Help I see people

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indomitable

Help I see people

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 23:35

Hoi,

Nou ik weet helemaal niet hoe ik het moet omschrijven of wat dan ook, maar de laatste tijd zit ik gruwelijk slecht in mijn vel. Dat komt door meerdere dingen (maar dat even terzeide). Nu ben ik altijd iemand geweest die nogal huiverd bij de gedachte dat er "meer" is wat we kunnen zien. Ik heb al eens een foto reading laten doen van mijn moeder en ik heb me nog nooit zo vreemd en opgelucht gevoeld. Dus voor mijn idee is er wel meer als we kunnen zien echter ben ik wel blij dat ik het zelf niet kan zien, totdat....

Nu is het zo dat ik al een week of 6 erg slecht en heb ook last van nachtmerries. Maar het ergste van alles vind ik nog dat ik een week of 2 geleden ineens een mannen silhouette mijn voeteneinde zag staan (het pak van het figuur was erg duidelijk). Op het moment dat ik het me realiseerde was het weg, ik weet dus niet of ik nu nog tussen wakker worden en slapen inzat. Ik zag ook verder geen gezicht. Vanochtend werd ik wederom wakker en toen stond er een vrouwen silhouette naast mijn bed (met een wit mantelpakje aan). Ook nu weet ik weer niet of ik wel of niet wakker was, maar ik heb er wel mijn hand naar uitgestoken. Het rare is dat ik denk dat die man mijn opa was (die ik nooit heb gekend) en het vrouwenfiguur voelde als mijn moeder (zij is begraven in een wit mantelpakje).

Zou het nu zo zijn dat ik gewoon veels te veel aan mijn hoofd heb waardoor ik dit heb of???
Laatst bijgewerkt door Indomitable op 30-01-08 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

barbar

Re: Help I see people

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:41

ik zou hier dus mee naar een medium gaan, die kan je waarschijnlijk wel antwoord geven op je vragen.
ik zou hier niet te lang mee rondlopen anders wordt je knettergek.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:41

Of ze komen je helpen nu je het moeilijk hebt, willen ze laten zien dat je er niet alleen voor staat Knipoog

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:44

Ik zal je een korte uitleg geven van wat dit misschien (misschien!!!) geweest zou kunnen zijn...

Doordat je slecht hebt geslapen hebben je hersens de afgelopen tijd weinig rust gehad. Een tekort aan slaap kan diverse stofwisselingen in je hersenen verstoren. Je hersenen zijn eigenlijk een vat vol met chemische verbindingen. Soms raken deze verbindingen zo in de war (vaak door medicijngebruik) dat er een delier optreedt. Een delier (van het woord delerium) is een soort "vergiftiging". Je hersens gaan anders werken en daardoor kan het komen dat je dingen ziet die er niet echt zijn. Hierop is onder andere "fata morgana" gebaseerd.

Mijn oma had een delier door medicijngebruik en zij zag ook veel dingen die er niet waren ondanks dat ze vaak wel helder van geest was. Ze zag voornamelijk dingen van heel lang geleden die indruk op haar hebben gemaakt. Bijvoorbeeld de trouwerij van mijn tante (ze zag mijn oom met een hoge hoed) en een ruzie van haar eigen ouders. Deze informatie wordt in je hersens opgeslagen en komt tijdens zo'n delier dus weer naar boven. Het zou dus zo kunnen zijn dat je hier last van hebt gehad.

Voor de duidelijkheid: Ik ben geen arts of psychiater, maar omdat ik in mijn omgeving hier ook ervaring mee heb dacht ik dat het weleens zoiets zou kunnen zijn. Ik weet niet of je medicijnen gebruikt maar medicijnen die een delier kunnen veroozaken zijn vaak antidepressiva, slaappillen en angstremmers (oxazepam, diazepam, lorazepam enz...). Vooral een combinatie hiervan geeft nogal eens deze effecten...

Veel sterkte ermee! En als je je niet gerust voelt, dan is het zeker aan te raden om er met iemand over te praten.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 23:48

Nou medicijnen gebruik ik niet maar je verklaring komt me wel bekend voor (mijn oma had dat namelijk ook). Ik vind het alleen wel een beetje "raar" om over te praten. Dadelijk denken ze nog dat ik van het padje ben Knipoog. Vandaar dat ik het eerst eens hier plaats

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 08:45

Tja wat is wijsheid.

Ik ben een heel nuchter typetje maar sta wel voor het een an ander open.

Een paar jaartjes geleden moest ik s'nachts plassen. Onze slaapkamer is zeer donker meer dan een schim zie je niet.
Ik kom dus terug van het toilet, denk ik mijn vriend naast het bed te zien staan.
Maar goed ik ben slaperig en wil weer gaan slapen, het ging allemaal nogal snel. Ik weet nog dat ik dacht 'wat doet hij nou naast het bed' maar er gewoon weer in kroop.

Tot mijn grote verbazing lag mijn vriend gewoon in bed. Ik was zo moe dat ik dacht 'wie er ook staat, hij deed geen kwaad en is morgenvroeg weer de eerste maar nu ga ik slapen'.

Het is nooit weer voorgekomen en ik was ook niet bang.
Nog steeds denk ik er met verbazing aan terug. Toen ik de slaapkamer weer in kwam was ik er echt overtuigd dat mijn vriend naast het bed stond.

Wat het wel is geweest? Geen idee, maar ik weet 100% zeker dat er iemand naast het bed stond met ongeveer hetzelfde postuur als mijn vriend.

Groetjes Henrike

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:19

dit wordt wel hallucinatie genoemd

Je heb niet veel goed geslapen en daardoor zit nog in je droomentaliteit en ook het contineu eraan denken versterk je het maar

Het enigste wat ik heb meegemaakt is dat ik soms wakker bent in me dromen [met gevoelens] en ik merk het een droom is ik direct wakker wordt. Alles gaat trillen wordt zwart en ben in 1 keer wakker ik heb hiermee leren leven

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:47

dit wordt denk ik weer een topic waarin een heleboel mensen spoken gaan zien... Maar mij lijkt de verklaring van Sigrid heel voor de hand liggend.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:50

Ik ga ook met Sigrid mee!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:03

Citaat:
Doordat je slecht hebt geslapen hebben je hersens de afgelopen tijd weinig rust gehad. Een tekort aan slaap kan diverse stofwisselingen in je hersenen verstoren. Je hersenen zijn eigenlijk een vat vol met chemische verbindingen. Soms raken deze verbindingen zo in de war (vaak door medicijngebruik) dat er een delier optreedt.

Heel herkenbaar dit. Ik heb ook een hele tijd slecht in mijn vel gezeten en was oververmoeid. Ik zag ook vaak schimmen en mensen die er niet waren. Ik heb dit zelf ook nooit anders gezien als een soort kortsluiting in mijn hersenen. Nu het weer goed met me gaat zijn de schimmen verdwenen. Ik zou me er voorlopig niet al te druk over maken en eerst eens afwachten of de schimmen verdwijnen zodra je weer wat beter in je vel zit. Ach gut

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 14:05

Nou ik heb mezelf in ieder geval voorgenomen om me er ook niet druk over te gaan lopen maken. Ik heb zelf nog steeds het gevoel of ik nog sliep dus het lijkt mij ook meer een gevalletje van kortsluiting Knipoog.

Ik ben wel blij als het weer weekend is dan ga ik ook proberen om lekker bij te slapen en dan komt het vanzelf wel weer goed Lachen.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:13

Ik geloof er wel in dat er meer is, en dat jij echt mensen hebt gezien.
Mijn vriend ziet namelijk ook "geesten". Dat zijn alleen periodes. Soms zijn ze er en dan zijn ze weer een hele lange tijd weg.
Ik zie en voel ze zelf niet, maar mijn vriend maakte me wel eens wakker. Enigzins ben ik er wel blij om dat ik ze niet zie, want ik vind het nogal griezelig.
Mijn vriend schijnt ook bepaalde gaves te hebben.
Als je er gewoon open voor staat is er denk ik niks aan de hand. Als je het niet wilt kun je ze gewoon weg sturen, meestal gaan ze dan ook weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:23

Ik ga mee met het antwoord van Sigrid. Ik heb het zelf ook eens gehad in een periode van veel te weinig slaap en weet hoe griezelig het is. Toen ik weer fatsoenlijk sliep, was het ook direct over. Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde, maar in dit geval geloof ik echt niet dat je een geest hebt gezien. Sterkte in ieder geval en laat je niet gek maken!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:05

Ja heb ik ook. Nadat iemand me hier van bokt had uitgelegt hoe dat kwam, en ik er op ging letten, klopte het precies. Zij vertelde me dat ik dan me veel zorgen maakte, druk over dingen maakte ect. Zij vertelde ook als je ze "ziet" stuur ze weg gewoon heel simpel. Wegwezen jullie, laat me met rust. Dit werkte bij mij. Als jij ontspannen naar bed gaat, niet ligt te tobbe ( moeilijk als je ergens mee zit) dan "zie " je ze niet. Ga je liggen malen, zorgen maken dus, dan komen ze wel. Bij mij was het op een gegeven moment zo, dat ik ze zelfde voelde. ( voelt als een kat op je dekbed loopt) Ik heb ze toen ook "weg gestuurd, briefje neergelegt op me voeten einde ( had je man moeten horen) met de tekst " weg wezen, laat me met rust" Het heeft bij mij geholpen. Of het nu echt tussen je oren zit of zelf wilt geloven ect. Maakt mij niet uit, het heeft bij mij geholpen

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:19

Heb ik ook en periode gehad. Heel herkenbaar. Simpele verklaring; je zit tussen droom en werkelijkheid, oftwel je hallucineert. Even wat water drinken, licht aan doen of een boekje lezen helpt wel. Ik zag ze ook vliegen, van de gekste dingen, sommige best grappig haha. Bekijk het luchtig en bedenk maar dat je hersenen rare dingen met je kan doen.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:06

Toen ik jong was heb ik ook eens zo'n "ervaring" gehad... Ik lag in m'n bed maar lag nog niet te slapen, ik hoorde toen m'n moeder huilen.
De ochtend erna vroeg ik wat er aan de hand was en bleek dat ze dus helemaal niet gehuild had, een tijdje daarna ben ik eens bij een medium geweest en heb ik ook gezegd wat er precies gebeurd was.
Zij zei me dat het best kan dat je dingen gaat horen of zien die er niet zijn als je ergens tussen wakker zijn en slapen zit...

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:04

Esmeralda schreef:
Ja heb ik ook. Nadat iemand me hier van bokt had uitgelegt hoe dat kwam, en ik er op ging letten, klopte het precies. Zij vertelde me dat ik dan me veel zorgen maakte, druk over dingen maakte ect. Zij vertelde ook als je ze "ziet" stuur ze weg gewoon heel simpel. Wegwezen jullie, laat me met rust. Dit werkte bij mij. Als jij ontspannen naar bed gaat, niet ligt te tobbe ( moeilijk als je ergens mee zit) dan "zie " je ze niet. Ga je liggen malen, zorgen maken dus, dan komen ze wel. Bij mij was het op een gegeven moment zo, dat ik ze zelfde voelde. ( voelt als een kat op je dekbed loopt) Ik heb ze toen ook "weg gestuurd, briefje neergelegt op me voeten einde ( had je man moeten horen) met de tekst " weg wezen, laat me met rust" Het heeft bij mij geholpen. Of het nu echt tussen je oren zit of zelf wilt geloven ect. Maakt mij niet uit, het heeft bij mij geholpen

Wat grappig dat je dat echt gedaan hebt. Zou dat echt helpen? Dat zou misschien toch betekenen dat er meer is.
Op het moment heeft mijn vriend ook weer last van mensen op onze slaapkamer, ze komen door de deur heen. Ik vind het zo eng en griezelig dat ik niet meer durf te gaan slapen. ik heb gelukkig nog nooit wat gezien, ik kijk ook echt niet, ik hou mn hoofd zowat de hele nacht onder de dekens, zovan, ik ben er niet!!
Ik zou ook wel willen weten of het nou echt is of niet.
Overigens heeft hij geen slapeloze nachten en gebruikt hij geen medicijnen.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:13

ik geloof dat er meer is tussen hemel en aarde om het zo maar te zeggen. Mijn vriend en ik voelen vaak de aanwezigheid van 'wezens'. Ik noem het wezens omdat ik geen andere benaming ervoor weet zo snel. Maar soms zien we ook verschijningen en 'wezens'. We kunnen ons er goed voor afsluiten, dat wel. Ik ga altijd ook heel erg op mn gevoel af, als het niet goed voelt stuur ik het weg en sluit ik me ervoor af, als het goed voelt stel ik me er juist voor open omdat ik wil weten wie er dan bij mij is. Op die manier heb ik mn opa en oma al regelmatig gezien. Zij zijn gewoon mijn beschermengeltjes geworden. Beide zijn overleden.
Dingen die vaak op die momenten gebeuren zijn o.a. knipperende lichten . als mn oma er is liggen dingen die van haar geweest zijn soms anders, of dr ochtendjas (die ik nu heb) wappert aan mn kamerdeur en haar foto voelt heel warm aan. als mn opa er is voelt ook zijn foto heel warm maar vaak laat hij zich ook wel zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:19

Ik heb het ook wel eens gehad maar dat is een aantal jaar terug gebeurd. Toen zag ik ineens in de deuropening van mijn kamer een slihouette van een man, ik dacht dat het mijn vader was maar toen ik het 's ochtends vroeg was hij nooit op zolder geweest. Ook heb ik eens gehoord hoe iemand de trappen op liep bij ons middenin de nacht. Van beneden tot aan bij mij op zolder. Wij hebben nl een aantal treden op beide trappen die kraken als je erop loopt. Al die treden maken een specifiek geluid en ik hoorde ze om de beurt kraken tot aan zolder alsof er iemand op liep maar dat alleen de voetstappen misten. Best scary maar ik maak me er niet erg druk over, ik ben van mening dat geesten of wat ze dan ook mogen zijn, er niet op uit zijn om mensen pijn te doen.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:23

Ik heb ooit precies hetzelfde gehad en ben het nooit vergeten. Ik lag in de woonkamer op een bed bij oma, daar logeerde ik. En er stond iemand naast m'n bed, en ik zag mezelf staan, alleen dan in een veel oudere versie. Zelfs met knipperen en zo zag k d'r nog. Maar ik was 6 of 7, vond het doodeng en deed de deken over m'n hoofd en zo ben ik weer in slaap gevallen...

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:08

Blablabla. Je bent gwn paranormaal, nix engs aan hoor. Ik ben het ook tis ff wennen. Als je de geesten weg wilt hebben zeg je gwn 'ik wil nu dat je weggaat, je bent dood dus je moet verder.'

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:33

Jennylicious schreef:
Blablabla. Je bent gwn paranormaal, nix engs aan hoor. Ik ben het ook tis ff wennen. Als je de geesten weg wilt hebben zeg je gwn 'ik wil nu dat je weggaat, je bent dood dus je moet verder.'

Jahoh!? Huilen van het lachen
iedereen die wat ziet is paranormaal, en al zou ze het zijn.. boze geesten gaan niet zomaar weg hoor Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:38

ik wil de vrijheid nemen om je aan te raden hiermee naar een dominee of pastoor te gaan.
ook voor zingeving, en vragen in die richting.
wat mij als christen opvalt is dat veel mensen 'iets' missen, en het gevoel hebben dat er meer moet zijn.
mijn overtuiging is dat de mens gemaakt is om met God te leven, en als je dat stukje niet hebt in je leven, je dan idd 'iets' mist.
ik wil hiermee niet provoceren, het is mijn overtuiging nou eenmaal als christen, daarom wilde ik het even noemen.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:56

Moirsa schreef:
Jennylicious schreef:

Jahoh!? Huilen van het lachen
iedereen die wat ziet is paranormaal, en al zou ze het zijn.. boze geesten gaan niet zomaar weg hoor Knipoog

Boze geesten zijn gedwongen weg te gaan.
Moet je gwn duidelijk tegen zijn. Een regenboog of poort inbeelden en dan zeggen ga weg ik stuur je weg je bent dood. zeggen helpt al oowr. Heb toch zelf ervaring mee

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:59

Marigold schreef:
ik wil de vrijheid nemen om je aan te raden hiermee naar een dominee of pastoor te gaan.
ook voor zingeving, en vragen in die richting.
wat mij als christen opvalt is dat veel mensen 'iets' missen, en het gevoel hebben dat er meer moet zijn.
mijn overtuiging is dat de mens gemaakt is om met God te leven, en als je dat stukje niet hebt in je leven, je dan idd 'iets' mist.
ik wil hiermee niet provoceren, het is mijn overtuiging nou eenmaal als christen, daarom wilde ik het even noemen.

OMG hallooooo pastoor en dominee geloven geen eens in geesten en whatever en vinden het gelijk foute boel terwijl geesten zien dat helemaal niet is. Er is nu eenmaal meer tusse hemel en aarde. Wrm zou je iets missen als je niet in God gelooft? Altijd doen gelovigen net of ze het beter hebben en rijker zijn in het leven dan mensen die niet geloven.
Dat is helemaal niet waar, je laat je gwn onder de duim houden door een boek.