Dik zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Dik zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 13:57

Hallo,

Ik ben 27 jaar en veel te dik, ik heb maatje 50 en mijn gewicht wil ik niet eens weten.
Maar veel te veel. Verdrietig
Ik heb er wel eens het een en ander voor geprobeerd maar ik ben niet echt een doorzetter.
Ik hou van lekker eten en ook wel van wat snoepen.
Nou moet ik zeggen dat ik toch wel al op wat dingen let, zoals geen saus over de aardappelen, geen mayo op de frietjes en niet te vaak frietjes, veel fruit, ga veel wandelen met paarden en hond(en ook ver en lang) probeer fris vaker te vervangen door water, als ik chips pak dan doe ik zo'n klein puddingkommtje en als dat op is is het mooi enzo nog wel wat dingen, maar mijn motivatie is weer ver te zoeken want het helpt niks.
Iedereen zegt: ach als je je er lekker bij voelt maar dat is niet zo.
Ik ben altijd vrij smal geweest en warom ik ineens zo uitgedijt ben weet ik niet.
Fitnessen heb ik al vaker aan gedacht maar ben een paar keer geweest en ik vind er geen hol aan en ik moet het dan ook zeker 3/4 x per week gaan doen maar daar mis ik dan weer een stukje tijd voor, 2x lukt me wel maar vaker wordt al moeilijker.
Ik moet iets hebben waar ik heel gedreven in ben maar moet rekening houden met slijtage in mijn onderrug en fibromyalgie.
Sommige denken ook dat ik hierdoor dikker ben geworden, maar dat weet ik niet ik ga niet zomaar iets de schuld geven.
Wie kent dit probleem en heeft misschien een leuke goede oplossing?

Kapi_Dust

Re: Dik zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:58

ooit heeft mijn moeder een punt-dieet gedaan. Dat scheen te werken...

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:00

ik heb dat probleem ook, die motivatie is ver te zoeken bij mij.Wat je zou kunnen proberen is jezelf belonen bij elke x aantal kilo die je kwijt bent.Dat je bijvoorbeeld bij elke 5 kilo jezelf een bos bloemen kado doet of wat dan ook

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:01

ik heb koolhydraatdieet gedaan, super

mijn doet het ook, en is binnen een half jaar 20 kilo kwijtgeraakt

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:01

ga eens naar een dietiste, heb ik ook gedaan, daar bleek dat ik niet teveel, maar juist te weinig at....
ik ben 10 kilo kwijt, blijf nu hangen maar kan prima met mezelf leven zo.....

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:03

ik ben ook naar een dieetist geweest, dat kreng heeft nieteens een voedingsplan ofzo gemaakt, het enige wat ik al die tijd deed was opschrijven wat ik at en dat was het, en dan werdt ik gewogen, verder heeft ze niks gedaan en ik ga er nooit meer naartoe

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:04

maar heb je zelf een probleem met je lichaam??? Het klinkt misschien raar, ik ben 28 en had een maat 46/48, ben door ziekte binnen 3 weken 30 kilo afgevallen en iedereen zegt"Wees blij" maar ik ben totaal niet blij....
(ok, draag nu weer een maatje 38/40 maar verder)?

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:05

Ik ben niet overmatig dik maar een kilo'tje of 8 minder zou niet gek zijn.Vorig jaar had ik er op een gegeven ogenblik 13 kilo af en toen begon het moeilijkste:Het eraf houden.
Ik had me voorgenomen niet meer dik te worden maar helaas is dat voornemen niet gelukt en moet ik nyu eigenlijk weer opnieuw beginnen.Ik denk erover toch een keer te gaan Sonja Bakkeren.Dat schijnt vrij goed vol te houden te zijn.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:11

Gewoon goed gevarieerd en gezond eten doet al heel veel voor je, ongeacht of je overgewicht hebt of niet.
Het Sonja Bakker dieet is daar ook op gebaseerd dus misschien kan dat boek jou erbij gaan helpen.

Probeer daarnaast ook lekker in beweging te blijven.
Misschien lukt de sportschool niet helemaal maar pak wat vaker de fiets of maak iedere dag een lekker ommetje Knipoog

Het allerbelangrijkste is dat jij lekker in je vel zit en gezond blijft.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:12

Ik herken je probleem helemaal Ach gut Ik ben zelf ook al jaren te dik, naja, niet heel erg dik, maar wel overgewicht. Ik heb al diverse dieeten geprobeerd, die helpen allemaal wel, als je het doorzettingsvermogen ervoor hebt. En dat is nou net het stukje wat ik vaak mis, zodra het dan eventjes niet goed gaat geef ik op. Weight watchers, Sonja Bakker, noem maar op... Ik z\viel altijd netjes af, en zodra ik er genoeg van had viel ik weer terug in m'n oude patroon en kwam ik weer aan, meer zelfs.

Het belangrijkste is dat er een knop in je hoofd omgaat, waarbij je er zelf voor de 100% achter staat. Zolang je die knop niet omzet zal het niet lukken. Een dieet is prima te doen, afvallen is een eitje, alleen op gewicht blijven dat is moeilijk. Hoe vind je de balans dat je niet meer aankomt of afvalt en daarentegen toch lekker kan eten en gelukkig blijven leven.

Ik ben nu weer bezig met afvallen, volg geen dieet, maar let gewoon goed op wat ik eet. Ik weet precies waar mijn problemen liggen hoor; te vaak uit eten, teveel alcohol, onregelmatig werken waardoor ik per dag soms wel 4-5 maaltijden nodig heb. Nachtdiensten, te makkelijk naar de vette hap grijpen in de kantine terwijl er heel veel lekkere gezonde producten zijn.

Doe het niet voor je omgeving maar voor jezelf! Ik heb een pony, een haflinger, en ik denk dat het voor haar ook comfortabeler is als ik wat minder zwaar ben, dan kan ik misschien zelfs weer boomloos gaan rijden. Ik merk dat hoe zwaarder ik word hoe slechter m'n conditie is, ik ren niets eens meer om de trein/bus te halen. En ik wil gewoon dat wanneer ik een kledingwinkel inloop en een leuke broek zie dat ik em gewoon kan kopen, en niet terug moet hangen om dat ik 'em niet pas.

Dat zijn mijn drijfveren, en de knop is inmiddels om, ik hoop dat 'ie omblijft! Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt, mocht je adviezen willen hebben, m'n pb-box staat open hoor!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 14:17

Mijn man is ook wat dikker en die moest toen voor dienst wat kilos kwijt en die is toen naar een dietiste en die mocht bijna niks meer eten en alles zonder saus of iets dus droge sla en dat vind ik dus niet lekker.
Ik eet graag groenten en sla maar over sla moet toch echt een beetje dressing en hij had na een tijdje veel kilos kwijt maar hij had steeds honger en hij had steeds meer zin in iets lekkers want alles wat hij mocht eten was supersmaakloos.
Verder kook ik iedere dag, niet te vet en prober overal rekening mee te houden.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:20

dat zal dan per dietiste verschillend zijn Ja
ik kreeg gewoon een lijst mee met wat goed/beter en beter niet was.....
dan kun je voor jezelf gewoon een keuze maken Ja
er stonden zelfs snacks op voor 's avonds Haha!
zoute stiks ipv chips, en net als iets bij de koffie, indische cake ipv een gevulde koek.....
ipv witte sauzen rode... die zijn nl niet vet en ipv frisdrinken drink ik alleen nog water Ja
een paar kleine dingen, maar het werkt wel Ja

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:21

Ik heb nu ook 48 en ben bijna 24. Ben sinds 17 december met Sonja Bakker bezig en ik ben ondanks de feestdagen al 4 kilo kwijt Pling

Ik at ook veel te weinig ontdek ik nu want nog soms kan ik niet alles op wat Sonja me voorschoteld Clown

Ik hoop dat het me goed gaat lukken want ik ben het ook zat. Zit nu zoveel lekkerder in mijn vel, energie etc.
Heb ook gewrichtsklachten, PDS etc maar ik hoop dat dat ook afneemt!
Ik mis de chips etc totaal niet
Een frietje op zijn tijd wel Tong uitsteken
Ik dronk zelf altijd al water ivm mijn darmen, maar zonder op je eten te letten val je daar alleen niet vanaf Knipoog

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:23

tipje, overfrieten zijn niet vet en met ketchup erbij is er niets mis mee Haha!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 14:25

Ja dat had ik ook al gehoord, das een goede tip.
Ik denk dat ik ook eens zo'n boek van sonja bakker ga proberen.
Er zijn zelfs mensen die het zonde vind als ik af ga vallen, je bent zo'n gezellige dikkerd.
En bedankt!
Dus ik doe het echt voor mezelf.

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:25

2 jaar geleden woog ik 110 kilo(!)en ben toen met het atkins dieet begonnen(koolhydraatvrij)dat heb ik 3 weken gedaan en toen was ik al 13 kilo kwijt!daarna gewoon goed gelet op wat ik at en ben ik steeds blijven afvallen,tot ik afgelopen winter 75 kilo woog(en dat bleef ik ook)
alleen ben ik afgelopen zomer ziek geworden(lymfeklierkanker)en zit dus aan de pretnyson en daar word je dik van.....dus ok weeg nu alweer 90 kilo,maar ja het komt daardoor,dus ik hoef nog niet te gaan lijnen of zo,maar maandag is mn laatste kuur en dan ga ik eerst 2 weken kijken wat er gebeurt en daarna ga ik weer lijnen.....(heb trouwens maatje 40 en toen ik 110 woog maat je 42-44)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:26

Cyntje schreef:
Ik heb nu ook 48 en ben bijna 24. Ben sinds 17 december met Sonja Bakker bezig en ik ben ondanks de feestdagen al 4 kilo kwijt Pling

Ik at ook veel te weinig ontdek ik nu want nog soms kan ik niet alles op wat Sonja me voorschoteld Clown

Ik hoop dat het me goed gaat lukken want ik ben het ook zat. Zit nu zoveel lekkerder in mijn vel, energie etc.
Ik dronk zelf altijd al water ivm mijn darmen, maar zonder op je eten te letten val je daar alleen niet vanaf Knipoog

Weeg je 48 kilo? Get your but out of this topic, Haha! da's helemaal niet te zwaar! Ik ben 25 en weeg bijna 90 kilo, das het dubbele van jou!

Edit: verkeerd gelezen, ik zie nu dat je maat 48 hebt, sorry Bloos
Laatst bijgewerkt door saroanda op 11-01-08 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:27

Ik HEB nu ook 48, maat dus Knipoog

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:27

saroanda schreef:
Cyntje schreef:

Weeg je 48 kilo? Get your but out of this topic, Haha! da's helemaal niet te zwaar! Ik ben 25 en weeg bijna 90 kilo, das het dubbele van jou!

ze hebben het over de kledingmaat Knipoog

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:28

hahaha ja ik ken het Ja
ik ben ook zo 1, maar een paar kilo minder is toch gezonder he Clown

110 wegen en dan toch maat 42-44? Wow!
ik weeg 90 kilo, maar heb toch echt maat 46 en laat dat nou net een rotmaat zijn Zij zijn groot en ik is klein!

volgens mij bedoelt cyntje maat 48 Haha!

marleen_usar

Haal geen lekkere dingen in huis en zorg dat je vol zit, dus donkerbruin brood eten.Ik maak daar vaak een tostie van das echt lekker en je hebt het gevoel iets lekkers te hebben gegeten.Ook val ik af als ik geen vlees eet.

saroanda

Ik heb m'n bericht aangepast, ik kwam er ook al achter, sorry.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:29

Waarom is 46 een rotmaat?

Met Sonja heb ik het gevoel dat ik weer een moeder in huis heb want na het samenwonen is er toch een hoop aangevlogen Huilen van het lachen
Ik denk dat het me deze keer wel gaat lukken, het is goed te doen vind ik.

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:32

op jezelf/samenwonen is een drama
savonds gezellig voor de tv met een lekkere kop chocomel met een lekkere koek of stuk taart of met frituur of met toastjes enz enz,alleen maar eten wat je zelf lekker vind....
enz enz ja ik ken het

en ja 110 wegen en dan maatje 42/44(heb nog nooit groter gehad)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 14:33

Ik ben echt niet de enigste zie ik.
Nou van die 100 kilo zal ik ook niet ver af zitten.