's Avonds onzettende trek.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

's Avonds onzettende trek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 22:21

Heey Lachen
Ik heb 's avonds echt ontzettende trek in eten. Ik kan dan wel chips eten en allemaal dingen, maar aangezien ik hier dik van word wil ik dit niet meer.
Dus wie heeft iets wat gezond is om te eten en waar je een beetje vol van wordt.

Groetjes.

Marleen

Re: 's Avonds onzettende trek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:23

Paprika, komkommer, van die kleine tomaatjes, augurk (en dan niet met boterhamworst, want dan is het weer minder gezond Tong uitsteken )
Appel, banaan, mandarijn, sinaasappel. enz enz..
Beetje logisch nadenken Lachen groente en fruit = bijna altijd wel goed!

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:13

Fruit/groente ofso,
daar zit je sneller vol van...

Tenminste, dat had de biologieleraar verteld Schijnheilig

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:19

Ik heb hier ook last van. Ik pakte dan gewoon een cracker met kaas of maakte een boterham gezond, met 30+ kaas, komkommer, sla en wat ham. En dan een bruine boterham. Daar ging ik ook vol van zitten.

Ook kun je het gevoel gewoon negeren en doorgaan met wat je aan het doen bent; Wat ik nu ook aan het doen ben. Schijnheilig

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:20

een cracker appel manderijn. kleine tomaatjes enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:22

In plaats van 's avonds te snacken, zij het dan gezonder, kan je beter overdag voldoende eten zodat je 's avonds geen trek meer hebt. Zorg dat je voldoende en goed ontbijt en neem de tijd voor je lunch.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:05

30 + kaas is nou niet iets wat je savonds moet eten daar zitten best wel flink wat kcal in die je snachts niet meer verbrand.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:13

Ik ben het helemaal met Zep eens.
Waarschijnlijk ontbijt je niet of nauwelijks. Klopt dat?
Begin eens met een goed ontbijt, je zal zien dat de trek 's avonds een heel eind af neemt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:24

ook fruit in de avonduren is niet erg goed: fruit zit echt boordevol met suikers. Je lichaam moet dat nog allemaal afbreken.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:53

Ik ontbijt altijd goed (ik kan echt niet zonder ontbijt hoor, ik word vaak met honger wakker), ik neem tijd voor me lunch en eet 's avonds normaal. Maar toch heb ik 's avonds meestal ook weer trek hoor. Soms verheug ik me als ik ga slapen ook ontzettend op me ontbijt Tong uitsteken

Fruit zit idd vol suikers, vooral banaan enzo. Toch is een appel gezonder dan heel wat chips wegwerken natuurlijk. Worteltjes zijn ook lekkere knabbels. Alleen moet je niet nemen als je al ontzettende honger hebt, ik krijg er dan meer honger van Verward Drinken vult ook. Drink genoeg water en neem kopjes thee ofzo.

Crackers zit ook niet veel in en zijn ook best lekker. Vooral die groene versie van LU, met olijf en zout.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:54

veel drinken, gaat hongergevoel ook van weg
en als je wat te knagen wilt hebben, wat rauwe groentes met bv joghurt dip of soepstengels

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:57

ik heb dit ook altijd..
inderdaad een appel..helpt bij mij goed en drinken..andere dingen die ik hier zag staan ga ik vanaaf ook eens proberen Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:45

Ik ken het probleem, terwijl ik ook wel goed ontbijt, lunch en goed diner 's avonds.

Ik vind het al heel wat dat ik van een bakje pinda's terug ben gegaan naar lekkers met weinig calorieen, maar om nou alleen maar fruit te eten... Daar kan ik niet altijd zin in krijgen.

Misschien dat je ook gewoon iets van yoghurt/kwark/vla kan eten. Bijvoorbeeld met een Cruesli of iets vergelijkbaars. (al vind ik de Cruesli's ook vaak lekker om 'zo' te eten).

Wat ook lekker is: een sinaasappel uitpersen, schijfjes banaan in de blender, sinaasappel erbij en yoghurt. Heb je een heerlijke fruitshake, die ook nog redelijk vult. Haha!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:49

Ik neem 's avonds vaak een kommetje japanse mix, daar zitten niet veel caloriën in en het voelt echt of je iets lekkers hebt gegeten.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:50

Bakje magere yoghurt met musli en banaan Vingers aflikken

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 16:03

Nou aan mijn ontbijt zal het niet liggen, ik ontbijt twee bruine boterhammen en nog een stuk fruit.
En een beker melk of jus d'orange

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:04

Judje schreef:
Ik ken het probleem, terwijl ik ook wel goed ontbijt, lunch en goed diner 's avonds.

Ik vind het al heel wat dat ik van een bakje pinda's terug ben gegaan naar lekkers met weinig calorieen, maar om nou alleen maar fruit te eten... Daar kan ik niet altijd zin in krijgen.

Misschien dat je ook gewoon iets van yoghurt/kwark/vla kan eten. Bijvoorbeeld met een Cruesli of iets vergelijkbaars. (al vind ik de Cruesli's ook vaak lekker om 'zo' te eten).

Wat ook lekker is: een sinaasappel uitpersen, schijfjes banaan in de blender, sinaasappel erbij en yoghurt. Heb je een heerlijke fruitshake, die ook nog redelijk vult. Haha!

Jammie. Sinaasappel en banaan is een lekkere combi.
Ik eet ook wel eens yogurt of vla , ook lekker. Ik vind honeybits heel erg lekkere ontbijttroep, alleen vult het echt voor geen meter helaas, zou echt een heel pak kunnen wegwerken in een keer. Crusli ben ik een beetje op uit gekeken helaas. En fruit is gewoon lekker.

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:13

hm,, toch maar ff volgen Tong uitsteken mschien kom ik nog wat lekkere gezonde dingen tegen, hier is namelijk hetzelfde probleem Tong uitsteken zit nu ook al weer met zak chips voor me neus Tong uitsteken

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:28

Ik denk dat ik zo maar wat crackers ga pakken Tong uitsteken

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:30

Of later avondeten. Wij eten altijd pas om 19 uur, als we dan toevallig een keer eerder eten heb ik 's avonds laat ook trekken in wat te snaaien.

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:31

Ik heb precies hetzelfde, maar volgens mij ben ik er onderhand nu zo aan gewend om ook na het avond eten nog vanalles te eten..
En dan ook geen fruit nee. Knipoog
Maar daar gaat verandering in komen Lachen , gewoon veel fruit of groente eten, altijd gezond.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:06

achja, ik ben inmiddel eraan gewend om met 'honger'te gaan slapen want als ik na het eten een hongergevoel krijg pak ik soms wat lekker ja. Maar meestal zeg ik gewoon tegen mezelf'neenee, jij hebt geen honger!'

en dan eet ik 's morgens weer echt goed. dus...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:18

Ik heb daar de laatste tijd ook wel last van, ja.
Heb net maar een banaan genomen, maar had ook al beetje chippies op. Ga dat laatste maar niet meer doen want daar wordt je alleen maar dik van.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:28

AmyII schreef:
achja, ik ben inmiddel eraan gewend om met 'honger'te gaan slapen want als ik na het eten een hongergevoel krijg pak ik soms wat lekker ja. Maar meestal zeg ik gewoon tegen mezelf'neenee, jij hebt geen honger!'

en dan eet ik 's morgens weer echt goed. dus...

Dat doe ik ook wel idd. Alleen als ik tevel honger heb kan ik niet slapen.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:30

ik heb meestal trek in iets, maar weet niet wat... meestal drink ik wat, is voor een vullend gevoel. of maak iets van vruchtenbowl en zet die in een koelkast, elke avond lekker kommetje van volscheppen.. Knipoog gezond en lekker...