Verslaafd aan alcohol, wie nog meer? (tips?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verslaafde

Verslaafd aan alcohol, wie nog meer? (tips?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 23:21

Blij dat ik dit schaduwaccount mocht gebruiken, begin ik hier een stuk tekst waar ik op dit moment heel erg zenuwachtig van word......

Zo'n maand of 9 geleden begon ik met een baan waar we dingen moesten doen waar een slok alcohol heel erg bij hielpen....
En dat was dus standaart elke avond een goed glas drank achteroverslaan...
Ik stopte met werken en had wat problemen zoals depressies en eenzaamheid waardoor de drank er standaart elke avond in ging... het hielp ook nog eens bij de angst die ik in die tijd had om alleen thuis te zijn...

Een grote verandering zat er aan te komen en heb altijd gezegd dat als die tijd eraan zou komen, ik zou stoppen, maar het is alleen maar erger geworden....

Ik durf het zelf toe te geven, ik ben verslaafd aan alcohol. Elke avond gaat het er weer in. Maakt niet uit wat het is.
Er is een stemmetje dat zegt dat ik moet drinken. Ik sta soms op en de eerste gedachten is 'Vanavond lekker weer wat drinken'.
Dit is niet elke ochtend zo, maar wel vaak....

Ik ben nog jong en heb een hele toekomst voor me, leef verder eigenlijk gezond.. Maar heb er genoeg van.
Wil er vanaf.

Er komen wel meer dingen bij kijken. Slechte adem, slecht gebit (al zo'n 6 maanden last van ontstoken tandvlees) en 's ochtends last van mijn buik (misschien de lever?)
Ik heb er genoeg van en wil stoppen, maar hoe??????

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik hoop met dit topic te kunnen praten met mensen met hetzelfde probleem... Of mensen die tips hebben?

Ik wil er echt vanaf. Ik wil stoppen, Klaar, afgelopen!
Maar hoe???
Ik ben ook nog eens erg agressief. Heb een hele lieve vriend (te lief!) die ik vanavond half in elkaar geslagen heb omdat ik mijn fles wodka niet kon vinden........................... (ok in elkaar slaan is overdreven, maar ik vrees dat hij het morgenochtend voelt....)
Ik voel me hier hééél erg slecht over, heb er flink om zitten te janken, en toen dus besloten dat het NU afgelopen moet zijn!!!

Ik hoop op reacties...

Tallie1979

Re: Verslaafd aan alcohol, wie nog meer? (tips?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:23

Ik weet niet of het in nederland bestaat, maar misschien is het een goed idee om via de AA hulp te zoeken. Of wellicht maatschappelijk werk?

De eerste stap is erkenning, daarvoor mijn petje af!! De eerste stap is gezet, hopelijk kan je hulp vinden! Succes!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:24

hulp zoeken jij.
hier kom je zelf niet uit op deze manier, en dat je dit nog durft te typen....
Hulp zoeken, proffecioneel. ik denk niet dat wij meer kunnen doen dan je aanmoedigen!
Dus zoek hulp Lachen

uiteraard super dat je er zelf achterstaat en weet dat dit niet verder kan zo!

Maartje1990

hulpinstanties opzoeken. Ik vind het geweldig dat je dit nu inziet! En goddank duurt het nog niet lang ik denk trouwens niet dat er veel ernstige schade is oid. Mijn oom 'ex' alcoholist heeft járen gedronken en zit nu (sinds korte tijd) in een verpleegtehuis met allerlei aandoeningen maar dat is 'pas' na jaren gekomen.

Ik weet niet of je al eens naar de huisarts bent geweest? dat lijkt mij een plek die je zou kunnen helpen of op google zoeken naar hulpinstanties? Want je ziet zelf in dat het niet goed is en je wilt zelf stoppen. Heel heel veel succes ermee gewenst!

Aradis

Heftig! Vooral dat stuk over je vriend, Daar wordt wel duidelijk in dat je echt verslaafd bent!
Ik ben zelf niet verslaafd aan alcohol, maar ik ken wel mensen..
Het beste wat je kunt doen is er met mensen over praten.. Of naar de AA ..

Volgens mij ben jij alwel in een ver stadium Bloos
Maar ik heb wel es gehoord dat mensen water bij hun alcohol gooiden zodat het sterk verdund werd, Weet niet of het helpt Knipoog Maar je kan alles proberen toch..

Maar ik denk echt dat het het beste is dat je mensen zoekt die hier ervaring mee hebben, en het liefst ook zo snel mogelijk Knipoog Hoe eerder jij de stap maakt, hoe beter!

Heel veel succes!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:26

verslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 23:28

Bedankt voor de (hele snelle!) reacties!!!!
Super!!! Vond het toch wat eng om dit zo te plaatsen, je weet maar nooit........ bang voor ongebript enzo....
Bedankt!!!!!

Ik drink nooit echt sterk. Ik drink niet bijv pure wodka ofzo. Ik word ook nooit dronken. Dus het is niet het gevoel dat ik wil hebben. Er is wel elke keer (vooral na een stressvolle dag) dat ik hoop om wat relaxter te worden.
Gelukkig ben ik eigenlijk bijna nooit dronken, en dat scheelt al vind ik zelf......

Naar de huisarts gaan vind ik zelf eigenlijk heel erg eng............ Hoogstwaarschijnlijk zie ik het probleem nog niet zo serieus als dat het daadwerkelijk is.......
Ik wil proberen er zelf vanaf te komen..... maar hoe...?

Apple, bedankt, ik ga even kijken!!!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:29

professionele hulp.
feit dat jij zelf inziet dat je een probleem hebt en er zelf graag vanaf wilt helpt je echt al een behoorlijk eind op weg, maar alleen kan je dit niet zomaar aanpakken.
Gelukkig zijn er mensen/instanties die weten hoe ze je het beste kunnen helpen. Wij op bokt kunnen je vooral steunen, ik vind t knap dat je (al is het via schaduwaccount) je verhaal durft te doen en zelf al kan aangeven dat je een probleem hebt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:30

ik wete niet waar je woont, maar mischien wil er iemand met je mee naar de huisarts, dat is mischien toch de eerste stap ? Lachen

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:30

Er zelf vanaf komen is een stuk moeilijker Knipoog
Ik bedoel, als jij je vriend al aanvalt als je geen drank kunt krijgen, Neigt het toch al wel naar gevaarlijk.
Zet je er overheen En zoek hulp Knipoog
Beter nu je laten helpen dan er later spijt van krijgen dat je het alleen op wilde lossen!

verslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 23:34

Ik ben eigenlijk gewoon iemand die niet snel naar de huisarts gaat. Heb dus al bij alles snel het gevoel van gaat wel weer over/los ik zelf wel op.
Ik heb overigens hierbij hoogstwaarschijnlijk ook nog eens een persoonlijkheids stoornis wat ook niet echt helpt. Daardoor ben ik (vrees ik) al sneller agressief......

t klinkt vrij logisch, naar de huisarts, maar zodra ik er aan denk, begin ik al te zweten.......
ik wil eigenlijk niet helemaal voor mijn probleem uitkomen..... het is moeilijk.....
vriend ziet het ook absoluut niet zo.... hij ziet het meer dat ik gewoon graag wat drink... gelukkig zie ik zelf wel in dat het gewoon een verslaving is.....

wie weet dat ik een dezer dagen eens met mijn ouders ga praten......... misschien dat zij me kunnen helpen en misschien mee kunnen naar de huisarts.. maar het is en blijft eng......

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:36

eng is het zeker, maar je hebt gewoon hulp nodig om zoiets aan te pakken. Niet alleen jij, iedereen die dit soort problemen heeft.
Het erkennen en erover durven praten hier is ook eng, maar die stap heb je al durven nemen. Probeer jezelf (al lijkt dat nu nog niet zo) te helpen door ook de stap te nemen er in je omgeving over te praten en dus hulp te vragen hulp te zoeken...

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:39

hulp zoeken.
en las ook dat dit komt door je baan ?!?!?

dat zou ik eigenlijk zo snel mogelijk een andere baan zoeken. je hebt een stressvolle baan? of een baan waarbij je verplicht bent om alcohol te drinken?

de eerste stap is inderdaad al gezet! dapper dat je dit doet. knap dat je toegeeft!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:40

Ondanks dat het eng is, toch doen. Als je van je zelf nu al zegt dat je verslaafd bent, ben je in iedergeval al een stap op weg. Dat is beter dan ontkennen en verder door drinken.

Probeer er desnoods met je vriend over te praten. Dat je je er rot bij voelt, en dit niet wilt. En vraag of hij je er bij wil helpen. Als je hem vertrouwt, en hij jou, moet dat geen probleem zijn. Ook kun je je er ouders over vertellen, zo dat ze mee naar de huisarts of een andere instantie kunnen.
Met hulp van anderen kun je het veel beter aanvechten dan in je eentje.

Heb je op het moment nog de zelfde baan, of doe je inmiddels iets heel anders. Als je nog steeds de zelfde baan hebt: stoppen. Dat lijkt me echt het beste in dat geval.

Succes en sterkte Ach gut

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:44

1 ding is zeker dit kan je niet alleen en moet je ook niet alleen willen doen. Het is ontzettend goed dat je zelf je probleem erkent en er in feite als ik het zo mag noemen, korte metten mee wilt gaan maken!

Praat met je ouders en vraag hun of zij jou willen helpen de volgende stappen te ondernemen. Ga samen met hun naar mensen die ervaring hebben met alcohol verslaving en hoe je er van af zou kunnen komen.

Heel veel succes

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:48

precies je moet het samen met iemand doen. voor de tijden die gaan komen voor de moeilijke tijden. voor de steun als het stemmetje in je hoofd zegt dat je moet gaan drinken!

je zegt dat je buikpijn ook hebt dan moet je je toch wel even gaan nakijken! vind het nog steeds knap dat je het hebt toegegeven en dat je het lef hebt gehad om het hier neer zetten.

ik zou toch ook wel een andere baan zoeken of ik heb het verkeerd gelezen Lachen

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:50

Ten eerste heel moedig dat je het zelf inziet, en het dan (ookal onder een schaduwaccount) op bokt duft te zetten, het is toch een openbaar forum.

Ten 2e is het enige wat ik je kan aanraden: Zoek proffecionele hulp!! Ga morge naar de dokter voor je klachten en vraag waar je het beste naartoe kan

Ten 3e wens ik je heel veel sterkte en kracht toe! Komop het leven is het waard om hier uit te komen!!

verslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 23:51

Die baan heb ik al niet meer. Het was niet verplcht, maar wel een stuk makkelijker.

Ik heb er verschillende keren met mijn vriend over gepraat maar helaas ziet hij het niet zo in........ Hij probeert me absoluut te begrijpen maar wordt heel emotioneel bij de gedachten dat ik er zoveel problemen mee heb...
Hij wil me absoluut helpen en we hebben ook al afgesproken dat we de komende tijd na het werk 's avonds niet meer gaan bankhangen maar lekker actief gaan sporten of naar de paarden enzo........
als ik ga bankhangen dan grijp ik al sneller naar de fles dan wanneer ik echt bezig ben en er dus niet echt aan denk....

Bedankt voor alle reacties, het lucht echt heel erg op om alles van me af te schrijven en dan ook nog eens zon medelevende reacties krijgen........ top!!!!!!!!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:53

Je kunt nog voor jezelf kijken of je kunt afspreken alleen in het weekend alcohol te drinken en niet doordeweeks.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:54

oh gelukkig! dat je de baan niet meer hebt. goed dat je zelf ook al actie onderneemt om je zelf van de alcohol weg te houden!

verder is het je er toch echt over heen te zetten om naar de dokter te gaan en dit probleem te bespreken en dan ook nog de klachten, dan weet je tenminste zeker of het echt je lever is of niet!

succes en heel veel sterkte

verslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 09:44

Ik lees op verschillende sites dat het beter is om eerst te minderen dus inderdaad bijvoorbeeld in plaats van elke avond drinken, 4 avonden in de week drinken, en ook zeggen bijvoorbeeld ik drink 2 glazen en meer niet.....
ik lees ook veel dat je jezelf wat moet beloven.... dat als je het volhoud, je iets voor jezelf mag kopen....
maar ik vraag me af of dat zou gaan werken....

ben ik de enigste met dit probleem onder zoveel gebruikers????
jammer, ik had gehoopt dat er misschien mensen zouden reageren die hetzelfde probleem hebben...... via pb mag ook!!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:38

Ik kan ook alleen maar zeggen zoek hulp jij ziet zelf in dat je verslaafd bent en dat kan je redding zijn.
Je lichaam vraagt al om alcohol en dat moet je terug proberen te dringen maar dat kun je niet alleen.
Mijn vader is gestorven door zijn alcoholisme doordat zijn lever helemaal kapot was en dat is geen prettige dood want je vergiftigd jezelf.

Zoek hulp heel veel sterkte.
Voor vragen kun je altijd een pb sturen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:57

Kijk het filmpje op http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fu ... ge_id=4220

Met Iboga kan je in een klap stoppen. Je wil simpelweg niet meer gebruiken, en je zult er ook niet meer aan denken. Ook heb je geen lichamelijke afkickverscheinselen.

Klinkt misschien allemaal onwaarscheinlijk maar er komt nog bij dat het je ook kan helpen met je geestelijke problemen.

Ik kan je nog veel meer vertellen, maar kijk eerst maar of je geinteresseert bent.
Laatst bijgewerkt door Daphna op 14-01-08 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

mondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:02

Hier in de buurt (omgeving Alkmaar) heb je ook de Brijderstichting die helpt bij verslavingen. www.brijder.nl
Zelf hou ik wel van een borrel, maar heb alleen een snoepverslaving....
Heel veel sterkte gewenst.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:07

Ik denk dat het moeilijk wordt/is om alleen te stoppen, het is verstandiger om hulp te zoeken. Ga eens langs bij je HA, die kan je waarschijnlijk doorverwijzen naar de AA oid.
Sterkte Lachen.