mijn vriend en ik wonen alweer een tijdje samen en dat gaat allemaal goed. alleen heb ik een heel groot probleem met mijn libido. ik heb bijna 0.0 zin in sex. 1 a 2 keer per maand kan ik nog wel opbrengen, maar het is absoluut niet zoals ik zou willen.
ik was altijd een liefhebber van seks, zo'n 3 keer in de week vond ik heerlijk maar nu lukt dat dus niet meer en ik heb echt geen idee hoe dit zo komt. wel heb ik regelmatig pijn bij het vrijen, maar ik weet heel goed dat dat alleen de 1e minuut is en als ik echt zin heb heb ik zelf helemaal nergens last van.
we zijn met dit probleem bij de huisarts geweest. het enige wat zei zei was "ja nou... ehmm.. wat nou als jullie 4 weken lang alleen maar zoenen en soms misschien een beetje voelen" ik had al wel het gevoel dat het niet zou helpen, maar we hebben het toch geprobeerd. het hielp uiteraard niet. ik wilde van de week de dokter weer bellen en dan eens kijken of er wat "groffere" maatregelen geomen kunnen worden.
ook heb ik op internet een aantal sites met supplementen gevonden (soort vitamine pil, maar dan met andere extracten) waar van je zin in seks toe zou moeten nemen. iemand hier ervaringen mee?
reacties of ervaringen mogen ook per PB aangezien het toch wel een beetje persoonlijk is
Hier is ooit al eens een groot topic over geweest, veel vrouwelijke bokkers hadden dit probleem...
maar wat ik me kan herinneren is dat dat topic gesloten is omdat er al een topic over sex in het algemeen loopt (in de huiskamer als ik me niet vergis)
sja maar daar is het zo'n kluchtje geworden dat je er met een gewone vraag niet meer tussenkomt
er zijn veel etenswaren die libido kunnen opwekken. welke pil heb je trouwens? pil kan ook erg libidoverlagend zijn.
maar er was een tijd terug een keer een programma op tv, en daar lieten ze zien welke groenten en fruit libido oppeppers waren. misschien daar even op googlen?
Idd veel vrouwen hebben daar last van. Weet iemand dan een goede pil, waardoor je libido al hoger wordt? Ik slik nu ook mycryginon 30. Sommige zeggen, stoppen met de pil. Maar die heb je toch nodig, als je niet zwanger wilt raken. Vind ik, condoom is ook niet te vertrouwen.
ik slik de Yasmin pil sinds een maand of 4. deze ben ik juist gaan slikken (had de lovette) omdat het schijnt dat je bij deze pil meer zin krijgt.
het is nu sinds een halfjaar ongeveer... ik was dus aan de lovette, maar werd in mijn stopweek niet ongesteld. dat heeft 2 maanden geduurd en sinds die tijd heb ik dus geen zin meer.
Zelfde probleem, lees even mee. Slik ook Yasmin juist omdat ik het probleem aankaartte bij de gyn, maar helpt niets. Heb wel relatie van 11 jaar. Oké, ik verwacht ook niet dat de vonken er nog afspringen, maar 0.0 is wel hééél weinig.
Het verder goeie relatie en hou zielsveel van hem. Dus wil hier ook wel een oplossing voor.
Vroeger was het zelfs dagelijks maar sinds 1e kindje is het een 'verplichting'. Eens bezig geniet ik er wel van en vind ik het ook fijn, maar heb echt moeite met het 'in the mood komen'.
dat is dus ook precies mijn probleem! als we eenmaal bezig zijn gaat het wel aardig... maar omdat ik dan toch nog niet enorm geil ben (om het zo maar even te zeggen) doet het dus pijn en wil ik de volgende keer ook niet meer.
mijn vriend en ik zijn nu ongeveer een jaar samen, ik ben supergek op hem en zou hem voor geen goud willen missen.
Dat heb ik ook wel zoals jullie dat beschrijven, en ik heb al bijna 3 jaar een relatie. Maar dit is al altijd een beetje een probleem geweest. De enige keer dat ik het wel super veel had , was in de zomervakantie toen ik op vakantie was. Heel raar. Ik merk wel duidelijk het verschil tussen de winter en de zomer, jullie niet?
Maar dit kan best wel eens een probleem vormen voor een relatie. Moet er niet aan denken dat ik dit mijn hele leven blijf houden. Dat kan me echt mijn relatie kosten, welke man accepteert dat nou. Terwijl ik me wel 100% aangetrokken voel tot mijn vriend, dat is het probleem helemaal niet..
ik heb hier sins 4 jaar ook last van. Ik vind het ook niet relax zeg maar omdat ik ook steeds ruzie heb met mijn vriend hierom. Ik heb het idee dat ik ook niet meer geil word ofzo en het doet altijd z,n pijn.
mijn vriend en ik gebruiken inderdaad ook geen condoom. daarom wil ik ook niet stoppen met de pil. ik heb al de lichtste pil die er is en die staat er zelfs om bekend dat vrouwen er juist méér zin van krijgen...
we willen we jong kinderen, maar nu nog niet dat mag nog wel even wachten
Ik heb een spiraaltje. Daarvoor hebben we een tijd condooms gebruikt. Toen echt bleek dat het stoppen met de pil goed voor me was heb ik de keuze gemaakt voor een spiraaltje.
Dan moet je het ook vooral niet doen. Er zijn ook nog andere opties... zoals bijvoorbeeld de nuva ring oid. Het gaat met name om de hoeveelheid hormonen. En voor hetzelfde geld heeft het bij jou een andere oorzaak, dat kan ook
Ik ben nu 5 jaar samen met mijn lief.. Na de eerste paar maanden niets was daarna het tekeer gaan als konijnen. Sinds een jaar of wat is dit echt afgenomen naar eens, hooguit 2x per 2 weken (we zien elkaar alleen in de weekeinden), voornamelijk omdat ik niet tevreden ben met mijn lichaam en me hierdoor onzeker ga voelen. Hij houdt ook ontzettend van mooie lingerie, maar ik zie de meerwaarde daar niet van omdat ik me er totaal niet sexy of wat in voel. Gelukkig heb ik er eens over gepraat met hem en hij snapt het ook wel. Wat wij vooral doen is dat ik aangeef wanneer ik zin heb. Niet meer al teveel andere "spannende" speeltjes/spelletjes erbij etc.
Glijmiddel is inderdaad wel een heel fijn spulletje om bij de hand te hebben, ondanks dat je retegeil bent kan je nog wel eens heel droog zijn. Op waterbasis vind ik persoonlijk het fijnst omdat dat niet zo plakt.
de pijn komt door beide... bij een inwendig onderzoek een aantal jaren terug is geconstateerd dat ik heel erg nauw ben. ik gebruik altijd glijmiddel, maar zelf dan doet het nog pijn als ik niet heel erg opgewonden ben. en doordat het dan pijn doet ben je daar je volgende keer weer bang voor en ga je juist nog meer spannen. ik weeet het allemaal... ik heb van mijn oude gyn oefeningen gekregen om te ontspannen, maar dat helpt ook niet tot nauwelijks.
spiraaltje heb ik aan zitten denken, maar het plaatsen lijkt me verschirkkelijk naar. ik heb een lage pijngrens, ben heel nauw en heb dus nog geen kinderen gehad...