Informatie over Kraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Informatie over Kraken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 18:14

Hallo,

Ik zit erover te denken om m'n nek eens een keer te laten kraken.
Heb al sinds zomer 2007 ontzettende last van mijn nek, het zit daar namelijk helemaal op slot.
Zit ook al bij de fysio, maar tot nu toe heeft het nog geen enkel effect gehad.
Nu weet ik dat het niet zo snel gaat, maar heb al eerder ervaring met de fysio gehad en was er zelf niet zo tevreden over.

Afijn, nu zit ik er dus over te denken om naar een kraker te gaan.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe gaat dat allemaal in z'n werk en heb je na afloop nog ergens last van gehad? Hoe vaak ben je naar de kraker toe gegaan?

Alle informatie is welkom..

Boktpony

Re: Informatie over Kraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:18

een kraker in de zin van een chiropractor?
daar heb ik ervaring genoeg mee, en ik zou zeggen meteen doen, want het kan je zoveel pijn en ellende schelen!
de behandelingen zijn niet pijnlijk, en daarna voel je je alleen maar beter vind ik Haha!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:52

Mijn manueel therapeut die kraakt mijn rug. Het is wel een soort opluchting en het voelt beter daarna, maar het effect is bij mij niet heel lang. Na een week is het 'losse' gevoel weg.

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:30

Rianneke schreef:
een kraker in de zin van een chiropractor?
daar heb ik ervaring genoeg mee, en ik zou zeggen meteen doen, want het kan je zoveel pijn en ellende schelen!
de behandelingen zijn niet pijnlijk, en daarna voel je je alleen maar beter vind ik Haha!

over de chiropractor ben ik ook zeer tevreden Lachen maar ik word wel gewaarschuwd, dat ik het niet te vaak moet laten doen i.v.m. dat het dan echt los komt te staan en dus weer last kan krijgen, ik zelf heb rugklachten, volgens de chiropractor komt het zo ongeveer vanuit me nek. ik ben er nu een keer of 6 geweest en ik vind het ook echt een aanrader!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:42

ik ga regelmatig naar de manueel therapeut voor mijn nek. Het heeft een goed effect, maar moet wel onderhouden worden. Zo eens in de zoveel weken. En als het vaster zit, dan een paar keer 1x per week.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:45

kraker vind ik heerlijk. bij mij wordt dan alles nagekeken(rug bekken heup knie enkel enz staan schuin) en ook mn nek zit altijd vast. komt voornamelijk door de rest allemaal schuin staat.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:47

Manuele therapie vind ik persoonlijk een van de beste dingen als het om m'n rug aangaat en hierbij wordt m'n nek ook weleens gekraakt... Vind het zelf nogal eng en omdat ik weinig last van m'n nek heb sla ik dit dus liever over. maar ik denk dat het wel kan helpen, bij m'n rug in ieder geval wel...

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:52

Na erg lang rondgelopen te hebben met rugpijn, is mijn rug een aantal jaren geleden gekraakt door een manueel therapeut. Ik heb er erg veel baat bij gehad en heb er daarna weinig tot geen last meer van gehad.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 22:54

Klinkt precies wat ik zoek.
Zoals ik al zei heb ik vanaf zomer 2007 last van m'n rug/nek.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:01

Brittol schreef:

gauw een afspraak maken Knipoog weet je al wat je gaat doen Chiropractie of manueel therapeut. heb zelf beide gehad en manueel bevalt mij beter, maar is natuurlijk persoonlijk...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:02

ik loop ook bij een manueel therapeut die mijn rug etc. kraakt, het doet geen pijn en het helpt echt, je kan wel wat spierpijn hebben de dag erna maar daarna echt heeel veel beter

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:04

Helaas kan ik niet zeggen dat het pijnloos is, maar het ligt er natuurlijk aan wat je hebt...

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:05

Ik ben een aantal jaar geleden bij de chiropractor geweest omdat ik steeds zo'n last van m'n rug had.

Ik vond het altijd heerlijk als hij weer gekraakt was, dat voelde zo los en ontspannen. Het kraken zelf deed ook zeker geen pijn.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:08

Helaas werkte het voor mij niet..
Lag te huilen op de behandeltafel en kreeg alleen maar meer pijn..
hoop dat het voor jou wel gaat werken!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:18

ik zit op dit moment bij een manuele arts Lachen dat is eigenlijk het laatste waar je heen kan als ze niks meer weten Clown
een manuele arts kraakt je , maar slaat je rug ook los met een hamer ( klinkt heel raar , en voelt ook niet lkkr Bloos )
bij mij voelt het dan paar dagen goed en daarna is het weer hellemaal vast ...

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:23

Ik heb me ook een paar keer laten kraken. Was voor mij echt verschrikkelijk! Het deed zo gruwelijk veel pijn, kon het wel uitschreeuwen haha. Vooral de hoogste wervel die tegen je schedel zit deed zo'n pijn, was net of mijn hoofd van me lijf werdt gerukt, daarna nog een paar klappen met een blokje en een hamer om mijn wervels recht te slaan.
Het voelde heerlijk toen het eenmaal gebeurt was, had daarna nog dagen blauwe plekken. Voor mij heeft het steeds een poosje geholpen maar de pijn kwam altijd terug, maar dat ligt er bij mij puur aan omdat de oorzaak niet weggehaald kan worden, ben al jaren in behandelingen bij verschillende mensen (ben nu bezig bij een revalidatiecentrum zelfs)
Toch wil ik het binnenkort weer eens proberen, en daarna ook mijn werkzaamheden erop aan passen. Klinkt wel dubbel na dit verhaal of niet Knipoog?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 00:46

Zammie schreef:
Brittol schreef:

gauw een afspraak maken Knipoog weet je al wat je gaat doen Chiropractie of manueel therapeut. heb zelf beide gehad en manueel bevalt mij beter, maar is natuurlijk persoonlijk...

Is chiropractie niet een tak van manuele therapie?

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 11:54

Ik denk dat ik als eerst wat informatie ga inwinnen bij een Maneel therapeut. Prijs/Behandeling etc. Ja

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:58

Doen! Ik vind het altijd heerlijk als ik bij de manueel de deur uit loop!

1 tip, drink veel, heel veel water daarna. Er komen heel veel afvalstoffen vrij. Water beperkt de spierpijn.
Prijs bij die van mij was 28 euro. Wordt vaak ook nog wel vergoed.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:11

ow ik heb echt nog nooit last gehad van spierpijn erna.. haha, zal per persoon erg verschillen denk ik.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:12

Mijn fysiotherapeut kraakt me altijd. Mijn rug en mijn nek Ja heerlijk, alleen wat een rotgeluid altijd *LOL*

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:37

je hbe ook nog sommige sportmasseurs die je rug en nek ook flink kan laten kraken

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:50

kensha schreef:
je hbe ook nog sommige sportmasseurs die je rug en nek ook flink kan laten kraken

'
Maar dat zou ik je absoluut niet aanraden! Het enige wat die mensen aan opleiding hebben gehad, is een sportmassage cursusje.. Nog geen jaar..

Manueel therapeut heeft na zijn fysiotherapie opleiding ook nog een opleiding gehad voor manueel en heeft dus m.i. veel meer kennis..

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:51

ik laat mijn rug en nek ook kraken.

ik had echt onzettende last van mn rug. kon niet lang in 1 houding zitten
of staan.
fysio en alles geprobeerd...
en toen maar naar een ''kraker''
mn klachten zijn zo goed als over, dus ik kan het echt aanraden.
moet nu waarschijnlijk nog 1/2 keer

ik rijd een uur heen en een uur terug voor 5 minuutjes kraken, maar ik
heb het er echt voor over.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:54

Knoffer schreef:
Is chiropractie niet een tak van manuele therapie?

nee!!! een chiropractor heeft echt een opleiding gedaan tot chiropractor (zit in engeland als het goed is en is een lange en dure opleiding)
een manueel therapeut kraakt je wel, maar probeert voornamelijk met duwen en trekken de boel weer los te krijgen... maar hij pakt het probleem niet echt aan want hij laat de boel scheef staan Haha!
een chiropractor zet al je wervels en eventueel je bekken weer echt recht. en als het weer recht staat heb je er ook geen last van dat het vast gaat zitten.
ik ben inmiddels al wel 15 keer geweest bij de chiropractor. mijn laatste behandeling was gister, omdat ik na 2 jaar weer last van mijn rug had gekregen. de eerste keer dat ik daar binnenkwam kon ik niet meer lopen van de pijn Ach gut en aangezien ik geen goede ervaringen heb met de rest van de "genezers" ben ik super blij met de chiropractor. die andere "genezers" maakte bij mij alleen de pijn maar erger en wisten ook niet waar het pijn deed... dat moest ik hun vertellen.... bij de chiropractor ga ik op de behandeltafel liggen en zij pikt precies de plekken er uit die bij mij pijn deden zonder dat ik maar iets vertelt had... en dat is voor mij een teken dat ze echt weet waar ze mee bezig is Pling

een behandeling mag niet echt pijn doen, want dan is de behandelend persoon echt verkeerd bezig. ook na de behandeling mag je geen pijn voelen. het mag wel "raar" aanvoelen (omdat je lichaam anders staat als anders is je lijf even bezig met corrigeren)