Onverwacht/ongepland zwanger, meer mensen deze ervaring ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Onverwacht/ongepland zwanger, meer mensen deze ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 16:30

Sinds 2 weken staat mijn onbezorgde leventje een beetje boel op zn kop. Ik blijk zwanger te zijn...
Al een poosje was ik erg beroerd, misselij, duizelig etc, maar ik wijtte dat aan mijn 'warme-maaltijd-misselijkheid', al meer dan een jaar ben ik standaard misselijk en beroerd na het warme eten, dus dacht dat dit er ook mee te maken had. Heb daarvoor hier op bokt zelfs nog een topic geopend.

Mijn menstruatie is altijd onregelmatig geweest, ondanks pilgebruik, de ene keer was ik netjes 1 week ongesteld en 3 weken niet, een andere keer was ik juist 3 weken ongesteld en 1 week niet, en weer een andere keer was ik zomaar 6 - 8 weken niet ongesteld. Mijn lichaam stootte diverse pillen af, mijn menstruatiecyclus was een bende. Ik heb hiervoor een kijkoperatie gehad vorig jaar, behalve een cyste in mijn baarmoeder en de conclusie dat mijn baarmoeder te hoog en 1 eierstok te ver naar achter zat, was er geen duidelijke oorzaak voor mijn vage menstruatie'klachten'. Er was 1 pil die wel door mijn lichaam werd geaccepteerd en die gebruikte ik dan ook. Trychinon, een 3-fasepil.

Ik keek dan ook niet raar op toen ik niet ongesteld werd in mijn stopweek afgelopen keer, dat is redelijk normaal bij mij. Af en toe schoot er wel heel even een vlaag van 'zou ik zwanger zijn ?' door mijn hoofd als ik ook 'smorgens ontzettend misselijk was maar dat idee drukte ik gauw weer weg. Ik ben niet zwanger, ik gebruikte die pil toch ??
Op bokt opperde iemand bij mijn misselijkheids-topic of ik zwanger was. Dat wimpelde ik nog lachend weg, maar het bleef wel door mn hoofd spoken. Ik opperde eens tegen mn vriend dat ik misschien zwanger zou kunnen zijn omdat mn ongesteldheid uitbleef, maar ook die zag de ernst er niet zo van in :"Nee joh, jij bent wel vaker niet ongesteld, dat zal vast wel niet"

Toch begon het steeds meer aan me te knagen, ze zeggen dat vrouwen zoeits aanvoelen en dat idee kreeg ik ook steeds meer. Ik voelde aan mn lichaam dat er iets 'anders' was. Voor mijn misselijkheid bij het eten maakte ik een afspraak bij de dokter, maar toch bleef de kans op zwangerschap door mn hoofd spoken. Ik was ook steeds vaker moe en donderde regelmatig op een vrije dag in slaap op de bank. Steeds vaker had ik het vermoeden, of eigenlijk al de weet, dat ik zwanger was.
Ik kon de afspraak bij de dokter niet langer afwachten dus kon 2 weken geleden een zwangerschapstest.
De eerste ging mis, in het controlevenstertje verscheen niks, het andere venstertje gaf wel een half horizontaal blauw streepje aan. Ik riep dus al tegen mn vriend; "zie je wel, het is zo"
Maar zolang het ding het niet goed gedaan had wilde mijn vriend het niet geloven. Hij heeft dus een nieuwe gehaald, die ging wel goed. 2 knalrode streepjes verschenen in de vensters, ik was zwanger...

Het enige wat ik toen nog uit kon brengen was : "Ik zei het toch?!" en vervolgens "Ik ben zwanger...."

Dat was wel even een beste knal in mn gezicht. Ik zwanger... byebye onbezorgd leven, welkom poepluiers en lange dagen, geradbraakte nachten...
Ik heb kinderen wel ingepland in mn leven, ben gek op kinderen, maar nu nog even niet. Ik riep altijd "Over een jaar of 5, als ik groot en sterk ben"
Maar nu doet de kleine zich nu dus al aan.
En we kunnen het best redden, we hebben een leuk huurhuis met genoeg ruimte, beiden een vaste baan, zijn oud en wijs genoeg ( 23 en 27 jaar ) dus dat is het probleem niet. Maar ik had er gewoon nog totaal niet op gerekend. Ik ben een flierefluiter die doet wat ze wil en wanneer het haar uitkomt, in principe ben ik zelf ng een klein speels kind. Ik zat eigenlijk nog niet te wachten op de regelmaat en verplichtingen die een baby met zich meebrengt.
Ik moet dus nog heel erg aan het idee wennen, het is absoluut niet ongewenst, mocht dat zo overkomen, ik vind het mogen krijgen van een kindje een groot wonder. Maar ik moet het nog heel erg inpassen in mn leventje.

Ik werk 4 dagen in de week en speel met mn pony's en daar houdt in principe de inhoud van mijn leven wel mee op, maar ik vind t heerlijk zo. Over 8 maanden staat dat totaal op zn kop, ik zal minder gaan werken en de pony's kan ik ook niet elk moment heen wanneer ik dat wil. Er moet regelmaat komen, ik moet oppas vinden, ik moet plannen.

Mijn vriend is alleen maar blij en loopt al 2 weken met een smile van oor tot oor. Hij zit continu aan mijn buik ( die nu al groeit!!) en praat tegen Humpie ( zo hebben we het erwtje nu maar even genoemd )
Hij leeft op een grote roze wolk terwijl ik mn simpele leventje zie omslaan.
Het ene moment vind ik het heel leuk, een ander moment jank ik alles bij elkaar. Dat hoort natuurlijk ook bij het zwanger zijn, van die emo-buien, maar ik had er gewoon nog niet op gerekend dus mijn emo-buien zijn puur en alleen gebaseerd op het 'nu nog niet alsjeblieft' idee.
Gelijk voel ik me op zo'n moment schuldig tegenover het kleintje dat in mn buik groeit.

Wat we wel erg fijn vinden is dat mn schoonmoeder het nog mee maakt. Ze is ongeneeslijk ziek en de vraag is hoelang ze hier nog zal zijn. Maar de geboorte van haar kleinkind zal ze naar alle waarschijnijkheid nog wel meemaken.
Mijn moeder en mn schoonouders weten ervan en die reageerder erg enthousiast. Gelijk kwamen er allerlei baby-verhalen en toen had ik helemaal zoiets van : "Ho even, even rustig aan"
Dat heb ik ook gelijk gezegd, het is goed bedoeld, maar ik moet er zelf langzaam aan wennen, meteen een bult informatie en cadeau's zit ik al helemaal niet op te wachten. Ze begrepen het wel.
Een aantal famillieleden en hele goede vrienden weten ervan, ik moest het toch kwijt, verder hou ik me nog even stil erover.

Ik zit nu waarschijnlijk op zo'n 8 - 10 weken zwangerschap ( betekend dat ik ergens in Augustus uitgerekend zal zijn ), een gevaarlijke periode dus nog i.v.m kans op miskraam. Vandaar ook dat nog niet Jan en Alleman in mijn omgeving het hoeft te weten, eerst die 3 maanden maar overbruggen. Over een dikke week heb ik mijn 1e echo om te bepalen hoe lang ik echt zwanger ben. Omdat ik er niet mee bezig was en mijn menstruatie zo ontzettend onregelmatig was, heb ik nooit bijgehouden wanneer ik voor het laatst ongesteld was dus dat moet worden opgemeten. Ik hoop dat als ik de echo zie ik me er beter bij voel, dat het dan een bevestiging is dat er echt wat groeit... Ik weet nu nog niks, behalve dat ik wat voel en dat ik in boeken en op internet wel lees hoe het er ongeveer uitziet. Ik wil graag weten hoe het bij mij, dat er echt een kleine Humpie zit. Dan heb ik al veel meer een moeder-gevoel denk ik.

Het is een heel lang verhaal geworden maar ik moest het gewoon even kwijt. Ik ben ontzettend blij dat ik al de kans heb om eem kindje te mogen krijgen, want dat was gezien de plaatsing van mijn baarmoeder en mijn vreemde cyclus ook maar de vraag. Alleen het is wel even een shock voor me.

En graag zou ik ervaringen horen van mensen die ook ongepland zwanger zijn geworden. Hoe gingen jullie er mee om ? Sprongen jullie gelijk een gat in de lucht of was het ook even wennen ? Ging het langzaamaan beter, of juist slechter ? Hoe heb je het ingepast in je leven wat nog niet op een kindje berekend was ?
Etc etc ??

Ohja, nog even een noot voor een aantal mensen die mij in het echt kennen en dit nog niet wisten; Hou hier in de buurt je graag nog even stil, gezien mijn werk heb ik er geen zin in dat allerlei mensen het straks al weten en er klanten bij mij aan de kassa komen om er over te babbelen. Hier op de dorpjes is het 'ons kent ons' en op mn werk al helemaal, u weet hoe dat gaat.
Dus als je dit leest, denk er het jouwe over, maar ik zou het respecteren als je het nog even voor je hield voor het grote roddelpubliek Knipoog Alvast bedankt

Liezel1

Re: Onverwacht/ongepland zwanger, meer mensen deze ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:39

jemig...
het is inderdaad een heel verhaal geworden, maar het is wel duidelijk zo....

ik kan me voorstellen dat je nu nog niet echt op zat te wachten... ik ben zelf ook 23 en mijn vriend is 27 dus ik kan me er wel iets bij voorstellen...

toch vind ik dat je er heel moedig mee omgaat... tuurlijk is het wennen, maar je ziet wat er gebeurd is als een "wonder" en dat vind ik mooi...

bij jou zal waarschijnlijk gelden "ongepland, maar niet ongewenst".....

gelukkig heb je nog een flink aantal maanden voor de boeg om te kijken hoe je je leven gaat aanpassen, maar die zijn sneller om dan je denkt.. haha...

mocht je ooit iets nodig hebben, ik vertoef vrijwel fulltime in Leeuwarden, en de PB knop weet je ook te vinden Knipoog

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:39

nou een heel voorzichtig: gefeliciteerd !!
is denk ik wel op zijn plaats hier Haha!

joh wij waren echt bezig om zwanger te worden, maar de onzekerheid sloeg alsnog toe toen bleek dat ik ook echt zwanger was Knipoog

ik wil je wel meegeven dat je echt wel tijd overhoud voor je eigen dingen, je bent niet ineens alleen maar mama (al zijn er mensen die denken dat dat wel zo is)

de eerste echo was bij mij trouwens echt een doorslag, zo klein allemaal echt ongelooflijk Lachen

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:44

Ik kan niets anders zeggen dan geniet van je zwangerschap en maak er het beste van!! En daarbij natuurlijk ook gefeliciteerd Knipoog..

Fijn dat je ouders en schoonouders ook zo positief reageren!!

Mijn zus was ook ongepland zwanger en ik heb nu al 1.5 jaar het aller mooiste nichtje wat er rond loopt,,!!

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:45

Dapper hoor hoe je er nu mee omgaat! Ik kan wel begrijpen dat je er even aan moet 'wennen'. Wel erg leuk dat je vriend er meteen zo blij mee is!
Veel geluk en wijsheid voor de komende periode gewenst en van mij ook al een voorzichtige: gefeliciteerd!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 16:45

Liezel1 schreef:
bij jou zal waarschijnlijk gelden "ongepland, maar niet ongewenst".....

Dat is het idd, ongewenst zeker niet, alleen die kleine komt wat eerder dan we in ons hoofd hadden.
Bedankt voor je aanbod Knipoog

@Kekaro; dankjewel. Af en toe zie ik me idd als een soort uitgezakte Ma Flodder gedoemd te zijn in huis te blijven en alleen nog maar schoon te maken en poepluiers te verwisselen.
Ik ben bang mn vrijheid te verliezen. Mn vriend werkt 40 uur per week en doet nog een HBO Studie in Arnhem erbij, ik voel me dan bezwaard om hem te laten 'opdraaien' voor bepaalde zaken zodat ik kan flierefluiten.
Toch wil ik er echt nog wel uit en mn pony's ook absoluut voor geen goud kwijt. Zal vast ook niet hoeven, maar die angst heb ik soms wel

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:48

meid!
zwanger!?
zoo, dat is ook wat zeg..

ik denk dat het idee echt even moet bezinken.
en een baby, ja het gooit je leven wel om in de zin van dat je vanaf straks verantwoordelijk bent voor je kindje,
niet weg kan als het kindje ligt te slapen, etc etc..
maar met de juiste mensen om je heen, en in een stabiele relatie, betekend het echt niet dat je je hele leven hoeft om te gooien hoor Knipoog
het is maar net hoe je zelf kiest ermee om te gaan.
het is echt heel lief zo'n hummel, en je zal waarschijnlijk minder uren kunnen gaan werken (je vriend en jij allebei deeltijd bijvoorbeeld)
maar de pony's, en hoe die een deel van je leven zijn, daar kan het niet zoveel invloed op hebben hoor,
lijkt mij teminste, als jullie allebei thuis zijn 's avonds dan heb jij toch alle ruimte om bijvoorbeeld de pony's te gaan voeren?
met lekker weer kan je je kindje meenemen in de kinderwagen.

ik dacht ook altijd, als je een kind krijgt dan ben je gelijk 'zo'n moeder' weet je wel,
maar nee hoor, je blijft precies wie je bent, en jij staat nog dicht bij je eigen jeugd, net als ik toendertijd,
ik heb mn kids van het begin af aan gewoon meegenomen naar waar ik ook heenging.
dat ging prima.
alleen de tijd moet je effectiever indelen, en vooral in het begin slaapt de baby veel.
geradbraakte nachten.. kan zijn, maar hoeft niet.
borstvoeding is het handigst, je hoeft het kindje dan alleen maar aan te leggen als het dorst heeft, en het valt dan gaandeweg weer in slaap, schone luier erom, en jullie kunnen allemaal weer verder slapen ('s nachts).

weet je, een baby begint als kleine baby waar je als moeder super veel van houd, en heel gaandeweg groei je zelf wel mee in het hele proces naar oudere leeftijd van het kind.
elke periode heeft zijn mooie kanten weer.

heel verhaal,
bij mij duurde het besef best lang toen ik het hoorde,
neem gewoon je tijd, en ga nu nog lekker dingen doen die straks een tijdje niet meer kunnen als de baby er is.

succes ermee!
en geniet er van Lachen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:52

Ik kan me heel goed voorstellen dat het lijkt alsof je in een slechte flim van je leven terecht komt, doordat je bang bent dingen te moeten gaan opgeven. Dit hoeft helemaal niet, straks gaat het allemaal vanzelf zijn plek krijgen. Misschien zul je iets minder kunnen flierefluiten zoals je dit zelf noemt, maar ik lees in jou verhaal niets van iets dat je vriend minder zal moeten gaan doen om ook tijd met de kleine door te brengen. Samen gaan jullie dit adventuur aan, dus samen zullen jullie ook iets moeten inleveren. Voor nu gefeliciteerd met je zwangerschap, probeer er een beetje van te genieten en laat alles rustig op je afkomen!

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:58

He Sanex, er zijn er heel wat meer die ongepland zwanger zijn geraakt hoor. Kijk alleen al maar eens bij Het zwangeren en jonge moeders topic hier in de huiskamer...
ieder gaat daar met zijn eigen manier mee om. het moet een plekje krijgen. Bij mij was het ook niet verwacht (had de hoop na drie jaar op gegeven en mijn bakens verzet) het heeft bij mij heel lang geduurt voordat het op zijn plek stond
Zeg maar toen mijn dochter een half jaar was. En das eigenlijk ook wel erg zonde!
Ik kan alleen maar zeggen: als je er voor gaat ga er dan voor.
En afhankelijk van het kind valt het wellicht met het aanpassen allemaal wel mee. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het allemaal dubbel en dwars waard vind!!!!
Geniet er van want het duurt al kort zat!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:00

Ik herken je gevoel helemaal hoor, ook al was ik wel gepland zwanger.
Ik was net 1 maand gestopt met de pil, en toen ik niet ongesteld werd, dacht ik dat mijn cyclus gewoon een beetje in de war was door al die hormonen. Meteen zwanger dus! En toen heb ik toch ook wel een potje zitten janken!
Wij wilden heel graag kinderen, maar het kwam wel heel snel heel erg dichtbij! Ik had net 3 keer op mijn paard gezeten, dat ik al vanaf veulen af aan had! Dit kwam helemaal niet uit Bloos !!!!!
Gelukkig heb je een tijdje om er aan te wennen, en dat heb je ook wel nodig. Wij zijn nu een heel stuk verder, en voor alles is wel een oplossing te vinden. Ja, je leven gaat er anders uitzien, maar je krijgt er ook heel wat voor terug. En zo te horen zijn jullie daar ook hartstikke blij mee!
Ik zou zeggen: geniet nog lekker even met zijn tweetjes, ook van de voorpret! Hopelijk komt uit de echo dat alles goed is en kan je jezelf toestaan om er echt helemaal happy van te worden!

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:02

Ondanks dat je nog even aan het idee moet wennen; gefeliciteerd.

Onze oudste was ook niet gepland; er stond nog wel een alpenrit met de motor in de planning, een tweede hond etc.

Ik had niet door zwanger te zijn, heb zelfs met een kastje voor mijn hartkloppingen rondgelopen (huisarts vond mijn bloeddruk ietswat hoog en ik maar denken dat het door al die "moeilijke" leerlingen kwam).
Hihi een week na het onderzoek in het ziekenhuis een test gedaan.......juist ja zwanger.

en dan staat je wereld op zijn kop. Je vraagt je af of je blij moet zijn, en als je lijf dan ook nog niet meewerkt de eerste maanden dan kun je aardig angstig worden.

maar na een week of 16 heb je het ergste gehad kwa hormonen en begin je ook leven te voelen, dit laatste is echt heel bijzonder en dan pas realiseer je je het wonder dat je onder je hart draagt.

en als de kleine er eenmaal is komt er een moment dat je boven het bedje staat en je je af vraagd hoe je hebt kunnen bestaan zonder dit kleintje.

enne wat betreft de pony's ; hier zijn ze gekomen voor de kinderen Knipoog . het valt best te plannen;p ienemiene kan ook mee in de maxicosi
( moet vriendlief een systeem bedenken om de autostoel op de bok te bevestigen)

enne wel een geboorte kaartje naar school he !
Laatst bijgewerkt door jeanet01 op 02-01-08 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:06

Toch een gefeliciteerd van hieruit! Denk dat ik zelf ook best wel van slag zou zijn als ik ineens zwanger zou zijn, maar zo te horen komt jouw beebje heel goed terecht bij allemaal mensen die er superblij mee zijn.

Gewoon van genieten! Haha!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:18

Allereerst toch een voorzichtige gefeliciteerd Lachen
Zo heel gek vind ik niet dat je wat van slag bent, het was voor jou iets wat op langere termijn zou komen en dan pats boem ben je zwanger, zonder dat je daar naar toe hebt geleefd.

Neem gewoon eerst eens wat tijd voor jezelf om alles even op een rijtje te zetten, wacht de echo af en praat er over met je vriend. Het komt vast allemaal goed, ook met je vrijheid Lachen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 17:20

Bedankt voor alle reacties, het is heel onwerkelijk allemaal. Ik moeder ? Nee dat is voor andere mensen, ikke nog niet. Terwijl ik het best wel zou kunnen hoor, maar ik vind mezelf gewoon nog geen echt mams. Het andere moment zit ik al te "achgossie-en" als ik een baby op tv zie, en alle kleine kindjes in het restaurant vorige week met kerst waren niet veilig voor me Tong uitsteken Mn vriend en ik zaten continu tegen elkaar : "Och kijk die dan, oh die is lief, moet je die eens zien, och dat jurkje!!" Haha!

Het andere moment komt er weer een grote zwarte wolk en zie ik alleen maar een krijsende baby die kotst en poept Tong uitsteken

Mn vriend moet zeker ook inleveren, maar zoals ik al zei voel ik me daar wel bezwaard in. Ik werk maar 4 dagen momenteel en hoef verder niks, hij werkt 5 dagen en volgt nog een HBO studie. Hij is wel degene die straks ook het grootste gedeelte geld in huis brengt, ik heb het gevoel dat ik daar wat voor terug moet doen. Al zegt hij zelf ook dat dat niet zo is en dat we er heus wel samen uitkomen, toch zie ik het als een soort verplichting voor mezelf dat ik verantwoordelijk ben voor de ukkepuk.

@Jeanet; tegen de tijd dat Humpie gearriveerd is kom ik wel eens langs op school, kan het gelijk zijn of haar toekomstige school zien Haha!

En achja, 3 kleine knuffelpony's is wel meteen erg leuk voor een klein kindje. Ik koop gewoon zo'n draagzak en sjouw de uk daarin mee naar stal toe...
En thuis heeft het konijntjes, katten, cavia's, muis en een hamster... die hoeft niet te zeuren later in de trant van " Máááám, mag ik asjeblieffffffft een huisdier ?!"

Zul je zien dat het een voetballer wordt die een hekel aan dieren heeft Clown Zij zijn groot en ik is klein!
Laatst bijgewerkt door SANEX op 02-01-08 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:21

allereerst gefeliciteerd .

heel herkenbaar je verhaal .
ook ik was 23 vriend 27 toen ik ineens zwanger werd .
ik slikte ook de pil maar die werkte dus duidelijk niet aangezien mijn 2e ook verassing was .
De moeder van mijn vriend was ook opgegeven en is overleden voor mijn dochters eerste verjaardag.
Bij mij was ook iedereen blij en ik had ook zoiets van ach mischien als ik 30 ben ofzo .
ik ben uiteindelijk wel in een postnatale depressie terrecht gekomen doordat het bij mij niet echt lukte om er gelukkig mee te zijn maar omdat schoonmoeder op sterven lag en mijn ouders al helemaal verheugd riepen dat ze opa en oma werden had ik zoiets van ok ik wilde toch wel kinderen dan maar iets eerder als gepland .
wil niet zeggen dat jij ook een postnatale depressie gaat krijgen hoor ik wil je gewoon mijn verhaal geven .

Mijn advies ga er gewoon lekker van genieten ik heb er inmiddels 2 de oudste rijd inmiddels ook paard
En het is geweldig om met je kinderen dezelfde hobby te hebben .

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:24

troost je..... ik was ook geen moeder voordat de kleine er was, en zelfs dat ze er was niet. Ik vond het een schreeuwend mormel, echt waar.....
Maar ook dat gaat voorbij....
En je kind is gewoon je kind. als je verder niet verknipt bent oid dan komt dat heus vanzelf wel....
Mijn man was in een keer papa. Zodra hij die kleine zag was het gebeurd.. zo leuk om dat terug te zien op de foto's.....
Ik geloof dat ik het nog maar eens over ga doen.. Kijken of ik dan wat meer genieten kan!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:26

Yeah nog een zwangere bokker erbij! Dat worden weer babyfoto's! Stiekem heb ik de pest aan kinderen maar foto's kijken vind ik wel erg schattig. Lovers

Ik vind het in ieder geval heel dapper van je en ik zal ervoor duimen dat jij, je vriend en ''Humpie'' de zwangerschap goed doorlopen. Lachen
Laatst bijgewerkt door Redrumfox op 02-01-08 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:27

Ik zou me ook rotschrikken als me dat zou overkomen.

Ondanks dat wil ik je toch feliciteren, en wens ik je een fijne zorgeloze zwangerschap toe.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:27

Dan ben jij zeker zo'n stiekume meelezer van het zwangeren en jonge moeder topic??? Nors opkijken

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 17:29

@Karina1977;

bedankt voor je eerlijke reactie, ik merk namelijk dat veel mensen er niet echt voor uit durven te komen dat hun kind niet gepland was en dat ze er eerst niet blij mee konden zijn. Jij zegt gewoon wat je voelde, en daar wachtte ik ook op. Iedereen die je het verteld reageert zo enthousiast en blij, dat je zelf het idee hebt dat je wel blij MOET zijn en niet ervan balen mag. Maar ik zat vorige week gewoon echt in een dip, de belangrijkste mensen wisten het, die spanning was er vanaf en toen kwam de klap dat het echt zo was. En ik had gewoon echt de balen in erover. Nu wordt ik iets rustiger, lees veel erover en zie er soms ook wel de lol van in, maar het is heel wisselend, ik noem het mn "wel-dag" of mn "niet-dag" , op een wel-dag vind ik het super en mag je me alles vertellen over baby's en zwangerschappen, op een niet-dag wil ik er niets over horen en wordt ik al niet goed bij het zien van een kinderwagen.

Een postnatale depressie zit ik niet op te wachten, je kan het niet uitsluiten maar ik ga er eerst maar niet vanuit. Ik moet gewoon heel rustig er aan wennen en op mn eigen tijden en momenten informatie opzoeken. Niets opgedrongen krijgen want dan sla ik juist de kant van 'Niet Leuk' uit.

Wat leuk dat je oudste ook paardrijd, het is geen verplichting maar wel leuk als ze diezelfde intresse meekrijgen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:31

Sanex: bij deze alvast een voorzichtige gefeliciteerd

ik snap heel goed dat je leven helemaal op zijn kop staat, dat je even niet meer weet wat voor en achter is en dat je al helemaal niet weet (nu dan he) hoe het verder moet

maar ik denk dat alles netjes op zijn pootjes terecht komt

probeer er toch van te genieten en niet alleen aan de "donkere" kanten te denken
tuurlijk ga dat ook wel, maar probeer het toch niet te laten overheersen

probeer gewoon eerlijk te zijn over je gevoelens, tegenover je vriend/familie maar ook tegenover jezelf

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:38

Zo dat is een heel verhaal, ik me heel goed begrijpen dat je het nog niet helemaal gepland hebt. Als je er echt naar toe leeft, val je heel anders in je zwangerschap dan zo. En zoals eerder al vermeld, geef je gevoelens wel duidelijk aan naar je ouders toe. Misschien dat ze er rekening mee kunnen houden en niet te enthousiast reageren in jou 'gewenningsfase'.

Ik zou zeggen geniet van het kleine onverwachtse wondertje Haha! Van harte gefelicitteerd Kusje

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:40

Toch fijn dat er niet meer zo'n taboe heerst op de negatieve gevoelens rondom zwangerschap/kinderen! Ik heb het idee dat veel mensen hier echt eerlijk zijn.
De wel/niet dagen zullen nog wel blijven hoor, die heb ik ook nog regelmatig! Dan bedenk je je opeens weer wat er allemaal straks niet kan, omdat je een kleine hebt ofzo. En als ze er zijn, zijn er waarschijnlijk ook genoeg dagen dat je zo'n frummel achter het behang wilt plakken!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:42

Sja toch maar gefeliciteerd Lachen

Mijn nicht werd ook ongepland zwanger... al was die al 37. Maar zij is zo'n enorme flierenfluiter dat zij niet op kinderen zat te wachten. Ze heeft ons een tijdje geleden een kaart geschreven. Daarop stond hoe erg haar leven was veranderd en vooral wat ze erg mist. Spontaan dingen doen zit er niet in, lekker met vrienden weg ook niet etc. En eigenlijk miste ze haar leven voor het kind... (ze genoot ook van haar kind hoor, daar niet van Haha!). Maar haar lekkere leven als flierefluiter was definitief voorbij... haar leven had een 180 graden draai gemaakt.
Overigens was zij de enige die zo eerlijk was (net als jij Knipoog ).
Zij is aan het leven met kind gewend (en jaaa mevrouw is zwanger van de tweede hahahha Haha! ) maar haar oude leventje mist ze nog altijd (en is daar erg eerlijk over).

Mijn moeder was ongepland zwanger van mij en was daar eerst niet blij mee, aangezien ze 2 kinderen van 14 en 16 hadden Knipoog Omdat de kans groot was dat ik niet geboren zou worden (ik was een uniek geval, mama kon statistisch niet zwanger worden) hebben zij het verzwegen tot 1 maand voor de bevalling.
Ze zijn gek op mij hoor, daar niet van Haha! Maar ze zou het niet overdoen Knipoog

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:42

Je schrikreactie begrijp ik volkomen hoor. Toch wens ik je veel geluk en sterkte de komende tijd. Het moet vast goedkomen.