Bah, dat weer van tegenwoordig, ook last van?..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Bah, dat weer van tegenwoordig, ook last van?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:31

Blegh. Misselijk

Ik mis de winters van vroeger waarbij het ijskoud was met een blauwe lucht, veel licht van de zon en weinig wind.

Tegenwoordig vind ik het zo vaak grijs, nat en winderig, dat ik er wel eens een beetje depri van word als ik naar buiten kijk.

Ik mis licht en vraag me soms af hoe de zon er ook al weer uitzag. Clown

Misschien toch maar eens die lichttherapie lamp van mijn zus lenen. Cool

Herkenbaar? Of vinden jullie dat ik me een beetje loop aan te stellen? Bloos

detour

Re: Bah, dat weer van tegenwoordig, ook last van?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:36

[size=9]ook niet een beetje?...[/size]

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:38

Word er inderdaad ook niet echt vrolijk van. Aan de andere kant weet ik zeker dat als het vriest, en ik emmers water loop te zeulen voor de paarden en daarbij zowat elke paar meter op m'n bek glij, ik dan ook weer loop te mopperen. Vork

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:40

Helemaal met je eens! ik ben deze winters echt zat! vies nat en koud en keiharde wind, echt bah! ik kan niet wachten tot de zon weer tevoorschijn komt en we weer lekker zonder jas kunnen rijden enzo!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:40

joy76 schreef:
Word er inderdaad ook niet echt vrolijk van. Aan de andere kant weet ik zeker dat als het vriest, en ik emmers water loop te zeulen voor de paarden en daarbij zowat elke paar meter op m'n bek glij, ik dan ook weer loop te mopperen. Vork

ja, dat is idd de andere kant van de medaille. Al denk ik dat aparden een beetje lciht ook fijn vinden, hoor!
Ze staan bij ons eerder aan het hek met dit weer en ze worden zo vies...

Ik hoop zo dat het snel voorjaar wordt MET zon, kan niet wachten..
Bloos

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:40

ik heb er geen last van, door weer en wind ga ik naar de paarden , en sinds kort wandel ik zelfs elke dag ff in het bos met mijn geblesseerde paard.

heb deze week al een sneeuwbui en een flinke regenbui gehad in het bos.
laat me daardoor niet uit het veld staan, des te lekkerder is naderhand mijn warme huis en warme chocomel of thee Knipoog

nederland is gewoon een kwakkellandje wat weer betrefd, een echte zomer? pff ja warm maar echte mooie zomerdagen , met zon en een briesje, zijn op een hand te tellen, het is of zeiknat hier,of stikheet...

we all got to live with that

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:40

Sodeletuut schreef:
Helemaal met je eens! ik ben deze winters echt zat! vies nat en koud en keiharde wind, echt bah! ik kan niet wachten tot de zon weer tevoorschijn komt en we weer lekker zonder jas kunnen rijden enzo!

Nou idd! Hopen dat het klimaat nog enigszins omslaat want anders verzuipen we hier met z'n allen...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:42

crossmonster schreef:
ik heb er geen last van, door weer en wind ga ik naar de paarden , en sinds kort wandel ik zelfs elke dag ff in het bos met mijn geblesseerde paard.

heb deze week al een sneeuwbui en een flinke regenbui gehad in het bos.
laat me daardoor niet uit het veld staan, des te lekkerder is naderhand mijn warme huis en warme chocomel of thee Knipoog

nederland is gewoon een kwakkellandje wat weer betrefd, een echte zomer? pff ja warm maar echte mooie zomerdagen , met zon en een briesje, zijn op een hand te tellen, het is of zeiknat hier,of stikheet...

we all got to live with that

verdraaid, de zon heeft me gehoord! vaag zie ik nu een lichtvlek door de wolken schijnen.. Dromen

och was Nl vroeger fijner met minder hete zomers en echte winters. meer licht.. Misschien is het maar net waar je van houdt of je goed bij voelt.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:43

detour schreef:
Ze staan bij ons eerder aan het hek met dit weer en ze worden zo vies...

Ik hoop zo dat het snel voorjaar wordt MET zon, kan niet wachten..
Bloos

Jaaaaa, op dat laatste hoop ik ook! Onze paarden staan nu ook bijtijds aan het hek. Ze spelen zich trouwens wel helemaal suf. Het schijnt namelijk enorm lollig te zijn in de modder een noodstop te maken of met z'n tweetjes te steigeren en dan zo hard mogelijk te landen, waardoor het baasje de blubber uit dr haar kan halen.. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:43

Dats is wel gaaf hoor, als de dieren er iets moois van weten te maken.. Mijn schimmel heeft de grootste schik zich erdoor heen te rollen. varken!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:46

detour schreef:
Dats is wel gaaf hoor, als de dieren er iets moois van weten te maken.. Mijn schimmel heeft de grootste schik zich erdoor heen te rollen. varken!

O ja... die vergat ik nog! Rollen! Dat is echt extra leuk als het heel hard heeft geregend!

Edit: hmm.. m'n humeur knapt wel op van de voorzichtige conclusie dat de paardjes het van tijd tot tijd wel haar hun zin hebben in dit grijze weer. Behalve dan als het hard regent en waait, dan staan alle konten één kant op Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:48

Helemaal met je eens! Ik kan niks met mijn pony omdat hij 24/7 buiten staat en altijd nat is.. Ik wil ook weer eens met een lekkere schone pony onderweg. Als ik uberhaupt kan gaan rijden met dit weer. Nee van mij mag het gerust ophouden met dat geregen! Het begint een beetje op te breken nu, ik word er bijna depri van...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 17:22

Ja, naar he? Ik heb vorige week een tripje geboekt naar Spanje in mei.. Nog 3 maanden...Het idee dat daar misschien de zon wel schijnt geeft hoop.. En hoop doet leven. Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:24

Als je nou handig was dan ging je nu naar de zon

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 17:25

Ja, heerlijk! helaas... werk is ook belangrijk. Maar zou wel willen hoor!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:26

detour schreef:
Ja, naar he? Ik heb vorige week een tripje geboekt naar Spanje in mei.. Nog 3 maanden...Het idee dat daar misschien de zon wel schijnt geeft hoop.. En hoop doet leven. Cool

Ooh heerlijk! Ik moet hier helaas blijven hopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:30

Gelukkig zit ik met anderhalve week in Cuba Go jij! Go jij!
Maar ik ben het ook zat, ik kan niet wachten tot ik weer in alleen een t-shirt en een 3-kwartsbroek of rokje zónder panty naar buiten kan.

Maar die echte winters zou ik ook wel weer leuk vinden, strakblauwe hemel en lekker koud. Maar niet gemeen koud. Gewoon sjaal en muts op en lekker buiten wandelen *LOL*

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:31

Ik vind niet dat je je aantselt hoor, ik heb het ook meer dan gehad met deze winters Clown
Ik moet ook altijd goed opletten dat ik niet in een winterdip raak. Vorige winter zat ik constant bij de dokter wegens depressieve klachten ..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 17:33

_Jennifer_ schreef:
Ik vind niet dat je je aantselt hoor, ik heb het ook meer dan gehad met deze winters Clown
Ik moet ook altijd goed opletten dat ik niet in een winterdip raak. Vorige winter zat ik constant bij de dokter wegens depressieve klachten ..

Hoorde ook ergens dat er meer mensen dit najaar echt depressief zijn omdat we deze zomer ook al weinig licht hadden.. Scheve mond

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:46

Deze winter was echt zooo saai. Er heeft maar 1 keer sneeuw gelegen ofzo, 1 dagje is er op het meer geschaatst. 5 jaar terug heb ik nog op de straat geschaatst, daar lag pas een dik pak ijs.
Ik wil weer koude winters met veel sneeuw en mensen die aan het sleeën en schaatsten zijn enzo Lovers. En dat de zomerweken/maanden warm genoeg zijn voor een minimaal een paar dagen strand en lekker zwemmen.
Nou die tijden zijn hier al voorbij hoor, ik heb afgelopen zomer amper in de zon gelegen

Ben benieuwd hoe het er over 10 jaar uit ziet

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 19:22

ja suus, ik denk dat het er over 10 jaar nog steeds nat en donker uitziet; het zal wel een normaal beeld worden.

Paarden kunnen echt wel genieten van de echte kou!

Die dieren hebben toch ook beetje licht nodig?

IN de zomer zaten we in een dikke jas op terschelling.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:29

*meld zich*

ik erger me dood.
vandaag moest ik mijn krantenwijkje doen. Rolleyes
en het was me een k*t weer!!!
maar dat is dan nog niet het ergste.
erger zijn de mensen die warm en droog in de winkel zitten en dan vrolijk zeggen: "he bah, wat een weertje hè?"
terwijl je daar helemaal zeiknat, je haar alle kanten op door de wind, je mascara ergens op je kin, met een doorweekt pakje kranten op je arm in de winkel staat

nee, echt heel leuk dit weer Nors opkijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:34

Ik vind het eigenlijk niet zo erg *kruipt vlug weg*

Sneeuw vind ik eng, daarmee heeft Kawa zijn blijvende blessure opgelopen.

En met vorst kun je vaak helemaal niks doen in de bak en de paarden kunnen zich ook niet goed uit kuren omdat ze voorzichtiger (moeten) zijn.

Doe mij dit dan maar...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 19:43

Dat is wel heel integer en opofferend voor het welzijn van je paard, RK! Knipoog

Spekglad vind ik ook wel wat eng, hoor, maar sneeuw, nee... Voor mezelf zou ik het het lekkerst vinden om nu sneeuw, ijs en ongeveer -2 te hebben met een staalblauwe lucht en felle zon!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:46

suus_ schreef:
Deze winter was echt zooo saai. Er heeft maar 1 keer sneeuw gelegen ofzo, 1 dagje is er op het meer geschaatst.

Hier niet eens! Er is gewoon geen vlokje gevallen Tong uitsteken

@Runninkawa: daar heb je dan ook wel weer gelijk in, bevroren bodems enzo is ook niet altijd alles!
Maar sneeuw vind ik niet erg.

Een winter met een zachte temperatuur en een zonnetje, daar zou ik wat meer in zien Clown