gescheurde enkelband, hoe lang?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

gescheurde enkelband, hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 16:03

donderdagavond even snel de paardjes voeren, dus ik loop met een halve baai hooi in mijn handen naar Irish, helaas ging ik toen onderuit, en omdat ik me niet kon verweren ging mijn enkel goed dubbel. Zo goed dat hij binnen 10 seconden driedubbel zo dik was.
Naar de paarden gestrompeld om het hek dicht te doen, en toen naar binnen gestrompeld, en dan is een boerderij echt groot hoor. Ik huil niet snel, maar dit deed zo ongelovelijk pijn, vriendje opgebeld en die heeft me naar de dokter gebracht. Donderdagavond drukverband eromheen, en vrijdagmiddag is het ingetaped. Zaterdag ging het eigenlijk prima en ik heb met mijn stomme kop stallen staan mesten Gestoord . Dat werd zaterdagavond natuurlijk direct afgestraft, daarna rustig aangedaan. Zondagavond tape erafgehaald en maandag is het opnieuw getaped. Maandag ging het prima, maar afgelopen nacht heb ik geen oog dicht gedaan, elke beweging doet pijn. Nu zit ik braaf met mijn voet op een kussen, heb al ibru 400 genomen, maar de pijn blijft. Enkel is alle kleuren van de regenboog en ondanks het tape doet het pijn, veel pijn. Iemand enig idee hoelang dit geintje gaat duren? Want ik ben het eigenlijk wel goed zat.

Thirsa_

Re: gescheurde enkelband, hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:10

Ik heb al meerdere malen mijn enkelbanden gescheurd, kreeg elke keer 2 wkn gips en daarna nog 4 wkn tape.
Sterkte, het is idd erg pijnlijk!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:22

Heb het ook gehad. Liep op t strand btje maf te doen en toen ineens "scheur". Ik kon het horen gebeuren. Maar ben ook eigenwijs en heb er toen eerst nog 3 dagen op door proberen te strompelen. Toen op aandringen van anderen toch maar naar het ziekenhuis gegaan en bleek ik mijn enkelbanden gescheurd te hebben.

Ik mocht toen heel lang niet lopen. Een aantal weken. En moest ook heel lang met krukken lopen. Maar hoe lang het precies duurde weet ik niet meer. Ik vond het heel vervelend want ik kon niet werken helemaal niets...

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:32

Ga maar uit van een week of 5/6 hoor.
Ik heb nu al meerdere keren mijn enkelbanden (in)gescheurd en dan zat ik de eerste 2 weken ingetaped en volledige rust, daarna nog een aantal weken met brace en krukken totdat ik eindelijk weer op eigen kracht kon lopen.

Sterkte!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:52

ja en hou je aan die rust!!
ik zat er ruim 6 weken in incl. 2 weken gips
heb er nu soms nog last van

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 21:54

hmm dat geeft de burger geen moed, heb een 3,5 jarige hengst staan waar ik toch echt mee aan de gang moet.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:57

Maar als jij niet braaf de verplichte rust neemt heeft die hengst eerdaags een echt heel chronisch kreupel baasje.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:01

Het ligt heel erg aan de mate van scheuren maar je moet meestal toch wel minstens een weekje of 2 rust nemen.
Als je toch doorloopt duurt het alleen maar langer voor je genezen bent.

De laatste keer heb ik een week of 4 rustig aan moeten doen maar de keer daarvoor heb ik8 weken of krukken moeten lopen en duurde het 3 maanden voor ik weer op het paard zat.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 22:07

Ik kan wel rustig aan schuivelen in huis, maar voor buitenhuis heb ik in elk geval nog 1 kruk nodig. Er zit idd niets anders op dan rust te nemen, hoe moeilijk ik dat ook vind.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:09

Het been moet hoger liggen dan kniehoogte als je rust neemt. Het beste kun je voor s'nachts iets onder het voeteneind leggen dat je enkels iets hoger liggen en verder zoveel mogelijk bij het zitten de enkel omhoog.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:10

ik had toen een scheurtje in mijn enkelband en heb er toen nog 2 weken met pijn eigenwijs op door gelopen. hierdoor heb ik het voor mezelf verkloot, want nu kan ik er men hele leven last van houden Boos!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 10:41

Net de huisarts maar weer gebeld, onder mijn tenen wordt het blauw. En het begint steeds meer pijn te doen.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:38

Ik had vanaf dat ik kleuter was al zwakke enkels, regelmatig in mijn basisschooltijd op krukken gelopen. Toen ik een jaar of twaalf was met voetbal mijn enkelbanden rechts helemaal afgescheurd en daarna is het nooit meer helemaal goed gekomen. Toen heeft het ook heel lang geduurd, is zeker zes weken ingetaped geweest, mijn hele voet was blauw, van boven de enkel tot mijn hele voetzool.
Zorg dat je echt de rust neemt, anders blijft het een heel zwakke plek!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:05

Caira schreef:
Net de huisarts maar weer gebeld, onder mijn tenen wordt het blauw. En het begint steeds meer pijn te doen.

Wat zei hij daarop?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 13:07

ik word nog terug gebeld.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 15:16

update: ik moet om tien voor 4 bij het ziekenhuis zijn. grrr foto laten maken

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:17

hou je je voet wel goed omhoog, want dat is wel heel belangrijk
dan kan de zwelling ook beter wegtrekken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:19

Ik heb mijn enkelband een paar jaar geleden ook gescheurd.
Mijn hele voet rondom was blauw en paars, dus dat is niet zo heel vreemd.
Ik heb 10 weken in tape gezeten. Eerst 6 weken, maar toen het tape eraf ging kreeg ik er weer last van, en toen nog eens 4 weken.

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:32

Meid, luister naar de artsen! en hoe k*t t ook is, neem de rust die je nodig hebt.. ben niet zo'n eigenwijze tines als ik, daar krijg je echt spijt van!

Heb mn enkelband rechts vorig jaar januari gescheurd, loop nu nog bij de fysio..
Hoe lang het duurd? geen idee...

succes

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:34

Inderdaad waar.
Ik heb hem 4 jaar geleden gescheurd, en op ongelijke ondergrond voel ik het nog steeds..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 18:44

foto is gemaakt, niets aan de hand gelukkig. Advies: niet tapen en rust houden. Dus ik zit weer braaf met mijn pootje omhoog, aardig obstinaat volgens ouders en vriendje Rolleyes

Maar ja maandag voor de klas wordt ws niets, kan niet eens 10 min staan, laat staan de hele dag. Verdrietig

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:59

Erg balen die lange rusttijd, maar inderdaad: hou je eraan anders kan het nog veel langer gaan duren!

Nogmaals sterkte Lachen

Suzan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:44

Heel veel sterkte. Ik heb begin september mijn enkelbanden gescheurd en mijn voet gebroken. Kheb 5 weken gips gehad, en daarna werd ik zo naar huis gestuurd(zonder tape ofzo). Deed erg veel pijn. Na 3 maanden kon ik pas weer normaal lopen. Ik ben nu pas sinds een paar weken weer aan het rijden. Maar echt over is het nog niet, dat gaat nog wel even duren. Rust houden, er zit echt niks anders op, veel sterkte ermee.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 12:15

update:

ik kan al een beetje zonder krukken lopen, niet te lang en voorzichtig aan. Ben inmiddels begonnen met traumeel om alles een beetje te versnellen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:05

Geen tape gehad? Verward

Ik vond met tape juist veel fijner. Dan heb je wat meer steun. Toen het er weer af moest was het gelijk alsof ik geen steun meer had, maar toen werd ook wel duidelijk dat het nog niet goed zat.