Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lotte1990 schreef:Kun je je OV niet verlengen door een of andere regeling? Er moeten toch mensen zijn met een dregelijk probleem, dan vind ik niet dat je daardoor compleet aan je huis gekluisterd moet zijn (óf heel duur uit met OV-kosten..).
Flevogirly schreef:Dat met paardrijden heb ik ook, maar als ik galopeer zie ik niets meer... Naja zit toch op een manege voor gehandicapten, dus daar houden ze wel rekening mee![]()
Afgelopen keer waren veel mensen voor mijn doen in de bak (4 + ik) dan heb ik ook geen overzicht meer, 1tje minder doet wonderen
_Scarlet_ schreef:Mijn moeder heeft in beide ogen zeer weinig zicht (zeker -8, misschien nog minder), en heeft een scooter. Misschien is dat nog een mogelijkheid? Heb je toch weer meer bewegingsvrijheid dan met het OV. Zij heeft ook nooit een autorijbewijs kunnen behalen...
Breitling schreef:Iemand met 1 oog ziet beter als iemand met 1 goed oog en 1 slecht oog omdat het slechte oog de goede beinvloed.
Zelf heb ik een afwijking aan mijn oog waardoor ik geen diepte kan zien (echt helemaal niks nakkes nada) ik heb hierover niks gezegt en heb gewoon mijn rijbewijs gehaald.
Mijn ogen zien wel gewoon goed alleen mijn linker oog draait scheel als ik moe ben of gecontreerd naar een klein punt moet kijken.
Doordat ik geen diepte zie merk ik dat weleens met inparkeren al moet ik zeggen dat dat tegenwoordig prima op gevoel gaat. Ik weet hoever ik kan gaan omdat ik dit gewent ben. Ik steek liever een keer meer als dat ik er tegen aan zit. nu heb ik erg veel op file parkeren geoefent tijdens lessen en ik kan ook fijnloos ik de krapste gaatjes parkeren.
Inhalen is wel lastig. Ik kan vaak niet inschatten of ik er wel of niet langs kan zeker in het donker niet. Ik moet echt zeker weten dat er een heel groot gaat komt voor ik inhaal. Ik heb het welleens bij twijfel gedaan en dan lukte het niet en ging ik er weer achter. Tegenwoordig haal ik dus alleen in als ik er van overtuigt ben dat ik echt tijd zat heb om in te halen.
mijn nicht heeft ook een rijbewijs, hoe ze die heeft gekregen begrijpt niemand want die ziet echt vreselijk slecht. Haar slechte ook beinvloed ook haar goede oog. ze durft alleen maar in een smartje te rijden omdat die klein is.
Breitling schreef:Nou ik kan prima autorijden hoor. Niet alle oogafwijkingen betekenen gelijk dat je niet kan autorijden.
Ik zie verder prima kan alleen geen diepte zien. Ik mocht met 15 lessen al afrijden omdat ik zo goed reed. ik heb 15 min afgereden omdat mijn examinator gelijk al zag dat ik goed kan rijden. Ik heb verder ook geen slechte ogen ik kan goed in de verte kijken heb daar ook geen bril ofzo voornodig.
Ben wel geopereerd aan mijn oogen om van de afwijking af te komen maar dat is helaas nog niet gelukt.
Het enige wat ik niet goed kan is veel lezen en lang naar kleine dingen kijken omdat mijn oog dan scheef gaat staan.
met rijden heb ik hier nooit last van, alleen dan dat ik geen diepte kan zien maar daar heb ik eigenlijk ook zelf geen problemen mee. Ik kan prima inparkeren in gaatjes waar veel mensen zonder afwijking nog niet eens in kunnen parkeren. En inhalen doe ik alleen in gevallen dat ik er bij wijze van spreken 5 keer langs heen kan rijden. Ik kan van mezelf wel zeggen dat ik beter kan auto rijden als veel mensen zonder afwijking zonder arogant bedoeld hoor!
janderegelaa schreef:Je moet iedere afwijking of operatie die je hebt gehad melden met de Eigen Verklaring. Aan de hand hiervan worden beslissingen genomen. Een goede examinator had er trouwens wel uit gehaald dat je geen diepte kunt zien. Voor jouw gevoel speelt het wellicht alleen een rol met inhalen maar als jij niet kunt inschatten hoever een tegenligger bij je vandaan is kun je op een kruising ook niet schatten hoever een auto weg is, die situatie vraagt namelijk dezelfde vaardigheid nl. afstand schatten.