Fitness

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bokjebok

Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 15:50

Hey Hey

Ik zit sinds kort op fitness, maar daar zijn geen mensen die schema's voor je maken
ik ben 1.64 en 62 Bloos kilo
en ik wil tussen de 50-55 gaan wegen!!
(sporten en dieeten dus)

Weet iemand wat ik dan het best voor trainings apparaten kan gaan gebruiken?
En hoelang duurt het voor je iets van resultaat ziet (A)?

Anoniem

Re: Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:44

Cardio training is voor conditie..
kracht training voor spieren.
Beter begin je dus met cardiotraining. Hardloopband enzo.
Maar kan je het niet aan iemand vragen van de fitness? Lachen

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 23:06

nee daar is niemand voor Verward

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:31

Je kan het beste een combinatie doen van cardio- en krachtoefeningen. Probeer de cardiooefening zo te doen dat je hartslag flink versnelt, maar niet té (want dat ga je alleen maar conditie trainen, en gaat je lichaam juist reserves vasthouden). Weet niet hoe oud je bent, maar ik ben 25, en moet met een hartslag van rond de 140 trainen. Je moet eigenlijk aanhouden dat het wel zwaar is, maar wel voor langere tijd voor te houden. Ik doe in totaal 50 minuten cardiotraining: 15 minuten fietsen, 15 minuten lopen (flink tempo maar niet rennen, met een flinke stijging, ik doe 6 km per uur met een stijging van 7% ), 10 minuten steppen en 10 minuten op de wave.

Daarnaast wat krachtoefeningen: probeer alle grotere spiergroepen mee te pakken. Buikspieren, benen, rug, borstspieren.

Is er daar echt niemand? Ook niet die in het begin alle apparaten uitlegt? Dat vind ik eigenlijk een slechte zaak, zo kan je niet verantwoord de apparaten gebruiken en sporten...

Hopelijk heb je hier wat aan iig Lachen

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:25

Ik vind het altijd moeilijk om die hartslag laag te houden. Als ik op de loopband sta dan heb ik altijd zoiets, ik wil die kilometers halen, maar dan vind ik het saai worden en ga ik steeds harder rennen om zo snel mogelijk veel kilometers te halen en dan tollend van die band afkomen Haha!
Maar het is inderdaad beter om je ideale hartslag aan te houden dat je vet verbrand. Staat vaak ook op die apparaten. Staat er zo'n schema met je leeftijd en hoe hoog/laag je hartslag zou moeten zijn.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 09:56

k ben over 4 weken 18,,,

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:17

ik vind het ook raar dat er niemand is. Ik heb me onlangs ingeschreven en vrijdagochtend doen ze een fittest met me, leggen ze alle apparaten uit en stellen ze een schema op zodat ik verantwoord kan sporten. Ook leggen ze uit wat een juiste houding is en hoe je een apparaat goed kunt gebruiken. Zijn er geen groepslessen waar je aan mee kunt doen? Iets als steps of bodyshape? Want zomaar op apparaten gaan zitten en wat doen werkt vaak niet heel effectief Lachen

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:27

dat is inderdaad wel beetje vreemd dat er niemand is die je die dingen uit kan leggen, want zo heb je ook wel denk ik ook weer iets meer kans op 'n blessure..
verder kan ik je helaas niet helpen..
of.. 'n ander fitness studio zoeken waar ze je wel fatsoenlijk kunnen helpen.. Rolleyes

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:28

Ik sport bij free fitniss en dat is onbeperkt voor 15 euro per maand en daar is wel iemand bij die je helpt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:34

Ik vind de crostrainer mega zwaar en is echt een aanslag voor je knieèn.Zijn er meer die dat vinden?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:39

Ik heb er geen verstand van. Maar ik zit wel op een sportschool die mij zo'n programma heeft gegeven. Ook om af te vallen.

Wat ik doe:
-10 min. roeien
-10 min. cross trainer
-10 min. loopband
-10 min. wave trainer
- 3 x 20kg legg press (kracht)
-7 min. steppen.

Alles is hierbij op mijn niveau aangepast en op een sleutel gezet. Dus ook die crosstrainer. Je kunt het zo zwaar maken voor je knieën als je wilt. Ik heb m op niveau vier staan. Wat niet heel zwaar is (niveau 4 tot 20)
Ook is mij aangeraden om wel wat krachttraining te doen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:25

Even iets heel anders: met een lengte van 1.64 en een gewicht van 62 ben je niet te dik hoor, maar netjes in verhouding! Extreem gaan sporten is niet hoofdzakelijk voor je.

Wel vind ik dat er altijd begeleiding aanwezig moet zijn, zeker als je net begint.
Je kunt ook vragen aan het personeel wat er rondloopt of je begeleiding kunt krijgen.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 22:52

nou ik ben wel een beetje aan de dikkige kant hoor
haha daarom wil k gwn afvallen
en alles strak trainen
k heb van die kipfiletjes,,, bij me arm haha
echt heeeel lelijk

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:30

Misschien kan je eens kijken naar een cardio-horloge. Die geeft per dag je conditie aan (own zone) en je kan instellen of je wilt trainen op afvallen of conditie. Het ding bepaalt de hartslag-zone waar je tussen moet blijven voor een goed resultaat. En verantwoord sportenantuurlijk.

Het bevalt mij prima

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:56

Ik wil best een schema voor je maken, maar ik weet niet wat er allemaal is.

Kort gezegd moet je om af te vallen ong. een uur achtereenvolgens op een laag tempo (hartslag 120-140) op cardioapparatuur trainen. (fiets, crosstrainer, loopband, roeiergometer, steps e.d.)

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:02

ik zou lekker naar een andere sportschool gaan. Eentje waarbij ze je wel goed begeleiden. Ik zit sinds kort ook op fitness maar er loopt eigenlijk altijd wel iemand door de zaal die je even helpt of even corrigeert als je een arm been of hoofd verkeerd hebt...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:35

Is het normaal dat je uit geput bent, ik voel me als of ik de 4 daagse heb gelopen.Ben echt kapot.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 17:26

marleen_usar schreef:
Is het normaal dat je uit geput bent, ik voel me als of ik de 4 daagse heb gelopen.Ben echt kapot.

hangt ervan af wat je gedaan hebt... mijn vriend is altijd kapot na het fitnessen maar die doet ook alleen krachttraining voor de spieropbouw. En begint binnenkort met bodybuilding...

Ik heb altijd mega veel energie als ik terug kom van de sportschool... laad mezelf helemaal op maar heb wel een voldaan gevoel...

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 00:46

ik heb vandaag

15 min gefietst
15 min geroeit
15 min hard gelopen
en 15 min arm en been gewichten gebruikt
verder 60 buikspieren gedaan

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 07:49

Zo dat gaat goed,weet jij ook wat je verbrand ?

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 08:37

Voordat je resultaat gaat zien gaat wel even duren, maar voelen doe je het eerder.
Veel cardio is goed hoor maar wil je uiterlijk resultaat dan zal je toch echt de banken op moeten.
Voor fitness houd je in ieder geval aan dat je ieder apparaat in 3 series van 15 oefeningen doet.
Je lichaam heeft zoveel spieren dat zomaar een beetje aanrommelen gewoon not done is. Je hebt een heel goed schema nodig voor de spiergroepen die voor jou belangrijk zijn en als ze je dat op die sportschool niet kunnen geven kan je beter een andere sportschool zoeken.
Je kan de oefeningen ook heel snel erg verkeerd uitvoeren zodat het zo goed als geen enkel effect heeft. Je hebt goede begeleiding nodig anders zit je je tijd te verdoen.

Via google kan je wel wat schema´s vinden zoals deze http://www.acti-vita.nl/schema-beginners.html

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 23:14

ik heb vandaag weer gesport

JA JA GEZOND BEZIG

15 min steppen
15 min fietsen
15 min roeien
15 min rennen
100 buikspieren
30x me kipfiletjes
en 30x me benen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 08:03

Ik heb auw (haha) niks gewend,morgen maar wat rustiger aan doen.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 08:45

haha wat heb je allemaal gedaan?
hoevaak ga jij per week?
ik wil 3-4x per week gaan
wil snel effect hebben

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 08:51

marleen_usar schreef:
Ik vind de crostrainer mega zwaar en is echt een aanslag voor je knieèn.Zijn er meer die dat vinden?

Dan moet je hem op de lichtste stand zetten Knipoog
Ik ben momenteel aan het dieeten en weeg boven de 100 kilo Bloos
Ik kan er al 25 minuten opstaan Knipoog Even doorzetten maar als je er eenmaal aan went is het goed te doen en ik heb zelfs spier en gewrichtsklachten Ja