Bang voor injecties, nu 4 verstandskiezen trekken, HELP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Bang voor injecties, nu 4 verstandskiezen trekken, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 21:10

IK ben van de week naar de tandarts geweest, alles op de foto gezet,en mijn verstandskiezen komen door, onder zijn ze er al voor de helft,maar ze verdrukken de rest, en boven zitten ze er,maar zijn ze nog niet door,

Dus ze moeten eruit,en dat kan niet in 1x.
ik heb ook wat gaatjes,die liet ik altijd vullen zonder verdoving,maar dat durf ik niet meer. omdat dat best pijnlijk is.

Maar goed, ik ben dus dood en doods bang voor injecties, en dan moeten die nog in mijn mond ook!

Ik durf dus echt niet, en iemand meenemen heeft geen zin, daar word ik niet minder bang om.

Dus kan dat niet bij de kaakchirurg ofzo, onder totale verdoving ofzo?

hoe pak ik dat aan?
De tandarts zegt min of meer, niet zo aanstellen,valt reuze mee.

Kedevr

Re: Bang voor injecties, nu 4 verstandskiezen trekken, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 03:07

O jeetje, ik ben ook als de doods daarvoor. Ik heb laatst gehoord dat je via de huisarts doorverwezen kan worden naar het ziekenhuis waar ze dat onder narcose doen.

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 03:20

haha eenmaal zon spuit in je mond en je wilt niet anders meer, deze spuit doet echt geen zeer,
en dat is gewoon even door bijten denk suc6 Haha!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 03:23

precies hetzelfde probleem hier, maar ik ben dan ook nog eens als de dood voor de tandarts zelf Nagelbijten / Gniffelen , maar die injectie is opzich niet eng (probeer ik mij zelf wijs te maken), je voelt iets prikken, dan wordt de verdoving ingespoten en voel je eigenlijk al meteen niets meer.
er blijkt een zalfje te zijn die de geprikte plek van tevoren allichtelijk verdoofd, waardoor je de prik ook niet voelt

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 07:04

Hallo

Bij mijn zijn ze er alle 4 tegelijk uitgehaald echt ideaal.
Ik wil je niet bangmaken of zo maar als ze ze niet in 1 keer allemaal had getokkken had ik erg veel moeite met terug gaan.
ben ook erg bang voor prikken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 07:20

gewoon eerlijk zeggen dat je bang bent voor prikken.
dan doen ze extra voorzichtig en voel je er zowat niks van...valt echt mee hoor!!

is 1 tel dat je een beetje wat voelt,maar dat is echt maar 1 tel.
dus geef jezelf een schop onder je kont zeg van he stel je niet aan en ga er voor!!. Ach gut

want het doet geen pijn....hoofdpijn...dat doet pijn,maar dit niet Knipoog

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 08:19

Bij mij zijn ook alle 4 de verstandkiezen eruit gehaald.
Niet in 1x maar eerst 1 boven door de tandarts, heb ik geen last van gehad.
Toen bij de kaakchirurg 1 boven en 1 onder, ook weinig tot geen last van gehad.
Laatste zat nog heel diep en zelfs hier heb ik weinig last van gehad.
Als ze die spuiten gaan zetten moet je aan iets moois of leuks denken en het is maar even een prikje.
Hoe meer je je er van tevoren druk om maakt hoe gekker je je maakt terwijl het uiteindelijk allemaal wel meevalt.

Ik was laatst zo bang voordat ze me gingen opereren toen kreeg ik een infuus maar ook dat stelde niks voor, ik dacht aan iets heel anders en hop hij zat er al in.

Succes!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 08:38

Ik ben ook doodsbang ervoor en heb 10 prikjes van de kaakchirurg gehad (tandje in het gehemeltje die eruit moest) en laatst een keer een infuus waarvoor ik ook doodzenuwachtig was. Het is toch een kwestie van tanden op elkaar.. of heel hard in iemands hand knijpen.
Ik sprong bij de kaakchirurg uit de stoel en wilde weglopen, hij en mijn moeder konden me net op tijd tegenhouden en hebben een half uur op me ingepraat om weer in de stoel te gaan zitten. In de kliniek waar ik infuus kreeg waren ze super snel met prikken en bedachtzaam. Laat het dus van te voren even weten dan houden ze wat meer rekening met je!
Veel succes en even doorbijten, wat moet dat moet Knipoog

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 08:48

Die prik is minder pijnlijk dan die kiezen zonder verdoving trekken Haha!

Het zit echt tussen je oren die angst denk ik Bloos

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 08:50

Mij leek het ook doodeng, maar toen ik daar lag zei ik zo zit die prik er nou al in of??? En toen zat ie er dus al in! En de keer daarna ook nauwelijks gevoeld, de prik valt echt heel erg mee! Ogen dicht, dan zie je de spuit ook niet en waarschijnlijk merk je er niks van.
Als je echt, echt niet durft kun je misschien met je tandarts bellen wat een eventuele 2e optie is?
Ik denk als je eenmaal last van je kiezen krijgt dat je dan al helemaal niet op een prik zit te wachten Knipoog

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 09:30

ik heb nu nog geen last van die kiezen,maar ze gaan wel verdrukken,waardoor je weer gaatjes krijgt.

Ik ben zelf echt doodsbenauwd ervoor,en als het even niet hoeft, dan laat ik ze zitten.Maar helaas moeten ze eruit, en pas over een maand, en ben nu al zo zenuwachtig...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 09:43

Bij mij zijn alle 4 mijn verstandskiezen tegelijk onder narcose getrokken op verzoek van mijn tandarts. Ideaal Haha!

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 09:50

Ik heb bij een tandarts gewerkt een halfjaar en in principe mag een tandarts de verstandskiezen die nog onder het tandvlees zitten NIET trekken! Dit moet door een kaakchirurg gedaan worden.
Als ze wel door het tandvlees zijn gebroken zou het in principe wel mogen.
Verstandskiezen zijn wel de kiezen die er het makkelijkste uitgaan in vergelijking tot de rest van je gebit omdat de wortels korter zijn.
Veel sterkte!!!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:53

Ik heb onder plaatselijke verdoving allee verstandskiezen eruit laten rukken bij de kaakchirurg, want de tandarts kon ze zelf niet trekken.Ik heb er 2 behandelingen voor gehad.Eerst de ene kant boven en onder en toen zo'n 2 maanden later de andere kant boven en onder.Lijkt allemaal enger dan dat het is.Maar ik ze wel eerlijk dat ik bij het verdoven zo mijn vraagtekens had.Zo'n ouderwetse zilveren spuit werdt er gebruikt en er werden zo'n 2 ampullen in mijn kaak leeggespoten.Als je het graag onder narcose wil denk ik dat je met je tandarts moet overleggen.Succes in iedergeval

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 13:10

@ niese, ze willen die 2 die nog ruim onder het vlees zitten ook trekken,daarom zie ik het oa niet zitten.

Maar bij wie moet ik wezen voor een doorverwijzing naar de kaak chirurg, via de tandarts of via de dokter.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 13:14

Word de kaakchirurg trouwens vergoed?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:18

Ligt aan je verzekering, maar als het goed is wordt het wel vergoed, dat was bij mij tenminste wel.(basisverzekering en een aanvullende verzekering)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 13:24

ik zit bij het OZ, nu CZ geworden,
en heb ook basis , en dan tand plus,maar of dat genoeg is?
Ikheb mijn zorg verzekeraar maar een mailtje gestuurd.

Doet de kaakchirurg dan ook meteen gaatjes vullen?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:26

Bij ons worden die -bijna- altijd onder volledige verdoving getrokken, in 1 of in 2 keer,kan dat bij jullie niet? Lachen (moet er niet aan denken dat ze die bij mij zo zouden trekken Haha!) Voor de gaatjes moet ik deze week teruggaan, mijn laatste tanden zijn behoorlijk beschadigd door de verstandskiezen die enorm drukte tegen de rest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:34

Snackie schreef:
ik zit bij het OZ, nu CZ geworden,
en heb ook basis , en dan tand plus,maar of dat genoeg is?
Ikheb mijn zorg verzekeraar maar een mailtje gestuurd.

Doet de kaakchirurg dan ook meteen gaatjes vullen?

Kaakchirurg is wel verzekerd, maar gaatjes vullen doet die niet. Als je die 2 laatste kiezen laat zitten tot ze doorkomen, dan verdringen ze de rest van je gebit en dan ga je daar weer last van krijgen.

Onder narcose ga je ook met een injectie en dat is erger dan bij de kaakchirurg. Laat ze eerst je tandvlees verdoven met spray en dan prikken, ogen dichthouden en geduldig zijn, het duurt niet zo lang allemaal.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:41

Ik ben ook als de dood voor injecties hoor.
Maar gek genoeg, van de tandarts niet.
Misschien omdat ik veel tandproblemen heb gehad en daardoor veel verdovingen?
Onze tandarts heeft ook weleens een spray gebruikt zodat de huid op de een of andere manier verdooft word. Misschien kun je daar eens naar vragen?

Sterkte ermee..
Ik weet wat die elend in houdt.. Bloos

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:43

ik moet ze ook alle vier laten trekken. En ik ben ook als de dood voor spuiten/injecties etc...
Mij hebben ze voor gesteld, (en ik heb t ook aangevraagd) dat ik onder volledige narcose ga bij de kaakchirurg, en dat ze alle vier eruit halen.
Geen injecties bij mij dus, want anders deed ik het echt niet..
ik sla volledig in paniek als ik zo een naald zie..haha

misschien iets voor jou..voor mij wel iig..

vind sowieso vreemd dat de tandarts je niet heeft doorverwezen, ik heb er ook 2 nog half in het bot zitten en daar gaat de tandarts zelf echt niet aan frunikken, kan beter de kaakchirurg laten doen.

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:53

Bij mij zijn ook alle 4 de verstandskiezen eruit gehaald door de kaakchirurg, ze waren bij mij ook nog niet doorgekomen. Het is bij mij in 2 keer gebeurd, eerst boven en onder aan de linkerkant en een aantal weken later de 2 aan de rechterkant.
Ik zag het ook totaal niet zitten en maakte me er al weken vantevoren druk over, aangezien ik er ook zo een ben die panisch is voor spuiten. Echt, ik zat al te janken in die stoel voordat die kaakchirurg überhaupt al een spuit ter hand genomen had Bloos
Maar ik kan je vertellen; achteraf gezien was het nergens voor nodig geweest om mezelf er zo druk over te maken, aangezien ik er echt amper wat van gevoeld heb! De spuitjes in het tandvlees heb ik zowat niks van gevoeld, het was in no time gebeurd. Voordat je "au" kan zeggen zitten ze er al in Knipoog
Alleen het spuitje in m'n gehemelte was wel een beetje vervelend, maar dat is echt maar een paar seconden en dan is het alweer voorbij Knipoog
Kortom; het is mij persoonlijk erg meegevallen.
O ja, bij mij is het ook volledig door de verzekering vergoed (vgz).

San_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:00

Bij mij zijn ze er allemaal een paar jaar geleden uitgehaald. Eerst de twee aan de ene kant, een paar maanden later de andere kant. Ik vond het niet zo erg, ben gewoon niet zo bang voor tandartsen. Maar mijn broertje daarentegen... Toevallig moet hij morgen weer om zijn laatste verstandskies eruit te laten halen. Mijn vader kreeg van een collega de tip om hem valeriaandruppeltjes te laten innemen zodat hij rustiger wordt. Misschien helpt dat ook voor jou? Verder zou ik bedenken dat die spuit er juist is om de pijn van het laten trekken niet te voelen. Bovendien: van die prik heb je bij wijze van spreken maar een halve seconde last en de pijn tijdens en na het trekken is veel erger. Dus wat wil je liever Knipoog

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 16:25

Amanda__ schreef:
ik moet ze ook alle vier laten trekken. En ik ben ook als de dood voor spuiten/injecties etc...
Mij hebben ze voor gesteld, (en ik heb t ook aangevraagd) dat ik onder volledige narcose ga bij de kaakchirurg, en dat ze alle vier eruit halen.
Geen injecties bij mij dus, want anders deed ik het echt niet..
ik sla volledig in paniek als ik zo een naald zie..haha

misschien iets voor jou..voor mij wel iig..

vind sowieso vreemd dat de tandarts je niet heeft doorverwezen, ik heb er ook 2 nog half in het bot zitten en daar gaat de tandarts zelf echt niet aan frunikken, kan beter de kaakchirurg laten doen.

Ik sla ook in paniek,ookal weet ik dat ik het niet eng is.
5 jaar geleden moesten alle kids onder de 21 naar de sportzaal, voor die menicho kok ofzo(voor die hersenvliesontsteking)
nou ik sloeg helemaal door, tranen over mijn wangen,en toen was ik niet eens geprikt nog Bloos