Bloedprikken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 14:17

Vandaag moest ik van de HA bloed laten prikken.Ik haat dat echt zo he !!
Normaal ga ik eigenlijk nooit. Heb nog iets van 6 formulieren liggen van dat ik nog moest gaan.Nu was de laatste keer in juni/juli geweest zei die.Dus werdt het wel tijd Bloos
Dus uiteindelijk toch maar gegaan.Normaal heb ik altijd wel smoesjes om niet te gaan.

Wordt daar echt misselijk van pfff..Vorige keer ging het wel goed.maar hoorde ik zo dat bloed in die buisjes lopen Misselijk
Vandaag kwam er nix uit Tong uitsteken Aan 2 kanten geprobeerd..en uiteindelijk ging het rechts toch wel.Maar niet echt makkelijk..Dan zie en hoor je dat allemaal..Nou werd weer echt misselijk daar van..

Nog meer mensen die niet van bloedprikken houden Tong uitsteken

Suus__

Re: Bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:20

Ik moest ook 2 keer bloed laten prikken, vind het der ook vies uitzien 5 buisjes die vol stromen met bloed. En die prik geeft ook een heel nare steek.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 14:23

Jah idd..vroeger wilde ik het ook al niet Tong uitsteken moesten ze met met 3 man vasthouden zei mn ma Tong uitsteken
Ik stel het altijd zo lang mogelijk uit..Moet wss om de zoveel tijd bloed laten prikken voortaan.Maar zie dat dus echt niet zitten.
Uiteindelijk valt het nog best mee.Maar wordt er nu iedere keer echt misselijk van , En had dat eerst niet

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:34

Ik val altijd flauw, ook met een gewone injectie tegen ziektes. Maar vooral met bloedprikken. Vind het echt akelig Haha!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:53

De meesten maken zich naar om de prik. Zodra je jezelf erg gaat spannen, zal de prik alleen maar pijnlijker zijn.
En als je niet tegen bloed kunt; sluit je ogen en/of kijk de andere kant op. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:56

Ik vind het tijdens het bloedprikken zelf niet zo erg, maar daarna zó duizelig..
Ziek

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:25

Ik vind het niet echt prettig, maar als t moet moet t Tong uitsteken

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:27

Het kan mij echt helemaal niks schelen al die prikken. Ik ben mijn hele leven al aan het kwakkelen met mijn gezondheid, en kreeg dus van jongs af aan al injecties, bloed afname en dergelijke. Ik word er niet warm of koud van...

Behalve de inenting van Hepatitis B, dat moesten we voor school, dat waren wel vervelende injecties waar ik een beetje dizzy van werd.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:51

Ik haat bloedprikken, zowiezo prikken.. Ben echt bang..
Ik heb tot nu toe 2 keer moeten bloedprikken, beiden voor bloedarmoede/pfeiffer en de laatste keer ook nog allegiën er bij. Vreselijk.. De eerste keer keek ik ook echt naar de buisjes, dat doe ik nóóit weer, ik werd er echt niet goed van. Nee niks voor mij dit Knipoog

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:56

Ik heb er ook zo'n vreselijke hekel aan!!.
Ben blij dat ik al 5 jaar geen prik meer hoef Tong uitsteken
Had wel vorig jaar kinkhoest en kon ik van de dokter wel gelijk even door lopen om bloed te prikken voor zekerheid,maar ik dacht het zal wel ik ga dat niet doen! ROFL

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:58

Ik heb er eigenlijk helemaal geen moeite mee Tong uitsteken

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:06

Hier nog een, heb dilemma aan bloedprikken haat het ook sirieus echt. HA heeft mij ook een aantal keer gestuurd dat ik moest bloedprikken, toch maar niet gegaan.. vind het en niet leuk en éng voor dat er gebeurd wat een tijdje terug met bloedprikken is gebeurd. Maandje geleden ben ik wel gegaan voor het eerst sinds 7 jaar Ja

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:23

Ik zit altijd vrolijk te kijken hoe het bloed in de buisjes stroomt ROFL Haha!
Vind er niks ergs aan... en als ze verkeerd prikken, ja dat doet wel even zeer maarja... Tong uitsteken

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:48

Ben op m'n 15e een keer knock out gegaan en sindsdien ben ik een mietje Bloos

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 18:06

Ik kijk dus expres al niet ernaar maar gewoon het idee denk ofzo Tong uitsteken de laatste keren wordt ik echt mega misselijk..daarvoor niet zo..maar toen vond ik het ook al nix..
Zeg me ma welis stel je niet zo aan..Een piercing laat je wel zetten Clown

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:10

Arabian_Girl schreef:
Ik kijk dus expres al niet ernaar maar gewoon het idee denk ofzo Tong uitsteken de laatste keren wordt ik echt mega misselijk..daarvoor niet zo..maar toen vond ik het ook al nix..
Zeg me ma welis stel je niet zo aan..Een piercing laat je wel zetten Clown

Haha! Zegt mijn moeder ook, maar dat is echt wat anders hoor. Dat wil je zelf, en ja ik weet niet het is toch anders Tong uitsteken

Maar ik hou er echt echt echt niet van.

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:01

ik. ik val al zowat flauw als ik eraan denk! Als ik dan bij de doc ben om te laten prikken dan MOET ik echt gaan liggen anders val ik echt flauw. Dus ik probeer bloedprikken zoveel mogelijk te vermijden. Heb er echt een schurfthekel aan.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:04

Moest vroeger heel vaak bloedprikken. Ik had vaak veel buikpijn en was heel witjes altijd.. Ik had er een gruwelijke hekel aan Nagelbijten / Gniffelen . Laatst ben ik er zelfs achter gekomen dat ik in die tijd elke nacht weer een vreselijke nachtmerrie had met allemaal wolken en grote/kleine naalden Sigaar . Elke keer als ik die nachtmerrie had, voelde ik me echt heeeeel raar.. Alsof ik 100x geprikt werd Vork .

Nu houd ik er ook nog niet van, maar ik ben nu zelfs zover dat ik later misschien bloeddonor wil worden. Als de nachtmerrie maar niet weer terug komt!

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:32

heb zo vaak bloed moeten prikken dat ze me rustig lek kunnen prikken, et maakt me eigenlijk vrij weinig meer uit Tong uitsteken meestal kan ik er ook rustig na kijken als ze me gaan prikken geen problemen mee

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:38

Het is goed gegaan tot de laatste keer. Toen moesten er 7 buisjes afgenomen worden. Het prikken vind ik niet erg maar het schuiven van de naald in het vat bij het verwisselen van de buisjes. Werd er helemaal niet goed van, na 10 minuten toch opgestaan, nog net de wc kunnen halen, overgeven diarree. Duurde een uur voordat ik kon autorijden Rolleyes Nu moet ik er echt niet aan denken, maar goed zal wel weer eens moeten.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:47

Brrrr nee mij niet gezien! In heel mn leven nog nooit bloed hoeven laten prikken (ben nu 21) dus dat komt mooi uit! Alleen met practicum op de uni en toen ging het dus niet goed vandaar dat ik dat weet Haha! Ik vind het ZO eng en het gaat ook nooit meer gebeuren!!!!!!!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 00:08

Nikka schreef:
Het prikken vind ik niet erg maar het schuiven van de naald in het vat bij het verwisselen van de buisjes.

ieeeell..hier lopen de rillingen van me over de rug.

Ik heb nog nooit bloed laten prikken Bloos Haha! . Nog nooit nodig geweest ook (ben ook jaren niet meer naar mijn huisarts geweest (ik weet niet eens meer hoe hij eruit ziet)).

@ts, hoe komt het dat je zo vaak bloed moet laten prikken dan?

madeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 00:12

Ik moest vandaag bloed laten prikken.
Alleen weigerde ik te gaan, en nu moet ik maandag of een andere dag volgende week.
Ik vind het verschrikkelijk, zelf een griepprik vind ik al doodeng. Vork

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 03:16

IK moest hier in Singapore bij de huisarts bloedprikken omdat ik dus doodziek was. Bleek achteraf een Mycoplasmabacterie te zijn.
IK heb er ook al een hekel aan en het feit dat je je hondsberoerd voelt maakt het er niet beter op.
Ik ben dus flauwgevallen, het was net een slapstick. Allemaal van die assistentes om me heen met mappen om me koelte toe te wuiven.
Ach buisje 1 en 2 heb ik gevoeld, 3 en 4 niet meer, toen was ik out.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:51

Haha, mijn bijbaantje is bloedprikken bij mensen Vork Dit doe ik zo'n 8 á 16 uur in de week. Per werkdag prik ik zo'n 150 mensen.
Ik heb er dus ook geen moeite mee Knipoog

Schaam je niet als je bang bent, de meeste mensen hebben er een hekel aan. Geef van tevoren even aan als je erg bang bent of in het verleden bent flauw gevallen, dan houden wij daar rekening mee. Meestal maak ik dan een onnozel babbeltje en stel domme vragen. Dan zijn de mensen wel afgeleid haha!

Onthoud ook altijd dit, als je bang bent voor het bloedverlies:
De gemiddelde buisafname bij een algehele controle is 5. In één buisje past 2,5 ml bloed (het lijkt meer, maar de buisjes gaan vaak niet helemaal vol, en er zit al een (vloei)stof in). Een gemiddeld mens heeft 5000 ml bloed in het lijf. Bij bloeddonatie wordt er vaak 500 ml afgenomen. Veel mensen merken daar dan lichamelijk ook niks van.
In principe zouden wij dus 200 buisjes af moeten nemen wil je er een heel klein beetje wat van merken Haha! Hte bloedverlies stelt dus helemaal niks voor.

Voor meer vragen; PB box staat open Knipoog