12:03

hyppolyte schreef:
Een beetje misselijkheid houdt niet in dat je dan ook meteen suiker hebt.

Dat zeg ik toch niet ? Ik zeg dat ik dat niet heb

Heb er wel zo'n stickje bij waarmee je hem in moest stellen in het begin..bedoel je die?

Zal er nog eens mee langs gaan dan..die strips zijn ook bijna op en naaldjes dus misschien dat ze die ook wel hebben..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:07

consequent paar dagen voor iedere maaltijd meten. S ochtends vooral nuchter.
maak er een vierpuntdagcurve van. bv 8-12-17-22 uur.
Eet je 3 x op een dag? ook tussendoortjes erbij?
Zorg dat het apparaat geijkt is.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 12:23

Op dit moment ben ik ziek dus eet niet 3 x op een dag echt..af en toe wat druiven of een beschuitje..Maar zal het eens een tijdje zo bij houden dan.
Laat hem iig even nakijken en nieuwe strips en naaldjes halen..

als ze die bij de apotheek ook hebben dan..

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:35

Ja dat stickje bedoel ik, als je hem daar mee insteld moet het goed zijn, en doe idd eens een paar dagcurves, en alleen wat druiven en een beschuitje eten is niet voldoende, dan daal je bloedsuiker wel.
sterkte en beterschap Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 00:58

Inderdaad je apparaatje laten ijken zoals al gezegd wordt, want je zit hier nog te typen en je had een paar keer LO Clown
Bij een 'goede' LO blijf je wel liggen in je Hypo.... ( m.a.w. bij een echte LO kwam je niet meer uit je Hypo, de waarden onder de 3 die je dus geprikt hebt, en moest je al glucogon hebben )

En verder inderdaad een aantal dagcurves houden, nuchter, 2 uur na je ontbijt, 2 uur na je lunch, 2 uur na je avondmaaltijd en nog een keer voor het slapen gaan en de volgende dag weer nuchter.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:33

Of je hebt niet door dat je je eigenlijk heel belabberd voelt, of je apparaatje klopt niet echt. Naar ik weet, moeten de waarden zo rond de 6 á 8 schommelen. Je zit er dus ver onder.
Laat het even testen bij de huisarts of vraag een nieuw apparaat bij de apotheek. Dan weet je zeker of je eigen apparaat klopt of niet Knipoog

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 21:46

Nou echt goed voel ik me eigen niet nee..Vooral de laatste tijd echt steeds gigantisch moe misselijk duizelig hoofdpijn etc Maar dat komt volgens de dokter van de schildklier vandaan..
Zodra ik beter ben ga ik even langs de apotheek met t apparaatje

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 23:50

Met een echte hypo voel je je niet gewoon rot maar lig je op de grond te trillen. Apparaatje laten ijken is denk ik geen slecht idee. En bijhouden op welke momenten van de dag je zo'n "LO" hebt en op dat moment bij de huisarts laten prikken.
Succes er mee, je beroerd voelen is hoe dan ook niet leuk.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 15:24

Je apparaat is duidelijk niet meer goed. De waardes die jij meet, daarbij zou je allang op de grond liggen. 4 is al te laag en kun je je al goed ziek van voelen. De 7.7 is dan weer heel iets hoog, maar niet schrikbarend.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 17:43

Ga eens bij je huisarts langs, laat daar je suiker een keer prikken. Vraag me af of deze waardes wel kloppen wat het apparaatje aangeeft.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 18:13

Er valt idd weinig zinnigs over te zeggen als je en slecht eet én ziek bent én er geen tijden bij zet.Het heeft idd geen zin om zomaar eens wat te meten.
timokyana schreef:
consequent paar dagen voor iedere maaltijd meten. S ochtends vooral nuchter.
maak er een vierpuntdagcurve van. bv 8-12-17-22 uur.
Eet je 3 x op een dag? ook tussendoortjes erbij?
Zorg dat het apparaat geijkt is.

Erg nuttige reactie Knipoog

Sophie2 schreef:
Je apparaat is duidelijk niet meer goed. De waardes die jij meet, daarbij zou je allang op de grond liggen. 4 is al te laag en kun je je al goed ziek van voelen. De 7.7 is dan weer heel iets hoog, maar niet schrikbarend

Hoeft niet natuurlijk al is 1.2 en 1.7 wel erg laag.Maar als je niks onderneemt en gewoon ligt hoeft het niet zo te zijn dat je je naar voelt.Ik heb mensen meegemaakt die met LO nog vrolijk rond liepen, goed is anders natuurlijk Knipoog En 7.7 vind ik een hele nette waarde.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 18:58

Met 1.2 en 1.7??? Nouja, zal wel aan mij liggen dan. Maar dan zit er iets ECHT niet goed hoor Knipoog Ja,7.7 is wel netjes Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:01

Bij 1,2 moet je echt wel een dijk van een hypo hebben, als je je goed voelt rond die tijd klopt er geen barst van dat apparaat.