Hoe bloed weer in vingers krijgen? Ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kylyco

Hoe bloed weer in vingers krijgen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 18:23

Tja ik heb veel last van koude handen in de winter. Het gebeurt soms dat er een vinger wit wordt, vanaf middelste vingerkootje, en heel koud is. Meestal ook ongevoelig. Het bloed lijkt er volledig uit weg. Dat is dus erg vervelend want ik kan dan gewoon veel niet meer. Nu heb ik al geprobeert om met massage het bloed er weer in te krijgen maar dat wil heel slecht of niet.
Meestal houdt dit probleem 20 min. (soms ook wel langer) aan. Het doet overigens geen pijn als de vingers dan weer bij gaan kleuren en op een gegeven moment weer iets warmer worden.
Daarnaast is het ook nog nooit gebeurd dat alle vingers tegelijk het hadden. Meestal is het de wijsvinger en/ of middelvinger.

Iemand met hetzelfde en tips?

racheltjj

Re: Hoe bloed weer in vingers krijgen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:25

Je hand omlaag houden zodat het bloed er weer in kan stromen?
Wat een vervelend probleem!
Sterkte ermee

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:27

Vingers blijven bewegen. Extra dikke fleecehandschoenen aantrekken, van die dikke waar je niks meer kan Clown
Enne: er bestaan van die dingetjes waarin je meot klikken en dan warmen ze op, en die kun je dan buiten in je handen houden. Ik weet neit hoe ze heten, weet iemand wat ik bedoel?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:28

Warm water erover...

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:30

Mijn moeder heeft dit ook. Haar vingers 'bevriezen', ze zien er dan heel levenloos uit. Erg bijzonder, maar ze heeft er nog niets tegen gevonden!
Handschoenen helpen niet, ze kan het ook gewoon in een (verwarmde) auto krijgen. Die klikdingetjes werken weer niet als je moet fietsen...
Ach, zolang het geen pijn doet Knipoog

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:32

Ik hou dit ook even in de gaten, heb namelijk precies hetzelfde probleem..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:35

Vriendin van mij heeft dat regelmatig. Ze heeft vernauwde vaten (genetisch aangelegd) en vooral als ze die witte vinger krijgt, moet ze eten. Liefste ook aardig wat suiker. Misschien een tip voor jou?
Echt koude handen worden wit met blauw, de jouwen eerder eng geelwit zeker?

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 18:45

mariettek schreef:
Mijn moeder heeft dit ook. Haar vingers 'bevriezen', ze zien er dan heel levenloos uit. Erg bijzonder, maar ze heeft er nog niets tegen gevonden!
Handschoenen helpen niet, ze kan het ook gewoon in een (verwarmde) auto krijgen. Die klikdingetjes werken weer niet als je moet fietsen...
Ach, zolang het geen pijn doet Knipoog

Dat klinkt inderdaad hetzelfde. Ik heb fleece handschoenen maar dat werkt niet. En idd tijdens autorijden en verwarmde auto heb ik het wel eens. Levenloos is het juiste woord!

@ Racheltjj: Als ik wandel heb ik mijn handen omlaag dus dat werkt ook niet.
@Prrrr: Warm/lauw water erover laten stromen heb ik nog niet geprobeerd. Echter is dat niet altijd voorhanden. Zal eens kijken Knipoog

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:48

Ik heb dat probleem als ik van de motor afkom - duurt altijd tien minuten voor er weer een beetje bloed in zit. Da's onhandig als je meteen daarna een HB-bloedprik krijgt. Heb daar ook vaak een niet-correcte lezing mee gehad. Totdat een keer een verpleegkundige met die tip kwam... je moet er maar opkomen.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:32

@ racheltjj: Volgens mij is dat juist heel slecht. Voor een goede circulatie moet je juist je handen dan hoog houden. Ten minste dat is wat ik geleerd en ervan begrepen heb. Knipoog

Verder heb ik niet echt tips, heb er zelf ook last van.
Meestal doe ik m'm handen onder de lauwe kraan.
Niet onder de hete kraan, want je voelt dat niet zo goed wanneer het water te heet is, althans dat heb ik.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:34

Ik heb dat ook best eng zo'n dode vinger. Meestal ook dezelfde trouwens. Zou dat eigenlijk kwaad kunnen? Nagelbijten / Gniffelen

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:52

Ik heb hetzelfde soms in mijn voet, meestal mijn rechter voet. Eén of twee tenen voelen doof, en zijn inderdaad geel/wit, en een deel van de bal van m'n voet heeft hetzelfde. Doet totaal geen pijn, maar het is vreemd. Ik heb geen idee wat het is.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 00:08

Bij mij op stage is er een cliënt die geprikt moet worden in zijn vinger voor de bloedsuiker en wanneer die witte vingers heeft moet hij hard in zijn handen klappen.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:48

hey, daar heb ik idd ook last van, hou dit topic ff in de gaten. warm water helpt niet, massage ook niet, bewegen ook niet... k zal dat klappen en de suiker eens gaan proberen.. want ik vind het wel lastig.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:29

ik heb dit ook..
mijn mentor zegt dat je dan je handn moet vouwen, en dan je knokkels naar je toe moet houden.. net alsof je ze wilt laten ''knakken''
bij mij werkt het niet, maar mis bij iemand van julie wel Clown

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:53

Daphne__ schreef:
ik heb dit ook..
mijn mentor zegt dat je dan je handn moet vouwen, en dan je knokkels naar je toe moet houden.. net alsof je ze wilt laten ''knakken''
bij mij werkt het niet, maar mis bij iemand van julie wel Clown

Mmm dat lijkt me net echt een fijn gevoel als ze zo koud zijn. Maar oke. Kan het een keer proberen. Knipoog

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:52

Ik heb dat ook!
Maar onder m'n nagels wordt het dan meestal ook echt paars/blauw dus dat ziet er dan al helemaal "afgestorven" uit!
Na een tijdje begint het ook een beetje te prikken (alsof je hand slaapt)!

Heel vervelend maar heb ook nog niet gevonden waardoor het weggaat?

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:03

Bij het schaatsen zijn er soms mensen die een soort gelverpakking gebruiken met wit poeder en een metaaltje erin. Zodra je het metaaltje knikt wordt het poeder heel warm. Misschien is het wat voor onderweg ofzo? Je eigen mobiele verwarming. Haha!

Door het in warm water te leggen wordt het poeder weer normaal.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:05

Dit heeft een naam, paar maanden geleden heeft er een topic over gestaan, weet alleen even niet meer precies hoe het heet....

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:11

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:20

Ik heb wel snel dode voeten, maar ik heb dat nooit met me handen. Wel snel erg koude handen, maar ze worden niet dood. Me vader had het ook altijd heel snel.

Warm water vind ik het beste werken. Maar niet te snel, want anders krijg je wintervoeten/handen en dat jeukt heel erg Tong uitsteken

_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:02

Dat heb ik ook weleens! Alleen dan bijna mn hele hand Nagelbijten / Gniffelen
Heel vervelend idd, ik blijf dit topic ff volgen Knipoog

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 10:53

tantjeuh schreef:

Ik heb dit inderdaad als tip ook toegestuurd gekregen. En het lijkt er inderdaad mee overeen te komen. Wat wel interresant is, is dat ik maandag een onderzoek krijg of ik mogelijk een bindweefsel stoornis heb. En dat komt ook weer terug in de tekst van bovenstaande site.
Dus ben benieuwd.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:26

Mijn vader heeft dat ook vaak.
Hij slaat dan met beide armen langs elkaar heen (hij slaat dan met zijn handen op zijn rug. Hierdoor gaat de bloedsomloop weer op gang.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:59

SannevdM schreef:
@ racheltjj: Volgens mij is dat juist heel slecht. Voor een goede circulatie moet je juist je handen dan hoog houden. Ten minste dat is wat ik geleerd en ervan begrepen heb. Knipoog

Verder heb ik niet echt tips, heb er zelf ook last van.
Meestal doe ik m'm handen onder de lauwe kraan.
Niet onder de hete kraan, want je voelt dat niet zo goed wanneer het water te heet is, althans dat heb ik.

Als je een wondje aan je hand heb en het bloed heel erg, moet je je handen juist omhoog houden zodat het mindert met bloeden,
je bloed krijgt dan zeg maar geen kans om meer bij het wondje te komen en dan mindert het bloeden.
Dus als er geen bloed in de vingers zitten lijkt het me erg apart om je handen om hoog te doen, omdat er dan juist geen bloed in komt?
Zo beredeneerde ik mijn 'handen naar beneden houden' reactie.
Het lijkt me alleen niet goed als je telkens je handen naar beneden doet, maar om te kijken of het helpt kan het neem ik aan niet zoveel kwaad, je doet dikkels je handen vaak langs je lijf!
Maar zoals de TS al zegt helpt het bij haar niet, ik weet niet of dat bij meerdere niet helpt of bij andere wel Knipoog?