Nikka schreef:Ik ben boven goed te verdoven en onder heel slecht. Wat goed helpt is een ring van verdovingen rondom de kies te zetten. Heb je daarna wel veel last van je tandvlees maar het helpt goed.
Voor jou en voor alle andere die zogezegd niet te verdoven zijn in de onderkaak: Neem hier geen genoegen mee.
Ik heb jarenlang bij dezelfde tandarts gelopen en verdoven onder was een ramp. Er werden 6 verdovingen gezet: 2 in de wang en daarna vier om de kies heen. Alles was dan verdoofd, behalve de kies zelf zo'n beetje en alles wat hij deed was pijn.
Ik kreeg zo'n angst voor de tandarts dat ik niet meer ging. Boven was geen probleem, maar onder lag ik altijd te janken in de stoel.
Wegens omstandigheden ben ik toen bij een andere tandarts terecht gekomen omdat ik zoveel pijn had aan mijn verstandskies linksonder. Hij meldde me meteen dat deze eruit moest, waarop mijn reactie was "Over mijn lijk". Toen ik uitlegde dat ik NIET te verdoven was onder moest hij lachen en beloofde mij niets te doen tot ik niets meer voelde.
Hij heeft toen een verdoving gezet in mijn wang, maar zoals verwacht voelde ik nog gewoon alles wat hij deed. Hij geloofde mij niet en pakte een haakje om dit in het ontstoken tandvlees te zetten. Uiteraard begon ik te brullen, maar ik moet zeggen: de pijn was niet zo erg als normaal in de onderkaak. Hij heeft toen 1 GOEDE verdoving bij mijn kies gezet en daarna kon hij een naald in mijn ontstoken kaak steken en ik voelde nog niets. Hij heeft de kies binnen 2 minuten getrokken en ik heb niets gevoeld.
Laat je dus niet afschepen met het verhaal dat je niet te verdoven valt. Het kost je verschrikkelijk veel geld, al die verdovingen en als het goed is is het niet nodig. Ik heb meer als 10 jaar bij de eerste tandarts gelopen, tot ik niet meer durfde te gaan. Sinds ik bij deze nieuwe ben is er niets meer aan de hand.