Mensen met ziekte van crohn of andere maag/darmproblemen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verana

Mensen met ziekte van crohn of andere maag/darmproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 19:58

Ik vroeg me af of er meer mensen met ernstig maag/darmproblemen kampen zoals de ziekte van Crohn

Vanaf eind september, begin oktober loop ik al met vreemde maag klachten
Sinds november zijn daar ook darmklachten bij gekomen
Dus ja maar eens langs de huisarts want ik was ook al in 3 weken tijd 10 kilo kwijt geraakt en de moeheid kwam aardig opspelen.
Na verschillende medicijnen toch maar door gestuurd naar de internist omdat de klachten bleven en het gewicht ook bleef dalen

Heb nu net de eerste echo achter de rug bij de internist en heb een maagonderzoek staan
Maar ze denken steeds meer naar de ziekte van crohn toe vanwege de darmklachten die zwaarder worden

Dus nou vroeg ik me af of er nog meer mensen zijn met deze klachten
Natuulijk weten we het bij mij nog niet zeker maar dat het niet goed is dat staat vast
Nu alleen nog vinden wat het is want ik ben het nou wel weer zat Bloos

CarpeDiem

Re: Mensen met ziekte van crohn of andere maag/darmproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:59

Heb je geen stress?

Ik heb een hele tijd ok darmkrampen gehad, veel gewicht verloren *wat er dan vervolgens ook op geen enkele manier weer bij komt*.
Bij mij hangt t heel duidelijk samen met stress, en nu ik een regeld eet patroon heb gaat het met mijn darmen weer beter. Merk wel dat als ik me te druk maak het meteen op mijn darmen slaat.
Bij mij hebben ze een spastische darm vastgesteld, en daar doe ik het voorlopig mee, en met een eigen opgesteld eetschema.

Sterkte met je darmen, en ik hoop dat ze snel vinden wat het is, en je weer wat aankomt!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 00:53

Heb je ook al een colonoscopie en gastroscopie gehad? Mijn zus had ook heel erge maagklachten en darmklachten en zijn had dus coeliakie wat je dus alleen op die manier kunt vaststellen. Ik heb het overigens ook.

Sterkte met de verdere onderzoeken.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 00:58

Idd heb je geen stress?
Toen ik nogal streste en dat soort dingen. Kreeg ik ook last van me darmen/maag. Kreeg toen tehoren dat het een spastische/prikkelbare darm was.

Succes met de testen meid!

verana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 11:43

Het eerste waar de huisarts en ik aan dachten was dus ook stress maar helaas is dat nu wel eigelijk uitgesloten omdat de klachten zich verplaatsen en vooral nu met eten heb ik er het meeste last van.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:48

balen verana dat je waarschijnlijk crohn hebt. ik heb deze ziekte inmiddels een paar jaar, bij mij is het wel tot uiting gekomen in een behoorlijke stressvolle periode. heb paar jaar medicijnen geslikt en nu gaat het al weer 3 jaar super en ben medicijnvrij. succes met de onderzoeken!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:13

Ik loop ook al een aantal maanden te sukkelen met pijn in mijn buik, moeizame ontlasting of juist diarree. Mijn dokter houd het nog op een spatische darm. Alleen ben ik het er zelf nog niet mee eens, ik wil wat meer onderzoeken laten doen en ga dan ook na de feestdagen maar weer naar de dokter. Soms doet mijn buik zo'n pijn dat ik niet eens recht op kan lopen Verward

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:44

Ik meld me ook. Ik loop al maanden met buikklachten. Ik kan meer niet naar de wc. Het gaat allemaal heel moeizaam en met veel pijn en bloed. Ik heb nu al 4 echo's gehad, een endoscopie en een paar weken geleden een CT-scan. Ik had steeds opgezette lymfeklieren rechtsonder in mijn buik. Uit alle onderzoeken is niet heel veel gekomen, behalve de opgezette lymfeklieren en een vergrote lever. De dokters houden het nu op het Prikkelbare Darm Syndroom (PDS) oftewel een spastische darm. Allemaal erg vervelend maar het bloed bij de ontlasting kan niet worden verklaard. Ik heb medicijnen mee gekregen voor PDS maar dit helpt allemaal niet. Ik heb wel Duspatalin tegen de krampen ik moet zeggen dat dit toch wel redelijk helpt. Ook tegen mijn rugpijn die ik door die verstoppingen krijg. Ik blijf nog steeds onder controle en over 2 maanden moet ik weer terug komen om te kijken of ze meer onderzoeken gaan doen. IK wens jou heel veel sterkte met de onderzoeken in ieder geval!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:10

wat zijn de klachten bij crohn

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:12

Er zijn al meerdere topics hierover:

Maar hier één met PDS Doei!

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 06:05

Hoi Verana, wat vervelend voor je dat je deze klachten hebt . Ik heb zelf PDS. Ik hoop dat je er snel achter komt wat je hebt. Het zou ook een gewone dikke darm onsteking kunnen zijn misschien. Die geeft ook veel pijnklachten en vermoeidheid. Die kun je verhelpen d.m.v. antibiotica. Mensen die de ziekte van Chrohn hebben krijgen dat meestal al op jongere leeftijd (niet altijd ). Dus ik hoop voor je dat het niets blijvend is.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:41

En nog eentje met PDS. Soms is het zo erg dat ik niet eens rechtop kan staan van de pijn. Vooral als ik het druk heb gehad en in een rustperiode kom begint het op te spelen. Heel goed op mijn voeding letten en vooral 's ochtends veel vezels eten helpt bij mij.
Ik hoop voor je dat ze er snel achterkomen wat het is.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:47

ik meld me ook maar even .
ik heb ook de ziekte van crohn .
ook bij mij is het na jaren onderzoek uitgekomen in een periode dat ik depressief was en dus stres had .
Je maagklachten herken ik verder niet .
Die heb ik nooit gehad .
Maar niet alles is hetzelfde natuurlijk .
Ik had al veel darmonderzoeken gehad maar de laatste waarbij je slangetje in neus krijgt en deze door maag naar darm gaat en je darm vol barium pap spuit ( sorry voor het onhandig uitleggen weet niet meer hoe dat onderzoek heet .) en dan maakte ze fotos .Toen zagen ze pas echt wat het was .
De kilos afvallen kan ik ok zo goed .
Ik heb nu humira en imuran en het gaat redelijk .
ik hoop voor je dat het alleen van stres is .als je nog meer wil weten laat het maar horen . Knipoog

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:49

Cyntje schreef:
Er zijn al meerdere topics hierover:

Maar hier één met PDS Doei!

Hier ook een ..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:54

Hier eentje waarvan ze nog niet weten wat het is.
Sinds dag 1 dat ik bestond al niet goed geweest, was dan ook een huilbaby.
Veel ziekenhuis onderzoek gehad, echo's, foto's en niet te vergeten bloedprikken.
Bij de kinderarts gelopen, die constateerde dat het niet helemaal goed functioneerde?
Ik loop er nog steeds mee rond, soms weet ik niet waar ik het zoeken moet van de buikpijn.
Wel heb ik toen ik een jaar of 11 was leveronsteking gehad waar ik nu nog wel eens last van heb, verder is het voornamelijk mijn maag en dikke darm. Ik heb dus ALTIJD last van mijn buik, ik weet niet eens hoe het is om buikpijn-vrij te zijn. Als ik iets gegeten heb (maakt niet uit wat) komt mijn buik direct in 'opstand'. Ook veel last van brandend maagzuur trouwens.
Ohja, heb ook altijd een hele erge beslagen tong. Heeft één van jullie dat ook?
Heb 10 januari een afspreek bij de internist trouwens. Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:39

Tegen maagzuur kun je Pantanazol vragen Knipoog
Dat heb ik sinds anderhalve maand ook en nergens geen last meer van! Een hele opluchting Ja

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:41

Ik zal het eens vragen, bedankt Cynt! Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:42

Tot nu toe hou ik het er maar op dat het PDS is,... maar ondanks de Dusputal ging het gister weer gigantisch mis Verdrietig
Morgen met oudjaar maar Norit of Imodium innemen,... dan kan ik iets meer op mijn gemak genieten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:45

Ik ben ook gezegend met PDS
Jarenlang hevige klachten gehad, altijd hevige buikpijn. Moeten rennen naar de wc omdat het anders met een rotgang kwam of zoals nu helemaal niet kunnen en dat doet zeer Verdrietig Mijn zwangerschap heeft wel wonderen gedaan, het is net of alles nu beter op z'n plaats ligt, alleen kan ik dat jullie niet aanraden om uit te proberen Haha! Ik slik sinds kort paardenmelkcapsules dit schijnt te werken bij darmklachten (wat ook bewezen is) Ik gebruik het nog niet zo lang en moet zeggen dat ik me beter voelde tot nu Bloos Crohn kun je een hele hoop over vinden op internet.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 11:45

Nou ik moet zeggen dat ik gisteren en eergisteren gigantisch ziek ben geweest maar nu eigelijk ineens heel goed opknap Verward
Zou het toch een virus zijn geweest die ik heel lang mee heb gedragen ?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:31

PDS is ook met vlagen, tijd terug ging het goed ism Dusputal, nou ben ik sinds 2 weken aan de Sonja Bakker en het is weer 1 groot drama Scheve mond
Paardencapsules zijn die niet erg duur?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:37

Ik heb net dingen opgezocht over PDS, en het flink allemaal wel heel herkenbaar, terwijl dat bij mij nooit is geconstateerd. Nagelbijten / Gniffelen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:38

Ik betaal voor 90 stuks 30 euro, als het helpt vind ik het zeker wel waard!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:39

Sinds ik Weetabix eet (ja het klinkt heel smerig Haha! ) gaat het weer stukken beter.
Het is gewoon te koop in de supermarkt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:25

Ik neem ook zemelen door de yoghurt, hielp goed. Nu ik aan Sonja doe ff niet.

PDS kunnen ze gewoon vaststellen Juul Knipoog
Ik heb een Endoscopie, Lactosetest, Parasiteitentest en bloedtest gehad. Daar kwam verder niks uit, dus stempel PDS gekregen Knipoog