Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSCWx schreef:Mijn tanden werden heeeeel gevoelig, heeft echt nog een paar jaar geduurd voordat ik weer volop kon poetsen en eten.
xSCWx schreef:Mijn tanden werden heeeeel gevoelig, heeft echt nog een paar jaar geduurd voordat ik weer volop kon poetsen en eten.
Paljassofie schreef:katiavl : dat er niet veel gezonds zit in cola weet iedereen, maar heeft iemand concrete gevolgen?
katiavl schreef:Cafeïne heeft in het lichaam een halfwaardetijd van circa 5 uur, dus wanneer men de dag om 8.00 uur zou beginnen met acht tassen cola, dan heeft men om 13.00 uur nog steeds het equivalent van vier tassen cola in het bloed, om 18 uur nog het equivalent van twee koppen en wanneer men gaat (proberen te) slapen is het alsof men net een tas cola gedronken heeft.
.
femmefatale1 schreef:Ik heb altijd veel cola gedronken, en merk nu dat mijn maag in opstand komt..
Niet dat ik er misselijk of iets van wordt.. maar ik krijg als ik weer teveel drink, last van brandend maagzuur..
Dus ik ben maar over gegaan op sap, en af en toe een glas cola, en het gaat nu een heel stuk beter..
virgin_lady schreef:cola light kan toch geen kwaad? zit geen suiker in.
secricible schreef:bovendien schijnt de aspartaan in cola ligt op het zenuwstelsel te werken.Daar stond een tijdje terug een topic over op bokt, bij voedingsgedeelte. Weet niet of ik dat echt moet geloven, maar goed.
Verder idd de suiker, zorgt ook dat je suikerspiegel gekke dingen gaat doen, weet niet of het direct suikerziekte kan opleveren, maar zou er niet gek van staan te kijken. Rest is denk ik wel zo'n beetje genoemd. Cola is gewoon heel erg ongezond, zit veel in wat niet goed is. En idd de zuurgraad is idioot hoog...
katiavl schreef:xSCWx schreef:Mijn tanden werden heeeeel gevoelig, heeft echt nog een paar jaar geduurd voordat ik weer volop kon poetsen en eten.
Heb je sensodine voor gevoelige tanden geprobeert met extra zachte borsten x 3 per dag kuisen zou het binnen twee weken over moeten zijn.
De cafeine in cola is niet gezond
Paljassofie schreef:secricible schreef:bovendien schijnt de aspartaan in cola ligt op het zenuwstelsel te werken.Daar stond een tijdje terug een topic over op bokt, bij voedingsgedeelte. Weet niet of ik dat echt moet geloven, maar goed.
Verder idd de suiker, zorgt ook dat je suikerspiegel gekke dingen gaat doen, weet niet of het direct suikerziekte kan opleveren, maar zou er niet gek van staan te kijken. Rest is denk ik wel zo'n beetje genoemd. Cola is gewoon heel erg ongezond, zit veel in wat niet goed is. En idd de zuurgraad is idioot hoog...
aspartaan is bij mijn weten de zoetstof die suiker vervangt in light en zero, dus niet in gewone cola (maar ga straks toch nog even op het etiket kijken)
heb ondertussen al gelezen dat 1 glas cola per dag de kans op suikerziekte al 80 procent zou verhogen, botontkalking ook extreem,... hmmm
heeft iemand nog ervaringen met colaverslaving?
pres schreef:Aspartaam is inderdaad een van de kunstmatige ( goedkope ) zoetstoffen en net als sacharine in grote hoeveelheden niet gezond.
Je vind deze stoffen vooral veel in light-producten.