Verstandskies getrokken..help!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Verstandskies getrokken..help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 22:26

Ik moest eigenlijk 25 maart bij mij eigen tandarts terug komen omdat er een gat in zat. Nu belde ik van de week of het eerder kon omdat ik er last van kreeg. zou pas donderdag worden.Maar kon een receptje halen voor ibuprofen bruis..en had nog paracetamol codeine erbij.Maar pijn bleef.Kon mijn kiezen niet meer op elkaar krijgen en kloppen enzo. Dus gebeld of ik eerder kon.Maar de tandarts was er niet dus moest naar een spoedtandarts.Kon om kwart voor 4 komen. Maar hij kon niet gevuld omdat er een groot gat was en begon te onsteken.En wortelkanaalbehandeling kon daar niet bij..Dus hij moest eruit Huilen Dacht al ONEEEEE want pas moest er een afgebroken kies uit en omdat daar ook een onsteking zat werkte de verdoving niet.

Nu hebben ze 3 x een zware verdoving gedaan en nu ging het wel.Hij wilde eerst niet hechten en zo mini tamponnetje erin doen..weet niet wat het precies was.Maar bleef toch veel bloeden. Hij vroeg wil je liever dat ik hecht? Dus ik zeg ja. Maar dat lukte niet echt goed Clown

Hij heeft nu dus 1 minitamponnetje onder de hechting gedaan en daar boven nog 1 en dan een gaasje. Moest daar 2 uur op bijten en dan moest het gestopt zijn.Maar inmiddels nog niet!!!! Vind dit dus echt nix..Als ik het gaasje weghaal loopt het zo mijn tong op!! Van die gaasjes wordt ik echt misselijk..Zit bijna in je keel..

Heel mn mond en tandvlees is dik en krijg hem amper open, En doet echt pijn!! veel meer dan bij een normale kies trekken.
Ook onder mijn oog dat bot doet het echt zeer. En ben echt duizelig en misselijk.
Kan ook nix eten ofzo nu..
Heb vanoch 1 boterham op en net een paar hapjes vla maar gaat niet echt.. ZOU dat misselijk daarvan zijn ? of van die kies?door dat bloed steeds in je mond enzo..

Weet niet hoe dat normaal met verstandskiezen is? Dat het nu nog bloed is dat erg?Kan moeilijk met een gaasje ertussen gaan slapen lijkt mij..

Heb nu ibuprofen bruis die ik in mocht nemen. Begin het nu weer aardig te voelen. Heb om 18.15 een ibuprofen bruis genomen en dan zakt het wat weg.Maar heb vandaag al 3 zakjes daarvan op en 3 paracetamol codeine..

Wie heeft tips Bloos

Zammie

Re: Verstandskies getrokken..help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:31

Dat bloeden ken ik, heb ik ook last van... Ik heb wel het gaasje eruit gehaald en ben toen een poos onder de douche gaan zitten en heb steeds m'n mond gespoeld. Het stopt echt wel een keer, maar duurde bij mij ook heel lang. Als je veel pijn hebt kun je eventueel wel paracetamol innemen. Hier mag je meer van innemen... inderdaad met eten zacht spul nemen, soepie, vla....

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 22:34

Hij heeft gezegt geen warm eten of drinken want dan blijft het langer bloeden..Dus ben nu boillon koud aan het laten worden Clown
Pas met die andere kies mocht ik 3 dagen niet spoelen omdat het dan zou gaan/blijven bloeden..
Hoe lang duurde het bij jou ongeveer.Was denk rond half 5 klaar bij de tandarts...

Vind dit echt nix zo Clown hahaha

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:40

Het is bij 's morgens (ongeveer 10 uur) getrokken en ik bloedde 's middags nog.... Heeft denk ik al met al wel 4 a 5 uur gebloed.... is dus tegen mij niets gezegd over niet warm eten, maar ik was op een bepaald moment zo gaar, dat ik onder de douche ben gaan zitten en ben daar toch van opgeknapt... ik heb dus wel wat gegeten 's middags (smaakte natuurlijk voor geen meter met al dat bloed, maar je moet toch wat)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:43

afgelopen woensdag heeft mijn tandarts een verstandskies getrokken en vanmorgen een 2de verstandskies.. ik ken het gevoel dus.. het is niet prettig!! Boos!
dat je mond niet zover open kan komt omdat ze er een kies uit hebben getrokken en daardoor de spieren aan die kant van je mond samentrekken, ik heb vanmorgen als tip gekregen (wat jij misschien ook zou kunnen proberen) een washand koud water of ijsklontjes met een doek erom tegen je wang houden en als het koud genoeg is (je wang) moet je je mond zo ver open doen als je zelf kan (zonder pijn!!) en dan met je duim en wijsvinger steeds met kleine duwtjes je tanden uit elkaar duwen, wel opletten dat je wang goed koud blijft vooral in het begin.. je voelt als het goed is geen pijn, is dit wel zo dan moet je nog even doorkoelen.. wat betreft het medicijn gebruik, had je tandarts gezegd dat je paracetamol codeine moest gebruiken? dit mag namelijk eigenlijk niet als je kies is getrokken! je moet gewone paracetamol, en als het redelijk dicht is (nog niet helemaal) dan mag je ibuprofen, advil etc gebruiken voor het soepel maken van je spieren Knipoog
wat betreft het eten.. je eten/drinken mag niet koud maar ook niet te warm zijn, hierdoor kan je tandvlees (of het gat waar je kies zat) heel gevoelig worden.. je moet dus proberen lauwe dingen te eten/drinken.. het bijna niet kunnen eten heb ik ook, maar dit komt meer doordat ik mijn mond niet zover open kan doen.. je kan proberen zachte dingen te eten of vloeibaar.. en dan op lauwe temperatuur..
het bloeden, als dit heftig blijft doorgaan MOET je je tandarts bellen!! als dit heel erg door blijft gaan (langer als 5 uur geloof ik) dan moet er wat aan gedaan worden..
ik geloof dat ik nu best veel informatie heb gegeven Lachen en hoop dat je er wat aan hebt!
Je mag me altijd pb-en als je nog vragen hebt Knipoog ik heb van mijn tandarts een brief mee gekregen wat ik wel en niet mag, en wat ik moet doen bij complicaties..
als je deze niet hebt gehad wil ik de mijne eventueel wel overtypen en naar je sturen Knipoog

succes ermee! en hopelijk gaat het snel over Lachen (mijn mond is morgen helemaal stijf Boos! aangezien er aan beide kanten nu een kies uit is..)

Liefs, Bianca

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:45

Wat zit er een verschil in de informatie die je van de tandartsen krijgt... Die van mij gaf alleen advies van paracetamol en hij weet dat ik altijd heftig bloed (was ook gehecht)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:46

ja dat is altijd zo.. ik begrijp dat ook niet.. maar ben wel blij dat ik een uitgebreide brief heb gekregen Lachen aangezien 2 kiezen in 3 dagen eruit niet zo'n pretje is Lachen

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:49

Zammie schreef:
Wat zit er een verschil in de informatie die je van de tandartsen krijgt... Die van mij gaf alleen advies van paracetamol en hij weet dat ik altijd heftig bloed (was ook gehecht)

Ik ben ook bij beide kiezen gehecht, ik moest toen hij klaar was een gaasje tussen me tanden houden (naja, op de plek waar de kies eruit is gegaan dan Tong uitsteken ) en die moest ik net zolang blijven vervangen tot het bijna gestopt was met bloeden.. alhoewel je behoorlijk kramp in je kaak kan krijgen daarvan :S
bloed het nu nogsteeds zo erg dan? (mijne bloed nu af en toe nog..)

nog een tip (kreeg ik ook van mijn tandarts)
als je gaat slapen doe een oud laken/handdoek of iets anders over je kussen anders heb je misschien kans dat je het morgen weg moet gooien als er nog wat bloed ofzo uit je mond loopt..
(klinkt ook lekker fris maarja Lachen )

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:51

Het bloeden is normaal.. dat mijn laatste verstandskies eruit moest bloedde het de volgende dag nog.
De pijn is ook normaal, bij mijn eerste verstandskies had ik een paar dagen lang pijn, kon mijn mond amper open doen en zelfs lachen deed zeer. Kon dus een week allemaal maar vla eten(goed voor de lijn! Tong uitsteken )
Bij me andere verstandkies had ik veel minder pijn en kon ik snel weer gewoon eten!

Sterkte ermee! Vriendjes zijn?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:51

Dat het wat nabloed is normaal (dacht ook van niet), ik heb tot een dag of 4 wel wat gebloed. Niet constant en ook niet hard maar tsjah soms. -heb wel 4 verstandskiezen in één keer laten trekken. Lachen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:52

Bluem schreef:
Dat het wat nabloed is normaal (dacht ook van niet), ik heb tot een dag of 4 wel wat gebloed. Niet constant en ook niet hard maar tsjah soms. -heb wel 4 verstandskiezen in één keer laten trekken. Lachen

AUW.....

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:52

Bluem schreef:

4 in een keer? :|
zaten ze aan 1 kant of niet?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:54

BianCatjee schreef:
Bluem schreef:

dat kan toch niet!!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:54

Nee, elke kant één. Haha! Wordt bij ons wel onder volledige narcose gedaan, heb de eerste 2 dagen zonder pijnstillers overleefd, ging goed. Alleen begonnen toen draadjes tegen te trekken wat pijn deed met alles, deze heb ik een week erna al laten verwijderen omdat ik daardoor mijn mond amper open kreeg. Maar verder viel het heel goed mee. Lachen Ijs leggen helpt ook goed!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:55

Zammie schreef:
BianCatjee schreef:

dat kan toch niet!!

haha ohja Tong uitsteken ja me verstandskiezen zijn eruit hè.. heb meteen geen verstand meer Tong uitsteken
nee hoor.. k dacht gewoon ff niet na..

maar Bluem: je word toch verdoofd als ze getrokken worden? en ze mogen je hele mond niet in 1x verdoven.. hoe hebben ze dat bij jou dan gedaan??

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:57

Bluem schreef:
Nee, elke kant één. Haha! Wordt bij ons wel onder volledige narcose gedaan, heb de eerste 2 dagen zonder pijnstillers overleefd, ging goed. Alleen begonnen toen draadjes tegen te trekken wat pijn deed met alles, deze heb ik een week erna al laten verwijderen omdat ik daardoor mijn mond amper open kreeg. Maar verder viel het heel goed mee. Lachen Ijs leggen helpt ook goed!

ooh oke.. ja bij ons kunnen ze dat niet onder gehele narcose doen..
maar het klinkt wel heel pijnlijk.. ik gebruik ook zo min mogelijk medicijnen.. krijg het amper naar binnen (ook zonder die kiezen Tong uitsteken )

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:59

ik krijg ook amper pilletjes naarbinnen, maar nam ibuprofen 400, die slikken heel makkelijk en je voelt ze snel! Lachen (ziekenhuis had zelfs de 600 voorgeschreven hihi)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:01

Bluem schreef:
ik krijg ook amper pilletjes naarbinnen, maar nam ibuprofen 400, die slikken heel makkelijk en je voelt ze snel! Lachen (ziekenhuis had zelfs de 600 voorgeschreven hihi)

ik heb thuis altijd ibuprofen 400 Knipoog andere soorten werken allemaal niet.. maar ik krijg eigenlijk over het algemeen geen een soort pil of iets makkelijk naar binnen.. k sta eerst met die pil en een grote slok water in me mond (5 minuten ofzo) want ik kan het gewoon niet gelijk doorslikken.. heel irritant is dat Boos!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:02

Paracetamol kun je evtentueel smelten in water. is nog heel vies, maar blijven dan in ieder geval niet hangen in je keel...

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:03

ja maar dan is het probleem dat paracetamol niet werkt bij mij.. dus dat is dan weer lastig :S
alleen ibuprofen werkt bij mij.. daarom was ik ook niet zo blij toen die tandarts zei dat ik alleen paracetamol mocht gebruiken (omdat ibuprofen bloed verdunnend is en dan blijft het dus langer bloeden)

iewll :S het bloed nu ook weer

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:04

BianCatjee schreef:
Bluem schreef:

ik heb thuis altijd ibuprofen 400 Knipoog andere soorten werken allemaal niet.. maar ik krijg eigenlijk over het algemeen geen een soort pil of iets makkelijk naar binnen.. k sta eerst met die pil en een grote slok water in me mond (5 minuten ofzo) want ik kan het gewoon niet gelijk doorslikken.. heel irritant is dat Boos!

hm, ik heb er echt evenveel moeite mee als jou normaal gezien, dit is echt het enige buiten mijn pil dat ik zo naar binnen krijg.. Gewoon slikken, pil naar binnen slok water en direct doorslikken! even verstand op 0. Lachen

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:05

Bluem schreef:
BianCatjee schreef:

hm, ik heb er echt evenveel moeite mee als jou normaal gezien, dit is echt het enige buiten mijn pil dat ik zo naar binnen krijg.. Gewoon slikken, pil naar binnen slok water en direct doorslikken! even verstand op 0. Lachen

ja alleen die verstand op 0 lukt nog niet Knipoog de ene keer gaat het makkelijker dan de andere keer.. daarom gebruik ik eigenlijk nooit medicijnen (de pil heb ik ook niet dus hoef ik niet voor me verstand op 0 te zetten Knipoog )

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:07

de enigste die bij mij altijd blijft hangen is paracetamol. Heeft geen glad jasje aan Haha! Met ibuprofen heb ik ook geen problemen....

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:08

Zammie schreef:
de enigste die bij mij altijd blijft hangen is paracetamol. Heeft geen glad jasje aan Haha! Met ibuprofen heb ik ook geen problemen....

Hahahaha nee inderdaad paracetamol heb ik ook echt een hekel aan Tong uitsteken het was nu dat ik alleen paracetamol mocht.. maar anders had ik mooi gewoon ibuprofen gebruikt, die gaat bij mij ook wel iets makkelijker (en heeft een lekkere roze smaak aan de buitenkant haha, die is tenminste niet zo vies als paracetamol bah! ) maja dat mocht niet Boos!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:10

Vind het best apart, ik kreeg zelfs voor de operatie al een ibuprofen en mocht er om de 3u nemen, mij niks gezegd van dat het niet mocht vanwege het bloeden.