Rookverbod

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Rookverbod

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 22:43

Hallo Bokkers,

Graag wil ik jullie mening weten over het rookverbod wat is ingesteld.
Ben je er mee eens of oneens? Zoja, waarom? En ben je zelf wel of geen roker?

Groetjes,
Sas

_Ananas_

Re: Rookverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:46

Vind het prima Haha! Ben dan ook een niet- roker. Wat ik vooral heerlijk vind is het naar de kroeg gaan en niet binnen de anderhalf uur met prikkende ogen rond te hoeven lopen! Verder fijn dat je kleren niet zo gaan stinken en je haren!

Ben er dus wel blij mee, van mij mag het vandaag nog ingaan Haha! Haha!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:48

Heb er totaal geen problemen mee (ondanks dat ik roker ben). Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen er last van hebben. Op m'n werk (al jaren) moet ik ook ff naar buiten....

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:59

Prima hoor, kan het best begrijpen.. Balen voor wij rokers (ik rook ook) maargoed het is wel onze slechte gewoonte, vindt het vrij normaal dat wij er dan geen anderen mee lastig vallen.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:05

ik ben zelf ook een roker, maar als het moet dan kan ik mijn shag ook prima een paar uutjes achterwege laten.Maar volgens mij gaat het ooit nog zo ver komen dat je op straat ook niet meer mag roken.
vindt het bijna dicriminatie eigenlijk
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 21-01-08 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:07

ik rook maar ik kan het wel begrijpen Knipoog
Enige probleem wat ik nu heb is de avondklok Tong uitsteken Als je eem een shaggie wil roken kom je daarna de kroeg niet meer in Knipoog

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:09

Ik ben een niet-roker en ben ontzettend blij met het rookverbod. Eindelijk niet stinkend thuiskomen na uitgaan Haha!
Eindelijk niet meer in die vieze benauwde lucht zitten.

Op straat rokende mensen heb ik overigens geen problemen mee. Mits je niet met zn 10en in een bushokje staat gepropt omdat het regent en vervolgens iemand een sigaret opsteekr..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:11

Hier ook een blije niet-roker. Ik dacht alleen dat het nog niet was ingegaan, maar pas in juni inging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:27

Ik ben dr niet blij mee, we wilden laatst ergens wat gaan drinken en eten, daar mocht niet meer gerookt worden we zijn linearecta naar huis gegaan.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:31

ik rook niet, maar ik vind wel dat er een beetje overdreven word gedaan om eerlijk te zijn Bloos over een tijdje mag je nergens meer roken en staat iedereen buiten (wat ik geen gezicht vind bij al die bedrijven Clown )

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 02:05

Ik ben het er mee eens.Heb last van mijn lucht dus dit is een stuk prettiger Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 02:37

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 04:01

Ik vind het prima.

Ik ben een niet-roker, werkzaam in de horeca. Een heerlijke job, veel met mensen omgaan, hard werken, maar goed betaald... Het enige nadeel was altijd, die smerige rooklucht. Bij het restaurant waar ik werk valt het nog wel mee, omdat het heel veel buiten is, maar het eet-café... Man, praat me er niet vind, ik vind het zo goor. Aan het eind van de avond stink ik gigantisch (als klant zit je er een uurtje in, wij als personeel de hele avond, van 4 uur 's middags tot 1 uur 's nachts). En dan kan je als roker leuk zeggen dat ik maar ander werk moet zoeken, maar waar vind ik werk dat goed betaald, en dezelfde uren hanteerd? Want dat zijn de tijden dat ik tijd heb om te werken...

Ik vind roken een asociale gewoonte. JIJ als roker hebt de keuze gemaakt die dingen op te willen steken. JIJ bent eraan verslaafd ik niet. Vervolgens loop ik de hele avond in die stinklucht, als ik vanuit een bedrijf naar buiten loop moet ik tussen een groep rokers door (wat ik ook zwaar onbeschoft vind), als ik lekker ergens wil eten zit er altijd wel iemand 'oh, ff lekker een sigaretje'. Ik vind het zo verschikkelijk smerig... JIJ kiest ervoor. Ik loop toch ook niet de hele dag naast iemand oren chips te vreten, mijn luchtje op iedere voorbijganger te spuiten of mensen te besmetten met bacterien die dodelijk zouden kunnen zijn...

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:18

Chiqa schreef:
Ik ben dr niet blij mee, we wilden laatst ergens wat gaan drinken en eten, daar mocht niet meer gerookt worden we zijn linearecta naar huis gegaan.

Dat is ook de beste plaats voor de egoistische roker : thuis !

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:22

In restaurants ed. kan ik het begrijpen. Maar in discotheken, café's? Nee dat vind ik toch wel een beetje ver gaan. Bloos
Ben zelf ook een roker ja.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:24

Somebitch schreef:
In restaurants ed. kan ik het begrijpen. Maar in discotheken, café's? Nee dat vind ik toch wel een beetje ver gaan. Bloos
Ben zelf ook een roker ja.

Roken is jouw ding, dus hou het ook voor jezelf Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:25

Ze hadden ook cafe's kunnen maken voor niet rokers. Knipoog Gewoon enkele cafe's waar je mag roken en waar niet.

Maar ik weet wel dat de horeca flnk achteruit zal gaan. Bloos

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:27

Ik heb er geen problemen mee dat er in de horeca niet meer gerookt mag worden. Ik rook wel, maar erg weinig Haha! Denk dat mijn vriendje het er moeilijker mee krijgt, die rookt alleen als hij uit is ( combi biertje met peukkie ) en die gaat het dus wel zwaar krijgen Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:27

Ben heel benieuwd of mensen die nu zeuren over naar rook stinkende kleren die zweet- en alcohollucht straks wel lekker vinden. Clown

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:29

Wil er nog iets over kwijt.. Iedereen zegt altijd tegen mij ja maar in Belgie is het al zover dat je nergens meer mag roken.
Nouja ik ga altijd in Belgie uit maar heb er altijd binnen nog een sigaretje kunnen en mogen roken. Netzoals iedereen daar. Bloos

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:32

In Italie heeft men al jaren een rookverbod in discotheken. Ik moet zeggen dat een discotheek zonder rookontwikkeling wel heel erg prettig dansen is Bloos

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:34

Somebitch schreef:
Maar ik weet wel dat de horeca flnk achteruit zal gaan. Bloos

Het is bewezen dat dat niet zo is. Laat die rokers die er problemen mee hebben maar thuis blijven. Die mensen die al zo lang thuis hebben gezeten kunnen eindelijk ook eens wat Haha!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:34

Needje schreef:
Ben heel benieuwd of mensen die nu zeuren over naar rook stinkende kleren die zweet- en alcohollucht straks wel lekker vinden. Clown

Dat vraag ik me ook af, maar op zich vind ik het rookverbod niet zo erg (al ben ik zelf een roker). Kan me ook wel voorstellen dat het voor de niet-rokers vervelend is om in de stoom van de rokers te zitten.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:36

Needje schreef:

Ja, dat kwam er ook nog eens bij. Die benauwde rokers stonken een uur in de wind naar het zweet door hun slechte conditie. Heerlijk direct alleen maar sportieve mensen Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:41

Ach mij maakt het allemaal niet zo heel veel uit ik ga zelden in Nederland uit.. Lachen Geef mij maar Antwerpen, Wuustwezel etc. Knipoog En aangezien je daar ook nog mag roken is het helemaal perfect! Knipoog

Maar ik kan me voorstellen dat de niet-rokers het niet fijn vinden om in de rook te zitten

Maar jij kweetnietje jij doet alsof alle rokers slecht zijn!