Sjonge jonge Krentenbaard..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elbeauty

Sjonge jonge Krentenbaard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:22

Heb ik weer ik stond gister op met allemaal vlekken in mijn gezicht en nek. Ik gelijk in paniek echt vond het helemaal niet leuk nu nog steeds niet trouwens.
Dus net maar eventjes naar de dokter geweest en het is dus krentenbaard. Heb dus zalf mee naar huis gekregen en het advies om niet te werken omdat ik met vlees werk en het is erg besmettelijk.
Wie van jullie heeft dit ook weleens gehad en hoelang duurt het voordat je er weer een beetje toonbaar uitziet??
Echt ik schaam me dood, dus hoop dat het heel snel weer weg is dus wie heeft het ooit gehad en kan mij helpen?

mirriejj

Re: Sjonge jonge Krentenbaard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:23

Ik heb het ook gehad vorig jaar, gelukkig niet in mijn gezicht.

Heb er op zijn minst 2 maanden mee rond gelopen Nagelbijten / Gniffelen heb aan de antibiotica en zalf gezeten.

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:31

ja het is bij mij dan niet zo erg als de plaatjes die ik op internet zie. Bij mij zijn het allemaal kleine vlekjes die verdeeld zitten dus niet van die hele grote plekken.. Maar ik schaam me dood echt niet leuk en ik voel me helemaal niet ziek maar wil zo ook niet naar buiten dus verveel me dood hier binnen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:32

ik heb een aantal jaren geleden ook gehad...
antibioticazalf erop gesmeerd en 24 uur later was het al duidelijk bij getrokken...

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:34

Ik had in het begin ook enkel kleine ruwe plekjes, later kreeg ik een paar blaasjes, die openknapten en daardoor weer verder besmetten.

Kom er verder ook niet aan, dan besmet je andere plekken weer. Ik heb zelf nu nog wat donkere plekken eraan overgehouden.
Laatst bijgewerkt door mirriejj op 02-01-08 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:35

ik heb het ook gehad, vorig jaar..In mn gezicht en onder mn oksels..Ik heb een antibiotica kuur gehad, werkte goed, maar je hebt bij mij nog zeker een maand plekjes gezien..Evt kan ik wel een foto mailen..Het was toen al wel over, maar je zag een sooort littekentjes Verward
Is inderdaad besmettelijk dus goed om niet te gaan werken! Ik mocht toen ook geen creme en make-up gebruiken, want dan verspreid je het steeds "over jezelf" Beterschap!

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:42

Ja ik smeer nu alleen de plekjes in en probeer nergens aan te komen. En als ik daar mee klaar ben was is mijn handen met unicurazeep echt hoop zo dat dit snel overgaat is echt geen pretje. Maar in elk geval al bedankt weet nu dat het minder snel over zal gaan dan ik dacht.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:51

Ik heb een plek op mijn hand, onder mijn kin, in mijn nek, tegen de haargrens aan en zelfs een klein plekje in mijn neus Boos! waar ik geen last van heb, behalve dat ik al ong 10 wkn verkouden ben (en dat komt dus daardoor). Heb een antibiotica gekregen en zalf, maar helaas is het nog niet weg / komt weer terug. Zijn maar hele kleine plekjes, maar ze kunnen zoooooooooo jeuken....

Sterkte

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:25

mijn collega heeft het van het jaar oop gehad
ze had eerste een plek op haar bil, daarna op haar been en hand
toen kreeg ze er een in haar neus en die was wel heel vervelend
ze kon er amper van slapen

heeft toch aardige tijd geduurt voor de plekken weg waren

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:52

Ooooo verschrikkelijk, ik was een beetje laat en had rondom mijn mond echt grote plekken met korsten het was echt RAAAAAANZIG ik ben twee weken binnen gebleven Schijnheilig Had ook allemaal zalfjes en uiteindelijk ging het dus wel weg....Oh man ik vond het echt heel erg!

Sterkte Tong uitsteken

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 18:40

Oooh zo te lezen krijg ik het nog fijn haha.. De dokter zei ook al dat dit nog niet het ergste was maar bij mij jeukt het gelukkig niet en daar heb ik echt geluk mee want dan verspreid het zich het snelst. Maar bedankt voor jullie steun haha word er alleen maar bang van omdat het bij sommige zolang heeft geduurd..

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:42

Ik ben er ooit ook een dag of tien zoet mee geweest. Niet aanzitten, maar dat wist je al. Geen blijvende littekens, gelukkig...

Beterschap!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:34

Ik heb het ook gehad, t begon met een klein plekje bij mn rechtermondhoek. Dat kleine plekje werd uiteindelijk een grote plek van zo'n 4 bij 4 cm en ook een stukje echt in mijn mondhoek, waardoor praten ed wat pijnlijker was.... Had verder nog een aantal kleine plekjes op mijn gezicht.

Ben na een aantal dagen (toen het erger werd) naar de huisarts gegaan en heb een antibioticakuur gehad. Denk dat het na zo'n 2 weken over was.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:36

ik heb het ook gehad..
echt precies rond mn lippen..
het heeft toen 2 a 3 weken geduurd..
maar nu komt het elke maand terug, als ik dan niet optijd ga smeren met antibiotica-zalf wordt het weer net zo erg... daar baal ik nog het meest van..

ik heb toen met een sjaal om rondgelopen, en ik mocht ook niet meer op mijn afdeling werken (horeca bij hema) maar moest aan de kassa Nagelbijten / Gniffelen

_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:29

ik heb het ook gehad Nagelbijten / Gniffelen
heel vervelend, weet niet meer hoe lang het duurde
zat precies rond mn mond Nagelbijten / Gniffelen
beterschap!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:38

Ik heb het een tijdje geleden gehad, begon met een (ik dacht) wondje in mijn mondhoek. Deze ging niet dicht, maar goed, elke keer als ik at of hard lachte scheurde het korstje ook open dus zo gek vond ik het niet.. Tot ik op een gegeven moment nog meer "rare" plekjes kreeg.. Het was helaas weekend, dus maandag gelijk naar de ha geweest, krentenbaard.

Met het zalfje werd het bij mij na 2 dagen al duidelijk minder en binnen een week zat er alleen nog maar een rood plekje Lachen

Sterkte ermee!

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:40

Ja heb het ook gehad vorig jaar. Bij mij werd het snel minder en was het na een week weer weg Lachen.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 01:00

Vorige jaar heb ik het ook 2 keer gehad. De 1e keer vele malen erger dan de 2e keer, 1e keer wist ik nog niet wat het was en toen had ik echt super grote plekken.. Van mijn neus tot mn bovenlip en vanaf mn onderlip tot zeker de helft van mn kin, toen heeft het 2 weken geduurd voordat de korstjes weg waren.. maar wel 2 maanden ofzo voordat de rode plekjes weg waren.
Tweede keer had ik het niet zo extreem erg.. Toen was het ook 2 weken.. en heb nog 1 rood plekje (al n ruime maand) maar die trekt vanzelf wel weg Lachen

Ik gebruikte trouwens ook gewoon make-up enzo. en het is verder niet over de rest van mijn gezicht gekomen.

Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:51

hoe ziet dat eruit? ik zou wel eens een foto willen zien aangezien ik ook wat rare plekjes heb!

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:38

Misschien kun je even google'en?

Ik heb het ook gehad. Zo goor. Boos!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:42

ik heb het ook gehad, maar toen ik die zalf gebruikte was het na ong 2 weken helemaal weg Lachen

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 15:02

Volgens mij is het bij mij toch niet echt krentebaard. Bij mij is het nu al bijna weg heb nog een paar plekjes. Maar misschien kan het ook zijn omdat ik me 3 keer per dag heb gewassen met unicurazeep en daarna alles heb ingesmeerd. Echt zie er al weer stukken beter uit.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:02

Gelukkig maar ! Ik heb ook krentenbaard gehad , en echt een hele erge agressiefe vorm . Eerst dachten ze dat ik herpes had maar omdat het over mijn hele lichaam verspreidde was t krentenbaard . Ik kreeg zwavelzalf en Zelitrex500 tabletten , en later een betere kuur van antibiotica . Ik heb er zeker een maand mee rondgelopen , het jeukte en brandde en ik had plekken op mijn oksels,kruis,borst,hand,voeten,knieholtes,billen,benen....ik was 1 vlek :S nee , dat wil ik nooit en ik heb ook littekens eraan overgehouden omdat ik een lichte huid van mezelfd heb . Zeker 5 maanden lang had ik rode verkleuringen op mn huid !

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:32

ik al 3x op me wang, Scheve mond
idd en heel lang een rode verkleuring..
ben eindelijk er weer van af.. alleen nog een rode vlek..

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:37

Die rode vlek kan ik gelukkig wegwerken met make-up Haha!