wat doen ze bij een afgebroken kies..??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

wat doen ze bij een afgebroken kies..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 21:54

Ik moet morgen dus naar de tandarts.Vrijdagavond kreeg ik last van een kies die dus helemaal afgebroken is, Er zit nog een heel klein minirandje kies.
Doet nu echt superveel pijn Huilen Maar kunnen ze hier nog wat aandoen? Omdat het zover is afgebroken? of maken ze iig die zenuw dood ofzo?
Iemand dit ook gehad?
Mn pa zegt net..Jah je zal wel naar de kaakchirurg moeten.. Huilen
En vind de tandarts al helemaal nix..

Heb ook nog een kies die wss een wortelkanaalbehandeling moet zeiden ze de laatste keer. + een gat in mn verstandskies merkte ik van de week..

Heb dus echt geen zin!! Maarja die pijn is ook echt zo poedersuiker..heb nu al 11 paracetamollen met codeine op en nog gewoon pijn de hele tijd..echt nix helpt pfff

heeft iemand van jullie dit ook gehad??

Patriciavt

Re: wat doen ze bij een afgebroken kies..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 00:35

Ik had op vakantie een steentje in me broodje Nagelbijten / Gniffelen
2 kiezen waar een stukje is afgebroken Nagelbijten / Gniffelen
Dit kunnen ze gewoon maken met wat nep-tand gelukkig..

Als het zover is afgebroken dat ze het niet meer 'bij kunnen vullen' denk ik dat ze idd iig je zenuw doodmaken, en evt je kies eruit om een kroon op te zetten?

Iig heel veel sterkte!!!! Komt vast goed Ja

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 00:37

Zullen er wel een kroon opzetten. In principe hoeft een wortelkanaal niet. Al staat er nog maar een beetje, een kroon kan vaak nog wel. Als er schroefje in de wortel gaat moet er volgens mij wel een wortelkanaalbehandeling. Sterkte!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 08:03

thnx Haha!
nou ben benieuwd wat ze gaan doen..om kwart over 3 mag/moet ik Clown
heb nu al geen zin..maarja als het strax weer veel pijn gaat doen..dan wil ik dus wel Tong uitsteken maar is meestal savonds dat het erger wordt..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:15

IK had een paar weken terug net zoiets, maar dan met een kies die al een wortelkanaalbehandeling achter de rug had. Daarvan brak een stuk vulling af, vreselijk pijnlijk.
Vervolgens trok de tandarts de vulling eruit en direct de halve kies mee. Niks meer aan te doen dus de rest er ook maar af gehaald. Nu heb ik dus een wortel zonder zenuw en mag er een kroon op. Leuk want daar ben ik niet voor verzekerd

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:16

Ik heb dat ook bij 1 kies, maar heb er geen las van ofzo, bij mij zit hij er dus nog steeds zonder kroon etc.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:19

soms trekken ze het eruit, en laten het zo, of vullen het met een nep kies of iets.

Ik moet ook ff bellen vandaag, omdat ik een stukje van me kies mis, waardoor sommige dingen eten niet bepaald fijn is

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:20

Zo he..jij kan snel terecht bij je tandarts!!!!
Bij mij gebeurde gisteren hetzelfde,alleen kan ik pas volgende week maandag terecht!! Boos! Boos!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 12:40

Vorige keer had ik dus last van een kies en die hebben ze getrokken.Kon toen gelijk dezelfde dag nog komen. Gelukkig.
Bij mij is echt heel de kies weg op eenheel klein mm randje aan 1 kant na.Dus denk dat ze daar nix meer mee kunnen. Maar die wortel zit er dus nog wel in..Denk dat daar iets mis mee is ofzo..

Weet ook niet of ze alles doen nu.Linksboven is die kies dus afgebroken + daar boven die verstandskies zit een gat in..
En aan de zelfde kant onder zit ook een kies die dus een wortelkanaalbehandeling moest.maar heb van die gelukkig niet echt last..
Heb nu al geen zin in vanmiddag Clown

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:59

nou lieverrd bereid je maar voor op een wortelkanaal..
heb ehtzelfde gehad en een wortelkanaal gekregen. ik wil je neit bang maken maar het doet echt pijn.. vraag zeker om een goede verdoving!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:06

Wortelkanaalbehandeling vond ik erg meevallen, mits goed verdoofd natuurlijk. Ik vind boren zonder verdoving 10 keer akeliger Clown En ze kunnen dan de afgebroken kies weer opbouwen. Ook als er nog maar een klein randje staat. Hebben ze bij mij ook gedaan, al is die kies niet zo sterk meer.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:10

ooh echt ze hebben mij plat moeten spuiten.. verschrikkelijk..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 17:26

NOU pfff ben terug hoor Huilen

De tandarts was ziek en die lag boven op bed.Dus die vrouw ging kijken en een foto maken..Er zaten alleen nog wortels en dan dat mini stukje kies..Er zat dus ook een grote ontsteking.Ze ging de Tandarts even vragen of ik er voor terug moes komen of dat hij het nu wilde doen.
Maar goed hij kwam er zo aan. Dus zij verdoven.2 in mn wang volgens mij en 1 in mn gehemelte.Toen even wachte.Maar kon al snel komen.Was inmiddels een andere vrouw en die ging met een haakje even prikken..Nou dat deed pijn !! dus ze wilde bij verdoven.Maar die andere zei nee zit genoeg in. Nou de Tandarts was er en ging kijken.Hij wilde beginnen.Maar echt zo'n pijn deed het nog.Dus 2 verdovingen erbij.En hij onderussen in zn boek kijken..Toen ging hij uiteindelijk toch beginnen.Maar deed echt nog superveel pijn.Kon amper blijven liggen!!Dus nog iemand erbij geroepen die mn handen vast ging houden Clown En uiteindelijk is het gelukt dan, Zitten 2 hechtingen in, Het bloeden zou binnen een half uur stoppen.Maar bloed nog steed was Verdrietig Is dit heel erg ??

Heb gelijk een nieuwe afspraak voor 24 maart voor te vullen bij 1tje.
Als het nog veel pijn blijft doen moet ik terug komen van de week, Dan gaan ze nog iets er aan doen. Omdat er zo'n grote ontsteking zit/zat kan je daar nog last van krijgen zei ze.
Daarom werkte mn verdoving ook niet Huilen Ja mn wang en mn lippen voelen nu verdoofd maar die kies/wortels dus niet..

Heel mn wang is nu al dik.En doet nu ook pijn.
Mn ma is even om ibuprofennen en gaasjes.Paracetamollen helpen dus niet bij mij met kiespijn..
Nou ben echt blij dat ik er vanaf ben.Zoveel pijn dat dit deed zeg..Lag gewoon helemaal te trillen

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:30

Dat dat nog bloed is niet erg had ik ook..
Ik heb het ook gehad vreselijke pijn enzo maar ik heb geen 11 paracetemolentjes op..
maar ik had er de volgende dag al geen last meer van!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 17:34

Vandaag had ik eigenlijk ook geen last meer ervan, Maarja dan zal je zien dat is niet meer gegaan was en t sávonds weer begon die pijn. Wat denk ik wel zo geweest zal zijn omdat er die onsteking zat.

Heb er nu een nieuw gaasje tussen gedaan, Krijg alleen kramp in mn kaken ervan Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:36

Nu is het opknappende heengaan. Ben jij altijd zo slecht te verdoven of heeft de TA gewoon niet goed gemikt?
Was dit in de bovenkaak of onderkaak.

En dat het nog steeds bloed is niet erg hoor. Wel goed schoonhouden/spoelen...

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 17:42

De vorige keer met trekken was het rechts onder en daar heb ik geen pijn gevoeld..
Nu was het echt erg gewoon. Dit was links boven. Ze zeiden dat het door de ontsteking kwam dat het niet goed te verdoven is..

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:44

ooh jemig.. arme jij!
bij mij hadden ze de verdoving in de kies gedaan, deed verrekte pijn maar voelde helemaal niets meer..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 17:48

Er in lijk me ook echt pijn doen zeg pff.Verdoving begint nu uit te werken.
Hopen dat het nu niet te veel pijn gaat doen..zo maar een ibuprofen nemen ipv paracetamol denk ik..
Hoor tenminste dat dat beter helpt..11 paracetamollen is ook zo wat Tong uitsteken

karlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:48

ja iets wat ontstoken is kan je bijna niet verdoven. Sterkte verder!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:34

Ik ben boven goed te verdoven en onder heel slecht. Wat goed helpt is een ring van verdovingen rondom de kies te zetten. Heb je daarna wel veel last van je tandvlees maar het helpt goed.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:55

Nikka schreef:
Ik ben boven goed te verdoven en onder heel slecht. Wat goed helpt is een ring van verdovingen rondom de kies te zetten. Heb je daarna wel veel last van je tandvlees maar het helpt goed.

Voor jou en voor alle andere die zogezegd niet te verdoven zijn in de onderkaak: Neem hier geen genoegen mee.
Ik heb jarenlang bij dezelfde tandarts gelopen en verdoven onder was een ramp. Er werden 6 verdovingen gezet: 2 in de wang en daarna vier om de kies heen. Alles was dan verdoofd, behalve de kies zelf zo'n beetje en alles wat hij deed was pijn.
Ik kreeg zo'n angst voor de tandarts dat ik niet meer ging. Boven was geen probleem, maar onder lag ik altijd te janken in de stoel.
Wegens omstandigheden ben ik toen bij een andere tandarts terecht gekomen omdat ik zoveel pijn had aan mijn verstandskies linksonder. Hij meldde me meteen dat deze eruit moest, waarop mijn reactie was "Over mijn lijk". Toen ik uitlegde dat ik NIET te verdoven was onder moest hij lachen en beloofde mij niets te doen tot ik niets meer voelde.
Hij heeft toen een verdoving gezet in mijn wang, maar zoals verwacht voelde ik nog gewoon alles wat hij deed. Hij geloofde mij niet en pakte een haakje om dit in het ontstoken tandvlees te zetten. Uiteraard begon ik te brullen, maar ik moet zeggen: de pijn was niet zo erg als normaal in de onderkaak. Hij heeft toen 1 GOEDE verdoving bij mijn kies gezet en daarna kon hij een naald in mijn ontstoken kaak steken en ik voelde nog niets. Hij heeft de kies binnen 2 minuten getrokken en ik heb niets gevoeld.

Laat je dus niet afschepen met het verhaal dat je niet te verdoven valt. Het kost je verschrikkelijk veel geld, al die verdovingen en als het goed is is het niet nodig. Ik heb meer als 10 jaar bij de eerste tandarts gelopen, tot ik niet meer durfde te gaan. Sinds ik bij deze nieuwe ben is er niets meer aan de hand.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:16

goh ik had in mijn topic nog de vraag hoe t met je was... niet zo leuk bezoekje geweest hoor ik. ja het nog wel wat nabloeden en vooral de hechtingen zal je nog wel beetje voelen. de volgende dag zal t al wat beter gaan en na drie dagen is t vrijwel weer normaal... ik had een verstandskies eruit laten snijden bij de kaakchirurg de vorige keer, iets soortgelijks denk ik
sterkte Knipoog

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 21:54

thnx Haha!
Het bloed nu nog steeds af en toe..proef dat in mn mond..bah bah..had er eerst nog iedere keer een gaasje opgedaan.maar daar stopte het niet mee..dus hem nu er maar afgehaald en even wat gegeten en gedronken net.Ben ook echt misselijk nu..misschien van dat bloed Clown

ze hadden gezegt dat het bloeden na een half uurtje over moest zijn.Maar nu dus nog niet..kan dit kwaad?

mn wang is best dik en mn tandvlees ook..de pijn valt wel mee..heb net een ibuprofen genomen zodat ik zo hopelijk wel kan slapen Tong uitsteken

Had mn moeder laten kijken of ze de hechtingen zag in t gat.. maar die zag ze dus niet :S als ik zo voel zitten ze aan beide kanten tegen de andere kies aan..dus in t midden niet..misschien dat het daarom nog bloed..is misschien gedaan voor de ontsteking dan ofzo??

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:56

Hechtingen worden gegeven dat er geen vuil inkomt. Kan best lang bloeden, met ibuprofen soms nog iets langer. Maak je geen zorgen het stopt vanzelf.